Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2013, 13:20   #161
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Denationalisering van de digibox.
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 14:09   #162
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Juist, waarom betalen wij eigenlijk mee voor al die Franstalige zenders? Betalen per zender is de beste oplossing.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 14:16   #163
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Jongens het kan niet gekker om de mensen hun geld af te pakken.

Schotelantenne misschien ?
Als je tevreden bent met de gratis zenders (vooral buitenlandse zenders, vooral Engelse en Duitse) kan dat een oplossing zijn, desnoods in combinatie met DVB-T, dan heb je nog de VRT, en waarschijnlijk ook de RTBf.
Maar als je andere Vlaamse zenders wilt via satelliet, moet je weer TV Vlaanderen hebben, en dat evolueert ook steeds meer in de riching van verplichte hardware.
Vroeger kon je een smartcard afzonderlijk kope, tegenwoordig mag je officieel enkel de combinatie smartcard + CI module kopen.

En onlangs was er dit bericht :
http://www.satellietforum.com/showth...969#post164969
Ze brengen dus ook een CI+ module uit voor de Vlaamse markt.
Je moet weten dat CI+ de mogelijkheid biedt om reclames doorspoelen te blokkeren, opnames te blokkeren, enz.
Nu hadden ze bij TV Vlaanderen al een gewone CI module, dus wat kan de bedoeling zijn om zoiets te produceren, als het niet de bedoeling is om die mogelijkheden te gebruiken ? Waarom anders niet gewoon de CI module verder gebruiken ?
Oud 20 april 2013, 14:25   #164
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Juist, waarom betalen wij eigenlijk mee voor al die Franstalige zenders? Betalen per zender is de beste oplossing.
Ik vrees dat dat een beetje naïef gedacht is.
Een provider zal nooit zomaar moeite doen om iets goedkoper te maken.
Dus per zender, dan regelen ze het wel dat het minstens evenveel kost, waarschijnlijk nog wat meer.
Bijv. : 8€ kabelabonnement, en 2€/zender.
Dan ben jij goedkoper af als je maar 3 zenders nodig hebt, vanaf de 4e ben je alweer duurder af.
Vergelijk het met een restaurant, ja, je kunt goedkoper af zijn als je enkel een hoofdgerecht neemt, maar wil je hoofdgerecht en voorgerecht, ben je vaak al duurder af dan dat je het menu neemt.
Analoge kabel is trouwens niet goedkoper geworden, ondanks dat alle Franse, Duitse, Britse, Spaanse, Italiaanse zenders er afgegooid zijn.
Oud 20 april 2013, 15:00   #165
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Dat zeg je precies toch graag he?
Oud 20 april 2013, 20:10   #166
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Jongens het kan niet gekker om de mensen hun geld af te pakken.

Schotelantenne misschien ?
Ik wok FTA sinds 1993
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&...45512109,d.Yms

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 21:06   #167
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Als je tevreden bent met de gratis zenders (vooral buitenlandse zenders, vooral Engelse en Duitse) kan dat een oplossing zijn, desnoods in combinatie met DVB-T, dan heb je nog de VRT, en waarschijnlijk ook de RTBf.
Maar als je andere Vlaamse zenders wilt via satelliet, moet je weer TV Vlaanderen hebben, en dat evolueert ook steeds meer in de riching van verplichte hardware.
Vroeger kon je een smartcard afzonderlijk kope, tegenwoordig mag je officieel enkel de combinatie smartcard + CI module kopen.

En onlangs was er dit bericht :
http://www.satellietforum.com/showth...969#post164969
Ze brengen dus ook een CI+ module uit voor de Vlaamse markt.
Je moet weten dat CI+ de mogelijkheid biedt om reclames doorspoelen te blokkeren, opnames te blokkeren, enz.
Nu hadden ze bij TV Vlaanderen al een gewone CI module, dus wat kan de bedoeling zijn om zoiets te produceren, als het niet de bedoeling is om die mogelijkheden te gebruiken ? Waarom anders niet gewoon de CI module verder gebruiken ?
Als het aan mij lag had ik zelfs geen TV nodig. Al die kookprogramma's en voice van vlaanderen etc. interesseren mij geen bal. Ik zit trouwens meer op mijn PC dan dat ik op TV zit.

