Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 5 november 2012, 09:41   #161
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
theater.
nee, gewoon het verkiezingsprogramma. Ik kende het al uit een andere gemeente. Elke gemeente kon er zijn eigen specifieke invulling aan geven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 5 november 2012, 09:43   #162
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
bart brinckman heeft het in zijn opiniestuk in de standaard begrepen: PJ zit in de val.
t'is wel een grote val (BDW zit er ook in)
jogo is offline  
Oud 5 november 2012, 09:44   #163
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
bart brinckman heeft het in zijn opiniestuk in de standaard begrepen: PJ zit in de val.
Kris Peeters is een en al lof voor het werk van BDW.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20121105_007

Citaat:
...De Wever

Peeters had ook woorden van lof voor onderhandelaar Bart De Wever in Antwerpen. Die wil niet ingaan op de vraag van Groen om het BAM-tracé voor de Antwerpse ring te herzien. Over dat tracé is al een akkoord tussen de stad Antwerpen en de Vlaamse overheid gesloten.

'Wanneer gevraagd wordt af te wijken van het BAM-tracé, kan daar onmogelijk op ingegaan worden', zegt Peeters kordaat. 'We hebben daar duidelijke afspraken over gemaakt. Het getuigt bij Groen van enige naïviteit te vragen het BAM-tracé te verlaten.'

Peeters noemt de houding van De Wever dan ook 'een wijze opstelling'. 'Antwerpen heeft goed bestuur nodig. Ik ga ervan uit dat De Wever er alles aan doet om dat te bewerkstelligen.'

Hij appeleert nog aan de verantwoordelijkheid van de onderhandelende partijen om tot een werkbaar bestuur te komen. 'Iedereen moet zich ervan bewust zijn dat we in deze economisch moelijke tijden een crisis in een stad als Antwerpen niet kunnen veroorloven.'
'XIII' is offline  
Oud 5 november 2012, 10:00   #164
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Voor mij is de meest degoutante speler in gans het Antwerpse verhaal Marc Van Peel. Deze cynische mandarijn heeft blijkbaar als enig doel de vorming van een nieuw stadsbestuur o.l.v. N-VA koudweg te saboteren. Hoog tijd dat er op deze opgeblazen kikker meer druk wordt gezet.
quercus is nu online  
Oud 5 november 2012, 10:10   #165
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
van rechtse insteek
vraag me af waarom hij 2 weken lang iedereen heeft zitten uitnodigen

niets mis mee maar dat hij onmiddelijk kunnen neerpennen zonder iemand uit te nodigen
Het Stadsprogramma van N-VA is al meer dan een half jaar oud.
Nu kunnen we kijken of Bart weer niet te veel water in de wijn gedaan heeft, zoals in 2010. Want uiteindelijk heeft 55% van de Antwerpenaren duidelijk rechts gestemd, en die hebben recht op een doordacht, dynamisch en progressief rechts beleid.
fonne is offline  
Oud 5 november 2012, 10:18   #166
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Voor mij is de meest degoutante speler in gans het Antwerpse verhaal Marc Van Peel. Deze cynische mandarijn heeft blijkbaar als enig doel de vorming van een nieuw stadsbestuur o.l.v. N-VA koudweg te saboteren. Hoog tijd dat er op deze opgeblazen kikker meer druk wordt gezet.
Van Peel heeft hoog spel gespeeld door op de Stadslijst te gaan staan in ruil voor het behoud van de twee schepenpostjes van CD&V. Minstens één van de twee zal nu zijn schepenambt verliezen, en Van Peel beseft al wie.
fonne is offline  
Oud 5 november 2012, 10:34   #167
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je extra druk zet op een opgeblazen kikker, dan ontploft die. Ge zou beter met een naald er eens door prikken.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 5 november 2012, 10:35   #168
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Van Peel heeft hoog spel gespeeld door op de Stadslijst te gaan staan in ruil voor het behoud van de twee schepenpostjes van CD&V. Minstens één van de twee zal nu zijn schepenambt verliezen, en Van Peel beseft al wie.
Daar had ik nog niet bij stilgestaan. Vandaar dat hij zijn "belofte" zo hard blijft maken. Omdat ze irrelevant is.
Oud 5 november 2012, 10:40   #169
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Kris Peeters is een en al lof voor het werk van BDW.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20121105_007
Dat is dan het eerste kopstuk van de CD&V dat laat weten waaraan Van Peel en zijn mannetjes zich moeten houden. Anderen zullen volgen.

