Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 18 oktober 2012, 22:18   #161
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik stel gewoonweg dat PJ's zijn coalitie van stedelijke eenheid (waar het op zou aankomen als we O-VLD er nog bijdoen) nauwelijks meer realistisch is dan N-VA/PDVA+/Groen! als we naar de tegenstrijdige breekijzers van PJ's voorgestelde coalitie kijken, ik denk alleen al naar het gewenste tracé.
Zetels tellen is niet zo gemakkelijk. Ik zal U een beetje helpen. De N-VA en het Vlaams Belang hebben de meerderheid van de zetels binnen. Daar heeft de kiezer in Antwerpen voor gezorgd.

Een coalitie zonder de N-VA moet dus iedereen meenemen. De stadslijst met CD&V en Sp.a, Open VLD, Groen, PVDA+ en het Vlaams Belang. Als jij hierin gelooft dan ben jij niet van Antwerpen.

Dus het is heel gemakkelijk. Ofwel wordt het op de voorwaarden van Patrick Jannsens ofwel gaat de N-VA met het Vlaams Belang in zee ofwel wordt het don't cry for Antwerp.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 18 oktober 2012, 22:20   #162
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ik denk dat PJ door een moeilijke phase in z'n leven gaat op dit moment, en overheerst is door z'n emoties. Zijn rationele denken is overschaduwd door gevoelens van haat, onbegrip, verwarring en vermoeidheid, waardoor het me het beter lijkt dat de SP-A partijtop hier zou inspringen om hem even op rust te laten komen, bij z'n gezinnetje.

In z'n huidige toestand, waarbij hij als cavalier seul wild om zich heen schopt, unilateraal coalitie-keuzes oplegt zonder zelfs de betrokkenen op de hoogte te stellen, staat hij elk constructieve coalitievorming in de weg.
Als jij dat denkt, denk dan maar rap iets anders. Er zijn gewoon geen andere mogelijkheden. Kijk naar Kortrijk. Daar hebben ze very quick een coalitie gemaakt.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 18 oktober 2012, 22:22   #163
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Bullshit.... De huidige situatie heeft niks te maken met goed mogelijk dingens te doen. Dwingen dat een coalitie met de stadslijst ( de meest evidenten keuze) enkel mogelijk is door Groen! mee te pakken terwijl dat niet eens nodig is, is niets meer of minder dan een politiek spelletje spelen met Antwerpen als dupe. Zeker nadat Groen! zich heeft ge-engageerd om burqua's deel te maken van de Meire.

Cru gezegd, de stad mag nog eerder afbranden dan dat PJ witte rook gaat laten komen uit het schoon verdiep.

Daar heb je gelijk in.... Want al de rest kan hem geen bal schelen. Of ze nu verhongeren in Antwerpen, of de SP-A helemaal crashed in 2014, PJ geeft enkel om PJ
Ge moogt gerust zijn. Jij hebt het begrepen.

Oud 18 oktober 2012, 22:25   #164
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Er al eens aan gedacht dat het kiesdecreet zou kunnen veranderd worden om dit soort vuile obstructie-politiek ten koste van de gewone Antwerpenaar buitenspel te zetten? Als ik Bourgeois heette zou ik vlug een nooddecreetje maken
Het wordt een race in de Vlaamse regering om de N-VA te vervangen door Open VLD. Als ze die race verliezen wordt de Sp.a vervangen door Open VLD.

Niet voor mogelijke gemeentedecreten te stemmen. Wat jij voorstelt is trouwens een ad-hoc decreet dat steeds door de raad van State zal worden teruggefloten.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 18 oktober 2012 om 22:25.
Oud 18 oktober 2012, 22:26   #165
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Swanst-na-niet-hé-maat. Tel eens hoeveel zetels dat de stadslijst heeft...

Als jij denkt dat Patrick Janssens gaat plooien voor Bart De Wever "in het belang van 't Stad" dan weet jij niet hoe het met "den Antwerp" is vergaan.

Patrick Janssens heeft wel degelijk Van Peel en co vast bij hun kloten en Wouter Beke heeft hier indertijd zijn zegen aan gegeven. Als Wouter Beke hier over wil komen praten met Patrick Janssens dan mag hij een chatteke koffie komen drinken. Feit is dat de sp.a een blokkeringsmeerderheid heeft op de stadslijst om de CD&V niet te laten afscheuren.
Waarmee je iedereen zijn punt bewijst, PJ voor PJ en A'pen kan rotter, dat besef je toch zelf wel hoop ik? Daar gaat dus PJ zijn constructieve houding, niet dat we die voor een seconde geloofden.
Gwyndion is offline  
Oud 18 oktober 2012, 22:28   #166
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij dat denkt, denk dan maar rap iets anders. Er zijn gewoon geen andere mogelijkheden. Kijk naar Kortrijk. Daar hebben ze very quick een coalitie gemaakt.
http://www.hln.be/hln/nl/13816/Verki...uitmaakt.dhtml

Vind je dit normaal?

