Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2013, 06:22   #161
BonBon
Banneling

Standaard

Zopas op de radio, wij zijn schuldig dat die jongeren vertrekken want we geven meer media aandacht aan de extremisten die oproepen om te vechten dan aan die paar moskees die oproepen om hier te blijven. We moeten dus enkel brave moslims tonen op TV en zwijgen over de jongeren die vertrekken, dat past niet in het plaatje.

Wat een linkiewinkie oplossing.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 06:47   #162
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Zopas op de radio, wij zijn schuldig dat die jongeren vertrekken want we geven meer media aandacht aan de extremisten die oproepen om te vechten dan aan die paar moskees die oproepen om hier te blijven. We moeten dus enkel brave moslims tonen op TV en zwijgen over de jongeren die vertrekken, dat past niet in het plaatje.

Wat een linkiewinkie oplossing.
Gisteren op Terzake (Canvas) was het al even erg. Is Bart Somers nu echt de meest relevante figuur die men kan oproepen i.v.m. deze problematiek? Zoals gewoonlijk kwam men niet verder dan enkele cliché's zoals 'sterke opvolging', 'maatschappelijke verankering', enz. Wat dit allemaal concreet zou moeten betekenen is veel minder duidelijk. Op zich kan je Bart Somers dat niet kwalijk nemen, hij kan er ook niet aan doen dat de VRT-journalisten hem vragen om over zo'n problematiek te spreken. Er zijn nochtans een hele hoop mensen die best wel nuttige dingen te zeggen hebben, als ik denk aan de radicalisering van jongeren moet ik steeds weer meteen denken aan het boek van die Peter Calluy (Kroniek van een aangekondigd onheil). Wie dit boek gelezen heeft begrijpt dat deze meneer best wel wat inzicht heeft in deze problematiek en er ook concreet iets kan over zeggen. Toch nodigt men op de VRT liever een burgemeester uit uit wiens stad er een paar mensen vertrokken zijn, alsof dat inzake de problematiek enig extra inzicht verschaft aan die man...

Ondanks dat we vandaag met dit fenomeen de zeer pijnlijke gevolgen zien van de halfzachte aanpak van radicalisme uit die bepaalde hoek bewijst deze selectieve bevraging van de media voor mij toch dat sommigen nog steeds niet tot de kern, zeg maar de wortels van het probleem willen komen.
Misschien omdat de analyses van zo'n Peter Calluy bijvoorbeeld nogal pijnlijk zijn voor sommige politieke partijen (SP.a, VLD, ...) of misschien omdat zijn vaststellingen bepaalde dogma's (die we zouden omschrijven als politiek correct) definitief van tafel veegt. Of is het misschien omdat de VRT jarenlang bepaalde vertegenwoordigers (ik denk maar aan Imam Nordin Taouil) uitnodigde die uiteindelijk zelf extremisten blijken te zijn... Ook dat is en blijft natuurlijk een pijnlijke vaststelling m.b.t. de kennis van journalisten over deze zaken.

Het is gissen waarom men de mensen die echt iets interessant te vertellen hebben over deze zaken niet aan bod laat komen ten koste van mensen die niets meer te brengen hebben dan enkele uitspraken over GAS-boetes en cliché's over lokaal beleid maar ik denk en vrees dat ik met bovenstaande alinea op één of meerdere punten wel in de buurt zal zitten. Dat men pakweg de auteur die ik hierboven vernoem niet zou kennen kan ik zelfs niet in overweging nemen.
Oud 10 april 2013, 09:29   #163
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Peter Calluy wordt zeer bewust buiten de media gehouden. N.a.v. het vertrek van Brian en jejoen kreeg hij een interview voor de Nederlandse TV om nadien te moeten vaststellen dat zijn verhaal er COMPLEET vantussen was geknipt wegens "niet relevant"... Dan weet je al niet zozeer waar de klepel hangt, maar waar heel de kerktoren staat zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 09:33   #164
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Gisteren op Terzake (Canvas) was het al even erg. Is Bart Somers nu echt de meest relevante figuur die men kan oproepen i.v.m. deze problematiek? Zoals gewoonlijk kwam men niet verder dan enkele cliché's zoals 'sterke opvolging', 'maatschappelijke verankering', enz. Wat dit allemaal concreet zou moeten betekenen is veel minder duidelijk. Op zich kan je Bart Somers dat niet kwalijk nemen, hij kan er ook niet aan doen dat de VRT-journalisten hem vragen om over zo'n problematiek te spreken. Er zijn nochtans een hele hoop mensen die best wel nuttige dingen te zeggen hebben, als ik denk aan de radicalisering van jongeren moet ik steeds weer meteen denken aan het boek van die Peter Calluy (Kroniek van een aangekondigd onheil). Wie dit boek gelezen heeft begrijpt dat deze meneer best wel wat inzicht heeft in deze problematiek en er ook concreet iets kan over zeggen. Toch nodigt men op de VRT liever een burgemeester uit uit wiens stad er een paar mensen vertrokken zijn, alsof dat inzake de problematiek enig extra inzicht verschaft aan die man...

