![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bedreigen, uitdagen, het systeem uitbuiten.
Nog wat aan toe te voegen, liefst eens iets positiefs indien aanwezig?
![]() |
#162 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
A/ bestaat er dan toch zoiets als een gematigde islam. Een beetje zoals de Yeti: niemand heeft het ooit gezien maar de echte believers geloven er rotsvast in. B/ in geval het antwoord op A/ positief is: zijn de moslims dan democratischer dan de Vlamingen?
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 20 september 2012 om 07:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor mij is het concept van een gematigde islam hetzelfde als een rond vierkant (zoals iemand in een andere draad aanhaalde). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok, 25 jaar bidhuisje met tralies, dan maar.
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat je daarin inderdaad gelijk hebt. Het valt op dat zelfs bij die gewezen dan wel niet-praktizerende moslims het zeer moeilijk is om kritiek op de inhoud van de koran of op hun profeet zelfs nog maar voorzichtig aan te brengen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Over de inhoud heb ik het dus niet gehad, het zou best kunnen dat daar af en toe waarheid zal tussenzitten. Ik zou het toch met de nodige korrel zout nemen daar u aan credebiliteit inboet door eerder aangegeven punten. Dat boertig taaltje heb ik elders opgemerkt, ik weet niet meer waar precies. U bent niet de enige die daar last van heeft. Bij momenten lijkt het of ik hier aan de toog hang van een of ander Vlaams Belang kroeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Minister-President
|
![]() Geniet ervan: zolang zullen de vlaamse togen niet meer bestaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik zou willen (bedankt dat je het vraagt trouwens) is dat moslims dat ook van 'ons' mogen doen, zonder dat ze er daarom voor veroordeeld of geschoffeerd worden. Dat het gerespecteerd wordt dat ze afstand nemen van geweld, in plaats van dat ze telkens moeten horen dat het fout is wat ze doen. Het is trouwens ons goed recht om te geloven in de meest zinnige en onzinnige dingen. Waarom zou niet iedereen die hier woont dat mogen? Tot zolang je anderen geen geweld aandoet, lijkt er mij geen enkel probleem te zijn. Wat die mevrouw, en de vele anderen die zichzelf als moslim beschouwen maar geen vlieg kwaad doen, precies denkt en gelooft, daar hebben wij ons niet mee te moeien. Net zoals jij je niet te moeien hebt met wat ik precies allemaal geloof. Ik doe ook geen vlieg kwaad trouwens. Of de film overeenstemt met de koran, daar heb ik geen idee van, want ik heb de film niet gezien en de koranverzen niet gelezen. Op zich maakt het mij ook niet zoveel uit. Ik persoonlijk vind intenties van anderen belangrijk. Als het de bedoeling was om met de film mensen te kwetsen of te beledigen, dan vind ik het ook "niet kunnen", in de zin dat het daarom niet verboden moet worden, maar dat je het beter niet doet. Ik heb geen goden in m'n leven, maar ik heb wel mensen die belangrijk voor me zijn. Ik lach geregeld met m'n ma als ze met iets aan het sukkelen is (invalide, weet je wel). Mochten we ergens naartoe gaan, en iemand begint met m'n ma te lachen op een manier die als beledigend en uitlachend bedoeld is, dan gaat dat niet zijn beste dag zijn. Want dat vind ik "niet kunnen". Als er iemand een filmpje in elkaar steekt en op youtube zet over iemand die me genegen is, met daarin feiten die hij effectief gedaan heeft, enkel met de bedoeling die persoon schade te berokkenen, dan vind ik dat ook "niet kunnen". Dat laatste is trouwens strafbaar in ons rechtsysteem (kwaadwillige ruchtbaarmaking). Als de persoon overleden is kan je dacht ik maar klacht indienen tot in de derde graad afstammelingen, en het gaat over "reële" personen, maar je kan je natuurlijk ook de vraag stellen waarom zoiets in ons land ook verboden is. Blijkbaar is de geest van onze wetgeving toch ook dat men over anderen niets mag zeggen met de bedoeling hen schade te berokkenen. Misschien gaat die wetgeving ook wel te ver? Waarom zou je niet mogen oplijsten wat iemand allemaal misdaan heeft in