Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2013, 00:00   #161
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U bewijst niets. Kortom, weer eens wordt duidelijk dat heel uw betoog de toets met de feiten kan weerstaan.

Als u beweert dat het Vlaams Belang uitdrukkelijk tegen de doodstraf is, moet u dat maar eens bewijzen. Met citaten. Met verwijzingen.

Indien niet, zakt uw broek weer tot de enkels...
Nogmaals,
bekijk het VB-programma inzake justitie: nergens staat daarin dat het Vb de doodstraf wil invoeren.
Ik heb daarover jaren geleden met FDW gesproken, en hij zei me dat z'n eigen standpunt anders is dan wat de partij daarover zegt. Uiteraard kan ik van dat gesprek niks bewijzen en is het dus louter m'n woord. U weet dat en zaagt daar dus op door, in de bedoeling van wat? Te willen stellen dat het VB wel pro doodstraf is?
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 00:00   #162
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Ik heb geen godheid nodig voor die motivatie m'n beste. Wat ik wens is een gelaïciseerde vise op mens en maatschappij dat het etnisch nationalisme centraal stelt. Mij maakt het niet uit dat u als christelijk gelovige dat aanziet als handelend vanuit dat "ongelovige" luchtledige. U bent maar een christen beste jan, wat mij betreft. En dat zeg ik niet om u te beledigen, wel om erop te wijzen dat het gewoonweg niet centraal staat.
Wat staat er niet centraal? Het christendom?

Waarom zou uw ideologie dan wel centraal moeten zijn? Uw visie staat ook niet centraal in onze maatschappij.

Kortom, wat u stelt, is gewoon een tweesnijdend zwaard.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 00:01   #163
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals,
bekijk het VB-programma inzake justitie: nergens staat daarin dat het Vb de doodstraf wil invoeren.
En?

Staat er in het programma soms dat het Vlaams Belang voor of tegen fietspaden is?

De afwezigheid van een bepaald element houdt niet de richting in die u eraan wil geven.
Oud 4 februari 2013, 00:02   #164
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie moge dan wel "velen" zijn? Als ik uw onzin zou mogen geloven, is heel de partij volledig in handen van mensen met "een katholieke overtuiging" en wordt het partijkader door hen gecontroleerd. 'n Grappiger veronderstelling heb ik nog nergens gelezen. Raar dat geen enkele antifa of blokwatcher dit element ooit ter sprake heeft gebracht... Alleen al dat laatste toont aan dat u ergens verloren loopt in uw eigen wereld van schimmen.
Kijk eens aan, de persoonlijke aanvallen komen er al bij.

Ik zeg helemaal niet dat die partij in handen is van mensen met een katholieke overtuiging. Ik zeg dat het VB officieel geen voorstander van de doodstraf is, itt FDW, en dat volgens zijn woorden dit standpunt vanuit katholieke hoek binnen de partij tegengehouden werd.

Is het te moeilijk om dit te begrijpen beste Jan?
Oud 4 februari 2013, 00:03   #165
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb daarover jaren geleden met FDW gesproken, en hij zei me dat z'n eigen standpunt anders is dan wat de partij daarover zegt. Uiteraard kan ik van dat gesprek niks bewijzen en is het dus louter m'n woord. U weet dat en zaagt daar dus op door, in de bedoeling van wat? Te willen stellen dat het VB wel pro doodstraf is?
Er is geen partijstandpunt over die zaak. Zo eenvoudig is het. FdW kan dus niet tegen iets zijn wat er niet is. Hij kan hoogstens zeggen dat anderen in de partij daar een andere visie op hebben, maar niet dat hij afwijkt van het partijstandpunt. Als hij dat tenminste in die bewoordingen heeft gezegd...
Oud 4 februari 2013, 00:03   #166
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
En?

Staat er in het programma soms dat het Vlaams Belang voor of tegen fietspaden is?

De afwezigheid van een bepaald element houdt niet de richting in die u eraan wil geven.

Maar jongen toch, ik zeg net dat ik dat beweer op basis van dat gesprek met FDW over het onderwerp doodstraf!!!

