![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij is trouwens dan iets niet duidelijk. Over wie heeft de koning het dan wel als hij spreekt over mensen die zondebokken zoeken aan de andere kant van de taalgrens? Wie mogen dan wel die populisten zijn waarvoor hij waarschuwt? Ze moeten er toch zijn... Of vecht de koning tegen windmolens misschien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou men in Vlaanderen iets tegen Spanjaarden hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Groeten allemaal |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Groeten allemaal |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
|
![]() Dat is toch volledig onzinnig. Er is bijna niemand die zich nog iets aantrekt van wat er gebeurd is ten tijde van de Spaanse Nederlanden, en het huidige Spanje wordt daar zelfs helemaal niet mee geassocieerd.
In Vilvoorde (niet zover van Grimbergen) woont trouwens sinds jaar en dag een grote Spaanse gemeenschap, zonder dat daar ooit problemen mee geweest zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Nu Herri Batasuna, politieke velugel van de ETA -en waarvan die echtpaar als algemeen bekend toen leden waren- zijn ontbiding heeft aangekondigd, gaan ook die twee excuses biden, zoals terroristen en terroristenvrienden aan het doen zijn in Baskenland? Vanwege al die schandaal toen gemonteerd in de Belgische pers, vooral in de Vlaamse media -die legendarische eerste pagina bvd van "De Morgen" met de echtpaar op grote formaat als helden en maartelaars!-, en de slechte imago toen geboden van Spanje en hun instellingen in België, als een land van (onmenselijke) cipiers en folteraars http://www.standaard.be/artikel/deta...d=DMF20130103_ 00420852 Hoe die echtpaar me zwaar kwam tijdens mijn werktijd in Grimbergen, 't is waar! Bij mijn contacten met de VDAB van Vilvoorde bvd. Als (baskische) spoken daarbinnen overal! Bij al de bediende daar, zoals de Vlamingen -die Ethel bvd. (voor mijn zonden als straf!)- als die aan de Spaanse gemeenschap van Vilvoorde (wee mij!) behorende ook, daar altijd behoorlijk bezig met het pesten en het zagen (tegen eigen landgenoten!), inderdaad. Die Spaanse gemeenschap van Vilvoorde zou ook excuses moeten bieden om toevluchtsoord te zijn geweest jaren lang van terroristen en ongewenste Spajaarden in Vlaanderen (...) Tot wanneer de Spaanse burgeroorlog (in Spanje of in het buitenland)? Zeiden ze een mis -in aanwezigheid van Jean Luc De Haene- voor de slachtoffers van de Madrid aanslagen (2004)? Dat luidde te veel aan spijtbetuiging, aan de ene zoals aan de andere kant. Zijn ze nu ook zijn, die Spaanse migranten voor de Vlaamse onafhankeilijheid? Moie voorbeeld van trouw aan hun eigen wortels (en aan hun eigen taal)! (Zoals migranten van andere Spaanse streken in Catalonië) Groeten allemaal |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
|
![]() De Spaanse gemeenschap in Vilvoorde komt in overgrote meerderheid uit Peñarroya-Pueblonuevo, een dorpje in Andalusië. Weinig te maken met ETA of 'ongewenste Spanjaarden' dus.
Wat dat allemaal met de Vlaamse onafhankelijkheid te maken heeft is me een raadsel. Teveel Le Soir zitten lezen? Het lijkt erop dat je je eigen complexen tegenover Baskenland en Catalonië aan het projecteren bent op Vlaanderen, zonder dat dat iets met de werkelijkheid te maken heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
|
![]() Art. 19.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Lang geleden dat ik Moreno en Garcia nog heb zien gebruikt worden als 'argument'. Krohn is blijkbaar nog steeds zwaar gefrustreerd omwille van het feit dat de politiek hier minder geneigd is mee te gaan in de heksenjacht van de Spaanse staat tegen "de terroristen".
Ik had enkele jaren geleden zelf de eer van een Baskisch vluchteling te interviewen die me nogal gedetailleerd vertelde over het gevangeniswezen in Spanje en de manier waarop zevenhonderd (!) politieke gevangenen in dat land worden behandeld. Daar zal krohn uiteraard niks over zeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'n Goede raad: beluister eens goed de koninklijke toespraak en lees dan wat commentaren uit de Franstalige pers. Dan zal u wel duidelijk worden welk standpunt de koning heeft ingenomen. De Franstaligen vormen hier immers een onverdachte bron.
|
![]() |
![]() |