Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2012, 10:22   #161
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Wanneer een publieke figuur een website heeft en daar en mailadres op publiceert, mag je er van uit gaan dat het de bedoeling is dat er gecommuniceerd kan worden.
Wanneer diezelfde publieke figuur dan uitspraken doet die op z'n minst gezegd voor controverse zorgen, dan mag je als burger je democratische recht gebruiken om hierover met hem te communiceren (zolang je maar beleefd en correct blijft en het lef hebt dit in eigen naam te doen).

Wat daar opdringerig of intimiderend aan is, blijft mij een raadsel.

Vreemd genoeg vind ik in uw reacties op de draad "De Wever vindt varkenskop op oprit" helemaal niets over opdringerig en intimiderend. Maar waarschijnlijk vindt U een mail veel erger.
Publieke figuren dienen in een publiek debat te worden aangesproken. Daar zijn genoeg kanalen voor.
Digneffe spreekt zich uit in zijn functie als vakbondsafgevaardigde van de ABVV, de mailbox van de privé-persoon Jos Digneffe hiervoor gebruiken lijkt me nog altijd intimiderend en ongepast.

Ik verontschuldig me hierbij ook omdat ik niet expliciet alle intimidatie, alle varkens, kalfs-, paarden en schapenkoppen die in de toekomst waar ook ter wereld worden neergelegd heb veroordeeld.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 10:35   #162
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Publieke figuren dienen in een publiek debat te worden aangesproken. Daar zijn genoeg kanalen voor.
Digneffe spreekt zich uit in zijn functie als vakbondsafgevaardigde van de ABVV, de mailbox van de privé-persoon Jos Digneffe hiervoor gebruiken lijkt me nog altijd intimiderend en ongepast.

Ik verontschuldig me hierbij ook omdat ik niet expliciet alle intimidatie, alle varkens, kalfs-, paarden en schapenkoppen die in de toekomst waar ook ter wereld worden neergelegd heb veroordeeld.
Het is niet z'n privé mailbox, wel diegene die hij expliciet vermeld op z'n website en dus zelf toegankelijk maakt voor het grote publiek.
Het zou anders zijn, moest ik inderdaad een echt privé mailadres openbaar maken. Dan zou U gelijk hebben.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 10:41   #163
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen, dat zeg ik niet. Ik zeg dat de Amerikanen geen enkel respect hebben voor de mensen, leugenachtig zijn, oorlogstokers, wereldwijde folteraars, en mensen die nog altijd denken dat zij de navel van de wereld zijn. D�*t zeg ik.

We moeten af van de Amerikanen in plaats van hen altijd na te lopen. De kranten en de media, met de dwaze VRT voorop, beschouwen de Amerikanen nog al te vaak als de grote voorbeelden waaraan Europa zich zou moeten spiegelen. Dommerikken.
Ge zijt begod nog racistischer dan een oude knar van een Voorposter en ex-VMO'er ten opzichte van de Walen !!

Bezoek zeker geen Amerikaans kerkhof, pakweg Waregem of Plombières, vooraleer een kalmeermiddel genomen te hebben.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 10:46   #164
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) ... Amerikanen brengen alleen maar onheil ...

2) Daar betalen wij geen belastingen voor.
1) Zoals de Ollanders?

2) Neen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 10:50   #165
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... de Amerikanen ... de Amerikanen ... de Amerikanen ...
... de Ollanders ... de Ollanders ... de Ollanders ...

... de Walen ... de Walen ... de Walen ...

... de flamins ... de flamins ... de flamins ...

... de joden ... de joden ... de joden ...

... de Marokkanen ... de Marokkanen ... de Marokkanen ...

... de negers ... de negers ... de negers ...

... enz... enz... enz...

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 10:51   #166
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge zijt begod nog racistischer dan een oude knar van een Voorposter en ex-VMO'er ten opzichte van de Walen !!

Bezoek zeker geen Amerikaans kerkhof, pakweg Waregem of Plombières, vooraleer een kalmeermiddel genomen te hebben.

.
Ik heb de Amerikaanse kerkhoven bezocht. En niet zo maar eentje. Die liggen er allemaal mooi verzorgd bij. Vele vele duizende jonge geknakte Amerikaanse levens . Geen misverstand hierover: wij zijn de Amerikanen eeuwig dankbaar dat ze ons zijn komen helpen.

