![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Burger
|
![]() Sorry.... waarom denk jij niet iets verder na. Als we een staat hebben en iedereen gelijk.. dan kun jij geen tegenstellingen hebben met onze waalse landgenoten. Maar zo ver kun we niet nadenken hee
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Burger
|
![]() Ja? daar ben ik niet zeker van ..
Ik denk dat jij te veel vlaamse krantjes leest... maar ja, onwetende mensen moeten ook bestaan. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Burger
|
![]() Gewoon.. snap je niet .
Als we alle tegenstelling die de laatste regeringen hebben gecreeërd ongedaan maken, en zorgen dat de walen en Vlamingen dezelfde wetten volgen.. dan kan je niet zeggen dat de Walen onrechtmatig geld afpakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, sorry, ik ben niet zo'n fan van Het Groote Vlaemsche Sproockskensboeck... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() Het Vlaams-nationalisme is tegendraads: het maakt grenzen, i.p.v. er te laten verdwijnen. Daarom zal het zelf ook verdwijnen wegens totaal anachronistisch. Een Vlaamse regering is dus echt geldverspilling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Flaminganten willen een nieuw confetti-staatje stichten, omdat ze geloven er een stuiver economisch profijt uit te sleuren. Daardoor gaan ze in tegen alle huidige tendenzen van schaalvergroting naar Europa toe, tegen het principe van solidariteit, en tegen de wil van een vooralsnog zwijgende meerderheid van Belgen................ Hun eigen Vlaamse voorvechter (Lionel VandenBergh) zag zelfs in dat dergelijke Vlaamse republiek puur toogpraat-gedoe was waar geen zinnig mens heil kan inzien, en dat spreek je zomaar klakkeloos tegen....... Foei.
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
daarbij denk ik ondermeer aan onderwijs, cultuur, etc waar ze mij niet moeten mee ambeteren, is een splitsing van de NMBS, justitie of de sociale zekerheid tuurlijk zijn er bepaalde argumenten daarvoor, maar ik zie niet in dat die opwegen tegen de schaalvoordelen die men verkrijgt bij het samenhouden van deze bevoegdheden je ziet trouwens ook dat men in de EU steeds nauwer probeert samen te werken op deze gebieden - maar dat zal les flamingants een zorg wezen natuurlijk
![]() |
![]() |
#176 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik poneerde echter meermaals, in talrijke postings, dat flaminganten in hoofdzaak als gierige, schraperige, vrekkige kruideniers, voornamelijk het geldzak-argument aandragen om hun secessionistische afzeik een schijn van onderbouwing en redelijkheid te proberen geven. Citaat:
![]() Wil jij met je confettistaat Vlaanderen naar een Balkan-imbroglio? Of had je liever de sukkeltoer opgegaan van de voormalige Russische sattelietstaten? Citaat:
Ik heb er geen probleem mee als een anderstalige evenzeer ziektezorg krijgt, pensioen, werkloosheidsuitkering, en grossomodo hetzelfde loon voor hetzelfde werk.
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder zie ik niet in wat er mis is met het financiële luik. Dit toont nog maar eens dat ons 'leuk links' uit de elite komt die niet wakker ligt van verschillen op het loonbriefje. Misschien kunnen we meteen de vakbonden afschaffen want dat gezeik over opslag en loonindexeringen is toch maar iets voor vrekkige, gierige, verzuurde (modewoordje alert) werknemers. Je kan je steentje bijdragen op : http://forum.politics.be/showthread....8&page=1&pp=20 Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
sinds de oorlog volgen splisingen en afscheuringen zich snel op... als ook maar iemand van de vroegere originele VVU, nadien VU, etc... iets of wat positiefs voor het hele land deed... of deelnam aan het beleid... scheurde een ander gedeelte af en zo zitten wij nu opgescheept met een VU, een VB, een Spirit en een NVA en zijn anderen uitgezwermd naat CD&V, VLD, SPa, etc... overal vinden wij stukjes Vlaaamse voorvechters terug... en als Bourgeois niet oppast dan splitsen er ook van zijn partij af om weer wat anders te stichten... extremisten zijn nu eenmaal geen beleidsmensen maar wereldvreemde "idealisten" of beter gezegd ontevredenen in naam van hun idealen... och, de soep wordt nooit zo warm gegeten... en er zal noch veel water door ' lands rivieren stromen voor van het wangedrocht onafhankelijk Vlaanderen iets komt... laat staan BHV afgesplitst wordt en andere van die "draken" in het leven geroepen worden... ik blijf erbij... de toekomst ligt bij Europa, en regionale samenswerkingsverbanden zoals de Eurregio Maas-Rijn... en op taalgebied voor cultuur en onderwijs zal op termijn een Europees beleid eigen aan elk taalgebied gevoerd worden... en dan krijgen wij uiteraard iets veel beter dan nu twee verschillende onderwijsbeleids volgrens NL en NL-talig gebied van België.... maar ja eerst mogen de Vlaamse extremisten en hun diverse strekkingen nog hun spelletjes spelen...
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
[font=Times New Roman][size=3]Binnen hier en pakweg 15jaar zullen er maar 3 bestuursniveaus meer bestaan: Europa - de regio's - gemeenten.[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Het begrip 'land en provincie' zal weg vallen.[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Door het feit dat Vlaanderen en Wallonië samen geen regio is, want er zijn 2 verschillende talen - cultuur - en onderwijssystemen.[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Alle belangrijke functies die het bestuursniveau 'België' nu bekleed zoals justitie en politie, defensie, economie en financiën zullen volledig overgenomen worden door Europa. Alle andere functies zoals cultuur - onderwijs - sociale zekerheid - tewerkstelling zullen toegekend worden aan de regio’s.[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]En landbouw en milieus zal hoogstwaarschijnlijk ook meer en meer op europees niveau worden geregeld. [/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Wat blijft er dan nog over wat nu door federaal België wordt geregeld? Niks![/size][/font] |
|
![]() |
![]() |