Als het aan mij lag was ie allang buiten gevlogen.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 21:51   #168
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat dat een beetje naïef gedacht is.
Een provider zal nooit zomaar moeite doen om iets goedkoper te maken.
Dus per zender, dan regelen ze het wel dat het minstens evenveel kost, waarschijnlijk nog wat meer.
Bijv. : 8€ kabelabonnement, en 2€/zender.
Dan ben jij goedkoper af als je maar 3 zenders nodig hebt, vanaf de 4e ben je alweer duurder af.
Vergelijk het met een restaurant, ja, je kunt goedkoper af zijn als je enkel een hoofdgerecht neemt, maar wil je hoofdgerecht en voorgerecht, ben je vaak al duurder af dan dat je het menu neemt.
Analoge kabel is trouwens niet goedkoper geworden, ondanks dat alle Franse, Duitse, Britse, Spaanse, Italiaanse zenders er afgegooid zijn.
Ik weet het, maar we kunnen dromen hé en anders wordt BitTorrent of streaming een alternatief, uiteindelijk zullen ze wel inbinden.
Oud 21 april 2013, 20:24   #169
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet het, maar we kunnen dromen hé en anders wordt BitTorrent of streaming een alternatief, uiteindelijk zullen ze wel inbinden.
Deze morgen leerrijk debat in de 7de dag.
Het zal toch mogelijk worden om een systeem te hebben waarbij je de reclame kan doorspoelen
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2013, 21:18   #170
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Deze morgen leerrijk debat in de 7de dag.
Het zal toch mogelijk worden om een systeem te hebben waarbij je de reclame kan doorspoelen
Ik heb het gezien, maar het heeft mij niet echt gerustgesteld.
Wat ik hoorde is dat het de bedoeling is dat Telenet meer betaald aan de omroepen, en dat de kijker doen betalen om reclame door te spoelen een soort laatste oplossing is.
Alleen zie ik niet hoe ze Telenet zo ver gaan krijgen, en als je bij onderhandelingen weet dat de ander weinig drukkingsmiddelen heeft, waarom zou je dan toegeven ?

Ik dat de Vlaamse politici zelf verantwoordelijk zijn voor de overdreven sterke positie van Telenet.
Ooit was de markt van kabel TV nog een beetje verdeeld in een In-Di gebied en een Telenet gebied, maar om geld in het laatje te brengen voor de gemeenten werd het In-Di gebied aan Telenet doorverkocht.
Gevolg : kabelmonopolie in heel Vlaanderen in plaats van over 2/3e.
Met de DVB-T licenties hebben ze het ook oninteressant genoeg gemaakt zodat enkel weer Telenet nog geïnteresseerd was.

Verder vraag ik mij af wat al die vertegenwoordigers van klassieke partijen al die jaren in de raden van bestuur van Telenet deden, buiten goed hun zakken vullen.
Het monopolie van Telenet werd al die tijd als iets positiefs verdedigd (zie ook mijn mails en het antwoord van Leterme daarop), terwijl men nu precies wakker schiet en klaagt over de overdreven dominantie van Telenet.

Bovendien vond ik dat Decoene de zaken niet correct weergaf, als hij zei dat al die kabels hem niet interesseerden, hij wou alleen maar TV kijken.
Dat is zoals een automobilist die zegt dat heel dat wegennetwerk hem niet interesseert, en dat hij daar niet voor betaalt.
Om kabel uit te baten heb je natuurlijk veel meer kosten dan enkel de rechten op programma's die ze aan de zenders betalen.

En tot slot : als de Amerikanen de grote boosdoeners zijn, waarom heeft Liberty Global dan in diverse landen, waaronder Nederland, een uitgebreid onversleuteld basisaanbod uitgebracht, en kan dat hier toch maar weer niet ?

