Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2013, 16:00   #161
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ja, ja, en maar zoeken. Geloof me vrij, ik heb in de VS gewoond. Het is inderdaad zo dat je met vergelijkbare producten in de VS een kar vol hebt met 100 dollar, terwijl je hier met € 85 amper wat in je kar zal kunnen gooien.

Betreffende huur: je kan ook in LA met vrij betaalbare huurprijzen wonen, mits niet in de sjieke wijken te gaan zoeken. Je hebt er zelfs meer keuze dan in pakweg Antwerpen of Brussel, want die steden zijn gewoon onbetaalbaar qua huur. Laat staan Parijs of Londen.

Last but not least : onze tandartsen worden ook met de dag duurder, en er wordt minder en minder terugbetaald. Het verschil is dat je in de VS tenminste niet wordt leeggezogen voor een Sociale Zekerheid die minder en minder terugbetaald. Hier des te meer.

Ik zou de Amerikanen niet zo snel 'achterlijk' noemen. Zeker niet zonder kennis van zaken. Laat staan vanuit Europa, ongeveer het ziekste continent in de wereld op dit moment.
Ik heb hier (terug in België) voor de definitieve vulling minder dan de helft betaald dan ginds voor de voorlopige vulling. En bij een stomatoloog eh, geen lth-tandarts.
Ik vind ze ook niet achterlijk, maar de gemiddelde Amerikaan is wel maar zeer middelmatig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2013, 16:09   #162
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
het gaat hier niet over één of ander systeem van terugbetaling, het gaat over het bedrag dat die tandarts mij aanrekende : $350 (voor een ingreep die amper een kwartier tot 20minuten duurde. Is een "loon" van ongeveer $1000 per uur.
Diefstal dus.
Materiaal?
Ik hoef een metser ook maar 20 euro per uur te betalen...maar als hij stenen legt voor 500 euro per uur...tja.
Nu, ik zou ook niet blij zijn met dergelijke factuur...maar ik ben nog nooit in het ziekenhuis beland...ik ga sinds ik 16 was niet meer naar de tandarts en toch betaal ik sinds ik werk een dik bedrag per maand aan de ziekenkas wat veel hoger is dan 350 euro. Die tandarts heeft nog gewerkt ervoor...ik betaal gewoon voor lucht momenteel.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2013, 16:10   #163
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Een Europeaan betaalt veel en veel minder aan gezondheidszorg dan een Amerikaan. Ja, ook wanneer je de hogere belastingen in rekening brengt. Da's een eenvoudig feit.
Dat geloof ik niet.
Oud 18 juni 2013, 16:11   #164
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb hier (terug in België) voor de definitieve vulling minder dan de helft betaald dan ginds voor de voorlopige vulling. En bij een stomatoloog eh, geen lth-tandarts.
Ik vind ze ook niet achterlijk, maar de gemiddelde Amerikaan is wel maar zeer middelmatig.
En je basseerd je precies waarop om die uitspraak te doen?
Oud 18 juni 2013, 16:25   #165
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Materiaal?
Ik hoef een metser ook maar 20 euro per uur te betalen...maar als hij stenen legt voor 500 euro per uur...tja.
Nu, ik zou ook niet blij zijn met dergelijke factuur...maar ik ben nog nooit in het ziekenhuis beland...ik ga sinds ik 16 was niet meer naar de tandarts en toch betaal ik sinds ik werk een dik bedrag per maand aan de ziekenkas wat veel hoger is dan 350 euro. Die tandarts heeft nog gewerkt ervoor...ik betaal gewoon voor lucht momenteel.
uw geluk zal ook niet blijven duren. Vroeg of laat komt uw beurt ook. Het systeem dat je hier zo aanvalt (RSZ) heeft er wel voor gezorgd dat mijn vader twee zware operaties op vijf jaar tijd op een betaalbare manier heeft kunnen ondergaan (totale kostprijs voor beide : 45.000€).
Indien hij in de USA had gewoond, had hij zijn huis kunnen verkopen om het te kunnen financieren, want met zijn inkomsten had hij nooit zo'n zware privé-verzekering kunnen betalen.
Wat doe je hier eigenlijk nog, je moest allang in Amerika wonen.

Citaat:
Oud 18 juni 2013, 16:26   #166
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En je basseerd je precies waarop om die uitspraak te doen?
de ontmoetingen ter plaatse.