z'n leven en dat bekend maken? Maar aan de andere kant: als iemand zo'n filmpje online zou zetten over iemand die me dierbaar is, zou de maker ervan misschien ook wel op een dosis geweld van mij kunnen rekenen, al is dat verboden. Daarvoor wil ik nog wel de wet overtreden ![]() Ik weet dat er veel verschillen zijn tussen de film en kwaadwillige ruchtbaarmaking, maar ik wil alleen zeggen dat ook ons recht om te beledigen en te kwetsen klaarblijkelijk beperkt is - en dat gaat een hele stap verder dan vinden dat 'iets niet kan'. In de comedy wereld bijvoorbeeld, worden grapjes gemaakt over gehandicapten, kankerpatiënt, joden, moslims,... Er was een hele tijd geleden nog een heisa over iemand (Agnew? Geubels? vergeten) die blijkbaar een beetje te hard had gelachen met gehandicapten. Ergens is er blijkbaar een grens, en als je die grens oversteekt krijg je reacties �* la "ik vind dat niet kunnen". Niet van moslims ofzo eh, gewoon van vlamingen die blijkbaar ook al eens een zere teen kunnen hebben en vinden dat er te ver gegaan wordt. Ik zou niet weten wat er verkeerd is met moslims die een gelijkaardige reactie hebben bij die film? Moslims die gewoon zeggen van "ik vind dat niet kunnen" en verder gaan met hun dagelijkse leven. Waarom moeten die een boel gezeik over zich krijgen omwille van hun mening?
![]() |
![]() |
#169 |
Minister-President
|
![]() Het grote verschil tussen moslims die klagen en anderen die klagen, is dat zij geen kritiek kunnen hebben op hun ideologie terwijl anderen het lange-tenensyndroom vertonen wanneer er gespot wordt met hun aandoening/miserie enz.
Moslims zetten de wereld in brand wanneer iemand de discussie wil openen over hun geweldadige ideologie. Ik vind dat lachen met godsdienst ALTIJD moet kunnen. Godsdienst is een verzinsel van machtsgeile mensen dus daarvoor verplicht respect moeten tonen...never. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik eerder schreef; je brengt niets nieuws, niets origineel, niets wat nog niet tig X tot in den treuren herhaald en herkauwd werd.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben benieuwd wie de dubbelnicker is.
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeikstraal aka Xing Ho aka Kasumi...
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarentegen, *gedwongen* respect moeten tonen ten aanzien van een zekere klasse van gedachtengoeden en ideologieën, namelijk zij die uitgaan van de onbetwistbare realiteit van de toverkunsten van onzichtbare maar oppermachtige wezens, en van de gedetailleerde leefregeltjes die zulke wezentjes via al dan niet schizofrenen die stemmen hoorden, zogezegd zouden neergepend hebben in oude boeken - kortom, een verhaaltje dat zo belachelijk is als het groot is mocht je het niet ingelepeld krijgen als goedgelovig kind, en wetende welke barbaarse daden ergens anders al zijn uitgevoerd in de naam van dat gedachtengoed, en wetende hoeveel miserie een gelijkaardige situatie ons gedurende meer dan een millennium heeft veroorzaakt ; nee, je beseft blijkbaar niet hoe gevaarlijk die situatie is van daar geen kritiek mogen op uit te oefenen. Volgens Bergson is lachen grotendeels een sociale correctie op aberrant gedrag. Welnu, in zo een verhaaltjes geloven, diep in geloven, en zich daarvoor verkleden, daarvoor rare gymnastiekoefeningen doen, daarvoor erg beperkende eetgewoonten op na houden, daarvoor stenen naar vrouwen gooien, daarvoor stukken geslachtsorgaan van kinderen afsnijden, dat komt ONS over als "aberrant gedrag". Dus mogen WIJ daarmee lachen. Want vroeger mochten we ook niet lachen met een vent die ze aan een folterapparaat hadden genageld, en met alle zotte regeltjes die zijn opvolgers bedacht hadden voor ons. Wie het waagde werd op een stapel hout op de marktplaats opgesmoord of zo. Dat heeft ons meer dan 1000 jaar beschaving gekost. En bovendien: waarom enkel gedachtengoeden die toverwezens in hun verhaal hebben ? Waarom worden we dan ook maar niet gedwongen om sociaal-economische gedachtengoederen te respecteren. Wat wil zeggen dat als we niet akkoord zijn met een zekere sociaal-economische visie, we dat ook niet in 't openbaar mogen zeggen, en geen kritiek uitoefenen op de