Pech voor degenen die middels hun naïeve wensdromen in de waan verkeerden dat De Wever door het al bij al onbetekenend groene partijtje “voor het blok” was gezet….
Gwylan is offline  
Oud 5 november 2012, 10:46   #170
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
t'is wel een grote val (BDW zit er ook in)
Ik voel het al aan sedert mijn geboorte: ik zit samen met alle andere Vlamingen in een nog grotere val, b. genaamd.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 5 november 2012, 10:48   #171
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
PJ heeft zijn keuzes reeds van in de beginnen gemaakt. Het is aan BDW om zijn keuzes waar te maken, wat hij uiteraard niet gaat doen. Hij gaat voluit gaan voor de meest evidente coalitie.
Met een nota, op maat van een centrum-rechtse coalitie en een woordje van lof door Chris Peeters?

De redactie be

nota De Wever
Jakko is offline  
Oud 5 november 2012, 10:54   #172
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Besturen met Dewinter?
1) blok heeft eisen, voor niets gaat de zon op hé
2)zou dewever echt electorale zelfmoord plegen?
Als N-VA in Antwerpen met Groen in zee gaat dan gaan ze er zwaar electoraal op achteruit.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 5 november 2012, 11:07   #173
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
De strategie van De Wever vind ik wel goed doordacht. Het is niet Almaci die BDW voor blok zet maar omgekeerd. Dit is slechts een stap in het ontmantelen van het Links Blok. Eerst diegenen die niet nodig zijn dan diegenen die je echt niet wil.

1. Luister gewillig naar hun wensen en laat ze positie kiezen. Done.
2. Isoleer Groen door niet in te gaan op hun onbetaalbare eisen en dump.Done.
3. Nu moet Janssens publiek antwoorden of hij verder wil onderhandelen over de voorstellen zonder Groen. Is het antwoord neen , dan zegt hij eigenlijk dat de postjes of sabotage belangrijker zijn dan een coalitie. Hier doet BDW dan een genereus voorstel aan de CDV. Van Peel en Co moeten op zoek naar handtekeningen.
Het Antwoord van PJ is reeds enkele dagen na de verkiezingen gegeven.

Citaat:
4. Janssens wil niet in deze positie geraken en zegt Ja, ik wil praten en Groen kan de pot op. Hier doet BDW ook dat genereus voorstel aan de CDV en zet de prijs te hoog voor de Spa. An offer they will refuse. De Spa doet moeilijk en de CDV snapt dat zij de zelfde weg op gaan als Groen en zullen snel handtekeningen zoeken. Want de N-VA gaat soloslim.
Welk offer en welke prijs ? Ik heb nog niets op tafel zien komen van BDW. Dat bewijst eens te meer dat het maar gaat om schijnonderhandelingen voor de coulissen als rookgordijn voor de coalitievorming met het Vlaams Belang achter de schermen.

Citaat:
5. Als de CDV echt niet wil oversteken dan kan BDW alleen vaststellen dat Spa noch CDV wil regeren. Hij gooit dan het geweigerde compromis op straat en start een minderheidscollege (met OVLD ?) met gedoogsteun van het VB en de CDV in stille voorafspraak.
CD&V heeft al na de verkiezingen duidelijk gesteld dat zij zelf niet kiezen voor oppositie. Dit is bevestigd door Patrick Janssens en hij heeft duidelijk gesteld dat CD&V niet de nodige handtekeningen zal krijgen van de Stadslijst.