Citaat:
Oud 18 juni 2013, 16:27   #167
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een Europeaan betaalt veel en veel minder aan gezondheidszorg dan een Amerikaan. Ja, ook wanneer je de hogere belastingen in rekening brengt. Da's een eenvoudig feit.
Scorpio heeft volledig gelijk.

http://www.thelancet.com/journals/la...lltext?rss=yes

Citaat:
Last week, American people, health-care workers, and policy makers received shocking news. Despite spending more on health care per person than other high-income countries, Americans die sooner, are least likely to reach the age of 50 years, and have higher rates of disease or injury. When judged by health alone, Americans are less healthy from birth to 75 years of age than people in 16 other economically wealthy countries, and this health disadvantage has been getting worse for 30 years, especially among women.

In a report released on Jan 9 from the US National Research Council and Institute of Medicine, U.S. Health in International Perspective: Shorter Lives, Poorer Health, comprehensive mortality and morbidity data are presented, comparing the USA with affluent democratic countries including Australia, Canada, France, Italy, most of the Nordic countries, Spain, and the UK. Life expectancy is shorter at birth for American men than for men in any of the other 16 countries, and American women fare little better—Denmark is the only country that has a lower life expectancy for women at birth. In nine key areas of health, Americans fare least well, or are near the bottom of the tables. These areas are: infant mortality and low birthweight; injuries and homicides; teenage pregnancies and sexually transmitted infections; HIV/AIDS prevalence; drug-related deaths; obesity and diabetes; heart disease; chronic lung disease; and disability. This health disadvantage applies to those with health insurance, a college education, higher incomes, and healthy behaviours as well as to those without.

Some good news in the report is that those Americans who reach 75 years live longer than their peers in other countries, and that Americans have low death rates from stroke and cancer. Moreover, current smoking rates are low, which should lead to future health benefits, and household income is relatively high.
US health spending was US$2·7 trillion in 2011, which is $8700 for every person in the country, and represents 17·9% of the economy—far greater than any other economically advanced country. But spending on health care bears little relation to good health.

Why are Americans at a health disadvantage compared with those in other countries? The fragmented US health-care system, and, in particular, poor access to health care and to primary care, are partly to blame. Lack of insurance, or inadequate insurance, restricts access to health care for many Americans. But the system is not the only problem. Unhealthy behaviours abound in the USA, particularly overeating, drug abuse, and other risk-taking activities such as not wearing motorcycle helmets, drinking and driving, and using firearms. Social and economic conditions in the USA contribute to high incomes for some, but to high poverty and income inequality for others, and to low standards of education. Welfare safety nets are not as robust as they are in other countries. Moreover, cities in the USA are often built around car use, which discourages physical activity and contributes to obesity.

Laatst gewijzigd door parcifal : 18 juni 2013 om 16:29.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2013, 16:47   #168
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Dat is reeds een genuanceerder beeld. Maar ik kan u verzekeren dat de gemiddelde Europeaan niet veel beter is.
Oud 18 juni 2013, 17:18   #169
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat geloof ik niet.
LOL! OK: Als percentage van GDP:

En per capita:
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2013, 17:20   #170
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de ontmoetingen ter plaatse.
Dus over hoeveel mensen hebben we het dan?
Oud 18 juni 2013, 17:35   #171
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
uw geluk zal ook niet blijven duren. Vroeg of laat komt uw beurt ook. Het systeem dat je hier zo aanvalt (RSZ) heeft er wel voor gezorgd dat mijn vader twee zware operaties op vijf jaar tijd op een betaalbare manier heeft kunnen ondergaan (totale kostprijs voor beide : 45.000€).
Indien hij in de USA had gewoond, had hij zijn huis kunnen verkopen om het te kunnen financieren, want met zijn inkomsten had hij nooit zo'n zware privé-verzekering kunnen betalen.
Wat doe je hier eigenlijk nog, je moest allang in Amerika wonen.
Ik zeg niet dat het systeem helemaal fout is en dat het in de vs perfect is. Goed lezen wat ik zeg. Ons systeem zorgt simpelweg voor veel te hoge prijzen van allerhande producten. Om een voorbeeld te geven...indien een rusthuis of kliniek een rolstoel of kruk moet kopen vragen de bedrijven zulke hoge prijzen omdat het toch betaald word en niemand klaagt omwille van dit systeem. Jij geeft nu enkel een vb wat idd veel geld kost en wat gelukkig kan betaald worden door ons systeem. Dus het systeem van solidariteit vind ik prima...maar men houd geen enkele rem of controle op de misbruiken ervan waardoor de kosten enorm hoog zijn. Over welke hoge verzekeringsprijzen heb jij het dan?

