Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2016, 21:04   #161
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
10%

Er zou dus gerust op andere zaken kunnen bespaard worden.
Check your facts. Die 10% gaat maar over een deel van de pensioenen.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2016, 21:06   #162
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Check your facts. Die 10% gaat maar over een deel van de pensioenen.
Waaruit blijkt dat?

Er staat immers:

Citaat:
Uiteraard is het niet helemaal correct om absolute cijfers te gebruiken - absolute cijfers moeten steeds bekeken worden ten opzichte van de grootte van de totale economie. In 2014 geven we 10,6 procent van ons Bruto Binnenlands Product (BBP) uit aan pensioenen. In 2020 zal dat 11,4 procent zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2016, 21:12   #163
Chapiro
Provinciaal Statenlid

Chapiro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Misschien wat minder pijnloos

Ik zou kinderen zelfs extra gaan belasten ...

Kinderbijslag afschaffen na het tweede kind roep ik al jaren.
Sorry voor de autochtonen, maar zo hou je ook de islamisering tegen en veel kindergeld voor de moslim pa en ma.
Chapiro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2016, 21:14   #164
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chapiro Bekijk bericht
Kinderbijslag afschaffen na het tweede kind roep ik al jaren.
Sorry voor de autochtonen, maar zo hou je ook de islamisering tegen en veel kindergeld voor de moslim pa en ma.
Helemaal niet. Moslims hebben niet veel kinderen omwille van het kindergeld.
Oud 30 april 2016, 21:58   #165
Chapiro
Provinciaal Statenlid

Chapiro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Moslims hebben niet veel kinderen omwille van het kindergeld.
Wel voor de islamisering, kinderbijslag is dan ook een prettige bijkomstigheid.
Neemt niet weg dat ik het afschaffen van de kinderbijslag na het tweede voorsta.
Chapiro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2016, 22:00   #166
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neemt niet weg dat ik het afschaffen van de kinderbijslag na het tweede voorsta.
Om welke reden?
Oud 30 april 2016, 22:51   #167
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Vlaanderen heeft door haar regulatie het de onthaalmoeder zo moeilijk gemaakt dat zij allen de markt verlaten met een gevolg aan opvang als gevolg. Vroeger trokken de mensen hun plan met de buren en familie om de kinderen op te vangen. Door de toegenomen regels, waarvan er veel te danken zijn aan Kim De Gelder, zijn reglementaire kinderopgangen veiliger dan Joodse musea.

Mensen kunnen niet altijd naar de overheid kijken om een oplossing te bieden voor hun kinderopvang. Ze gaan hun professionele keuzes laten bepalen door hun kinderkeuze.

Geweldig idee maar als je dat in regels duwt dan maken ze misbruik van gesubsidieerde kinderopvang om te solliciteren of cursus te volgen.

Dat kan voor bepaalde schoolnetten een norm zijn maar als het een algemene regel voor het onderwijs wordt is dat gelijk aan grauw en grijs communisme.

Je kan schoolnetten die onderwijs volledig gratis organiseren een reglementair kader voorzien waarin ze streng hun scholieren kunnen selecteren.
Uniform moet niet zoals weleer geïnterpreteerd worden. Dit kan perfect gerealiseerd worden met verschillende kleuren naar keuze maar van de zelfde kwaliteit. Het is er bij mij alleen om te doen, wie er gebruik van wenst te maken kan dit zonder dat het een verplichting hoeft te zijn. Wie niet gebruik wil maken van de schoolkledij moet dan maar zelf opdraaien voor de kosten. Waar beide partners niet werken om een belastbaar inkomen te verwerven, om dat dit hun keuze is omdat bv. de vrouw niet wil of moet mee werken omdat ze het financieel niet nodig hebben, die maken ook geen gebruik van de kinderopvang, dat is hun goed recht. Ook dat is dan weer een besparing. Maar die komen dan ook niet in aanmerking voor een vervangingsinkomen hé, het is het een of het ander, uw kinderen gaan naar de kinderopvang en gij gaat werken of gij blijft thuis en zorgt zelf voor de kinderen, maar dan moet ge ook maar zien dat ge u dat kunt permitteren.

Laatst gewijzigd door Garry : 30 april 2016 om 23:09.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2016, 22:56   #168
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om welke reden?
Sorry Jan, 't was niet voor jou bedoeld.

Laatst gewijzigd door Garry : 30 april 2016 om 23:12.
Oud 30 april 2016, 23:12   #169
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na het tweede, na het eerste of het derde, wat doet het er toe. Kinderen krijgen is een vrije keuze vandaag de dag en wanneer je het geeft voor het eerste dan moet die met vier het ook krijgen voor het vierde. Dus schaf het beter gelijk af en geef andere voordelen in de plaats zoals ik heb voorgesteld. Het voorkomt dat het geld aan het verkeerde doel wordt besteed en zij die er geen gebruik van wensen te maken, om welke rede dan ook, die staat het hun vrij. Ook dat betekent een besparing.
Oud 30 april 2016, 23:20   #170
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om welke reden zou de overheid grote gezinnen willen bestraffen?
Hoe bedoel je, bestraffen? Met mijn voorstel wordt er niemand bestraft. Ik geef ze de mogelijkheid gebruik te maken van de vervangende maatregelen van kindervergoeding, alleen is niemand verplicht er van gebruik te maken. Zoals bv. de arbeiders van firma's zoals BASF gebruik kunnen maken van gratis busvervoer naar en van het werk maar ook niet verplicht zijn om daar gebruik van te maken. Wie zijn eigen wagen gebruikt om zich naar het werk te begeven kan en mag dat maar staat wel zelf in voor de kosten.
Oud 30 april 2016, 23:25   #171
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe bedoel je, bestraffen? Met mijn voorstel wordt er niemand bestraft. Ik geef ze de mogelijkheid gebruik te maken van de vervangende maatregelen van kindervergoeding, alleen is niemand verplicht er van gebruik te maken. Zoals bv. de arbeiders van firma's zoals BASF gebruik kunnen maken van gratis busvervoer naar en van het werk maar ook niet verplicht zijn om daar gebruik van te maken. Wie zijn eigen wagen gebruikt om zich naar het werk te begeven kan en mag dat maar staat wel zelf in voor de kosten.
Oud 30 april 2016, 23:25   #172
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 1 mei 2016, 00:48   #173
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Na het tweede, na het eerste of het derde, wat doet het er toe. Kinderen krijgen is een vrije keuze vandaag de dag en wanneer je het geeft voor het eerste dan moet die met vier het ook krijgen voor het vierde. Dus schaf het beter gelijk af en geef andere voordelen in de plaats zoals ik heb voorgesteld. Het voorkomt dat het geld aan het verkeerde doel wordt besteed en zij die er geen gebruik van wensen te maken, om welke rede dan ook, die staat het hun vrij. Ook dat betekent een besparing.
Destijds in 1987 stond ik in het postkantoor achter een moslim die zijn kindergeld kwam ophalen...