Gedoogsteun van zowel Vlaams Belang en CD&V of Sp.a is voor deze laatste twee partijen electorale zelfmoord. Niet dat ze te beroerd zijn om electorale zelfmoord te riskeren. Daar moet echter serieus wat voor op tafel komen. Ik heb BDW nog niets op tafel zien leggen.

Citaat:
6. Eenmaal geïnstalleerd kan hij de verongelijkte CDV postjesjagers nog binnen nemen om wat comfortabeler te werken.
Niet in het College maar in Antwerpen zijn er wel interessante postjes met hopen.

Citaat:
Gedurende de gehele operatie moet hij er voor zorgen dat de CDV bewust is dat zij zeker uit de boot zal vallen als zij de stadspartij niet lost.
Sp.a kan de CD&V lossen in de stadslijst maar omgekeerd niet.

Citaat:
Haast en spoed is zelden goed. (zeker voor BDW. Zonder hem kan niets.) De gretigheid bedriegt de wijsheid.
Dat is niet het geval. BDW heeft geen absolute meerderheid. Hoe langer hij wacht, hoe meer eisen dat een coalitiepartner zal stellen. BDW is echter niet van gisteren in de politiek.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 5 november 2012, 11:08   #174
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Een erg realistisch en doordacht plan met voor elk wat wils. Een visie voor een financieel gezond en economisch leefbaar Antwerpen. Wie dit afwijst is gewoon van slechte wil.
Ik zou eerder zeggen dat wie weigert te onderhandelen op basis van deze nota, van slechte wil is. Formatienota's zijn niet te pakken of te laten, ze zijn een werkdocument. BDW zal dat na zijn weigering om federaal te onderhandelen nu ook al wel begrepen hebben.

De samenvatting door de standaard toont alvast een interessant document. Uiteraard is het centrum rechts, niemand kan verwachten dat hij een links document zou voorleggen. Zeer sterk is bv zijn voorstel voor mobilitiet. Het verknippen van straten begon stilaan dramatische proporties aan te nemen. Ook een realistische kijk op parkeerplaatsen in de stad was dringend nodig. Integratie : lijkt me normaal te zijn. Kinderopvang, niks op aan te merken. En een prioriteit voor wie werkt is eigenlijk normaal.
Hij blijft voorzichtig om de moslims niet te hard tegen de schenen te schoppen, het niet langer faciliteren van onverdoofde slachting zal een dode maatregel blijven. Toch is het belangrijk om een signaal te geven dat dit eigenlijk een anachronisme is.
Het is zeer zeker geen vlaams blok-light document, met stadslijst zie ik geen onoverkomelijke problemen, nu nog groen afdeling antwerpen die door hun nationale leiding tot meer realsime moet worden aangezet en we kunnen vertrekken. Geef hen het schepenambt van stadspleintjes bv , dan zullen ze blij zijn
peter1962 is offline  
Oud 5 november 2012, 11:09   #175
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Een gepast speldeprikje zal de kikker wel doen ontploffen.
DeProf_eet is offline  
Oud 5 november 2012, 11:11   #176
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik zou eerder zeggen dat wie weigert te onderhandelen op basis van deze nota, van slechte wil is. Formatienota's zijn niet te pakken of te laten, ze zijn een werkdocument. BDW zal dat na zijn weigering om federaal te onderhandelen nu ook al wel begrepen hebben.