Ik zeg dat de grote boosdoener in heel die materie de politiek zelf is, met al hun bemoeienissen en hun verderfelijke neigingen om overal hun vriendjes baantjes te geven in allerlei bedrijven.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 21 april 2013 om 21:23.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2013, 21:38   #171
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Invoeren die handel. Misschien dat er nog een deel van de bevolking te redden valt als ze wat minder voor de zombificatie-machine zitten te staren.
Oud 22 april 2013, 08:59   #172
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het gezien, maar het heeft mij niet echt gerustgesteld.
Wat ik hoorde is dat het de bedoeling is dat Telenet meer betaald aan de omroepen, en dat de kijker doen betalen om reclame door te spoelen een soort laatste oplossing is.
Alleen zie ik niet hoe ze Telenet zo ver gaan krijgen, en als je bij onderhandelingen weet dat de ander weinig drukkingsmiddelen heeft, waarom zou je dan toegeven ?

Ik dat de Vlaamse politici zelf verantwoordelijk zijn voor de overdreven sterke positie van Telenet.
Ooit was de markt van kabel TV nog een beetje verdeeld in een In-Di gebied en een Telenet gebied, maar om geld in het laatje te brengen voor de gemeenten werd het In-Di gebied aan Telenet doorverkocht.
Gevolg : kabelmonopolie in heel Vlaanderen in plaats van over 2/3e.
Met de DVB-T licenties hebben ze het ook oninteressant genoeg gemaakt zodat enkel weer Telenet nog geïnteresseerd was.

Verder vraag ik mij af wat al die vertegenwoordigers van klassieke partijen al die jaren in de raden van bestuur van Telenet deden, buiten goed hun zakken vullen.Het monopolie van Telenet werd al die tijd als iets positiefs verdedigd (zie ook mijn mails en het antwoord van Leterme daarop), terwijl men nu precies wakker schiet en klaagt over de overdreven dominantie van Telenet.

Bovendien vond ik dat Decoene de zaken niet correct weergaf, als hij zei dat al die kabels hem niet interesseerden, hij wou alleen maar TV kijken.
Dat is zoals een automobilist die zegt dat heel dat wegennetwerk hem niet interesseert, en dat hij daar niet voor betaalt.
Om kabel uit te baten heb je natuurlijk veel meer kosten dan enkel de rechten op programma's die ze aan de zenders betalen.

En tot slot : als de Amerikanen de grote boosdoeners zijn, waarom heeft Liberty Global dan in diverse landen, waaronder Nederland, een uitgebreid onversleuteld basisaanbod uitgebracht, en kan dat hier toch maar weer niet ?

Ik zeg dat de grote boosdoener in heel die materie de politiek zelf is, met al hun bemoeienissen en hun verderfelijke neigingen om overal hun vriendjes baantjes te geven in allerlei bedrijven
.
Volledig akkoord.
Zoals journalisten de off-shore perversies blootlegden, mogen ze ook eens in Belgie de dekadente sprongen van de politieke vertegenwoordigers in al de betreffende maatschappijen blootleggen.
Oud 22 april 2013, 17:01   #173
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk; dat reclame 'probleem' staat los van 1) het verplichten van dit of deze hardware aan te schaffen, 2) los van encryptie issues etc waardoor je niet digitaal kan opnemen... men hééft idd de keuze he; satelliet suzie. Als liefhebber van film (hd stuff) zou ik echt wel in beter materiaal willen investeren... ook om TV programma's te bekijken. Nu soit, technisch is de HD wat men uitzendt natuurlijk geen 1920 × 1080 met een hoge bit resolutie meerkanaals audio, ik ben best tevreden met de kwaliteit van de digibox voor 't geen we op tv bekijken.... want bon, we kijk liever blu rays, series, streamen etc Tv te kijken. Dat neem ik op en ja spoel door waar nodig...

Eigenlijk, als reclame moet, dan moet het maar. Ik kan me best voorstellen dat uitzenden, programma's maken etc veel euries kost en dat dankzij die reclame alles kan verwezenlijkt worden (veel minder dan vroeger, maar kom).
Geef de consument dan tenminste de keuze: tv abo met of zonder reclame, iets tussenin doorspelen tegen x €/maand.