Ondanks dat we vandaag met dit fenomeen de zeer pijnlijke gevolgen zien van de halfzachte aanpak van radicalisme uit die bepaalde hoek bewijst deze selectieve bevraging van de media voor mij toch dat sommigen nog steeds niet tot de kern, zeg maar de wortels van het probleem willen komen.
Misschien omdat de analyses van zo'n Peter Calluy bijvoorbeeld nogal pijnlijk zijn voor sommige politieke partijen (SP.a, VLD, ...) of misschien omdat zijn vaststellingen bepaalde dogma's (die we zouden omschrijven als politiek correct) definitief van tafel veegt. Of is het misschien omdat de VRT jarenlang bepaalde vertegenwoordigers (ik denk maar aan Imam Nordin Taouil) uitnodigde die uiteindelijk zelf extremisten blijken te zijn... Ook dat is en blijft natuurlijk een pijnlijke vaststelling m.b.t. de kennis van journalisten over deze zaken.

Het is gissen waarom men de mensen die echt iets interessant te vertellen hebben over deze zaken niet aan bod laat komen ten koste van mensen die niets meer te brengen hebben dan enkele uitspraken over GAS-boetes en cliché's over lokaal beleid maar ik denk en vrees dat ik met bovenstaande alinea op één of meerdere punten wel in de buurt zal zitten. Dat men pakweg de auteur die ik hierboven vernoem niet zou kennen kan ik zelfs niet in overweging nemen.
Ze zitten vast in hun eigen leugens en kunnen geen kant met uit.
Oud 10 april 2013, 09:45   #165
BonBon
Banneling

Standaard

Allemaal de schuld van Belkacem, alsof ze al niet jaren weten dat het een racistische haatdrager is. De schuld zit 'm in de islam gemeenschap die doet alsof er geen problemen zijn, doe die ene weg en er zijn geen problemen meer, zo lijkt het wel.

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...utm_medium=RSS

Alsof hij nu maar pas problemen maakt, uit 2010:
http://www.humo.be/humo-archief/2845...fouad-belkacem
"beloofde Belkacem dat de moslims zich met geweld tegen het boerkaverbod zullen verzetten: 'Wij zijn geen slaven of huisnegers die zich laten doen.' Naast hem zat Anjem Choudary, leider van het in Engeland verboden Islam4UK, die besloot: 'Ooit zullen wij bevelen dat jullie vrouwen zich moeten bedekken.'"

Ze zeggen het zelf en toch is het geen waar als wij het zeggen, overdreven stemmingmakerij zeggen ze, het zal allemaal niet zover komen zeggen ze.

Nu zijn we al in grote getale islam strijders aan het sturen, wat gaan ze nu zeggen, dat het onze schuld is?
Oud 10 april 2013, 09:54   #166
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat gedoe van opstandelingen in Syrië tegen Assad gelijkschakelen aan (sympathisanten voor) Al Queda is DESINFORMATIE
Gelijkschakelen hoeft niet. Feit is dat de groepen die er het best in slagen de leiding naar zich toe te trekken meestal tot de moslimbroederschap behoren.
Een groep waarvan we weten dat ze niet alleen contacten heeft met Al Quayda cellen maar ook dezelfde overtuigingen deelt.