De samenvatting door de standaard toont alvast een interessant document. Uiteraard is het centrum rechts, niemand kan verwachten dat hij een links document zou voorleggen. Zeer sterk is bv zijn voorstel voor mobilitiet. Het verknippen van straten begon stilaan dramatische proporties aan te nemen. Ook een realistische kijk op parkeerplaatsen in de stad was dringend nodig. Integratie : lijkt me normaal te zijn. Kinderopvang, niks op aan te merken. En een prioriteit voor wie werkt is eigenlijk normaal.
Hij blijft voorzichtig om de moslims niet te hard tegen de schenen te schoppen, het niet langer faciliteren van onverdoofde slachting zal een dode maatregel blijven. Toch is het belangrijk om een signaal te geven dat dit eigenlijk een anachronisme is.
Het is zeer zeker geen vlaams blok-light document, met stadslijst zie ik geen onoverkomelijke problemen, nu nog groen afdeling antwerpen die door hun nationale leiding tot meer realsime moet worden aangezet en we kunnen vertrekken. Geef hen het schepenambt van stadspleintjes bv , dan zullen ze blij zijn
nee hoor, groen kiest voor de oppositie en er komt een coalitie van n-va en stadslijst. Ofwel laten ze de cd&v los en krijgen we n-va vld cd&v.
Dat heeft Brinckman in de standaard nu ook gezien. Maar sommigen hier op het forum dromen nog van sprookjes met coalities/gedoogsteun van het VB. Naar't schijnt zouden de onderhandelingen hierover al zeer ver gevorderd zijn
vrijevlaming is offline  
Oud 5 november 2012, 11:12   #177
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Als N-VA in Antwerpen met Groen in zee gaat dan gaan ze er zwaar electoraal op achteruit.
Uiteraard. Ik gedoog N-VA nu nog. Maar laten ze nu toch niet met de partij van die groene Almaci-rat in zee gaan. Dat kan hem later zuur opbreken.
DeProf_eet is offline  
Oud 5 november 2012, 11:13   #178
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Met een nota, op maat van een centrum-rechtse coalitie en een woordje van lof door Chris Peeters?

De redactie be

nota De Wever
omg, ik citeer even uit Nota A van BDW:

De stad ondersteunt het proces van integratie en vertrekt daarbij van de volgende
uitgangspunten:
1° gelijkwaardigheid van eenieder;
2° respect voor ieders eigenheid, competenties en ambities;
3° aandacht voor differentiatie;
4° migratie als potentiële opportuniteit voor de samenleving;
5° aandacht voor antidiscriminatie en racismebestrijding;
6° actief burgerschap van eenieder;
7° empowerment van de bijzondere doelgroepen;
8° een goede kennis van de omgevingstaal.

Op maat geschreven om Groen én PVDA+ aan boord te krijgen. Nog progressiever als het "rechten en plichten" discours van Patrick Janssens.

Bart De Wever is finished.

Oud 5 november 2012, 11:15   #179
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
omg, ik citeer even uit Nota A van BDW:

De stad ondersteunt het proces van integratie en vertrekt daarbij van de volgende
uitgangspunten:
1° gelijkwaardigheid van eenieder;
2° respect voor ieders eigenheid, competenties en ambities;
3° aandacht voor differentiatie;
4° migratie als potentiële opportuniteit voor de samenleving;
5° aandacht voor antidiscriminatie en racismebestrijding;
6° actief burgerschap van eenieder;
7° empowerment van de bijzondere doelgroepen;
8° een goede kennis van de omgevingstaal.

Op maat geschreven om Groen én PVDA+ aan boord te krijgen. Nog progressiever als het "rechten en plichten" discours van Patrick Janssens.

Bart De Wever is finished.
staat nochtans al jaren in het programma van n-va hoor U bewijst alweer uw onwetendheid
vrijevlaming is offline  
Oud 5 november 2012, 11:16   #180
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht

Groen is voor niets nodig. Als de Stadslijst zich niet sterk genoeg vindt om die geitenwollensokkers te counteren moet ze stoppen met aan politiek doen. Als de Stadslijst op basis van deze nota nog aan hun ongegronde en onnodige eis voor een coalitie met Groen vasthoudt, is kwaad opzet voor iedereen duidelijk. Goed gespeeld van de Wever.
Sterk in de nota vind ik voor een stad als Antwerpen de nultolerantie voor geweld en het oog voor een economisch leefbare stad.
'XIII' is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be