Ik herinner me de cinema: vroeger speelde men enkel trailers van nieuwe films... om de prijzen te drukken van tickets kwam ineens de reclame aandraven. Hatelijk. In 1995 betaalden wij een 800 oude bef franken pp voor het 'beste' zitje in the theatre te Londen... in Kinepolis was dat toen een 200 frank. Ik weet dat nog omdat ik bijna van m'n stoel viel. Maar bon, dat was toekomen om dat uur, genummerde zitplaats en hup, film begon..nix reclam etc. De prijs van Kinepolis ging snel de lucht in en er kwam reclame bij. Wat betaal je nu? 8 a 10 €...dat is nog steeds de helft minder dan toen ginds, wellicht dankzij reclame?

Als die reclame mij zo op de heupen werkt, wil ik wel extra betalen om het niet te zien. Ik denk dat we dat soms wel eens uit het oog durven verliezen... niets is gratis, niets wordt minder duur, het is altijd iemand die het moet betalen en daar staat iets tegenover natuurlijk...denk ik?
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 17:33   #174
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk bericht
Eigenlijk; dat reclame 'probleem' staat los van 1) het verplichten van dit of deze hardware aan te schaffen,
Totaal fout.
Als het signaal niet versleuteld is, kun je met om het even welke hardware kijken.
En als je met om het even welke hardwar kunt kijken, betekent het dat men op geen enkele manier u kan beletten het signaal door te spoelen.
Dus het is niet zomaar iets dat er los van staat, het is de sleutel tot je vrijheid.

Citaat:
2) los van encryptie issues etc waardoor je niet digitaal kan opnemen... men hééft idd de keuze he; satelliet suzie.
Opnieuw niet waar.
Ik heb hier nog keuze, ja, maar er zijn mensen genoeg die omwille van bouwkundige eisen geen schotel mogen zetten, of ze hebben geen vrij zicht op het zuiden.
Je hebt trouwens niet alle zenders die je op kabel hebt : Vier HD, Vijf HD, 2Be HD ontbreken (de SD versies zijn er wel), bepaalde locale omroepen als WTV en Focus zitten er niet op, enz.
Bij kabel kun je ook nog je analoge toestellen gebruiken, dat is bij satelliet niet het geval.
Het zijn dus wel degelijk totaal verschillende producten.

Citaat:
Eigenlijk, als reclame moet, dan moet het maar. Ik kan me best voorstellen dat uitzenden, programma's maken etc veel euries kost en dat dankzij die reclame alles kan verwezenlijkt worden (veel minder dan vroeger, maar kom).
Jij bent precies rap akkoord om meer te betalen voor minder.

Citaat:
Ik herinner me de cinema: vroeger speelde men enkel trailers van nieuwe films... om de prijzen te drukken van tickets kwam ineens de reclame aandraven. Hatelijk. In 1995 betaalden wij een 800 oude bef franken pp voor het 'beste' zitje in the theatre te Londen... in Kinepolis was dat toen een 200 frank. Ik weet dat nog omdat ik bijna van m'n stoel viel. Maar bon, dat was toekomen om dat uur, genummerde zitplaats en hup, film begon..nix reclam etc. De prijs van Kinepolis ging snel de lucht in en er kwam reclame bij. Wat betaal je nu? 8 a 10 €...dat is nog steeds de helft minder dan toen ginds, wellicht dankzij reclame?
Die paar keren dat ik nog naar de cinema ga (gratis verjaardagstickets), blijkt er altijd heel weinig volk te zitten.
Ik heb niet de indruk dat cinema nog goed draait, hadden ze maar de prijzen niet om de haverklap moeten verhogen

Citaat:
Als die reclame mij zo op de heupen werkt, wil ik wel extra betalen om het niet te zien.
Ik niet, we betalen meer dan genoeg.
Dan zoek ik wel andere wegen om te kijken, en als dat niet mogelijk is boycot ik ineens die programma's.
Ik kijk sowieso toch al niet zoveel naar commerciële zenders.

