Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2004, 11:04   #161
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Iedereen is welkom in Antwerpen ik heb enkel scherp gereageerd om twee redenen
1.moest ik elke keer een topic openen omdat ze me vies bekijken om mijn huidskleur dan kan ik dat hier dagelijks doen. Volgens mij zit er dus meer achter deze topic (de autochtoon en vooral de vlaams kiezer in een slecht daglicht plaatsen)
2.ben ook in mijn gat gebeten als antwerpenaar ... ik vind dat niemand van een andere stad op deze stad moet afgeven zoals jij dat doet. Daar hou ik me ook niet met bezig.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 12:04   #162
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Jij bent het levende bewijs dat brainwashen ook lukt met christenen hoor. Gelukkig zijn de meeste belgen wat slimmer dan jou.
Dat laatste kan wel zijn, maar van die groep maak jij dan zeker ook geen deel uit. De meeste Belgen gaan er immers niet onmiddellijk vanuit dat iemand die de islam laakt per definitie een christen is.
Ik ben mijn ouders eeuwig dankbaar dat ze me door geen enkele religie lieten contamineren. Godsienst is slecht voor de geestelijke gezondheid: daar zijn moslims het levende bewijs van. Een christen kan gelukkig zijn godsdienst een plaats in z'n persoonlijk leven geven en heeft geleerd tijdsgebonden te interpreteren. Da's het verschil met moslims. Die zijn nog niet toe aan daden van individueel denken. Hun verlichting moet nog beginnen.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 13:00   #163
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Dat laatste kan wel zijn, maar van die groep maak jij dan zeker ook geen deel uit. De meeste Belgen gaan er immers niet onmiddellijk vanuit dat iemand die de islam laakt per definitie een christen is.
We wonen in belgie slimmeke dat is voor de overgrote meerdeheid christen

Zeg me eens ben je gedoopt?

Citaat:
Die zijn nog niet toe aan daden van individueel denken. Hun verlichting moet nog beginnen.
je kent duidelijk geen moslims
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 14:17   #164
dronyon
Lokaal Raadslid

dronyon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een christen kan gelukkig zijn godsdienst een plaats in z'n persoonlijk leven geven en heeft geleerd tijdsgebonden te interpreteren. Da's het verschil met moslims. Die zijn nog niet toe aan daden van individueel denken. Hun verlichting moet nog beginnen.
Och jong, ga slapen. Heb jij eigenlijk ooit al een moslim gesproken in plaats van meteen uitgemaakt? Volgens mij niet, of je zou niet dergelijke nonsens schrijven.

'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken'
Soren Kierkegaard
dronyon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 14:21   #165
dronyon
Lokaal Raadslid

dronyon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Dat is UW definitie, maar zeker niet de algemeen aanvaarde (zie mijn post over Van Dale).

Een voorbeeldje: ik mag dan nog in een wigwam gaan wonen op het Amerikaanse platteland, dat maakt van mij nog geen indiaan

Ik begrijp eigenlijk niet waar de commotie om draait: sinds wanneer zijn autochtoon of allochtoon scheldwoorden geworden?
Mijn beste, die 'definitie' was een reactie op een pas écht onzinnige definitie van één van onze collega's hier. Ik denk alleszins niet volgens de scheidingslijnen allochtoon-autochtoon, zoals ik evenmin in termen wij-zij, goed-kwaad of zwart-wit denk; in mijn wereldbeeld is er plaats voor (individuele) gradaties en nuanceringen.

'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken'
Soren Kierkegaard
dronyon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 14:30   #166
haasje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Onbegrijpelijk? Voor mij niet.
Hebt u zich al eens afgevraagd waarom sommige Antwerpenaars zo reageren?
Ooit gehoord van 'geen rook zonder vuur'?
Misschien moet u er maar eens bij stilstaan dat sommige Antwerpenaars hun wijk/gemeente door de ongevraagde multiculturele invasie hun wijk/gemeente herschapen zagen tot een dump waar overlastgedrag en criminaliteit door allochtonen dagelijkse kost is en waar de Vlaamse, of in dit geval de Antwerpse identiteit geen bestaansrecht meer heeft; waar door de vreemdelingenkolonisatie de levenskwaliteit van de autochtoon er sprongen op achteruit ging en het voor sommigen dermate onleefbaar werd dat zij gedwongen werden hun heil (en veiligheid) elders te zoeken ten gevolge van de sluipende locale etnische zuivering die de multikulchaos in de praktijk veroorzaakte. In 't schoon Nederlands noemt men dat de 'witte vlucht'.
Je behoeft geen groot empathisch vermogen te hebben om de achterdocht van sommige Antwerpenaars te begrijpen.
Volledig mee akkoord,ook ik ben al uit Borgerhout gevlucht!
haasje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 14:32   #167
haasje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Wat een onzin ik heb in schaarbeek gewoond, nooit zo'n blikken gehad hoor.

De enige lul die ik hier zie ben jij.

Ochtekes, het argument van een simpele ziel: schrijffouten

Ooit al eens gehoord van de stad brussel?

