![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat uw vergelijking ergens mank loopt. Daarstraks had u het over het VB (die partij die gedecimeerd was tot onder de 10 %, weet u wel?), nu komt u weer plots met N-VA aandraven (nog altijd een partij volgens de peilingen van meer dan 35%). Mijn vergelijking ging over die van het VB en O-VLD op dit moment. Wat hebben die partijen toch gemeen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze verschillen eigenlijk alleen in hun standpunten tegenover Vlaanderen en tegenover het asielbeleid. En geen van beide brengt werkbare oplossingen voor de problemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Staatssecretaris
|
![]() Ja ze zijn van naam veranderd. En ze hebben overlopers naar de NVA gezien vertrekken.
![]() |
#166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gesnopen nu? Laatst gewijzigd door system : 16 september 2012 om 20:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() Ik zie de NVA met geen enkele oplossing komen voor het asielbeleid. Schreeuwen aan de kant ja, dat is het enige wat ze doen. Of zoals De Gucht zei vandaag in de 7de dag: ze doen niks. Maggie De Block, die probeeert er tenminste iets aan te doen. En die is op goede weg. In moeilijke tijden. Chapeau!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En bijgevolg, zoals het al ettelijke keren werd verwoord op dit forum: Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 16 september 2012 om 21:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb problemen met het volgende Ik moest frans leren van in de kleuterklas, zij moeten geen nederlands leren, als ik dat zeg tegen een hollander begrijpen ze het niet. Dit bespoedigt de verfransing die ik verafschuw, misschien is dit wel een jeugdtrauma die ik nu verwerk. ![]() Een minderheid fransen heeft dezelfde stemkracht als de meerderheid vlamingen Ze willen niet besparen want het geld blijft toch toestromen, gewoon wat extra belasten, aan meer oplossingen werken ze niet. Er is een grote stroom geld van vlaanderen naar wallonie maar we hebben daar niets over te zeggen, integendeel. Griekenland wordt ook geholpen maar met voorwaarden, als ze die niet naleven worden ze buiten gekieperd, waarom zou dit niet moeten gelden met wallonie? Laatst gewijzigd door BonBon : 16 september 2012 om 21:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() Het lijkt me pure wanhoop. De anderen zijn fout ook al hebben we het niet over hen, toch is het zo. System heeft ook hetzelfde verhaal als De Gucht: "De N-VA ..." De rest bestaat blijkbaar zelfs niet en als we het over de rest hebben beginnen we toch over N-VA. Zoals gezegd: geen verhaal en pure wanhoop.
Laatst gewijzigd door Robrecht de Fries : 16 september 2012 om 21:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Minister
|
![]() System is weer goed op dreef zie ik, ach, hij moet zijn frustraties ergens kwijt geraken.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar hoe kunt ge nu zoiets zeggen? Niemand houdt zoveel van de Walen als Vlaams-Nationalisten. Wij aanvaarden zelfs dat ze hun eigen toekomst uitstippelen zonder enige inmenging van de Vlamingen, in absolute vrijheid en soevereiniteit over hun eigen grondgebied, en volledige zeggenschap over de centen die ze zelf verdienen. Wat meer kunnen de Walen eigenlijk nog verwachten van de Vlamingen?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het verschil is dat de Ø-VLD van Verhofstadt en De Klucht politieke tegenstanders naar hun partij gelokt hebben met valse beloften. Valse beloften over postjes, valse beloften over de "openheid" van de partij, valse beloften over de inhoud (de burgermanifesten van broodschrijver Dirk V.). Het gevolg is dat iedereen zich er bedrogen voelde en nog voelt. De kiezers in de eerste plaats.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() Die haten geen Walen. Hoe komt u daarbij? Dat is een waangedachte die er door de francofone partijen is ingedrild zodat ze niet ter verantwoording worden geroepen voor het wanbeleid dat ze er al decennia voeren. Vlaams-nationalisten zouden graag hebben dat Wallonië volwassen wordt en eigen verantwoordelijkheid begint op te nemen. Waar is die fierheid en de verantwoordelijkheidszin van de Franstaligen eigenlijk naartoe dat ze zich zo laten onderhouden?
Laatst gewijzigd door Robrecht de Fries : 16 september 2012 om 22:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Het komt er op neer dat als de Vlamingen zouden zeggen "we gaan eruit", dat ze dat dan ook kunnen zonder zich nog over Walen of Brusselaars druk te maken. Over de cijfertjes zal achteraf natuurlijk wel nog moeten worden gepraat, maar over een scheiding evident niet.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mocht zoals in het verleden blijken dat deze andere bevolkingsgroepen hierop niet willen ingaan, dan zal men dan in 2014 in het Vlaamse Parlement deze soevereiniteitsverklaring als deelstaat van België stemmen en alle taken overnemen van de federale overheid ten einde de eigen verantwoordelijkheid t.a.v. de eigen burger en de buitenwereld zo vlot mogelijk te laten verlopen. Vanuit deze nieuwe situatie zal dan met de andere Belgische gewesten/gemeenschappen over de nieuwe organisatie van België als 'confederatie' gesproken worden. Mocht nogmaals blijken dat bijvoorbeeld Wallonië in zo'n nieuwe Belgische organisatie niet wil opgaan, dan zal Vlaanderen zich niet verzetten tegen een mogelijk afscheuring van dit landsdeel. Dat kan dan onderhandeld worden eventueel zelfs met Europese bemiddeling. Kortom het Senelle-scenario ten einde de democratie te herstellen. |
|
![]() |
![]() |