![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Reality check : het communisme heeft zijn ondeugd al bewezen sinds de jaren tachtig van vorige eeuw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik wil niemand iets opleggen. Mijn voorkeur gaat naar een progressiviteit die rekening houdt met het aantal gewerkte uren. Op diegene die nog geen job heeft worden dan minder belastingen betaald (of geen) dan op de extra uren van diegene die er al wel één heeft. Dan moet diegene die al werk heeft het ook echt efficiënter kunnen vooraleer besloten wordt die extra werk te laten doen. Als die het echt veel efficiënter kan, dan zie ik het ook niet als een probleem dat die het uitvoert en er daartegenover meer werkloosheid is. Ik zou zeggen, aangezien het aantal gewerkte uren gedeeld door het aantal potentiële werkkrachten rond de 30 ligt, verlaag de belastingen sterk voor de eerste 25u en verhoog die voor alles boven de 35u. (Bovenop de verlaging van de belastingen voor lage inkomens.) Laatst gewijzigd door Robinus V : 21 oktober 2012 om 00:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kost ongeveer even "weinig" als 304 roestvast staal. Maar als ge weet waar we dat voor gebruiken....
![]() |
#165 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En dan de hamvraag, hoeveel belastingen betaalt ge bij op die overuren ? Laatst gewijzigd door Diego Raga : 21 oktober 2012 om 00:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je hebt als kersverse eigenaar van een woning 340 manuren werk dat U zelf niet kan. U huurt 2 man om de klus te klaren op 1 maand tijd. 1 ervan staat te popelen om de overuren te doen, en de andere vind dat het pintje om 17u en de voetbal op TV toch belangrijker is. Gaat U dan voor die 20 uur iemand erbij nemen, gaat U die 20 uur verdelen over die 2 man, of gaat U diegene die de overuren wil doen, die ook laten doen? Citaat:
![]() |
![]() |
#167 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En die progressiviteit in uren kan veel meer uitgesproken, om meer werkloosheid weg te werken. Daarom en omwille van een onrechtvaardigheidsgevoel –iemand die op 40u €3000 verdient zou niet even hard belast mogen worden als iemand die dat op 20u doet– zou ik een systeem van progressiviteit willen (ter vervanging van het huidige) waarbij de progressiviteit gekoppeld wordt aan uurloon en binnen die progressiviteit ook nog één gekoppeld aan aantal uren. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is helemaal geen antwoord op de vraag.
Ik zal het proberen te versimpelen. U hebt een berg zand van 178 ton liggen, en die moet weg binnen een week, of zo'n vieze kapitalist gaat uw kinderen opvreten. 2 van uw kameraden komen U helpen die berg zand weg te scheppen. Het is een vaststaand feit dat een hardwerkende kameraad 1 ton zand per uur weg schept en naar de juiste plek brengt. We hebben dus een paar gegevens die niet te veranderen zijn. Het aantal uren in een week, het aantal manuren nodig, en het aantal mannen. Een week is 168 uur. Het aantal manuren. 178 3 man. Ergo, 59u en 30 minuten per man * 1 van uw kameraden geeft duidelijk aan dat 8 uur per dag genoeg is. Die leverd dus op die week 56 manuur. De andere kameraad weet te vertellen, dat hij wel elke dag 9 uur wil scheppen, maar op voorwaarde dat U hem per dag een fles vodka geeft. Die doet 63 werkuren op die week. Schieten er 59 werkuren over. Wat gaat U nu doen? De ene kameraad verplichten elke dag 8 uur en 29 minuten te scheppen, net zoals uzelf en de kameraad die wel langer wou blijven. Of gaat U 7 flessen vodka kopen, 6 dagen 9 uur mee te scheppen, en de laatste dag beiden na 7u zandscheppen naar huis gaan, terwijl de andere nog dat ene tonnetje/laatste uurtje aan't scheppen is ? * Voor er gemuggenzift gaat worden, de berekening is een paar seconden verkeerd.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 21 oktober 2012 om 03:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- dan waren degenen die de effecten uitrekenden van die maatregel dus oenen, want ze hadden wel 200 miljoen op die post uitgerekend. Indien jouw bewering waar is, dan hadden ze moeten uitrekenen dat die maatregel op de directe inning inderdaad -20 miljoen zou zijn, maar door indirecte effecten wel degelijk +200 miljoen zou zijn. Dat is niet gebeurd. Maw, degene die de begroting heeft opgesteld sloeg er met zijn klak naar. - als een belastingverhoging op een bepaald punt een zodanige vlucht van dat punt geeft dat mensen ergens anders gaan besteden, dan wil dat eigenlijk zeggen dat wat men zou gedaan hebben, het toedekken is van een "bestedingsniche" zonder veel belastingen, om mensen aan te zetten om daar gaan te spenderen waar er wel veel belastingen worden betaald. Bijvoorbeeld, indien enkel "spaghetti Janssens" belastingsvrij was, dat door het belasten van "spaghetti Janssens" er natuurlijk geen spaghetti Janssens meer wordt verkocht (want hij was niet bijzonder lekker en de enige reden om hem te kopen was omdat hij belastingsvrij was) maar dat iedereen nu normale, belaste spaghetti koopt. Dat is een beetje een naive boekhoudkunde: ge MOET uw geld wel uitgeven, dus nu moet ge het daar doen waar ge belastingen betaalt ! Nee, het kan ook zijn dat de economische agent (hier een bedrijf) het dan gewoon minder de moeite vindt om te produceren. Als ik goed betaald wordt voor een overuur, wil ik het doen. Dan wordt ik ervoor betaald, en dan ga ik dat ook uitgeven. Als men mij teveel belast op dat overuur, dan blijf ik thuis. En zo dood je economische activiteit. Die auto's waren een vorm van verloning. Dat loon wordt nu zwaarder belast. Van de slag zijn sommige economische activiteiten (een extra opdracht nog in overuren uitvoeren, en ik mag een BMW hebben ipv een VW bvb) nu niet meer uitgevoerd. Groei in de kiem gesmoord.