Citaat:
Ik denk dat we dat soms wel eens uit het oog durven verliezen... niets is gratis, niets wordt minder duur, het is altijd iemand die het moet betalen en daar staat iets tegenover natuurlijk...denk ik?
Ik denk dat we als consument op onze strepen moeten staan.
Altijd maar prijzen verhogen ?
OK, dan ga ik elders, ik stem met mijn voeten.
Er is een verschil tussen iets kunnen betalen, en het nog willen laten gebeuren ook.
Oud 22 april 2013, 17:33   #175
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigenlijk; dat reclame 'probleem' staat los van 1) het verplichten van dit of deze hardware aan te schaffen, 2) los van encryptie issues etc waardoor je niet digitaal kan opnemen... men hééft idd de keuze he; satelliet suzie. Als liefhebber van film (hd stuff) zou ik echt wel in beter materiaal willen investeren... ook om TV programma's te bekijken. Nu soit, technisch is de HD wat men uitzendt natuurlijk geen 1920 × 1080 met een hoge bit resolutie meerkanaals audio, ik ben best tevreden met de kwaliteit van de digibox voor 't geen we op tv bekijken.... want bon, we kijk liever blu rays, series, streamen etc Tv te kijken. Dat neem ik op en ja spoel door waar nodig...

Geef de consument dan tenminste de keuze: tv abo met of zonder reclame, iets tussenin doorspelen tegen x €/maand.

Als die reclame mij zo op de heupen werkt, wil ik wel extra betalen om het niet te zien. Ik denk dat we dat soms wel eens uit het oog durven verliezen... niets is gratis, niets wordt minder duur, het is altijd iemand die het moet betalen en daar staat iets tegenover natuurlijk...denk ik?
Als ze een prijs zouden afspreken om totaal geen reclame te zien dan wil ik dat best overwegen, eigenlijk doe ik dat nu al door DVD's te kopen en zelfs daar bombarderen ze je ongevraagd met reclame.
Oud 22 april 2013, 17:45   #176
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat zeg je precies toch graag he?
Allez, omdat gij het zijt: denationalisering van Xenophon.
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 18:45   #177
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als ze een prijs zouden afspreken om totaal geen reclame te zien dan wil ik dat best overwegen, eigenlijk doe ik dat nu al door DVD's te kopen en zelfs daar bombarderen ze je ongevraagd met reclame.
Het ergste aan de reclame is het tijdsverlies. Als we dus niet meer kunnen doorspoelen kijk ik niet meer naar die zenders, zo simpel is het.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 22:30   #178
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Ik snap niet dat mensen in die reklamezever trappen !!
Verder ook huren van een digibox , weggesmeten geld !!
Dat ze huurboxen willen controleren , ze doen maar , hun eigendom !!
Koopboxen , NEE !!!!!!!!!!!!!!!!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 07:38   #179
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ik snap niet dat mensen in die reklamezever trappen !!
Verder ook huren van een digibox , weggesmeten geld !!
Dat ze huurboxen willen controleren , ze doen maar , hun eigendom !!
Koopboxen , NEE !!!!!!!!!!!!!!!!
Er kunnen digiboxen gemaakt worden die de reklame neutraliseren: dat werd zondag duidelijk op "de 7de dag".
Dus: de klant voor de keuze stellen maar ook alles aan dezelfde prijs !!!
Oud 23 april 2013, 10:18   #180
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Totaal fout.
Als het signaal niet versleuteld is, kun je met om het even welke hardware kijken.
En als je met om het even welke hardwar kunt kijken, betekent het dat men op geen enkele manier u kan beletten het signaal door te spoelen.
Dus het is niet zomaar iets dat er los van staat, het is de sleutel tot je vrijheid.
Nix fout. Ja technisch kunnen ze dat koppelen. Vandaag kan ik toch reclame doorspoelen: ik zit vast aan de digibox maar kan toch nog doorspoelen, voor mij geen issue dus. Ja ik zou liever hebben dat er geen reclame opzit, maar bon. Ja ik zou liever hebben dat ik niet moet doorspoelen, maar het zit er tussen.
En nu, men beslist op technisch vlak het een en het ander te koppelen = niet meer doorspoelen. Dat is een beslissing op technisch vlak, maar die 2 staan los van mekaar. Dat ze de boel versleutelen, staat los van wat je met die techniek en hardware kan doen.
Wat is de redenen waarom je naar reclame moet kijken? Dat is de bestaansreden van die commerciële zenders, neem dat weg en het is wellicht gedaan ermee. Je kan dat 'zever' noemen, maar tenzij je niet op de hoogte bent van de boekhouding van zo'n zender, kan je alleen maar gissen.