Ik niet, PJ is aan't flippen
Oud 18 oktober 2012, 22:28   #167
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Zou het dan toch?
NVA + gedoogsteun door CD&V deel-fractie?
E. Migrant is offline  
Oud 18 oktober 2012, 22:29   #168
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zetels tellen is niet zo gemakkelijk. Ik zal U een beetje helpen. De N-VA en het Vlaams Belang hebben de meerderheid van de zetels binnen. Daar heeft de kiezer in Antwerpen voor gezorgd.

Een coalitie zonder de N-VA moet dus iedereen meenemen. De stadslijst met CD&V en Sp.a, Open VLD, Groen, PVDA+ en het Vlaams Belang. Als jij hierin gelooft dan ben jij niet van Antwerpen.

Dus het is heel gemakkelijk. Ofwel wordt het op de voorwaarden van Patrick Jannsens ofwel gaat de N-VA met het Vlaams Belang in zee ofwel wordt het don't cry for Antwerp.
Wat is je punt ? Ik stel simpelweg dat PJ perfect een minderhedenkabinet kan vormen en gedoogsteun aan de N-VA kan vragen die zich zeker constructief zullen opstellen. Hij kan zelfs een meerderheidskabinet vormen als hij dat wenst. Wat maakt het uit als hij zijn partners niet smaakt? In de omgekeerde richting mag dat blijkbaar geen probleem zijn dus hier speelt dat zeker ook niet . PJ is zich aan een hoog tempo aan het verbranden.
Gwyndion is offline  
Oud 18 oktober 2012, 22:30   #169
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@Raven

Jij gaat niet in Antwerpen bepalen wat "normaal" is en wat "niet normaal" is. Don't cry for Antwerp.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 18 oktober 2012 om 22:30.
Oud 18 oktober 2012, 22:33   #170
E. Migrant
Banneling

Standaard

Nieuwe verkiezingen waarbij CD&V en SP.a afzonderlijk opkomen?
E. Migrant is offline  
Oud 18 oktober 2012, 22:33   #171
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is je punt ? Ik stel simpelweg dat PJ perfect een minderhedenkabinet kan vormen en gedoogsteun aan de N-VA kan vragen die zich zeker constructief zullen opstellen. Hij kan zelfs een meerderheidskabinet vormen als hij dat wenst. Wat maakt het uit als hij zijn partners niet smaakt? In de omgekeerde richting mag dat blijkbaar geen probleem zijn dus hier speelt dat zeker ook niet . PJ is zich aan een hoog tempo aan het verbranden.
Jij bent al vergeten dat Patrick Janssens gezegd heeft dat meer mensen op Bart De Wever hebben gestemd. Hij gaat geen schepen worden onder Bart De Wever en zeker geen burgemeester.

Oud 18 oktober 2012, 22:36   #172
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jij bent al vergeten dat Patrick Janssens gezegd heeft dat meer mensen op Bart De Wever hebben gestemd. Hij gaat geen schepen worden onder Bart De Wever en zeker geen burgemeester.
Ik herhaal, wat is je punt? Beide zaken zijn zijn keuze, niet omdat het onmogelijk is. Dat PJ opteert voor de verrottingsstrategie, die jij al te vaak aan BDW toegeschreven hebt tijdens de recordperiode onderhandelen als ik me niet vergis, is wel duidelijk.
Gwyndion is offline  
Oud 18 oktober 2012, 22:36   #173
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Nieuwe verkiezingen waarbij CD&V en SP.a afzonderlijk opkomen?
Als ze nieuwe verkiezingen in Antwerpen willen voor 2018 dan moeten ze eerst het gemeentedecreet aanpassen om dat mogelijk te maken. Een wet of decreet mag echter nooit op maat worden gemaakt omdat ze anders wordt teruggefloten door de Raad van State. Ze gaan dus het algemeen belang moeten inroepen voor dergelijk decreet. Of dat ze daar in Antwerpen mee akkoord gaan dat weet ik nog niet zo zeker. Je kan de kiezer in Antwerpen niet zomaar passeren. Dat heeft Patrick Jansens al eens gedaan in 2006. Nu hebben ze in Antwerpen zo gestemd dat ze daar hun goesting wel moeten krijgen.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 18 oktober 2012 om 22:37.
Oud 18 oktober 2012, 22:39   #174
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik denk dat BDW uiteindelijk voor de Rustige Vastheid gaat gaan namelijk N-VA, Stadslijst, O-Vld en Groen.
jogo is offline  
Oud 18 oktober 2012, 22:39   #175
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik herhaal, wat is je punt? Beide zaken zijn zijn keuze, niet omdat het onmogelijk is. Dat PJ opteert voor de verrottingsstrategie, die jij al te vaak aan BDW toegeschreven hebt tijdens de recordperiode onderhandelen als ik me niet vergis, is wel duidelijk.
Jij hebt echt Patrick Janssens niet gehoord. Hij heeft duidelijk gezegd dat Bart De Wever nogal gemakkelijk de zwarte piet doorspeelt en dat hij daar heel goed in is. Daarom speelt Patrick Janssens alles open en bloot op tafel en zal hij dat blijven doen.

