Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2012, 19:20   #161
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Nochtans waren er in die tijd misbruiken.
Ik heb en collega milicien gehad. Gehuwd, met kind. Normaal was die vrijgesteld maar omdat zijn jonger broer als psychiatrische verpleger wist hoe hij zich kon laten afkeuren was hij toch opgeroepen.

Ik heb er in die tijd aan het klein kasteeltje uit de auto weten stappen, een laken over het hoofd trekken....om maar afgekeurd te raken.

Bedwateren was ook een beproefde methode.....
En omdat het badwater vervuild is smijten we het maar met het kind weg. Aan filteren wordt niet gedacht.

Natuurlijk zijn er altijd van die slappelingen die zullen trachten van ieder mogelijk regeltje misbruik te maken om aan hun plichten te ontkomen. Al eens gehoord van collocatie. Colloceer die bedplassertjes en doet ze opnemen in een psychiatrische instelling. Ze zullen daar rap genezen zijn en daarna kunnen ze dan aan hun dienstplicht beginnen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 19:25   #162
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Om nog maar te zwijgen van al die extra bottines en uniformen (want dat gaat slijten als je de godganse dag op je knieën toiletten zit te kuisen)
Beroepsleger is volgens mij niet efficiënter, noch goedkoper, dan dienstplicht. Als je moest weten hoeveel soldaten er worden aangeworven, die na soms nog geen 6 maand al terug ontslag nemen, je zou er van staan te kijken. Die zijn zeker niet professioneler dan miliciens die een jaar dienst moeten kloppen, maar die gaan wel gedurende die maanden met heel wat meer geld naar huis dan miliciens, en daar zijn ook bottines en uniformen voor nodig.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 november 2012 om 19:30.
Oud 7 november 2012, 19:29   #163
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Het probleem in Vlaanderen is dat men de dienstplicht niet kan koppelen aan gevoelens van patriotisme of maatschappelijk werk.
Ze hebben ons ons land afgenomen en het aan zandbakdoppers gegeven...wij hebben geen land meer om voor te "dienstplichten"...
De droeve waarheid...maar desalnietemin...
Als die zandbakdoppers ook moeten deelnemen aan de dienstplicht, zie ik daar niet direct een probleem in.
Oud 7 november 2012, 19:33   #164
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot_rod Bekijk bericht
Nee da's waar, nalatenschap uit WOII nog.

Wat zou ons dat budgettair dan gaan kosten, om al die nieuwe dienstplichtigen te voorzien van een fles dreft en een fles mister proper met citroengeur? (kwestie van die bommen met keukenmateriaal te kunnen maken hé)
Weer een extra uitgave voor Di Rupo en de zijnen.
Idem, ( zie # 162 )
Oud 8 november 2012, 10:01   #165
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Kan het terug invoeren van de legerplicht en, voor hen die menen gewetensbezwaar te hebben, een burgerplicht, voor een deel het probleem oplossen?

Ik zou zo denken van wel.

Het beroepsleger stelselmatig wat afslanken en terug vervangen van dienstplicht. Dit houd de jongelingen alvast voor een jaartje uit de werkloosheid en soldij is vast een stuk goedkoper dan volwaardige lonen.

Verder dient de plicht voor iedereen vervuld te worden, zowel door meisjes als door jongens, door autochtonen als door allochtonen. Dit zal de allochtoonse relmakertjes ook wat om handen geven in plaats van brandjes te stichten uit verveling.

Al wie wegens gewetensbezwaar geen dienst wenst te nemen moet dan zijn dienst vervullen bij een soort civiele bescherming, maar in een even streng stramien. Ook eventueel met buitenlandse missies , huisjes gaan bouwen om om het even wat, al is het stront gaan ruimen of graffiti overal gaan verwijderen. Dat is zo eens iets anders dan graffiti te gaan spuiten.

Kortom, alle zaken waar nu geen geld voor is.