Lees jij eigenlijk wel wat ik schrijf?
Oud 4 februari 2013, 00:04   #167
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
En?

vergelijking gaat niet op hé.. het is nogal logisch dat je voor fietspaden bent, het is anders niet zo duidelijk of het Belang nu voor of tegen de doodstraf is.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 00:04   #168
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg helemaal niet dat die partij in handen is van mensen met een katholieke overtuiging. Ik zeg dat het VB officieel geen voorstander van de doodstraf is, itt FDW, en dat volgens zijn woorden dit standpunt vanuit katholieke hoek binnen de partij tegengehouden werd.
Officieel is er niets bekend, daar er geen partijstandpunt is. Daarnaast is er geen reden aan te nemen dat wat u beweert enige waarheid bevat, daar er geen reden kan zijn een bepaald standpunt te volgen als er slechts een bepaalde minderheid achter staat. Als er wel een meerderheid is - zoals u beweert -, is dat dus omdat er schijnbaar toch een katholieke meerderheid de partij domineert.
Oud 4 februari 2013, 00:05   #169
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is geen partijstandpunt over die zaak. Zo eenvoudig is het. FdW kan dus niet tegen iets zijn wat er niet is. Hij kan hoogstens zeggen dat anderen in de partij daar een andere visie op hebben, maar niet dat hij afwijkt van het partijstandpunt. Als hij dat tenminste in die bewoordingen heeft gezegd...
Hij heeft gezegd zelf pro doodstraf te zijn, maar dat dit standpunt binnen het VB tegengehouden werd door mensen die vanuit een katholieke overtuiiging meenden ertegen te moeten zijn.

Man wat kan jij zagen en lullen zeg.
Oud 4 februari 2013, 00:06   #170
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
vergelijking gaat niet op hé.. het is nogal logisch dat je voor fietspaden bent, het is anders niet zo duidelijk of het Belang nu voor of tegen de doodstraf is.
Er is geen expliciet partijstandpunt hierover. Alleen, is er ook een expliciet standpunt hierover bij de CD&V bijvoorbeeld?
Oud 4 februari 2013, 00:07   #171
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij heeft gezegd zelf pro doodstraf te zijn, maar dat dit standpunt binnen het VB tegengehouden werd door mensen die vanuit een katholieke overtuiiging meenden ertegen te moeten zijn.
En? Dat kan allemaal best waar zijn, maar de daarop volgende conclusie van u als zouden "die velen" (Wie dan wel? Ik vraag het u al meerdere malen, maar enig antwoord blijft uit...) erin slagen dat standpunt op te leggen, is niet geloofwaardig. Tenzij de partij natuurlijk gedomineerd wordt door die katholieke vleugel natuurlijk...
Oud 4 februari 2013, 00:11   #172
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... maar dat dit standpunt binnen het VB tegengehouden werd door mensen die vanuit een katholieke overtuiiging meenden ertegen te moeten zijn.
Dan moet u mij eens vertellen wie er in de partijraad "vanuit een katholieke overtuiging" denkt en hoe die groep schijnbaar zo'n macht heeft dat ze haar wil kan opleggen.
Oud 4 februari 2013, 00:14   #173
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
En? Dat kan allemaal best waar zijn, maar de daarop volgende conclusie van u als zouden "die velen" (Wie dan wel? Ik vraag het u al meerdere malen, maar enig antwoord blijft uit...) erin slagen dat standpunt op te leggen, is niet geloofwaardig. Tenzij de partij natuurlijk gedomineerd wordt door die katholieke vleugel natuurlijk...
De feiten zijn wat ze zijn Jan, het VB is tot op de dag van vandaag NIET pro doodstraf.