Nee maar hij kan er wel iets aan doen dat hij een racist is.
Bekijk uw stommiteit eens:alle Antwerpenaren zijn racisten?????
Oud 27 juli 2004, 14:35   #168
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haasje
Bekijk uw stommiteit eens:alle Antwerpenaren zijn racisten?????
Nee, 'slechts' 35%.
Oud 27 juli 2004, 14:36   #169
tAfkaB
Vreemdeling

tAfkaB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben mijn ouders eeuwig dankbaar dat ze me door geen enkele religie lieten contamineren. Godsienst is slecht voor de geestelijke gezondheid: daar zijn moslims het levende bewijs van. Een christen kan gelukkig zijn godsdienst een plaats in z'n persoonlijk leven geven en heeft geleerd tijdsgebonden te interpreteren. Da's het verschil met moslims. Die zijn nog niet toe aan daden van individueel denken. Hun verlichting moet nog beginnen.
Zoek dan toch maar eens op waar de wortels van de Europese verlichting lagen.

http://nwf.skynetblogs.be/
tAfkaB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 14:39   #170
haasje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Nee, ik zeg alleen dat je ideeën helemaal niet nieuw zijn en dat het allemaal al veel eerder werd uitgeprobeerd. Hoe het daarna is afgelopen weten we ook nog wel.

Ik woon in't Statiekwartier van Antwerpen, meer bepaald tussen de joden, de Russen, de Libanezen, de Indierrs, de Turken en de Marokkanen. Vertel mij niks wat ik al niet lang weet.
En je bent blind ook nog?Ik heb tot voor kort in oud Borgerhout gewoond en er was elke week wel een relletje.Doe je dit nu uit een soort misplaatst sociaal bewustzijn of enkel om andersdenkenden in het harnas te jagen.
Als je inderdaad daar woont en regelmatig gebruik maakt van de tram dan weet je heel goed dat Antwerpen onleefbaar is geworden dank zij de Arabische mensen,je hoort mij niet zeggen dat er geen goede zijn,alleen die zie je niet he,die komen niet op straat,die leven juist hun leven maar ontkennen dat er een hoop rotzakken tussenzitten is hetzelfde als de de duitsers die achteraf zeiden" ich hab es nicht gewüst"
Oud 27 juli 2004, 14:42   #171
haasje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ach arme antwerpenaars, een allochtoon heeft het zich gewaagd in hun wijk te vestigen, wat een complete onzin . Wat een compleet goedpraten van racisme met achterlijke argumenten.

Zeg me eens wat mijn 2.5 jaar oude dochter ooit die mensen misdaan heeft ?
Juist, niks het zal waarschijnlijk mijn dochter zijn die later voor hun pensioen zal zorgen en ik zal er voor zorgen dat ze dat met plezier zal doen, zelfs wetende dat er enkele achterlijk racisten tussenzitten .
wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil?
Oud 27 juli 2004, 14:48   #172
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haasje
Als je inderdaad daar woont en regelmatig gebruik maakt van de tram dan weet je heel goed dat Antwerpen onleefbaar is geworden dank zij de Arabische mensen,je hoort mij niet zeggen dat er geen goede zijn,alleen die zie je niet he,die komen niet op straat,die leven juist hun leven maar ontkennen dat er een hoop rotzakken tussenzitten is hetzelfde als de de duitsers die achteraf zeiden" ich hab es nicht gewüst"
Ik denk dat jij in een ander Antwerpen woont dan ik. Het Antwerpen dat jij schetst kan je alleen maar ontdekken als je een bijzonder zwart of bruin brilletje op je neus hebt staan.

En het is andermaal een leugen dat wij zouden ontkennen dat er geen problemen zouden bestaan. Alleen zinnen de oplossingen van het racistische Blok ons niet.

Wij zeggen: "Haal de boefjes er van tussen en laat de rest (het overgrote deel dus) met rust."

Het racistische Vlaams Blok zegt: "Gooi iedereen buiten, te beginnen bij de criminelen en de werklozen en waar we zullen stoppen, dat vertellen we jullie later wel."

Laatst gewijzigd door thePiano : 27 juli 2004 om 14:50.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 14:59   #173
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:

Wij zeggen: "Haal de boefjes er van tussen en laat de rest (het overgrote deel dus) met rust."

Het racistische Vlaams Blok zegt: "Gooi iedereen buiten, te beginnen bij de criminelen en de werklozen en waar we zullen stoppen, dat vertellen we jullie later wel."
Wat U er echter niet bijvertelt is dat U eveneens zegt dat ze, om de multicul te bevorderen, zoveel mogelijk 'kansen' ( lees voordelen) moeten krijgen tov onze eigen mensen.

Dat ergert de mensen tegenwoordig mateloos!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 15:10   #174
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Wat U er echter niet bijvertelt is dat U eveneens zegt dat ze, om de multicul te bevorderen, zoveel mogelijk 'kansen' ( lees voordelen) moeten krijgen tov onze eigen mensen.