Uiteraard loop iedereen daarbij dan in het voorgeschreven uniform, van welk geloof ze dan ook mogen zijn, zowel de mannelijke als de vrouwelijke personen. Wie daar geen genoegen mee kan nemen, staat het vrij van op te hoepelen.
Legerplicht: Neen.

Waarom: Het is vooral slecht voor een doeltreffend leger. We leven niet meer in de tijd van massalegers waar het belangrijkste is wie de meeste geweren op het slagveld teweeg kan brengen. De moderne oorlog vergt experten - en niet enkel wat de officieren betreft. Dit is des te meer waar aangezien men in het Weste weinig/geen tolerantie heeft voor doden.

Nadeel: Ja, une Armee des Citoyens is moreel verkiesbaar - omdat het politiek en moreel mooier in elkaar zit, minder vatbaar is voor extremen en ook gewoon eerlijker is (in principe ten minste, want iedereen moet dienen, niet enkel diegenen die geen 'betere' job vinden), maar het blijft een Quichotische project in de moderne wereld.

Burgerplicht voor iedereen: Ja.

Waarom: Omdat verplicht worden om om te gaan met anderen, die vanuit heel de maatschappij afkomstig zijn - ongeacht religie, klasse of afkomst, zowel het individu als de maatschappelijke cohesie ten goede komen.

Nadeel: Geen enkele kans dat ge dat door een democratische parlement gestemd krijgt.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 8 november 2012 om 10:02.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 10:17   #166
Hot_rod
Lokaal Raadslid

Hot_rod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Waarom: Het is vooral slecht voor een doeltreffend leger. We leven niet meer in de tijd van massalegers waar het belangrijkste is wie de meeste geweren op het slagveld teweeg kan brengen. De moderne oorlog vergt experten - en niet enkel wat de officieren betreft. Dit is des te meer waar aangezien men in het Weste weinig/geen tolerantie heeft voor doden.
Toch eventjes een kleine correctie op die redenering.(en nog steeds een van de grootste misvattingen bij hiërarchische structuren zoals die in het leger. En zelfs bij de officieren zelfs meestal, waardoor het dan soms helemaal fout loopt)
Een officier is eigenlijk geen expert ter zake, dat zijn de onderofficieren en soldaten. De officier is enkel een manager om dit expertenpotentieel te beheren en orders om te zetten naar zijn eigen groep. Zij leren dus eerder welke experten er nodig zijn om bepaalde opdrachten uit te voeren. (De enige grote uitzondering daarop zijn de piloten)

Dit ter info.
Oud 8 november 2012, 10:25   #167
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch eventjes een kleine correctie op die redenering.(en nog steeds een van de grootste misvattingen bij hiërarchische structuren zoals die in het leger. En zelfs bij de officieren zelfs meestal, waardoor het dan soms helemaal fout loopt)
Een officier is eigenlijk geen expert ter zake, dat zijn de onderofficieren en soldaten. De officier is enkel een manager om dit expertenpotentieel te beheren en orders om te zetten naar zijn eigen groep. Zij leren dus eerder welke experten er nodig zijn om bepaalde opdrachten uit te voeren. (De enige grote uitzondering daarop zijn de piloten)

Dit ter info.
Euuhm - dat is hoe het moet zijn (soldaten en onderofficieren(NCOs) die experten zijn, maar dan wel tactisch gezien) terwijl de officieren - vooral de hogere officieren - strategisch inzicht en 'management' moeten bijbrengen.

Maar dat is niet wat ge krijgt met een leger die uit conscripten bestaat. Zie bvb Vietnam. Of Iraq.

Wat gij beschrijft ilijkt veel meer op bvb de professionele legers die het VK naar zijn kolonies stuurden (behalve dat de officieren soms helemaal niet op peil waren).