Die gast was niet van de grootste zodat ik over zijn schouder heen kon meetellen wat hij kreeg...

En dat was nog met briefjes van 5000 frank...

Zo kreeg hij er dertien van uitbetaald,jaja ,u leest het goed,de rest klasseren we onder klein geld...

En daar stond ik met mijn checkske van 1800 frank....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2016, 01:17   #174
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Destijds in 1987 stond ik in het postkantoor achter een moslim die zijn kindergeld kwam ophalen...

Die gast was niet van de grootste zodat ik over zijn schouder heen kon meetellen wat hij kreeg...

Zo kreeg hij er dertien van uitbetaald,jaja ,u leest het goed,de rest klasseren we onder klein geld...

Maar dat gebeurt omdat wij dat laten gebeuren.

Wanneer de meerderheid van onze bevolking pleit om de kindervergoeding af te schaffen en te vervangen door maatregelen zoals ik hier heb voorgesteld, dan wordt dat ook afgeschaft.

Politici houden namelijk steeds de thermometer van de bevolking in het oog, en als de temperatuur van een of andere maatregel te hoog oploopt, wees dan maar zeker dat ze gaan maatregelen treffen. Het enige waar politici en politieke partijen om bekommerd zijn is bij de volgende verkiezing herverkozen te worden. Dat vult hun portemonnee.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 mei 2016 om 01:19.
Oud 1 mei 2016, 05:56   #175
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Citaat:
Maar dat gebeurt omdat wij dat laten gebeuren.
Wanneer de meerderheid van onze bevolking pleit om de kindervergoeding af te schaffen en te vervangen door maatregelen zoals ik hier heb voorgesteld, dan wordt dat ook afgeschaft.

Politici houden namelijk steeds de thermometer van de bevolking in het oog, en als de temperatuur van een of andere maatregel te hoog oploopt, wees dan maar zeker dat ze gaan maatregelen treffen. Het enige waar politici en politieke partijen om bekommerd zijn is bij de volgende verkiezing herverkozen te worden. Dat vult hun portemonnee.
Schiet allemaal eens in actie !!! en sluit jullie aan aan groeperingen die er iets willen aan sleutelen !!!! a.u.b.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2016, 06:01   #176
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

Mensen zijn Te Laks daaraan zie je waar de fout ligt ... het scheelt aan onze lakse houding we strijden niet genoeg voor onze eigen rechten !! we laten alles maar gebeuren en halen teveel onze schouders op , we worden gebruikt en uitgebuit tot en met in alle stilte.
Oud 1 mei 2016, 06:07   #177
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Mensen zijn Te Laks daaraan zie je waar de fout ligt ... het scheelt aan onze lakse houding we strijden niet genoeg voor onze eigen rechten !! we laten alles maar gebeuren en halen teveel onze schouders op , we worden gebruikt en uitgebuit tot en met in alle stilte.
Daar was gisteren in Antwerpen toch weinig van te merken, want het "eigen volk" ging zelfs strijden om een verloren spelletje
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2016, 06:13   #178
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Daar was gisteren in Antwerpen toch weinig van te merken, want het "eigen volk" ging zelfs strijden om een verloren spelletje
Ik roep op diegene die nog niet wakker zijn! mee te krijgen versta je ...
Oud 1 mei 2016, 06:29   #179
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Koning? Leg even dan de uitgaven ernaast. Of denkt u dat al die bijdragen rechtstreeks op een spaarrekening komen en dat een dermate groot gezin verder geen kosten heeft? Ooit eens gedacht wat een kind kost aan schoeisel bijvoorbeeld? Kleren kan je nog overdragen, maar schoenen niet. Ooit gedacht aan de uitgavepost voeding in zo'n gezin?
Wist je dat dan niet toen je er aan begon Jan?

Jij wou toch absoluut veel kinderen. Dat daar ook serieus wat kosten bij komen kijken weet toch iedereen? Maar waarom moet iedereen daarvoor opdraaien?
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2016, 06:47   #180
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Sommigen hebben van natuur een zeer grote kweek passie , en denken dat dit het alles omvattende levensdoel inhoud .. baren ,kweken, .... en doordoen tot hun vagina naar nul is herleid .... alles en iedereen moet eraan geloven want in hun ogen draait het allemaal om de grote kweek ..... ze bestaan ,, ik zelf had die microbe niet nooit gehad trouwens... t' leven is een grote miserie ..velen snappen dat niet...

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 1 mei 2016 om 06:49.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be