En dat soort groepen direct of indirect ondersteunen is zelfs maar een serieuze kans op democratie onmogelijk maken.
Doorgedreven toepassing van Sharia en democratie gaan namelijk onmogelijk samen...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 09:59   #167
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het wordt spannend voor de familie van Jejoen. Pa jejoen , gekleed in vechttenu met palestina sjaaltje begrijpt nu waarom Jejoentje naar Syrie vertrokken is. Jejoentje heeft namelijk een heel sterk rechtvaardigheidsgevoel.
Ik vraag me af of Jejoentje en zijn papa zich beseffen dat de oorlog door de vriendjes van Jejoentje gestart is. Dus....hoezo "heel sterk rechtvaardigheidsgevoel" en dan toch meevechten met de aanzetters van deze oorlog.

Citaat:
Vandaag gaan we naar Jejoen'

Zoektocht naar Antwerpse strijder komt in stroomversnelling

Nadat een Syrische tussenpersoon de locatie zou hebben opgespoord waar zijn zoon is, gaat vader Dimitri Bontinck vandaag verder met zijn zoektocht naar Jejoen.

Gisterenavond laat liet freelance journaliste Joanie de Rijke aan De Standaard weten dat Dimitri Bontinck, de vader van Jejoen, te weten is gekomen waar zijn zoon verblijft.

Hij en De Rijke hadden een tussenpersoon ingeschakeld om contact te zoeken met de achttienjarige jongeman, die als bekeerde moslim in Syrië strijdt tegen het regime van president Bashar al-Assad.

Zondag staken De Rijke en Bontinck samen met een fotograaf de grens over van Turkije naar Syrië. Ze verblijven in de omgeving van de noordelijke stad Aleppo waar ze zich aangesloten hebben bij de entourage van de rebellen van het Vrije Syrische leger.

‘We hebben nu de bevestiging gekregen dat Jejoen inderdaad zit op de plek die we dachten. Blijkbaar is dat dichter dan we eerder vermoedden en is die plek vrij makkelijk bereikbaar', schrijft Joanie de Rijke in haar e-mail. ‘We hopen er morgen (vandaag, red.) al heen te kunnen gaan.'

Details over de plaats waar Jejoen Bontinck zich zou bevinden, kunnen ze niet geven uit vrees voor hun veiligheid en die van Jejoen.

‘Onze contacten hebben ons afgeraden om helemaal op eigen houtje naar die plaats te gaan. We willen geen enkel risico nemen', zegt De Rijke. ‘Maar we hebben veel vertrouwen in onze tussenpersoon. Nu moeten we afwachten of hij een ontmoeting zal kunnen regelen.'

Respect voor de vader

‘Ik heb met de mensen die ons hier helpen open kaart gespeeld. We hebben gezegd dat Dimitri op zoek is naar zijn 18-jarige zoon. Toen we beelden toonden van Jejoen, vielen ze van hun stoel van verbazing. Maar ze vinden het vooral een goed initiatief waar ze respect voor hebben. Dat een vader helemaal naar Syrië reist om zijn zoon te zoeken, krijgt hier alle respect.'

Tijdens zijn eerste dag in Syrië heeft Dimitri Bontinck, een ex-militair uit Antwerpen, ook al veel chaos gezien.

‘Tien minuten voor ons was een bombardement gebeurd', zegt hij via Skype. ‘We hebben er ook nog beelden gemaakt. Ik ben erg geschrokken van alle oorlogsellende die ik op mijn eerste dag heb gezien. We kennen het allemaal van het nieuws, maar om het in werkelijkheid te zien, is iets heel anders.'

Woede en frustratie

Ze horen ook regelmatig vliegtuigen over vliegen. ‘Dan is het maar hopen dat de bom niet op ons valt', zegt Dimitri. ‘De oorlog heeft het land getekend. Ik voel veel woede en frustratie onder de bevolking. Daardoor krijg ik een idee waarom mijn zoon naar hier is gekomen. Jejoen heeft een heel sterk rechtvaardigheidsgevoel.'

Bontinck hoopt zijn zoon de komende dagen in de armen te sluiten. ‘Hoe dichter ik bij hem ben, hoe meer ik hem mis. Ik kan niet wachten om hem te zien. Maar ik heb mijn eerste nacht in Syrië beter geslapen dan alle nachten nadat ik vernam dat Jejoen in oorlogsgebied zit. Ik begrijp de situatie waarin mijn zoon zich bevindt nu beter. Dat geeft moed', voegt hij daar hoopvol en strijdvaardig aan toe.