Oud 18 oktober 2012, 22:40   #176
E. Migrant
Banneling

Standaard

Stadslijst + Groen + PVDA+ = 17 + 4 + 4 = 25 zetels
+ gedoogsteun van VB = 5 zetels

Samen 30 zetels.

We zijn nu toch bezig met het onmogelijke in kaart te brengen.

En iedereen blij want Bartje de Magere kan op z'n kin kloppen.

E. Migrant is offline  
Oud 18 oktober 2012, 22:42   #177
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@Raven

Jij gaat niet in Antwerpen bepalen wat "normaal" is en wat "niet normaal" is. Don't cry for Antwerp.
Tja, ik ben niet van Antwerpen....

Maar Meyrem Almaci echter wel.... En zij zegt zelf dat ze het allemaal maar een vreemde situatie vindt dat PJ eist (zonder te overleggen dan nog) dat er een coalitie moet worden gemaakt tussen Groen! & de N-VA.

Ik ben er zeker van dat bij Open-VLD er ook al een aantal bekken tot op de grond zijn opengevallen van verbazing omdat ze van niets wisten. Ongetwijfeld ook bij de SP-A partijtop. En de eerste scheuren door PJ's cavalier seul beginnen ook zichtbaar te worden:
http://www.hln.be/hln/nl/13816/Verki...dan-CD-V.dhtml

PJ is een nieuwe invulling aan het geven aan het begrip carriëremoord

Update: Trouwens, Groen! zou al hebben laten vallen niet in een coalitie te willen gaan met de stadslijst (maar wel met de N-VA). (Bron: Tweet van Freya VDB) Tja, wat wil je.... met een doortrappende emo-teef aan het stuur van die stadslijst. Hoogtijd dat de SP-A top hem wegplukt voor de partijschade onomkeerbaar wordt

Laatst gewijzigd door Raven : 18 oktober 2012 om 22:49.
Raven is offline  
Oud 18 oktober 2012, 22:47   #178
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Ik denk dat BDW uiteindelijk voor de Rustige Vastheid gaat gaan namelijk N-VA, Stadslijst, O-Vld en Groen.
Om zich niet te verbranden voor de nationale politiek?

Website
Johan Bollen is offline  
Oud 18 oktober 2012, 22:47   #179
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jij hebt echt Patrick Janssens niet gehoord. Hij heeft duidelijk gezegd dat Bart De Wever nogal gemakkelijk de zwarte piet doorspeelt en dat hij daar heel goed in is. Daarom speelt Patrick Janssens alles open en bloot op tafel en zal hij dat blijven doen.
Wat simpelweg een semantisch spelletje is van PJ om niet toe te geven dat hij een verrottingsstrategie hanteert. Dat hij zelfs coalitie-eisen stelt zonder zelfs maar af te toetsen of de vermelde personen ermee instemmen toont dit duidelijk aan. Indien hij effectief enkel open boek wenste te spelen dan had hij op zijn minst eerst overlegd met Almaci. Zoals het nu staat is het duidelijk dat hij niet ter goeder trouw handelt. Ik stel voor dat PJ gewoon een minderheidskabinet vormt of een meerderheidscoalitie . Ik zie hem nog in staat om ook de deelname van PVDA+ te eisen morgen.
Gwyndion is offline  
Oud 18 oktober 2012, 22:51   #180
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
N-VA haalde in Antwerpen 37,73 %.

Wat wil zeggen dat 62,27 % van de Antwerpenaren niet voor N-VA heeft gestemd.

http://www.nieuwsblad.be/regio/gemee...?categorie=456
Maar hij zijt toch een lul man.

62.27 % stemde niet voor BDW/N-VA.....daar ben je juist ...grote jongen ...... (in die 62,27 % zitten ook de VB stemmers hé henrique...zijn het plots je bondgenoten geworden die stoute VB .....kleine jongen )

NVA = 23 zetels
Stadslijst (Sp-a en CD&V) +Open- VLD + Groen = 23 zetels

meerderheid is : 28 zetels (is nogal kantje boord voor een coalitie)
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be