![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
Bekijk resultaten enquête: Moet NVA met VB coalitie vormen in Antwerpen? | |||
ik stem NVA - en JA! |
![]() ![]() ![]() |
11 | 19,64% |
ik stem NVA - en NEEN! |
![]() ![]() ![]() |
21 | 37,50% |
ik stem VB - en JA! |
![]() ![]() ![]() |
14 | 25,00% |
ik stem VB - en NEEN! |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ik stem VB noch NVA en ben geen moslim - JA! |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,57% |
ik stem VB noch NVA en ben geen moslim - NEEN! |
![]() ![]() ![]() |
7 | 12,50% |
ik ben moslim - en JA! |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ik ben moslim - en NEEN! |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,79% |
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door speurneus : 10 oktober 2012 om 16:58. |
|
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom? Als NVA en VB samen genoeg halen om een meerderheid te vormen kunnen zij daar de Vlamingen mee van dienst zijn. Is dat ondemocratisch voor u? Als de NVA ooit iets voor Vlaanderen wenst te betekenen zullen ze wel moeten leren samenwerken met andere partijen die Vlaanderen als doel hebben, of ze moeten groot genoeg zijn om alleen iets te verwezelijken. Maar dat laatste zie ik niet echt gebeuren want uiteindelijk is een eigen Vlaanderen geen doel voor de NVA. |
|
![]() |
![]() |
#163 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nee, nu nog niet. Het is nog te vroeg. Na de volgende parlementsverkiezingen en mits de traditionele klojo's hun eigen kiezers blijven bedriegen en beliegen: zonder aarzelen ja!
|
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zie uwen belastingsbrief er maar eens op na of de criminaliteitscijfers, om maar 2 puntjes aan te geven van wat hier serieus uit de klauwen is gelopen. Dat een speurneus als jij d�*t feitelijk gegeven nog niet doorheeft, verbaast me dan ook niet echt. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 10 oktober 2012 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat zij samen veel meer stemmen halen en dus de Antwerpse kiezers meer vertegenwoordigen.
#168 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het VB wordt door de meeste mensen niet meer ervaren als een Vlaams-nationalistische partij, maar als een extreem-rechtse anti-partij. Aan zo'n partij kan de N-VA zich in het huidige politieke landschap alleen maar verbranden. Als ze met het VB in zee zouden gaan, verzuipen ze samen met het VB. Het VB is op zijn grote retour, en is verworden tot een kleine marginale anti-islamitische scheldpartij. Daar dient de N-VA met zijn poten af te blijven.
![]() |
#169 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik reageerde op uw stelling dat N-VA vooral moet proberen geen akkoorden te sluiten met andere partijen zoals SP.A, openVLD, CD&V of Groen. Misschien las ik er teveel in, maar er van uitgaande dat N-VA geen absolute meerderheid gaat halen in Antwerpen, kan N-VA niet alleen besturen zonder coalitiepartner. |
|
![]() |
![]() |
#170 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laat ze maar hun Trojaans paard van stal halen om met ander partijen samen te werken. In de huidige context liever op die manier dan te eindigen als banneling. Da's mijn welgemeende mening.
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De wereld zal heus niet ophouden met draaien door een coalitie van NVA met VB in Antwerpen, waar ze samen de meerderheid van de bevolking vertegenwoordigen (zeker van de niet-vreemde bevolking). Laatst gewijzigd door E. Migrant : 11 oktober 2012 om 22:30. |
|
![]() |
![]() |
#172 | ||
|
![]() Citaat:
Een vader ging eens met z'n kleine naar een circus, waar buiten een olifant stond die met een lichte koord aan z'n poot aan een paal was gebonden. Die kleine bekeek dat eens en zei tegen z'n pa dat zo'n sterk dier die koord toch met gemak zou kunnen breken. Die pa antwoordde: Tuurlijk kan 'm dat, heel gemakkelijk zelfs, maar weet je, pasgeboren olifantjes worden de eerste maanden met een zware ketting rond die poot vastgeklonken aan een paal. Hoeveel moeite die dan ook doet om die ketting los te breken, het zal 'm nooit lukken. Na een tijdje wordt de zware ketting dan vervangen door een gewone koord, maar die olifant heeft destijds geleerd dat ontsnappen 'onmogelijk' is en doet dan zelfs de moeite niet meer om dat te doen. Het gevoel van gevangenschap is 'm zo aangeleerd en dat zit 'm dus tussen z'n oren, want geloof is alles. Einde metafoor. Citaat:
Maar mocht dat ooit gebeuren (I wish), dan zullen de dwergen alle leden van de 'vreemde' bevolking zodanig ophitsen, om alle nodige weerstand te bieden tegen bv het oppakken en gedwongen uitwijzen van illegalen en buiten-Europese criminelen tot gewelddadige protesten en aanslagen toe, om zo de olifant te dwingen bakzeil te halen, zeker als die 5-tonner een kwetsbaar gezin heeft en dus veel te verliezen heeft. Ook de media zou hierin een pakt met de duivel sluiten, voor zover ze nu al hun ziel niet eraan verkocht heeft. Daar zijn die politieke lilliputters geborneerd en pervers genoeg voor en dat weet Bart ook wel, vandaar z'n besluit om het VB te weren. |
||
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() Zou voor VB wel een heel grote aanpassing betekenen. Zo van heel de tijd met vuilbekkerij maar af te geven op het bestuur en dan pats in ene keer zelf het bestuur te zijn. LOL
Ze zouden geen reden meer hebben om te vuilbekken. En ze zouden gedwongen zijn om nu maar eens te bewijzen dat ze in staat zijn om werkende oplossingen voor nijpende problemen te verzinnen en dat in een coalitie waarbij ze sowieso water in de wijn moeten doen en waarbij de partner waarschijnlijk elke gelegenheid zal aangrijpen om hen een mes in de rug te ploffen. ![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
|
![]() Alles zal wel blijven verrotten zoals nu, totdat het boeltje explodeert wegens geld op en steeds meer vreemdelingen die hier komen aanwaaien.
Stemmen op PJ dus, de enige manier om snel een politieke zelfmoord ineen te steken. |
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() Dat is dan heel dom van de NVA. Enfin, volgens de poll zijn er meer die voor een coalitie stemmen dan andersom. Pech voor U.
Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 11 oktober 2012 om 23:42. |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() Dat is het hem juist. We hebben een achterstand in te halen t.o.v. het vreemdelingenbeleid van andere landen zoals bvb Denemarken. Zelfs met de meest radikale maatregelen van de NVA gaan we het nog niet halen om een echte en waarneembare ommekeer te bekomen.
|
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het beste geval zal de NVA een soort grote GROEN! worden, waarbij ze enkel als "nuttig" hulpmiddeltje mag dienen. Is dat de toekomst die ze willen? |
|
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat soort duidelijkheid komt er dan weer wel van het VB, en dat hebben mensen graag. |
|
![]() |