Laatst gewijzigd door illwill : 18 juni 2013 om 17:37.
Oud 18 juni 2013, 17:39   #172
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LOL! OK: Als percentage van GDP:

En per capita:
Graag een bron? Want wat zien we hier? Healthcare spending...ik wil graag de uitleg van de grafieken natuurlijk
Oud 18 juni 2013, 18:22   #173
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Om een voorbeeld te geven...indien een rusthuis of kliniek een rolstoel of kruk moet kopen vragen de bedrijven zulke hoge prijzen omdat het toch betaald word en niemand klaagt omwille van dit systeem.
Um, da's het Amerikaanse systeem dat je beschrijft, niet het onze.

Citaat:
Graag een bron? Want wat zien we hier? Healthcare spending...ik wil graag de uitleg van de grafieken natuurlijk
Serieus kerel, spendeer nu eens drie seconden op Google.
Oud 18 juni 2013, 18:49   #174
parcifal
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door parcifal : 18 juni 2013 om 18:50.
Oud 18 juni 2013, 18:49   #175
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Het staat er trouwens bij dat het OECD data zijn, maar als men niet wil lezen, ziet men dat natuurlijk niet.

Hij vraagt dus wat op de grafiek staat.

Laatst gewijzigd door parcifal : 18 juni 2013 om 18:51.
Oud 18 juni 2013, 19:15   #176
parcifal
Banneling

Standaard

Een van de redenen van de hoge kost voor health care is trouwens de liability mallemolen die zo kenmerkend is voor onze slimme amerikaanse vrienden.

Elke amerikaan kan en zal een medische hulpverlener vervolgen als hij ook maar een pietsje ontevreden is over de geleverde service.
Die arme tandarts die bij zipper een vulling plaatste riskeert makkelijk miljoenen dollars aan schadeclaims per jaar en verzekert zich uiteraard, maar zo'n premie kost toch snel maandelijks om en bij de 1000 dollar, en dan heb je nog geen advocaat, van die 350 dollar gaat makkelijk 20% naar legal and insurance fees.

Het gaat zelfs zover dat mensen de personen die hen redden na een carcrash vervolgen omdat ze niet de gepaste training hadden (alexandra van horne, california,2009) of dat verpleegsters weigeren cpr te verlenen aan stervende bejaarden, omdat ze daar niet volledig toe bevoegd zijn en dus niet mogen van het ziekenhuis ( niet gecertifieerd, en toch cpr -> vervolging voor slagen en verwondingen, mogelijk,met de dood tot gevolg).
En dus moeten deze verpleegsters toekijken hoe de bejaarden langzaam stikken.

http://rt.com/usa/cpr-patient-dead-nurse-819/

Citaat:
Nurse hailed by boss for refusing CPR to dying patient

“I understand if your boss is telling you you can’t do it,” said dispatcher Tracey Halvorson, according to a transcript of the call obtained by AP. “But… as a human being… you know. Is there anybody that’s willing to help this lady and not let her die?”

The nurse said that no one was around to help.

“Not at this time,” she told the dispatcher, who continued to beg the woman to break policy for the sake of saving the old lady’s life. Halvorson said that if the nurse were to administer CPR and fail to save the woman’s life, the local emergency medical system would “take the liability for this call” and that Glenwood Gardens could not be sued.
Maar wij mogen daar niets van zeggen natuurlijk, alleen maar liggen en kwispelen en rollen op commando zoals een bepaalde poster hier blijkbaar aanbeveelt.

Kijk maar eens naar 'good samaritan laws' in de VS en ween.

Laatst gewijzigd door parcifal : 18 juni 2013 om 19:29.
Oud 18 juni 2013, 22:19   #177
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Um, da's het Amerikaanse systeem dat je beschrijft, niet het onze.