Citaat:
Opnieuw niet waar.
Ik heb hier nog keuze, ja, maar er zijn mensen genoeg die omwille van bouwkundige eisen geen schotel mogen zetten, of ze hebben geen vrij zicht op het zuiden.
Je hebt trouwens niet alle zenders die je op kabel hebt : Vier HD, Vijf HD, 2Be HD ontbreken (de SD versies zijn er wel), bepaalde locale omroepen als WTV en Focus zitten er niet op, enz.
Bij kabel kun je ook nog je analoge toestellen gebruiken, dat is bij satelliet niet het geval.
Het zijn dus wel degelijk totaal verschillende producten.
Uit welke honderden andere wereldkanalen heb je dan wél de keuze met een schotel? Meestal kiezen mensen door de band toch daarvoor een schoteloplossing? Abo's op bepaalde kanalen etc. Ik bedoel, volgens mij zijn dat nog mensen die iets meer geïnteresseerd zijn in het 'Tv/radio gebeuren' dan een doorsnee TV kijker.
Dat er technisch problemen zijn/bouwkundig regels... ok, daar heb je een punt, die mensen worden 'beperkt' in hun vrijheid. Over hoeveel % van de bevolking heb je het dan? Maw, wellicht verwaarloosbaar as in, het brengt niets op.
Euhm, bij een set top box kan je toch uitkijken naar -ik zeg maar- een scart connectie? Welke 'oude' tv heeft nu geen scart? Desnoods een adapter/converter vanuit hdmi... diegenen die "HD/SD" willen zien, gebruiken sowieso geen 'analoge' toestellen meer, toch? Dat argument loopt wat mank.

Citaat:
Jij bent precies rap akkoord om meer te betalen voor minder.
Je ziet sowieso tegen welke stroom je moet varen... en dat siert u zenne, mijn stem heb je, maar als dat het op de vingers tikken vanuit Europa moet komen (waar het op lijkt), dan zijn we nog ver af. Wat doe je dan inmiddels? Zoals gezegd, dat is interne keuken, afspraken etc...zolang je niemand meehebt die wat kan doorwegen... is toch met veel zaken zo?

Citaat:
Die paar keren dat ik nog naar de cinema ga (gratis verjaardagstickets), blijkt er altijd heel weinig volk te zitten.
Ik heb niet de indruk dat cinema nog goed draait, hadden ze maar de prijzen niet om de haverklap moeten verhogen
Ja, zie je niet dat dat een cirkeltje is: hoe minder volk, hoe meer de boel moet 'opslaan' en hoe meer reclame er komt om alles rendabel te houden? En ik geloof nooit dat bioscoopzalen de prijzen de hoogte injagen 'out of the blue', om ineens wat meer winst te gaan boeken, zeker vandaag de dag niet meer. Als filmliefhebber haal je verdorie films in HD kwaliteit van het net, terwijl ze hier nog maar pas draaien of gereleased worden. Heb je thuis een home-cinema, dan zit je beter thuis dan in de bios. Waarom ineens 3D? Ze moet IETS doen/tonen, wat thuis niet kan. (en dat verandert ook met mondjesmaat, bij de 'die harders' of course). Maar gemiddeld een 8€ voor een cinema ticket is teveel dus? Ge hebt er nog gene deftige dagschotel voor

Citaat:
Ik denk dat we als consument op onze strepen moeten staan.
Altijd maar prijzen verhogen ?
OK, dan ga ik elders, ik stem met mijn voeten.
Er is een verschil tussen iets kunnen betalen, en het nog willen laten gebeuren ook.
Ja we moeten wat meer op onze strepen staan, dat is correct. Op TV vlak staan we wat achter. Dat waait wel over uiteindelijk. En het is goed dat er hier en daar wat opstand komt... maar soms beuk je je kapot tegen een staalharde deur, zeker als je geen medebeukers achter je staan hebt.
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be