Ik snap niet wat deze opmerking van je hier komt te doen. Bovendien is het een leugen dat nieuwkomers meer voordelen zouden krijgen dan 'eigen volk'. Een gelijkekansenbeleid is tenslotte in het belang van iedereen.
Oud 27 juli 2004, 15:11   #175
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen

Dat is ook weer veel te veralgemenend, ik ben voorstander van een multiculturele samenleving en ik vind bv NIET dat er positief gediscrimineerd moet worden.
Gelijke kansen, op alle niveau's zou al een hele stap vooruit zijn.
Oud 27 juli 2004, 15:11   #176
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dronyon
Mijn beste, die 'definitie' was een reactie op een pas écht onzinnige definitie van één van onze collega's hier.
Nochtans is volgens Van Dale een autochtoon een "oorspronkelijk inwoner van een gebied". 10 Generaties lijkt me dus wel fair te zijn. In dat geval zou ik trouwens zelf niet weten of ik een autochtoon dan wel een allochtoon ben. Kan mij eerlijk gezegd ook niet zoveel schelen...

Citaat:
Ik denk alleszins niet volgens de scheidingslijnen allochtoon-autochtoon, zoals ik evenmin in termen wij-zij, goed-kwaad of zwart-wit denk; in mijn wereldbeeld is er plaats voor (individuele) gradaties en nuanceringen.
Kan goed zijn, maar dat wil niet zeggen dat ge de definitie van zwart of wit daarvoor moogt veranderen. Autochtoon en allochtoon zijn voor mij gewoonweg twee neutrale bijvoeglijke naamwoorden (zie Van Dale). Ik verbind daar niet direct een connotatie aan. Dat zou immers van enige vorm van xenofobie getuigen, nietwaar
Oud 27 juli 2004, 15:13   #177
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik snap niet wat deze opmerking van je hier komt te doen. Bovendien is het een leugen dat nieuwkomers meer voordelen zouden krijgen dan 'eigen volk'. Een gelijkekansenbeleid is tenslotte in het belang van iedereen.
Juist ja, daarom dat de sociale woningen in het Antwerpse overvol nieuwkomers zitten, terwijl de gewone Belg jaren kan wachten? Inderdaad gelijke kansen, U zegt het...

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 15:14   #178
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

[quote=Tegendradigaard]

Ik trek mij daar niks van aan hoe dat de mensen mij bekijken. en ik maak wekelijks mee dat mensen mij niet alleen kwaad bekijken, maar mij ook nog eens achternalopen om mij eens mijn vet te geven (mondeling dan meestal) ik maak regelmatig mee hoe heelder troepen mensen mij uitschelden voor alles wat lelijk is. De blikken die ik regelmatig moet bekijken vol woede en afschuw... Gebaren, middelvingers, heel de santenboetik,
Blikken van alle soorten mensen, vrouwen, mannen, volwassen, kinderen, ach moest ik iedere keer een forum openen omdat ik kwaad bekeken werd.... ik zou hier misschien alle weken wel een forum kunnen openen.....
QUOTE]

Begint eens met je dagelijks te wassen hé.

Wekelijks kwaad bekijken en achternalopen ...
heelder troepen mensen die je uitschelden ...
Blikken vol woede en afschuw, gebaren ... van alle soorten mensen

als ik het zo herlees, 't is verdoeme litteratuur ! Een modern gedicht !!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 15:14   #179
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Nochtans is volgens Van Dale een autochtoon een "oorspronkelijk inwoner van een gebied". 10 Generaties lijkt me dus wel fair te zijn. In dat geval zou ik trouwens zelf niet weten of ik een autochtoon dan wel een allochtoon ben. Kan mij eerlijk gezegd ook niet zoveel schelen...

Kan goed zijn, maar dat wil niet zeggen dat ge de definitie van zwart of wit daarvoor moogt veranderen. Autochtoon en allochtoon zijn voor mij gewoonweg twee neutrale bijvoeglijke naamwoorden (zie Van Dale). Ik verbind daar niet direct een connotatie aan. Dat zou immers van enige vorm van xenofobie getuigen, nietwaar
zijn dat geen zelfstandige naamwoorden? De Allochtoon? De Autochtoon?
Oud 27 juli 2004, 15:15   #180
haasje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij in een ander Antwerpen woont dan ik. Het Antwerpen dat jij schetst kan je alleen maar ontdekken als je een bijzonder zwart of bruin brilletje op je neus hebt staan.

En het is andermaal een leugen dat wij zouden ontkennen dat er geen problemen zouden bestaan. Alleen zinnen de oplossingen van het racistische Blok ons niet.

Toch niet,hier kan ik mee accord gaan ,alleen treed justitie tegen "kleine" criminaliteit helemaal niet meer op,zelf ben ik getrouwd met een filipijnse die ook al wat racisme heeft mogen meemaken maar die toch de nodige kritiek heeft op onze arabische medemens,overigens zou ik je graag eens ontmoeten

Laatst gewijzigd door haasje : 27 juli 2004 om 15:16.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be