Nee dat is ons systeem. Denk je dat een kruk of rolstoel zo duur moet zijn? Maja, de ziekenkas betaald toch e...dus de particulier klaagt niet. Als je griep hebt en je moet een dokterspapiertje nodig voor je werk...5 min binnen n buiten en het kost je 35 euro. Maja...de ziekenkas betaald toch het meeste terug. En als je een jaar niet bent geweest...hupla...25 euro medisch dossierkosten....waarvoor? Om je gegevens op een pc te hebben staan? Maja de ziekenkas betaald toch terug. Maar al dat word toch betaald door iedereen.

Googlen? Moet ik nu al jouw bronnen zelf gaan zoken? n.

Laatst gewijzigd door illwill : 18 juni 2013 om 22:22.
Oud 18 juni 2013, 22:27   #178
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Een van de redenen van de hoge kost voor health care is trouwens de liability mallemolen die zo kenmerkend is voor onze slimme amerikaanse vrienden.

Elke amerikaan kan en zal een medische hulpverlener vervolgen als hij ook maar een pietsje ontevreden is over de geleverde service.
Die arme tandarts die bij zipper een vulling plaatste riskeert makkelijk miljoenen dollars aan schadeclaims per jaar en verzekert zich uiteraard, maar zo'n premie kost toch snel maandelijks om en bij de 1000 dollar, en dan heb je nog geen advocaat, van die 350 dollar gaat makkelijk 20% naar legal and insurance fees.

Het gaat zelfs zover dat mensen de personen die hen redden na een carcrash vervolgen omdat ze niet de gepaste training hadden (alexandra van horne, california,2009) of dat verpleegsters weigeren cpr te verlenen aan stervende bejaarden, omdat ze daar niet volledig toe bevoegd zijn en dus niet mogen van het ziekenhuis ( niet gecertifieerd, en toch cpr -> vervolging voor slagen en verwondingen, mogelijk,met de dood tot gevolg).
En dus moeten deze verpleegsters toekijken hoe de bejaarden langzaam stikken.

http://rt.com/usa/cpr-patient-dead-nurse-819/

Maar wij mogen daar niets van zeggen natuurlijk, alleen maar liggen en kwispelen en rollen op commando zoals een bepaalde poster hier blijkbaar aanbeveelt.

Kijk maar eens naar 'good samaritan laws' in de VS en ween.
Wat een achterlijke reactie vol met insinuaties. Iedereen roept hier wel vanalles van wat ze uit de media ooit hebben horen zeggen. Maar ik ben r zeker van dat r niemand is die hier zonder googlen een effectief juist bedrag kan geven van een prive verzekering in de vs. En nee, geen van de duurste voor filmsterren ofzo. Gewoon middelmatig wat goed genoeg is.
Oud 18 juni 2013, 22:27   #179
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee dat is ons systeem. Denk je dat een kruk of rolstoel zo duur moet zijn? Maja, de ziekenkas betaald toch e...dus de particulier klaagt niet. Als je griep hebt en je moet een dokterspapiertje nodig voor je werk...5 min binnen n buiten en het kost je 35 euro. Maja...de ziekenkas betaald toch het meeste terug. En als je een jaar niet bent geweest...hupla...25 euro medisch dossierkosten....waarvoor? Om je gegevens op een pc te hebben staan? Maja de ziekenkas betaald toch terug. Maar al dat word toch betaald door iedereen.
Serieus, je hebt er overduidelijk geen enkel benul van hoe onze gezondheidszorg werkt, of hoe het Amerikaanse systeem werkt. Zoek het eens op, je gaat nog ogen trekken.

Kleine hint: als jouw redenering zou kloppen, dan zou de ziektekost in België hoger moeten zijn dan in de V.S.. Zoals nu toch al wel duidelijk aangetoond is het omgekeerde het geval, en nog geen klein beetje. Je zou denken dat dan je frank valt dat er ergens in je redenering iets is dat vrij spectaculair niet klopt.
Oud 18 juni 2013, 22:29   #180
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar ik ben r zeker van dat r niemand is die hier zonder googlen een effectief juist bedrag kan geven van een prive verzekering in de vs. En nee, geen van de duurste voor filmsterren ofzo. Gewoon middelmatig wat goed genoeg is.
En waarom zou je dat 'zonder googlen' moeten kunnen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be