![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iemand wil massamoorden, zijn er wel andere middelen beschikbaar. Gaande van explosieven tot vergif. Nog veel minder moeite dan een vuurwapen nietwaar.
![]() |
![]() |
#162 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door giserke : 17 december 2012 om 12:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals Jo aangeeft , een keukenmes. Prima wapen. Baseball bat, prima knuppel om zeehondjes mee te meppen. En dan gaan we nu even kijken naar de dingen die "gezien worden als wapen". Een bijl. Prima om bomen te hakken en mensen te vellen. Pijl en boog, alswel kruisboog... Voorlopers van vuurwapens. Het enige verschil is gebruiksgemak. Strijdvlegel. (geen goeiedag, want da's een veredelde baseball bat) Ook wel eens gebruikt als dorsvlegel... En dan komen we bij vuurwapens. Geweren kunnen prima dienen als bescherming tegen roofdieren (en de mens is een roofdier) Het is ook een prima sportgereedschap, kijk maar naar biathlon. En ook hier ga ik de vraag stellen. Hoe moeilijk is het voor mij om een vuurwapen te maken?
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() Gaan we nu helemaal gestoord doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op zijn minst wapen en munitie niet bij elkaar opslaan. Er zijn gewoon een aantal kleine dingen die het zoveel gemakkelijker en beter kunnen maken voor iedereen. In't kort, vuurwapens toelaten voor mensen die de verantwoordelijkheid kunnen dragen en de bijhorende geplogenheden willen volgen. Blatant verbieden, dat werkt niet. Ge moogt niet te snel rijden. Toch gebeurt het constant. Ge moogt vele roesmiddelen niet gebruiken. Toch gebeurt het overal. De prohibitie was een sterke point in case, verbied het gebruik van alcohol, en het wordt alleen maar duurder en ongecontroleerder... En met vuurwapens van't zelfde. Een compleet verbod gaat ze niet uit het wereldbeeld bannen.
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop van wel, als er 6 500 000 000 doden op een paar weken door vallen, sta ik te jubelen. Of heb er helemaal geen last meer van, wegens in de grote hoop te liggen.
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() 1. Het zijn niet de wapens die doden, maar mensen. Met wapens kan je inderdaad schieten, en dan? Wat is daar mis mee? Is het omdat een wapen kan schieten, dat je dit op mensen gericht moet doen? 2. Dat de USA een criminele maatschappij heeft en een groter aantal gestoorden in haar bevolking is HUN probleem. Dat ze wapenverkoop vrij houden is ook HUN kwestie. Net zoals de yanks zich beter niet bemoeien met de rest van de wereld, moet de rest van de wereld niet zeggen wat de yanks moeten gaan doen. De USA is in niets een voorbeeld, het is een achterlijk land en wat mij betreft kan dat zo blijven. Voor mijn part knallen ze allen elkaar af tot er nog 2 in een duel overblijven die net op het zelfde moment vuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door giserke : 17 december 2012 om 12:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wapenwetgeving in de staat New York is even streng als die in België.
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In sommige staten is da wapenwet heel streng. Misschien leerrijk om het verband met het aantal moorden/wapenwet in de verschillende staten te bekijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 17 december 2012 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() Ik heb met een aantal uitwisselingsstudenten gesproken die hun laatste jaar opnieuw hebben gedaan in de VS (middelbare school).
De TV is de realiteit daar: iedereen wordt in hokjes onderverdeeld: nerds, football team, popular girls, etc....en als je daarbuiten valt omdat je een zonderling bent, is het leven zeer zwaar op zo een school. Onze schutter was zo een geval, die nergens in paste en al vanaf de lagere school problemen had. Ik vermoed dat zulke misdaden een resultaten zijn van een combinatie geestelijke onstabiliteit, gebrek aan medische opvolging van zulke figuren en de verruwing van de maatschappij waarin je winners and losers hebt. En soms nemen de eeuwige losers wraak. Helaas.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() Obama is weer geheel in het algemeen aan het leuteren over Change! Hij gaat niets veranderen en is dat ook niet van plan. In elk geval kan hij dat niet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U gaat er niet mee wegkomen een .50 Barett aan te kopen onder de noemer jachtwapen. Kortom, toch minder vrij dan U wel zou willen aantonen.
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer ik uw berichten lees vraag ik mij af of we niet beter eerst de Vlaamse maatschappij in vraag stellen.
|
![]() |
![]() |