Mijn punt blijft - vandaag de dag moet elke soldaat een expert zijn in zijn taak. Op zijn Sovjets hopen inferieure mannen en materiaal tegen een numeriek inferieure tegenstander smijten was nooit efficient, maar het is nu gewoon een recept voor verlies.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 8 november 2012 om 10:28.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 10:40   #168
Hot_rod
Lokaal Raadslid

Hot_rod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Euuhm - dat is hoe het moet zijn (soldaten en onderofficieren(NCOs) die experten zijn, maar dan wel tactisch gezien) terwijl de officieren - vooral de hogere officieren - strategisch inzicht en 'management' moeten bijbrengen.

Maar dat is niet wat ge krijgt met een leger die uit conscripten bestaat. Zie bvb Vietnam. Of Iraq.

Wat gij beschrijft ilijkt veel meer op bvb de professionele legers die het VK naar zijn kolonies stuurden (behalve dat de officieren soms helemaal niet op peil waren).

Mijn punt blijft - vandaag de dag moet elke soldaat een expert zijn in zijn taak. Op zijn Sovjets hopen inferieure mannen en materiaal tegen een numeriek inferieure tegenstander smijten was nooit efficient, maar het is nu gewoon een recept voor verlies.
Ik begreep wat je bedoelde, ik lichte het gewoon effe toe.
Al heb ik er lang genoeg in gezeten om veel hogere officieren (inclusief de straffe Amerikanen) hun strategisch inzicht zeer erg in twijfel te trekken.

In realiteit is het nu een samenwerkende vennootschap tussen de verschillende echelons en dat gaat zeer goed nu met goed getrainde experten op alle niveaus in een klein, effectief en inzetbaar leger. Met de dienstplichtigen erbij was het vaak huilen met de pet op. Vandaar dat ik resoluut tegen de dienstplicht ben.
Oud 8 november 2012, 17:35   #169
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus, laat mij even goed recapituleren. Jij baseert je volledige thread en betoog hier, om iedereen, inclusief rondhangende nietsnutten, bij gevechtseenheden of bij de civiele bescherming te plaatsen. En daarbovenop baseer je je volledige betoog op je ervaring binnen het leger als dienstplichtige mechanicien ergens in een donkere militaire MT en Kamp Vogelzang, in de jaren 70 schat ik zo? (kan er naast zitten qua tijdspanne, maar toch niet ver) Ik die dacht dat stand up comedy enkel op een podium kon In ieder geval bedankt voor dit schitterend lachmoment.
You rule!!! Comedy is not dead !!!

Ja, die bedoelde ik. Ontmijners kunnen die bommen evengoed maken, aangezien ze aangeleerd worden hoe ze in elkaar steken, zodat ze weten op wat ze moeten letten om ze onschadelijk te proberen maken en belangrijker nog, wanneer dat niet kan en ze moeten tot ontploffing gebracht worden. Dit louter ter info, dan weet je weer iets nieuws bij nu
Dat wist ik inderdaad niet.
En euh, je hebt gelijk : die Vogelzanger daarboven is geld waard. Ga d�*�*r mee naar den oorlog !!!
Louter ter info : hij is wel bloedserieus hoor. Niks ironie daarbij.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 17:36   #170
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Er zullen altijd uitzonderingen zijn maar de grote hoop heeft al aangetoond dat ze kennelijk liever lui dan moe zijn en zich liever bezig houden met schorem streken uit halen dan met werken.
Dienstplicht en werken in één zin ?:dri nking::dri nking:
Oud 8 november 2012, 17:37   #171
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Lach maar verder, dat is eigen aan onnozelaars. Die lachen met alles.

En ik heb het al gezegd, iedere student van het eerste jaar scheikunde, kan dat ook. Dus snel al die lessen afvoeren zeker?
Met uw betoog, daar moet ik eens goed om lachen.
Amai, ge zijt precies kwaad !! Straks krijgen wij nog schrik !!!
Oud 8 november 2012, 17:38   #172
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
En dan maar roepen dat de jeugd eens dringend wat fatsoen dient bijgebracht te worden
De fles verwijt de pint dat ze zat is.
Oud 8 november 2012, 17:40   #173
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Om nog maar te zwijgen van al die extra bottines en uniformen (want dat gaat slijten als je de godganse dag op je knieën toiletten zit te kuisen)
En ze zullen een contract moeten tekenen met Inbev...
Oud 8 november 2012, 17:40   #174
giserke
Banneling

Standaard

@Garry, jou uitspraken ruiken sterk naar een dwangneurose voor keurslijfgedrag.
Ik zou toch eens langsgaan bij een erkende therapeut, die jou zelfvertrouwen geeft om te kunnen functioneren zonder dwangmatige bevelen of angst om zelfstandig te moeten nadenken.