mensen die die visie aanhangen, ook al zijn het onze bestuurders ? Waar stopt die eis tot respect voor iemand's gedachtengoed ? Waarom worden we meteen ook niet gedwongen om met veel respect over het nazi-gedachtengoed te praten, en nooit een grappige afbeelding van Hitler en zijn companen te maken ? Want tenslotte is dat ook een gedachtengoed dat sommigen heel lief was, niet waar ? Mogen we met communisme lachen ? Mogen we met het gedachtengoed van Pol Pot lachen ? Mogen we met de Romeinse goden lachen ? Mogen we met het partijprogramma van de O-VLD of van het VB of van de SP-a lachen ? Mogen we met de algemene relativiteitstheorie van Einstein lachen ? Of met evolutieleer ? Of met creationisme ? Mogen we lachen met het geloof in Aliens ? Of met het geloof in vampieren ? Welke gedachtengoeden moeten op absoluut respect kunnen rekenen, waar we dus niet mogen mee lachen, en welke niet ? Enkel die met machtige onzichtbare toverwezens in het verhaal ? Met een gedachtengoed lachen is niet met een mens lachen. Wie zich dat gedachtengoed eigen heeft gemaakt, wordt niet eens geviseerd. Naargelang kan dat een misleid persoon zijn, een geindoctrineerd, een persoon die het nog niet vanuit die hoek had bekeken, .... Wie het schoentje past, he... Let wel, iedereen MAG in alles wat hij/zij maar wil geloven he. Dat is een fundamenteel recht. Het is mijn RECHT te denken dat algemene relativiteit juist is. Ik heb dus het RECHT om publiek te verkondigen dat ik denk dat Einstein juist was met zijn relativiteitstheorie. Maar ik heb ook het recht te denken dat hij mis was. En ik heb EVEN GOED het recht om dat openlijk te stellen. En als er mensen zijn die veel van relativiteit houden, zich dat eigen gemaakt hebben, daar diep in geloven en daar zelfs een loopbaan als onderzoeker in hebben gebouwd, dan zijn die misschien zwaar geschoffeerd als ik het zou aandurven om al lachende te stellen dat relativiteit een hoop bullshit is. En een grappige tekening over E = mc2 te maken. Dat is OOK mijn recht.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 20 september 2012 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je probeert me nu op niet eens elegante wijze te duwen in het hoekje van "zij die tegen vrije meningsuiting zijn", geheel onterecht, omdat ik kritiek geef op beledigende reacties tav moslims die tegen geweld zijn. Als er maar gepolariseerd kan worden zeker? Iedereen in een hokje, zonder grijstinten.
![]() |
![]() |
#175 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat ik nu lees in uw reactie, doet me denken aan een verwend kind dat de verpakking van z’n kadootje niet leuk vind en dus de hele inhoud maar weggooit. Ik denk dat je beter kunt dan dit. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||
|
![]() Citaat:
Islam is idd gebaseerd op angst voor het oordeel van diene Allah en bij leven de angst voor een ‘religieuze rechtzetting’ door extremisten. De zelfbenoemde ‘gematigde’ moslims mogen dan wel zgz ‘kritiek’ hebben op die pipo's van S4B, maar niet op de koranische boodschap die door hen word uitgedragen, want die is 'heiliger dan heilig'. Niet voor niets lopen moslims in Europa 5 tot 7 keer meer kans op een schizofrene aandoening… Men zou voor minder. Citaat:
Een ‘gematigde’ koran heb ik dan ook nog niet gelezen, waardoor elke potentiele discussie bij voorbaat al impotent is. Tijd dus om die imperialistische zooi de uitgang van Europa te wijzen, desnoods manu militari. Onze kleinkinderen zullen ons hiervoor dankbaar zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
Omdat SDX inderdaad gevat opmerkte dat de zogenaamde "gematigde" moslims de radikale moslims niet in een cordon sanitair stoppen. De Vlamingen daarentegen steken de radikale Vlamingen zonder verpinken in een cordon...
![]() |
![]() |
#178 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ben fan van SDX's gevatte posts maar hier ben ik niet zeker of het uitblijven van een cordin sanitair rond die radicale moslims te maken heeft met hun respect voor democratie...ik vrees dat angst het drijfveer is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Democratie is hen onbekend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |