Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2004, 03:44   #161
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Ik zal zoals de Duitsers soms zeggen, maar "Die Hose runter lassen..."
Jan jong, ge krijgt den diksten...
het is je van harte gegund...
ik haal bakzeil...
ik zal wel een dromer zijn die die dromen voor werkelijkheid neemt...
die er maar op los fantaseert...

desalniettemin... vandaag ga ik met de bus van Genk naar Crisnée reizen, met de 45 naar Hasselt, vandaar met de 38 naar Heers, vandaar met de S4 naar Ramkin, ca. 250 m. te voet naar het TEC depot en vandaar met de TEC bus naar Crisnée... ik bezoek het graf van mijn vader, neem de TEC bus naar Luik, dan de LIJN bus naar Tongeren en vandaar de bus 11 naar Genk...
een prachtige round-trip doorheen Haspengouw is dan mooi meegenomen...

Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 19 augustus 2004 om 04:09.
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2004, 04:06   #162
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Blijkbaar heeft u de routeplanner niet naar behoren weten te gebruiken. Vul ik immers de volgende elementen in (vertrek: Sint-Truiden Station, aankomst: Oreye Depot TEC en uur 13.00) dan krijg ik in de week pas om 15.20 de eerste bus naar Oreye en die bus komt daar aan om 15.46. Welgeteld 26 minuten dus.

Rond 13.00 is er geen bus op de lijn S4. Wie nu per se om 13.00 een bus naar Oreye wil nemen, dan dat evenwel maar dan moet men bereid zijn veel over te stappen en lang te wachten. Daarvoor neemt men eerst de bus 41 naar Jeuk (vertrek om 12.43 aan het station), vervolgens die naar Waremme (lijn 41/2). Dan van halte veranderen en een tijdje wachten. Om daarna dan in Waremme de TEC-bus te nemen naar Oreye TEC-depot. Maar die lijdensweg duurt wel anderhalf uur. Ik denk niet dat uw moeder van die respectabele leeftijd dus deze reisweg heeft ondernomen.

De Lijn Limburg heeft me per mail laten weten dat de bussen wel tot het TEC-depot van Oreye rijden.
ja ik heb die verkeerd gebruikt: ik gaf eerst vertrekuur 13:00 uur in en dan kan ik met de bus tot Ramkin en moet verder wandelene tot het depot...
idem als ik vertrekuur 12:00 ingeef... ook wandelen...
jij spreekt hierboven van aankomstuur
er zijn blijkbaar een viertal bussen op de dag van de S4 (die trouwens een St-Truidense stadslijnbus is) die tot het TEC depot rijden... (volgens een andere bron bij het De Lijn kantoor te Genk). De stadsbuslijnen te St-Truiden bestaan nog maar sinds vorig jaar. Voordien was het lijn 46 die van St-Truiden naar Luik reed, met stops aan alle halteplaatsen tot Oreye en vandaar directe verbinding naar Luik Place Neujean (achter het Theater)...
bij de reorganisatie vorig jaar werd beslist het St-Truidens stadsnet uit te breiden tot Heers (gemeente die grenst aan de St-Truidense deelgemeente Gelinden) en gedeeltelijk tot Oreye aan de rotonde van Ramkin (makkelijk keerpunt gelegen op ca. 4 km van de laaste halte te Heers) en sommige diensten tot aan het TEC depot. Er werd mij ook gezegd dat analoog de belbusdiensten men op voorhand kon vragen in geval van lichamelijke handicap toch die afstand tussen Ramkin en TEC Depot te overbruggen. Ik ga dat doen (ik kan dat hier te Genk op het De Lijn kantoor aanvragen) de volgende keer dat mijn moeder naar Crisnée wil.
BTW, de plezanterik die mij telefonisch een verkeerd antwoord gaf te Hasselt (een eigen interpretatie van die man voor het makkelijk keerpunt op de rotonde N3/N69 te Ramkin-Oreye) krijgt daarover een opmerking van zijn bazen.
Oud 19 augustus 2004, 08:44   #163
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
ja ik heb die verkeerd gebruikt: ik gaf eerst vertrekuur 13:00 uur in en dan kan ik met de bus tot Ramkin en moet verder wandelene tot het depot...
idem als ik vertrekuur 12:00 ingeef... ook wandelen...
jij spreekt hierboven van aankomstuur
Neen, ik heb het weldgelijk over het vertrekuur, nl. 13.00. Maar dit is onmogelijk daar er op dat uur geen bus rijdt op de lijn S4.

Wil om toch om dat uur in Sint-Truiden vertrekken dan moet men een alternatieve route nemen, waarbij men verschillende keren van bus moet veranderen. In dat geval moet men zeker niet van Ramkin naar het TEC-depot wandelen, daar de laatste overstap die men moet doen te Waremme gebeurt. Daar stapt men dan voor de eerste keer over naar op een TEC-bus die rechtstreeks rijdt naar het TEC-depot. Bij die alternatieve route moet men om 12.45 aan het station van Sint-Truiden vertrekken.

Neemt men rond elf uur vertrekken, dan is ook een alternatieve route te gaan. Ook op dat uur rijdt er geen bus op de lijn S4. Dan moet men de trein nemen tot aan Ans waar men op de TEC-lijn 175 stopt. Ook die bus brengt u dan rechtstreeks naar het TEC-depot.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2004, 08:51   #164
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
er zijn blijkbaar een viertal bussen op de dag van de S4 (die trouwens een St-Truidense stadslijnbus is) die tot het TEC depot rijden... (volgens een andere bron bij het De Lijn kantoor te Genk).
In augustus rijden er tien De Lijn-bussen tot aan het TEC-depot van Oreye. In de voormiddag en middag om negen minuten na het uur aankomst aldaar: om 6, 7, 9, 11 en 13 uur. In de namiddag is dat veertien minuten voor het uur: om 15, 17, 19 en 20 uur. Er is ook nog een bus op de S4 die om 17.22 uur te Oreye TEC-depot aankomt.

Daarnaast zijn er op die lijn nog eens zeven bussen die slechts tot Heers rijden.

In totaal zeventien bussen in de maand augustus.
Oud 19 augustus 2004, 08:55   #165
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
BTW, de plezanterik die mij telefonisch een verkeerd antwoord gaf te Hasselt (een eigen interpretatie van die man voor het makkelijk keerpunt op de rotonde N3/N69 te Ramkin-Oreye) krijgt daarover een opmerking van zijn bazen.
Ook vandaag nogmaals bevestiging ontvangen van De Lijn Limburg:

Citaat:
From: <[email protected]>
Sent: null
To: <[email protected]>
Subject: Oreye

Geachte

De S4 stopt nog steeds aan Oreye Depot, ik heb dit nogmaals aan mijn collega's gevraagd en wij hebben niets doorgekregen over een wijziging.

Met vriendelijke groeten

Lijnwinkel
Oud 19 augustus 2004, 09:59   #166
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Happart is een typisch voorbeeld van de Waalse arrogantie. Indertijd had z'n vader zich als fruitteler in Voeren komen vestigen, samen met zijn twee zonen (ons allen bekend). Jaren woonde ze al in Voeren, maar ze hebben nooit de moeite gedaan om ook maar één woord "Veurs" (zoals men dat daar zegt) te leren, laat staan dat ze Nederlands zouden hebben geleerd.

Happart is begonnen met zijn politieke loopbaan toen hij een knokploeg uit de grond stampte waarmee op last van de Waalsgezinde notabelen Vlaamsgezinde Voerenaars werden geïntimideerd, lastig gevallen of gewoon in elkaar geslagen. Het ging van kwaad naar erger: bij Vlaamsgezinde boeren werden stallen in brand gestoken, werd vee afgemaakt, werd een enkele keer zelfs een drinkwaterput vergiftigd (!!!). U kunt zich wel indenken hoe in zo'n klimaat de spontaniëteit van het "volksprotest" nu al dan niet ernstig moet worden gekomen... Het kwam zelfs zo ver - zo vertelde Huub Broers, de nieuwe burgemeester, in het tijdschrift Neerlandia - dat de Vlaamsgezinden met een geweer onder hun bed sliepen en dat in bepaalde huisgezinnen vader en de oudste zonen/zoon om beurt de wacht hielden.
och dier Broers, ik ken de goeie man, ook die heeft zich kunnen profileren en naar voren wurmen op basis van een conflictdat eigenlijk volledig opgeschroefd is...
en dat van dat geweer, laat me lachen...
dat is ze een van die stadslegendes....
feit is dat buitenstaanders begonnen zijn met daar de boel op stelten te zetten, weliswaar ook de Happart-broerkes... ik heb Jean-Marie gekend in het College te Waremme waar hij de afdeling destijds A3 Agriculture volgde en waar hij een primus was in de NL-taalles... voor de rest niet veel zaaks...
hij is nadien eerst door de burgemeester kleine adelman en door de PS gerecupereerd (niet zijn vader was naar Voeren uitgeweken, maar hij en zijn broer, omdat hun gronden aan de Maas onteigend werden voor de aanleg van het industriepark Chertal: zij hebben met de onteigeningsvergoeding voor hun plantages in Voeren gronden gekocht en beplant)...
maar daar ging het mij niet om...
de originele inwoners waren en zijn weinig betrokken geweest in het conflict... weer eens een groepje extremisten van beide taalrollen hebben de zaak verpest...
Broers zowel als Droeven, originele inwoners hebben zich daarna opgeworpen als boegbeelden van die originele inwoners... zonder Voer kwestie waren het brave burgers geweest zoals de meesten onder ons...
en van beide kanten zijn ze in hun uitspraken beginnen overdrijven...
een hoop verhaaltjes ontwikkeld... waaronder dat van dat geweer... en nog vele andere...
ik heb eens te Luik een debat meegemaakt tussen Broers en Droeven gemodererd door Geert Van Istendaal van de toenmalige BRT.. eigenlijk waren ze op veel punten het met mekaar eens... maar ja, dat was niet in electorale omstandigheden... met de hete adem van Antoinette Spaak, etc van het FDF en kopstukken van de PS, aan ene kant... en CVP corifeën aan de andere kant klonk in andere omstandigheden hun verhaal heel anders...
en vermits de Happarts gearriveerd zijn in de politiek... is daar ook de druk minder erg op de ketel...
Oud 19 augustus 2004, 10:05   #167
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
och dier Broers, ik ken de goeie man, ook die heeft zich kunnen profileren en naar voren wurmen op basis van een conflictdat eigenlijk volledig opgeschroefd is...
en dat van dat geweer, laat me lachen...
dat is ze een van die stadslegendes....
Aha, we zien onmiddellijk aan welke kant u staat. Huub Broers neemt u blijkbaar niet al te hoog op. Een van de voormannen van R�*L beschrijft u hier als een betrouwbare bron. Reeds duidelijk blijkt hoe u de bakens uitzet.

En dat geweer. Merkwaardig is dat dit schokkend element niet alleen door Huub Broers werd verteld, maar ook aan bod komt in het boek dat professor J. Baerten in zijn twee boeken over de recente geschiedenis van de Voerdorpen schrijft, nl. de Belgische democratie op drift en Harde Vlaamse koppen: de boeren van Voeren. Blijkbaar weet u het beter dan deze hoogleraar die voor zijn boek ter plaatse is gegaan.

Tja, de eenzijdigheid en de vooringenomen houding blijken duidelijk uit uw repliek.
Oud 19 augustus 2004, 10:13   #168
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In augustus rijden er tien De Lijn-bussen tot aan het TEC-depot van Oreye. In de voormiddag en middag om negen minuten na het uur aankomst aldaar: om 6, 7, 9, 11 en 13 uur. In de namiddag is dat veertien minuten voor het uur: om 15, 17, 19 en 20 uur. Er is ook nog een bus op de S4 die om 17.22 uur te Oreye TEC-depot aankomt.

Daarnaast zijn er op die lijn nog eens zeven bussen die slechts tot Heers rijden.

In totaal zeventien bussen in de maand augustus.
WAUW! Hoe boeiend!

Wanneer draag je voor uit de telefoongids?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2004, 10:45   #169
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Aha, we zien onmiddellijk aan welke kant u staat. Huub Broers neemt u blijkbaar niet al te hoog op. Een van de voormannen van R�*L beschrijft u hier als een betrouwbare bron. Reeds duidelijk blijkt hoe u de bakens uitzet.

En dat geweer. Merkwaardig is dat dit schokkend element niet alleen door Huub Broers werd verteld, maar ook aan bod komt in het boek dat professor J. Baerten in zijn twee boeken over de recente geschiedenis van de Voerdorpen schrijft, nl. de Belgische democratie op drift en Harde Vlaamse koppen: de boeren van Voeren. Blijkbaar weet u het beter dan deze hoogleraar die voor zijn boek ter plaatse is gegaan.

Tja, de eenzijdigheid en de vooringenomen houding blijken duidelijk uit uw repliek.
Och Jan...
toevallig ben ik jarenlang jurylid geweest in het hoger handelsinstituut waar Nico Droeven doceert... jarenlang heb ik als afgevaardigde van de multinational waar ik werkte gezeteld in de jury voor beoordeling van de eindwerken graduaat, alsook als jurylid voor de cursus balansanalyse...
Droeven was de docent en voorzitter van bepaalde jureringen en ik heb veel met hem kunnen spreken over de problematiek, en dat dan nog in het "heetst van de strijd" ttz in de '70'er en 80'er jaren...
maar door mijn oom langs moeders'kant dus NL-talig, fruitteler in Teuven, werd ik jarenlang met de verhalen geconfronteerd...
ik heb in de '50'er jaren vaak vakantiewerk gedaan bij die oom in de plantages...
in een tijd dat zowel Droeven als Broers nog kleine pagadders waren en ik heb dus enig zicht op de situatie "in tempo non suspecto" (sorry ik ben geen latinist, dus vergeef en corrrigeer event. fouten)...
nu wil ik wel aannemen dat de professor waarover je het hebt een autoriteit is in het vinden van verhalen die een politieke stellingname ondersteunen...
maar ik heb de situatie daar van veel meer nabij dan jij of wie hier ook meegemaakt en er mijn mening over gevormd... zoals elk aanvoelen is dit deels subjectief omdat gevoelens nooit objectief kunnen zijn... maar feit is dat de gewone burger in de straat zowel in de faciliteitengemeenten als in de taalgrensregio's de zaken anders aanvoelen dan de extremisten die al die zaken als koren op hun molen interpreteren en gebruiken...
en ik geef ook toe dat mijn dubbele "identiteit" (cf. de vroegere definities waarover wij ooit geredetwist hebben) mij de zaken anders laat bekijken dan jij...
en dan nog iets... je verwijt mij haatdragend te zijn of wat dan ook... maar als je hier de meeste "Vlaamse" posters leest, dan moet ik toegeven dat ik maar een mager tegengewicht ben tegen de haat- en stemmingmakerij...
laat mij toe de zaken anders te percipiëren als jij...
en vooral omdat taal voor mij niet dezelfde betekenis heeft als bij jou en anderen (cf. onze vroegere redetwisten daarover)...
en vermits gematigde believers in een samenleving tussen de gemeenschappen hier veel minder aanwezig zijn... en ook opgedweept door "die van de andere kant"...
maar ik heb gezegd en herhaald, dat ik je standpunten respecteer, al betwist ik ze vaak... praktisch alles is beter op teksten gestoeld dan mijn aanvoelen...
Oud 19 augustus 2004, 11:04   #170
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... maar feit is dat de gewone burger in de straat zowel in de faciliteitengemeenten als in de taalgrensregio's de zaken anders aanvoelen dan de extremisten die al die zaken als koren op hun molen interpreteren en gebruiken...
Eigenlijk is het gemakkelijk - en trouwens ook onjuist - om de zaken voor te stellen zoals u doet: aan de ene kant de inwoners die alles zouden goed vinden en anderzijds "extremisten van buitenaf" die komen ageren. Er is weldegelijk wrevel over bepaalde zaken in de faciliteitengemeenten aan de kant van de Vlaamse inwoners, meer bepaald in de Vlaamse Rand.

In Voeren is het gewoon zo dat er onder de plaatselijke bevolking twee grote clans zijn: de Waals- en Vlaamsgezinden. Iedere familie hoort ergens bij. In de meeste gevallen heeft het niets met taal te maken, want onder elkaar spreken ze veelal gewoon "Veurs" (alleen de laatste generatie Waalsgezinden is daadwerkelijk ook verfranst).
Oud 19 augustus 2004, 12:15   #171
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Steenbok66, graag had ik eens een antwoord gehad op volgende vragen. Tot nu toe doet u alsof ik ze niet stel. Moet ik hieruit dan besluiten dat uw beweringen ongegrond waren en dus stoelend op uw verbeelding?

Citaat:
(a) Over welke maatregelen had u het toen u stelde dat de Vlaamse Overheid allerlei maatregelen heeft ontplooid om de gemeenten op zichzelf terug te laten vallen?

(b) Over welke initiatieven had u het toen u stelde dat de burgemeesters van een aantal grensgemeenten zelf met een aantal zaken zijn begonnen?
Daar is nu nog een vraag bijgekomen. U stelde immers dat de inwoners van Voeren niet "echt Vlaamstalig" zijn. Wat zijn ze dan wel?
Oud 19 augustus 2004, 14:04   #172
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Steenbok66, graag had ik eens een antwoord gehad op volgende vragen. Tot nu toe doet u alsof ik ze niet stel. Moet ik hieruit dan besluiten dat uw beweringen ongegrond waren en dus stoelend op uw verbeelding?

Daar is nu nog een vraag bijgekomen. U stelde immers dat de inwoners van Voeren niet "echt Vlaamstalig" zijn. Wat zijn ze dan wel?
Neen, mijn waarde Jan...
b)
-initiatieven van de burgemeesters van Heers, Oreye, Gingelom, Waremme en Crisnée inzake taalbaden in respectievelijke scholen, daar hadden wij het al over
en inzake mobiliteit, daar zoek ik de teksten verschenen in HBvL nog van op

voor het gedeelte a) moet je vraag op een misverstand berusten, want dat herinner ik me niet

voor de inwoners van Voeren, dat was een verspreking: ik bedoelde dat ze dialect spreken onder elkaar en daar heb je zelf een indicatie gegeven toen je het had over het veurs

dit zal je wel niet voldoende zijn als antwoord, neem ik aan: dus jij wint en ik geef toe
Oud 19 augustus 2004, 14:20   #173
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, mijn waarde Jan...
b)
-initiatieven van de burgemeesters van Heers, Oreye, Gingelom, Waremme en Crisnée inzake taalbaden in respectievelijke scholen, daar hadden wij het al over
en inzake mobiliteit, daar zoek ik de teksten verschenen in HBvL nog van op
Daar hadden wij het nog niet over. U stelde alleen dat de burgervaders initiatieven hadden genomen. Maar welke? Wat houden die initiatieven in?

Hoezo mobiliteit? Daar houdt De Lijn in Vlaanderen en de TEC in Wallonië zich toch mee bezig. Burgemeesters kunnen hoogstens bij een van die vervoersmaatschappijen voorstellen indienen tot het uitbouwen van nieuwe lijnen (De Lijn vraagt zelfs niet beter).

En taalbaden? Ook dat is niet de bevoegdheid van de burgemeesters wanneer het niet om een gemeenteschool gaat. In het onderwijs aan Vlaamse kant bestaan er trouwens geen "taalbaden" in het door de Vlaamse overheid gesubsidieerd onderwijs. Aan Waalse kant is men sedert een jaar of twee wel gestart met een aantal proefprojecten "les écoles d'immersion" waarbij men de kinderen bepaalde vakken in het Nederlands geeft i.p.v. het Frans.

Kijkt men echter nu naar de lijst van de scholen waar de Franse Gemeenschap zo'n project heeft goedgekeurd, dan zie ik daar alleen maar de gemeenschapsschool van Oreye (waar de burgemeester niets te zeggen heeft) waar zo'n programma wordt aangeboden. Het is dan nog heel beperkt: van het derde kleuter tot het derde studiejaar.

http://www.enseignement.be/prof/espa...5immersion.pdf
Oud 19 augustus 2004, 14:24   #174
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
voor het gedeelte a) moet je vraag op een misverstand berusten, want dat herinner ik me niet
Dan zal ik u aan uw eigen woorden herinneren. In bericht 81 schreef u het volgende:

Citaat:
och er zijn ook andere voorbeelden:
in Haspengouw is er een heel goede buurschap ontstaan tussen bijvoorbeeld Waremme, Oreye, Crisnée en Heers, Gingelom, etc...
kinderen worden naar mekaars basisscholen gestuurd... er is culturele uitwisseling ontstaan, etc...
die gemeenten leefden al vele jaren op vriendschappelijke voet met mekaar en [size=4]in de jaren '70, '80 en '90 werden door het "Vlaamse Gewest" allerlei dingen in het leven geroepen om ze allemaal op hun eentje te laten terugplooien...[/size]
gelukkig hebben meer redelijke gemeentebesturen nu gezorgd voor een effectieve vernieuwde samenwerking...
Welnu, waarover heeft u het? Over welke "olijke" dingen die door het Vlaams Gewest "in het leven werden geroepen" gaat het hier eigenlijk?
Oud 19 augustus 2004, 14:27   #175
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
voor de inwoners van Voeren, dat was een verspreking: ik bedoelde dat ze dialect spreken onder elkaar en daar heb je zelf een indicatie gegeven toen je het had over het veurs
Veurs is een Oost-Limburgs dialect dat op zijn beurt tot de Nederlandse dialecten behoort.

Oud 20 augustus 2004, 09:40   #176
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik geef je je eigen gelijk over de hele lijn en klop noodgedwongen "mea culpa", waar je op aan stuurt. Je hebt "den diksten". Geniet maar van je triomf. Voor mij is deze zaak afgelopen. Eigenlijk interesseert me deze discussie niet meer.
Ik gaf gevoelens van mijn jeugd, mijn dubbele afkomst en hoe ik de zaken aanvoelde en nog aanvoel, over wat ik in HBvL las op de regionale nieuwsbladzijden en niet bijhield. Verder de ervaringen van mij en mijn moeder inzake de teloorgegane en naar onze mening onterechte afgeschafte rechtstreekse verbindingsbuslijn naar Crisnée, met de plaats waar mijn door vlaamsnationalistische horden vermoorde vader begraven is.
Ik ben Limburgse Luikenaar en Luikse Limburger en blijf dat tot mijn dood. Ik geloof in de goede relatie van een overgrote meerderheid taalgrensbewoners en in het uiteindelijke zegevieren van redelijkheid over Walenhaat.
Tevens ga ik duizendmaal liever naar Maastricht, Aken en Luik dan naar de O.- en W.-Vl. steden of de Groot-Brabantse.

Voor de rest mag je gerust verder gaan met je kruistocht. Aan mij is die niet meer besteed.
Ik kapituleer.

BTW dank je voor de informatie over het Veurs, die documentatie had ik nog niet, evenals andere die je gaf.

Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 20 augustus 2004 om 09:44. Reden: aanvulling
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2004, 09:46   #177
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geef je je eigen gelijk over de hele lijn en klop noodgedwongen "mea culpa", waar je op aan stuurt. Je hebt "den diksten". Geniet maar van je triomf. Voor mij is deze zaak afgelopen.
U vergist zich: ik geniet daar helemaal niet van. In deze vond ik alleen dat u zaken rondstrooide die als heel storende overkwamen temeer daar u er allerlei zaken aan vastkoppelde: regionalisering van de buurtspoorwegen zou immers, zo schreef u duidelijk, de dienstverlening allemaal slechter maken. En dat is niet zo. Wie ongedwongen de vroegere unitaire buurtspoorwegen met De Lijn vergelijkt, ziet de verschillen en de verbeteringen zo. Je hoeft ze zelfs niet te zoeken: ze springen in het oog. Reeds eerder vertelde ik over de papierberg waarmee er vroeger een abonnement moest worden aangevraagd en hoe log het er allemaal aan toe ging. Ik herinner me dat nog heel goed uit mijn studententijd. Een abonnement aanvragen bij De Lijn is u zo gebakken. Ook voert De Lijn een klantvriendelijk beleid waarbij de vervoersmaatschappij allerlei tips van de mensen zelf ernstig neemt. Dat deden ze helemaal niet bij de buurtspoorwegen.
Oud 20 augustus 2004, 09:50   #178
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... de teloorgegane en naar onze mening onterechte afgeschafte rechtstreekse verbindingsbuslijn naar Crisnée ...
Denkt u nu werkelijk dat De Lijn of de TEC lijnen afschaffen uit politieke overwegingen? Indien er een lijn verdwijnt, dan is dat omdat er geen kat meer van gebruik maakt.

In ieder geval is er nu de lijn S4 die tot Oreye doorrijdt. Wel niet op de vast uurkadans, maar dat is ook omdat het geen zin heeft een bus leeg tot in Oreye te laten rijden.
Oud 20 augustus 2004, 09:55   #179
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tevens ga ik duizendmaal liever naar Maastricht, Aken en Luik dan naar de O.- en W.-Vl. steden of de Groot-Brabantse.
En? Zelfs al gaat u liever naar Vilnius, Kaunas of Klaipeda, dan nog verandert dat niets aan de eenvoudige zaak dat er wel een band bestaat tussen de Vlamingen. Ik sta ook niet te springen om naar Veurne te gaan. Brugge spreekt me wel aan. Gent ook. Hasselt ook. Antwerpen wel. Mechelen dan weer niet. Enzovoort. Ik catalogeer steden niet volgens een of ander ideologisch standpunt zoals u blijkbaar doet, maar gewoon door mijn ervaring ervaring van gezelligheid. Maastricht heb ik al meerdere malen bezocht, en graag wil ik er terug gaan. Luik, nooit meer. Wat een monsterachtige stad. Jammer van de wel prachtige historische gebouwen die her en der verloren staan. Aken is best te genieten al vind ik Keulen veel leuker.
Oud 20 augustus 2004, 09:57   #180
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En? Zelfs al gaat u liever naar Vilnius, Kaunas of Klaipeda, dan nog verandert dat niets aan de eenvoudige zaak dat er wel een band bestaat tussen de Vlamingen. Ik sta ook niet te springen om naar Veurne te gaan. Brugge spreekt me wel aan. Gent ook. Hasselt ook. Antwerpen wel. Mechelen dan weer niet. Enzovoort. Ik catalogeer steden niet volgens een of ander ideologisch standpunt zoals u blijkbaar doet, maar gewoon door mijn ervaring ervaring van gezelligheid. Maastricht heb ik al meerdere malen bezocht, en graag wil ik er terug gaan. Luik, nooit meer. Wat een monsterachtige stad. Jammer van de wel prachtige historische gebouwen die her en der verloren staan. Aken is best te genieten al vind ik Keulen veel leuker.
dat is dan genoteerd... met dank voor je opmerking...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be