Maar we hebben hun dat dik en dubbel terugbetaald. Want Europa was lange tijd een wingewest van Amerika. Een lakei, die ook politiek danste naar de pijpen van Uncle Sam.

Dat is nu gedaan. Diegene die Amerika nu nog altijd volgt in al zijn dwaasheden en immorele oorlogen, is een oen. Wie nog altijd denkt dat wij moeten opkijken naar Amerika is nog een grotere oen. En u schijnt er zo een te zijn.

Laatst gewijzigd door system : 29 oktober 2012 om 11:09.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 11:10   #167
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb de Amerikaanse kerkhoven bezocht. En niet zo maar eentje. En die liggen er mooi verzorgd bij. Vele vele duizende jonge geknakte Amerikaanse levens . En wij zijn de Amerikanen eeuwig dankbaar dat ze ons zijn komen helpen.

Maar we hebben hun dat dik en dubbel terugbetaald. Want Europa was lange tijd een wingewest van Amerika, een lakei, die ook politiek danste naar de pijpen van Uncle Sam.

En dat is nu gedaan. Wie Amerika nu nog altijd volgt in al zijn dwaasheden en immorele oorlogen, is een oen. En wie nog altijd denkt dat wij moeten opkijken naar Amerika is nog een grotere oen. En u schijnt er zo een te zijn.
Als ik naar het buitenland kijk, dan kijk ik met één oog naar het Westen, vb. Amerika, en met één oog naar het Oosten, vb. Noord-Korea (land dat bezongen wordt door onze communistjes van de pvda ..).

En voor de geruststelling: gans de EU beschouw ik al als binnenland. Wallonië inbegrepen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 29 oktober 2012, 11:33   #168
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb de Amerikaanse kerkhoven bezocht. En niet zo maar eentje. Die liggen er allemaal mooi verzorgd bij. Vele vele duizende jonge geknakte Amerikaanse levens . Geen misverstand hierover: wij zijn de Amerikanen eeuwig dankbaar dat ze ons zijn komen helpen.

Maar we hebben hun dat dik en dubbel terugbetaald. Want Europa was lange tijd een wingewest van Amerika. Een lakei, die ook politiek danste naar de pijpen van Uncle Sam.

Dat is nu gedaan. Diegene die Amerika nu nog altijd volgt in al zijn dwaasheden en immorele oorlogen, is een oen. Wie nog altijd denkt dat wij moeten opkijken naar Amerika is nog een grotere oen. En u schijnt er zo een te zijn.
P.S.
Het meest serene oorlogskerkhof echter dat ik ooit bezocht, is een Duits kerkhof voor gevallen Duitse soldaten. Een heel eenvoudig kerkhof. Namelijk dat van Vladslo. Dat noem ik nu eens een 'Friedhof'.

Laatst gewijzigd door system : 29 oktober 2012 om 11:39.
Oud 29 oktober 2012, 11:42   #169
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Welke oorlogen? Kan je iets meer details geven?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 11:45   #170
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat moet zijn olie oorlogen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 11:57   #171
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Omdat het geen zin heeft en omdat de meerderheid in dit land die splitsing helemaal niet wil. Zo simpel is het. Bent u het beu met België, is dat uw volle recht maar dat is enkel en alleen uw probleem en het probleem van de Belgen die zoals u denken.
Is dat wel zo dat "de meerderheid" geen splitsing wil?
Natuurlijk zijn al diegenen die aan de profiterende kant zitten er tegen!
De vraag is of de meerderheid van de Vlamingen er tegen is, want zij betalen de rekening en krijgen nog stank voor dank!
Waarom hebben er nu zoveel voor Dewever gestemd? Om de eenheid van het land te bewaren zoals het nu is? De "confederatie" is maar de eerste stap en daar zitten ze al over te panikeren! Liever blanco cheques �* volonté en zonder controle!
Waarom probeert Vlaanderen eens geen referendum over die kwestie? Maar oei! Dat is zelfs verboden zeker? Hoe zou dit komen?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 11:59   #172
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Wanneer een publieke figuur een website heeft en daar en mailadres op publiceert, mag je er van uit gaan dat het de bedoeling is dat er gecommuniceerd kan worden.
Wanneer diezelfde publieke figuur dan uitspraken doet die op z'n minst gezegd voor controverse zorgen, dan mag je als burger je democratische recht gebruiken om hierover met hem te communiceren (zolang je maar beleefd en correct blijft en het lef hebt dit in eigen naam te doen).

Wat daar opdringerig of intimiderend aan is, blijft mij een raadsel.

Vreemd genoeg vind ik in uw reacties op de draad "De Wever vindt varkenskop op oprit" helemaal niets over opdringerig en intimiderend. Maar waarschijnlijk vindt U een mail veel erger.
Opdringerig zal het wel niet zijn. Eerder belachelijk. Wat wil je precies bereiken? U hebt uw opinie en Mr. Digneffe heeft de zijne. Of past zijn opinie niet in je kraam?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 29 oktober 2012 om 12:05.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 12:01   #173
Effect
Minister-President

Standaard

Nouja door De Wever uit de politiek te zetten vernietig je 40% van het electoraat. Dat is een verschil met het Cordon waarbij dat electoraat tenminste vertegenwoordigd wordt en potentieel 51% kan en mag halen. Maarja sossen hebben het niet zo hoog op met democratie, dictatuur staat zelfs in de partijstatuten.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 12:02   #174
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wie is "ze"? De forumlezers van Le Soir? Ze zijn niet representatief van de hele Franstalige bevolking.
Er zijn inderdaad wel meer franstaligen die het PS-mes op hun keel al lang beu zijn en wellicht zelfs voor Dewever zouden stemmen moesten ze kunnen! Niet om te splitsen dan maar om hun decennialang in stand gehouden profitariaatstaat op te kuisen en Vlaanderen wat meer na te doen!
Nu is het: hoe meer werklozen en sukkelaars, hoe sterker de PS. Houden zo voor wat hen betreft.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 12:03   #175
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik vind het eigenaardig dat iemand van wie ik de zinnen 3X maal moet lezen om enig idee te hebben waar zij het concreet over heeft, niet in staat is een eenvoudige zin juist te interpreteren.

Ik had het helemaal niet over Jos, maar over de SP-A die haar huid tijdens eventuele toekomstige regeringsonderhandelingen duur zal verkopen.

Uw uitgebreid paranoïde betoog dat ik dagelijks in verschillende varianten mag lezen is dus niet aan mij besteed, hoeveel moeite het u ook gekost heeft...
Van wie al zoveel moeite heeft met lezen kan niet verwacht worden dat hij het gestelde ook nog begrijpt, dus ik zal uw hersencel niet verder op de proef stellen.

Voor de andere forumdeelnemers :

Ik begin mij in verband met de “krijgsmacht” van mijnheer Jacques ernstig af te vragen of het grapje dat mijn man mij onlangs vertelde eigenlijk wel een grapje was :

Un F-16 de la force aérienne belge approche de la base aéronautique navale de Lann-Bihoué.
On demande au pilote « Quelle est votre position ? »
Le pilote répond : « A l’avant de l’appareil »…
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 12:09   #176
Kaal
Minister-President

Standaard

Ik maak me helemaal geen zorgen om de uitspraken van Digneffe. Dergelijke oekazes van hogerop hebben al lang helemaal geen effect meer op de kiezer. Als men het Blok op die manier niet heeft klein kunnen krijgen dan zal het zeker niet lukken met de N-VA van Dewever.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 12:14   #177
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En waarom verwondert het mij nu niet dat gij sedert vele jaren geen krant meer leest en dat uw TV stuk is. Voor zover ge er dan ooit een had, want dan had ge daar op zijn minst iets van kunnen merken.

Laatst gewijzigd door system : 29 oktober 2012 om 12:15.
Oud 29 oktober 2012, 12:16   #178
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom verwondert het mij nu niet dat gij sedert vele jaren geen krant meer leest en dat uw TV stuk is. Voor zover ge er dan ooit een had, want dan had ge daar op zijn minst iets van kunnen merken.
Ik begrijp het, de vraag is te moeilijk om te beantwoorden.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 12:26   #179
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Ik zou al gestopt zijn halverwege je zin Allez, de verzuilde vakbonden dan toch, ik heb geen probleem met een vakbond per bedrijf.
Dat is ook nog een idee ja, maar dan heb je gewoon geen vakbonden meer in dit land...
Oud 29 oktober 2012, 12:59   #180
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

gva

Citaat:
"Wie voor verandering opkomt, moet er soms onsportieve reacties bijnemen. Laat ons hopen dat het hier bij blijft." Dat zegt N-VA-voorzitter Bart De Wever zondag in een reactie op de uithaal van oud-vakbondsman Jos Digneffe

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be