![]() |
![]() |
#170 |
|
![]() Ik heb in een bedrijf gewerkt, waar overuren werden omgezet in aandelen en ik moet bekennen dat me dat behoorlijk wat heeft opgebracht.
Het enige nadeel was dat de omzetting van al je overuren naar aandelen slechts eenmaal per jaar gebeurde. Maar dat houd dan ook weer in dat je meer gemotiveerde werknemers in je bedrijf hebt. Want winst word dan ook voor de werknemer belangrijk. Als grootste voordeel heb je dan ook nog de lagere belasting en geen sociale bijdragen. Maar dat moet je aan een Belgische werkgever natuurlijk niet vragen, want die zou meer verantwoording aan zijn mede eigenaars werknemers moeten afleggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het punt is dat de globalisatie van de politiek niks anders is dan het instellen van een dictatuur. Misschien wel van een "meerderheid" maar die de plak zwaait over een "minderheid". Het opsplitsen van soevereiniteit in kleine mootjes is een veel vrijere vorm van bestuur, want dan kan je, naargelang streek, cultuur, omstandigheden en dergelijke meer, beleid aanpassen aan de lokale wensen. Dan kan je beletten dat er te grote systematische transferten komen van producerenden naar niet-producerenden. Dan kan je eigenlijk grote schaal corruptie vermijden, omdat het de moeite niet waard is en de democratische controle te kort bij. Hoe "hoger" je gaat, hoe meer je bestuur als een pletwals werkt, hoe corrupter het is, en hoe inefficienter het is. Daarentegen, natuurlijk, ik zal het beamen, hoe gezelliger het is om in 't staatsmachien te zitten, want hoe meer je mag smossen, hoe minder resultaat je moet voorleggen, en hoe verder je staat van degene die het mag ophoesten. Hoge bestuursvormen (en internationale instellingen) zijn het toppunt van lekkere baantjes voor inefficiente pretentieuze smossers. Europa zit er vol van.
![]() |
![]() |
#172 |
|
![]() Links en Extreem-links kan inderdaad tevreden zin, er is extra werkloosheid, de ideale compost voor het prediken van hun klasse-haat.
![]() |
#173 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is altijd zo dat wat belast wordt, daar is er minder van. Vandaar dat ik denk dat het geen goed idee is om "iets" te belasten, en voorstander ben van constant tax (geen "flat tax" maar "constant tax": iedereen betaalt absoluut hetzelfde bedrag ; eventuele exoneratie voor echt armen). Lidgeld om de staatsdiensten te mogen gebruiken. Moet niet afhangen van uw eigen prestatie he. De prijs van een brood is ook geen functie van hoeveel ik gespaard heb en of ik veel of weinig verdien. Maar een arme sukkelaar krijgt wel een gratis brood.
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
Hoeveel van hun winsten hebben ze nog in eigen portefeuille, om slechte tijden te overbruggen. De winsten zijn verdeeld, maar de leningen lopen door. Als ik als particulier teveel leen naargelang mijn verdienste en ik kan het niet meer afbetalen, staat de deurwaarder aan de deur en verkoopt de ganse boel. Als jij als bedrijf teveel leent, ook al heb je jaren winst gemaakt, maar geen reserve aangelegd hebt, enkel en alleen om je aandeelhouders te paaien, kloppen ze aan bij de overheid om subsidies en overbruggingskredieten. Kapitaalsverhogingen zijn niet meer zo evident als voor 2008. Dat dat niet de schuld is van de staat besef jij ook wel, maar het toegeven is wel moeilijk voor rechtse rakkers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Telkens de staat een bedrijf in moeilijkheden helpt, is het een goed bedrijf aan het benadelen en om zeep aan 't helpen.
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In uw complete naiviteit beseft u niet meer wat werkelijk is! U bent totaal het Noorden kwijt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Camionetten tegenwoordig hebben ook luxe zoals personenwagens, ze zullen gewoon overstappen naar die modellen denk ik. Je hebt dan nog een lagere tax. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
|
![]() Citaat:
Dat de rechtse rakkertjes de crisis op het communisme willen schuiven, terwijl er in Europa en Noord Amerika geen enkele communistische partij aan de macht is en daar de crisis toch het hardste toeslaat, bewijst enkel dat je deftig aan het raaskallen bent. |
|
![]() |
![]() |