Ten andere, toen belgië in 1996 officieel de doodstraf afschafte, stemde het VB als enige partij (tenzij FN'ers?) tegen. Niet omdat ze een pro doodstrafstandpunt innamen, maar omdat het regeringsvoorstel nog niet ver genoeg ging voor het VB. Volgens het VB moest de doodstraf ook in oorlogstijd worden afgeschaft. Een motivatie waarvan we allebei goed genoeg weten dat ze is ingegeven door wat ik hier aanhaalde.
Oud 4 februari 2013, 00:15   #174
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan moet u mij eens vertellen wie er in de partijraad "vanuit een katholieke overtuiging" denkt en hoe die groep schijnbaar zo'n macht heeft dat ze haar wil kan opleggen.
Maar dat weet ik niet, waarom wenst u per sé namen te horen? Nogmaals, ik kan dat niet bewijzen want het was een gesprek. Als u me niet wil geloven, dan zij het zo. Ik zeg enkel wat FDW mij gezegd heeft: het VB is niet pro doodstraf omdat dit standpunt werd tegegehouden door katholiek geïnspireerde mensen die de repressieperiode in hun achterhoofd hielden. En ik kan moeilijk geloven dat het 1 iemand is, die er binnen het VB in slaagt om FDW z'n "gedacht" tegen te houden. Het was geweten dat de katholiek Karel Dillen tegen was. Allé, katholiek, toch officieel in naam laten we maar zeggen, z'n levensstijl was net iets minder katholiek...

Laatst gewijzigd door -Jo- : 4 februari 2013 om 00:17.
Oud 4 februari 2013, 00:16   #175
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De feiten zijn wat ze zijn Jan, het VB is tot op de dag van vandaag NIET pro doodstraf.
De feiten zijn wat ze zijn, Jo, het VB is tot op de dag van vandaag NIET contra doodstraf.

Heel eenvoudig: er is immers geen partijstandpunt.
Oud 4 februari 2013, 00:20   #176
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat weet ik niet, waarom wenst u per sé namen te horen? Nogmaals, ik kan dat niet bewijzen want het was een gesprek. Als u me niet wil geloven, dan zij het zo. Ik zeg enkel wat FDW mij gezegd heeft: het VB is niet pro doodstraf omdat dit standpunt werd tegegehouden door katholiek geïnspireerde mensen die de repressieperiode in hun achterhoofd hielden.
En dat is onzin, daar het partijkader niet gedomineerd werd of wordt door mandatarissen die "vanuit een katholiek referentiekader" denken.

Kijk, ofwel bestaat die meerderheid wel en wordt de partij dus gecontroleerd door conservatief katholieken. Ofwel niet.

Er zijn geen honderd mogelijkheden.
Oud 4 februari 2013, 00:21   #177
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
De feiten zijn wat ze zijn, Jo, het VB is tot op de dag van vandaag NIET contra doodstraf.

Heel eenvoudig: er is immers geen partijstandpunt.
Dat is niet van belang! Wat telt is dat het VB de doodstraf niet genegen is als partij, en ik verwijs naar de woorden van FDW die zei dat een standpunt pro doodstraf in de partij geen kans maakte door toedoen van mensen die vanuit een katholieke overtuiging de repressieperiode in het achterhoofd hielden.
En om nu terug te komen op het draadonderwerp: kwezeltje Colen was zowat het uithangbord van mensen met een katholieke overtuiging in het VB.
Oud 4 februari 2013, 00:21   #178
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een motivatie waarvan we allebei goed genoeg weten dat ze is ingegeven door wat ik hier aanhaalde.
Ja, door de repressie. Niet door wat u er nog bijsleurt.
Oud 4 februari 2013, 00:22   #179
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
En dat is onzin, daar het partijkader niet gedomineerd werd of wordt door mandatarissen die "vanuit een katholiek referentiekader" denken.

Kijk, ofwel bestaat die meerderheid wel en wordt de partij dus gecontroleerd door conservatief katholieken. Ofwel niet.

Er zijn geen honderd mogelijkheden.
Dat moet u zeggen aan FDW, niet aan mij. Het gesprek dateert al van meer dan 10 jaar geleden, maar ik stel vast dat het VB nog altijd geen standpunt inneemt pro doodstraf.
Oud 4 februari 2013, 00:22   #180
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En om nu terug te komen op het draadonderwerp: kwezeltje Colen was zowat het uithangbord van mensen met een katholieke overtuiging in het VB.
En de vraag blijft nog steeds onbeantwoord: "Over welke mensen gaat het dan wel binnen het partijkader, naast AC?"
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be