Sjeses man.

Laatst gewijzigd door giserke : 8 november 2012 om 17:41.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 17:41   #175
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Als die zandbakdoppers ook moeten deelnemen aan de dienstplicht, zie ik daar niet direct een probleem in.
Dom idee om zulk volk met geweren te leren omgaan.
Oud 8 november 2012, 17:45   #176
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
@Garry, jou uitspraken ruiken sterk naar een dwangneurose voor keurslijfgedrag.
Ik zou toch eens langsgaan bij een erkende therapeut, die jou zelfvertrouwen geeft om te kunnen functioneren zonder dwangmatige bevelen of angst om zelfstandig te moeten nadenken.

Sjeses man.
Lekker streng legerkamp voor leeflonende criminele hangjongeren :
http://www.google.fr/imgres?q=biribi...4&tx=138&ty=72

http://www.google.fr/search?hl=fr&cp...FKnD0QW7h4GADg

Laatst gewijzigd door Aligator : 8 november 2012 om 17:47.
Oud 8 november 2012, 17:52   #177
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voedseldroppings, telecommunicatie, meteo, techniek (om die vliegtuigen die de droppings doen te onderhouden), Search And Rescue (op zee drenkelingen redden), brandwondenverzorging (de top in Europa btw), ontmijningsdienst (remember de bommen uit WO2 en Libië oa.), bescherming van zeeën tegen illegale visserij en vervuiling, bouwen van bruggen, infrastructuur en gebouwen in derdewereldlanden, beschermen van burgers in een conflictzone...
Moorden is trouwens een misvatting, de militaire gevechtssoldaten leren zichzelf beschermen, doe ze niks en ze doen u ook niks met andere woorden. Paramilitairen (zoals al qaida bv.) leren moorden.

Maar goed, dat was enkel ter info om jullie discussie een beetje diepgang te geven.
Citaat:
Waar spreek ik over moordenaars? Ze leren moorden.
En ze leren hoe je een mens kunt doden. Ze leren technieken om de morele belemmering te moorden, omzeilen.
Special Forces leren specifieke technieken en paracommando's ook inderdaad.
Dat is nog geen 10% van het leger.
Andere specialiteiten leren met wapens omgaan om zijn collega's en zichzelf te beschermen. Wat niemand je leert is hoe die morele belemmering te omzeilen. Anders hadden we geen psychiaters meer nodig in het leger om militiaren met een psychisch probleem te helpen na een operatie.

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 17:55   #178
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Het hoog gekwalificeerd personeel komt van buiten het leger.
De rest van het voetvolk wordt opgeleid als telegeleide bom.
Uitvoeren zonder nadenken.
Dat is het meest redicule dat ik tot nu toe van jou heb mogen lezen

Laatst gewijzigd door gfpatch : 8 november 2012 om 17:55.
Oud 8 november 2012, 18:06   #179
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
In dat leger leren ze toch alleen maar zuipen en psychopathie verheerlijken.
Zeveraar

Laatst gewijzigd door gfpatch : 8 november 2012 om 18:24.
Oud 8 november 2012, 18:08   #180
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Ik bedoelde die gasten die op een mijnenveld die mijnen moeten vinden en onschadelijk maken. Daarvoor moet je toch niets kennen van bommen m�*ken ?
Als je niet weet hoe het in elkaar zit kan je het ook niet ontmijnen.
Er is niet zomaar 1 type bom of mijn.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be