![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Minister-President
|
![]() Integendeel het is nog een verlies omdat deze ambtenaren anders geld uitgeven.
![]() |
#162 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik was eerst ook van het gedacht dat dat geen besparingen meebracht. Maar.....het personeel van de diensten die 24/7 moet werken krijgt op zo'n dag premies uitbetaald. Als dit een gewone werkdag wordt, dan vallen die premies natuurlijk weg. Maar....aan de andere kant moeten de werkingskosten/onderhoudskosten van de diensten/gebouwen/voertuigen/enz. dan ook volledig betaald worden. Ik zou dan toch graag eens een tabelletje zien met die 2 berekeningen.....en ik ga er van uit dat diegenen die zoiets voorstellen dat toch al op voorhand zullen hebben uitgerekend ? Of niet ? ![]()
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de federale ambtenaren is er binnenkort blijkbaar een gans nieuwe toekomstregeling die er op neerkomt dat je niet meer loon krijgt alleen maar omdat je voldoende lang bij de overheid werkt en/of af en toe eens ergens een examen doet.Net als bij andere loontrekkenden wordt je nu gewoon bekeken op basis van prestaties en van evaluaties zo dicht mogelijk bij je werksfeer.
Tevens gaan allerlei premieberekeingen en dergelijk ook anders verlopen... Een vakbondsman heeft ons(belastingsbetalers),en meneer Bogaert, ondertussen allemaal een grote dienst bewezen door het achterste van zijn tong te laten zien. We mogen aannemen dat hij namens een grote groep spreekt en we zijn gewaarschuwd welke s*n-of-a-b*tches er nog kunnen opduiken ! In ieder geval,na de aankomende gelijkschakeling tussen bedienden en arbeiders wordn ook ambtenaren beetje bij beetje op dezelfde manier behandeld.....en die manier is eigenlijk niet slecht! geniet even mee: http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...-Bogaert.dhtml Als West-Vlaming overweeg ik overigens een klacht bij het centrum van gelijke kansen enzovoort in te dienen tegen die figuur... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 13 juli 2013 om 15:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij lijkt dat eerder een soort fetisj, waarbij de echt inhoudelijke argumenten ontbreken.
Bij de overheid is een loopbaan onderworpen aan een strikter aantal regels dan in de private sector. In de privé kan je bij wijze van spreken van vandaag op morgen opklimmen in het bedrijf. Bij de overheid is dat niet mogelijk, daar alles volgens regels, procedures... verloopt |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik begrijp iets niet : als je vastheid van betrekking hebt dan heb je geen risico om afgedankt te worden en dus steeds een volle loopbaan en dat is een enorm voordeel maar waarom dan ook nog eens 3 keer het pensioen tov mensen die wel het risico lopen om afgedankt worden, die echte bijdrages betalen, ambtenaren onderhouden en ook voor de welvaart van dit land zorgen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En me dunkt dat ambtenaren ook een nuttige taak hebben, nl. ervoor zorgen dat het staatsapparaat draait. Of hoe gaat u anders de staat laten functioneren? In het ijle? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Staatssecretaris
|
![]() Het is deze keer coco...
![]()
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kunt U mij zeggen welk de invloed op de staatskas is indien er op dat loonbriefje staat "afhouding rsz 234 miljard Euro"? Ik zal het U zeggen Mijnheer, niets, nada, zero, nul! U betaalt niets. Uw zogenaamde bijdrages zijn FICTIE. U wordt volledig onderhouden door mensen die voor de welvaart van dit land zorgen en wij worden steeds minder in aantal omdat wij kapot belast worden en daardoor de produkten die wij produceren te duur zijn. Economen en bedrijfsleiders zeggen in koor "het buitenland wenst de drievoudige ambtenarenpensioenen van België niet te betalen"! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan heb je nog de discriminaties zoals de niet te verantwoorden drievoudige pensioenen, extra betaalde verlof- en feestdagen, 4 maanden verlof in het onderwijs, opgespaarde "ziektedagen", discriminatie tussen contractuelen en statutairen, interimonderwijzers zonder rechten etc etc. Uw ambtenarensysteem is een Staat binnen de Staat en die gaan wij afbreken Mijnheer want ze is ook onbetaalbaar! En Europa zal nooit toelaten dat er een Belgische bail-out komt, julle zullen moeten inbinden. Tot slot Mijnheer, er is geen enkel land in de wereld waar : a/ ambtenaren meer verdienen dan in de privésector b/ ambtenaren een hoger pensioen krijgen dan de privésector. Laatst gewijzigd door demonen : 14 juli 2013 om 08:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met de werklust van een doorsnee bureaubesturende ambetantenaar, wordt er niks bespaard. Is het geen optie van alle werkdagen van ambtenaren betaalde feestdagen te maken?
![]() |
#176 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik vraag me af of bepaalde personen niet gezakt zijn voor een ambtenaar examen...
![]()
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij wijze van spreken dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.bestuurszaken.be/ontslag_ambtenaar Voor de beëindiging van de hoedanigheid van ambtenaar kan verwezen worden naar de artikelen XI 3 en XI 8 van het VPS (definitieve beroepsongeschiktheid, onregelmatige benoeming, ongewettigde afwezigheid, afzetting of ontslag van ambtswege om tuchtredenen). Nergens iets te vinden van 2 negatieve evaluaties. Simpel. Omdat het niet bestaat. Tenzij je een bron kan geven gaan we er dus van uit dat u liegt. Nog maar eens. En wat doet een statutaire ambtenaar die 'ontslagen' wordt ? Die vecht dat aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mag je publieke excuses in dit topic plaatsen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 14 juli 2013 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over welke ambtenaren in welk land heeft u het nu?
|
![]() |
![]() |