Van Jejoen zelf heeft zijn familie wel nog altijd niets vernomen.

http://www.standaard.be/artikel/deta...30408_00534039

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 10 april 2013, 10:08   #168
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Waarom tolereren wij toch zo'n onzin hier bij ons? Zou men even tolerant zijn tegenover iemand die hetzelfde zou doen vanuit pakweg een neo-nazi standpunt?
Nee dus.
Indien er enkele skinheads in een parochiezaaltje een fuif houden met foute muziek staat er een half leger paraat, worden de democratische regels zoveel mogelijk opgeschort om hun feestje te verbieden, wordt elke deelnemer door de staatsveiligheid gefotografeerd, worden de herkende pipos wel degelijk gemeld bij de overheid en het leger (indien zij daar deel van uitmaken) en ga zo maar door.

Ik ken in mijn gemeente verschillende garages en clubhuizen waar gelijkaardig tuig van Mohammedaanse overtuiging samenkomt en indien de buren niet klagen over overlast of zij niet toevallig op heterdaad worden betrapt bij het spekken van hun kas met drugshandel gebeurt daar gewoon niets tegen...

Er is dus blijkbaar nog steeds een enorm verschil in aanpak...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Oud 10 april 2013, 10:11   #169
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Waaruit blijkt dat België één van de grootste leveranciers is?
Hebben we cijfers uit andere landen?
Ja en jij hebt er ook. Naar schatting een 2500 uit Europa én anderzijds tientallen uit Vlaanderen...
Hou je ook nog eens rekening met het bevolkingsaantal ligt België met kop en nek voor...
Weer een record, hoera...

Laatst gewijzigd door CLAESSENS Joris : 10 april 2013 om 10:13.
Oud 10 april 2013, 10:17   #170
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het wordt spannend voor de familie van Jejoen. Pa jejoen , gekleed in vechttenu met palestina sjaaltje begrijpt nu waarom Jejoentje naar Syrie vertrokken is. Jejoentje heeft namelijk een heel sterk rechtvaardigheidsgevoel.
Ik vraag me af of Jejoentje en zijn papa zich beseffen dat de oorlog door de vriendjes van Jejoentje gestart is. Dus....hoezo "heel sterk rechtvaardigheidsgevoel" en dan toch meevechten met de aanzetters van deze oorlog.

Uit dat artikel blijkt overduidelijk dat de sympathieën van Jejoen niet enkel van zijn stoute vriendjes kwam.
Wanneer je pappa zo hoort staat hij op het punt van zich daar bij Jejoen aan te sluiten...
Hij doet maar.
Oud 10 april 2013, 11:09   #171
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Ze gaan niet naar ginds vanwege religieuze redenen...maar het zijn toevallig wel 100 den moslims? Maar het heeft niets met religie te maken, nee.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 11:55   #172
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
‘Ik heb met de mensen die ons hier helpen open kaart gespeeld. We hebben gezegd dat Dimitri op zoek is naar zijn 18-jarige zoon. Toen we beelden toonden van Jejoen, vielen ze van hun stoel van verbazing. Maar ze vinden het vooral een goed initiatief waar ze respect voor hebben. Dat een vader helemaal naar Syrië reist om zijn zoon te zoeken, krijgt hier alle respect.'
een vader die niet ziet dat zijn zoon radicaliseert maar wel ziet dat zijn kindergeld gestort wordt
Oud 10 april 2013, 15:38   #173
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Uit dat artikel blijkt overduidelijk dat de sympathieën van Jejoen niet enkel van zijn stoute vriendjes kwam.
Wanneer je pappa zo hoort staat hij op het punt van zich daar bij Jejoen aan te sluiten...
Hij doet maar.
Hm, nu moet hij doen alsof hij niet tegen die bende is hé, hij probeert z'n zoon terug te halen zonder tegen de haren in te strijken. Z'n zoon is zwart dus moet hij extra voorzichtig zijn bij de moslims, ze gaan het proberen te verkopen als een propaganda stunt voor die strijders, ten minste tot hij z'n zoon terug heeft.
Oud 10 april 2013, 16:25   #174
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Deze boy ziet er goed uit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aoi Bekijk bericht
Mooi om te zien dat er in Vlaanderen toch nog jongeren zijn met idealen.
Zo is het.

De jankers in deze draad laten zich liever 183 jaar in hun kontjes naaien, en gaan feitelijk mee in het belgicistiche discours dat alles dat de status quo bedreigt ''terrorist'' is. Want je moet de wapens niet opnemen. Want je moet angstig thuisblijven. en vooral geen andere idealen hebben als de van boven af opgelegde. #angstvlaam

Want uiteindelijk is ook het Vlaamse onafhankelijkheidsstreven is terrorisme....toch

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 10 april 2013 om 16:27.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 17:18   #175
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Ik snap het probleem nog steeds niet echt. Geweldige eugenetica noem ik dat, en ik moet het zelfs niet voorstellen (dat bespaart me een hoop beschuldigingen).

Slaafse idioten met een voorkeur voor geweld bieden zich aan de slachtbank aan. En het kost ons niets. Mooi toch?

Je zou bijna voorstellen om die proxy-oorlog daar gaande te houden. Dat trekt idioten aan en elimineert ze als een bug zapper insecten.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 10 april 2013 om 17:32.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 18:15   #176
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vader Dimitri is woedend op alle overheidsinstanties die het vertrek van zijn zoon niet konden beletten
Het is dus de schuld van de overheid? Wat haden die instanties dan moeten doen? Die jonge gast van zijn vrijheid beroven? Thuis laten zitten met een enkelband? Een verbod opleggen om andere moslims te ontmoeten?

Wat precies?
Oud 10 april 2013, 18:17   #177
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ik snap het probleem nog steeds niet echt. Geweldige eugenetica noem ik dat, en ik moet het zelfs niet voorstellen (dat bespaart me een hoop beschuldigingen).

Slaafse idioten met een voorkeur voor geweld bieden zich aan de slachtbank aan. En het kost ons niets. Mooi toch?

Je zou bijna voorstellen om die proxy-oorlog daar gaande te houden. Dat trekt idioten aan en elimineert ze als een bug zapper insecten.
Tja, is ook een manier om de zaken te bekijken, natuurlijk.

Héél cynisch gezegd zou men kunnen concluderen dat met de dood van iedere religioot de wereld er telkens een beetje zonniger uitziet.

Ben ik ècht zo cynisch geworden? Ik weet het niet.
Oud 10 april 2013, 18:22   #178
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Het is dus de schuld van de overheid? Wat haden die instanties dan moeten doen? Die jonge gast van zijn vrijheid beroven? Thuis laten zitten met een enkelband? Een verbod opleggen om andere moslims te ontmoeten?

Wat precies?
De grenzen sluiten? Oh shit, die pa is een VB'er.
Oud 10 april 2013, 18:23   #179
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat precies?
De overheid werd verwittigd dat er groepen ondergronds bezigwaren die de jongeren radicaliseerden.
De klokkenluiders (die nu dus meer dan gelijk krijgen) werden voor hun ijver en integriteit beloond door ONMIDDELLIJK ONTSLAG.

In beide gemeenten ging het over een socialistisch bestuur. WIE heeft hier boter op zijn hoofd?

(in Molenbeek was PS'er bekeerling Moureaux aan de macht).

Oud 10 april 2013, 18:29   #180
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tja, is ook een manier om de zaken te bekijken, natuurlijk.

Héél cynisch gezegd zou men kunnen concluderen dat met de dood van iedere religioot de wereld er telkens een beetje zonniger uitziet.
Eerder door de dood van iedereen met een laag IQ of voorkeur voor geweld.

Religioten, vooral islamisten, zijn daar een groot deel van en ondernemen schijnbaar vlugger acties die hen uit de genenpoel verwijderen, waarvoor we alleen maar dankbaar kunnen zijn. Alles wat we nu moeten doe is stoppen met mensen tegen zichzelf te beschermen.

Er zijn ook veel achterlijke niet-religioten en niet-geweldadige religioten etc., maar die vertrekken niet naar oorlogsgebieden, jammer genoeg.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be