![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb zo geen talenten die zo sensationeel samenvallen met mijn autisme. Moet ik dan maar saai bureauwerk doen? Neen uiteraard. Ook niet als dat hetgene is wat ik volgens hen "best wel aankan". Ik moet mij ook nog eens goed voelen op die werkplek, ook geen evidentie als autist. Krijg ik gratis drugs dat ik het kan volhouden? Dus: JA ik heb recht op uitkering. Altijd grappig die jaloerse reacties op andersvaliden die 'n uitkering hebben. Het is dezelfde mentaliteit en ingesteldheid waar ik in de buitenwereld op bots. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat maakt U ervan. Ik ken autisten die binnen hun beperkte belevingswereld zeer productief zijn.
Citaat:
€4800 , wat mijn werkgever uitgeeft om me aan de slag te houden. €2000 op mijn rekening. Fysiek en geestelijk belastend nachtwerk. Vind U dat normaal? U zou die €2800 wel netto willen nietwaar... maar hoe moeten de ministers, leraars, ocmw's, ministeries, Saksen Coburgers enzoverder betalen?
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Recht op stoppen met werken van zodra het saai is.
Dat allen die hun werk saai vinden direct naar huis gaan en een uitkering aanvragen. Er zullen er niet veel blijven verder doen!
![]() |
#164 | |
|
![]() Citaat:
Gaat u mij proberen aangeven als iemand die alsof doet? ![]() Laatst gewijzigd door Bhairav : 21 juni 2013 om 11:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't zijn natuurlijk allemaal blablabla andere mensen hé ?
Nu ja zoals ik al zei. Zolang de centen er zijn zal de goesting niet komen.
![]() |
#168 | |
|
![]() Citaat:
Het is in ieder geval wel "normaal" in mijn situatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Nochtans ben ik als ICT'er al drie maanden intensief op zoek naar werk. Ik heb 15 jaar ervaring als .NET webdeveloper en ben op de hoogte van heel wat nieuwe technologie. Maar het blijkt enorm moeilijk om zelfs maar een eerste gesprek te krijgen. Op de meeste sollicitaties krijg ik zelfs geen antwoord, noch voor ontvangst, noch voor afwijzing. Want wat blijkt ? Bijna alle ICT vacatures die op de VDAB staan, staan vier tot vijfmaal gedupliceerd door interim kantoren en consultancy bedrijven, die proberen kandidaten weg te kapen voor dezelfde job. (Natuurlijk als je solliceert bij zo'n interimkantoor ben je de pineut, want dan blijkt dat die oorspronkelijke vacature al lang is ingevuld of dat de werkgever helemaal niet van plan is in zee te gaan met dat kantoor.) Realistischer is dus een cijfer van 1330 ICT vacatures voor gans België ! (dan heb ik nog maar door drie gedeeld!) En dan beweert men overal dat ICT'er een knelpuntberoep is ? Mijn ervaring lijkt dat voorlopig niet te staven...
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het aan mij lag en gelukkig voor u ligt het niet aan mij...zou u zonder inkomen komen te staan.
En heb je dan verder geen zin om te werken dan bekijk je het maar net zoals ieder ander. Misschien helpt het u zelfs wel wat vaardigheden op te doen.
![]() |
#172 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
Gij zijt dus n echte volksmens die daar niks vanaf weet. "Hij kan typen, hij kan ook werken, dermee gedaan" Wat 'n mentaliteit om autisten aan te pakken. Vooral niks te weten komen over autisme, laat staan inlevingsvermogen. Voor n simpele volksmens als gy is het tegenwoordig al ingewikkeldlijk genoeg! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
Ga uw ma is beffen ofzo... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 21 juni 2013 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#177 |
|
![]() Ik kan geen vaardigheden op doen zonder proffesionele intensieve hulp zonder theoretische praatsessies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
Wat u bedoelt is dat sommigen hulp nodig hebben en die niet krijgen. Dat is iets anders. Emotioneel is dat voor u hetzelfde natuurlijk. Echt typisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij de ziekenkas krijg je nooit meer dan 66% tot je pensioen Maar... Je hebt een 2* invalidengraad via de FOD ( rechtstreeks - je ziekenkas stuurt je daar naartoe bij zware gevallen) en deze % begint te tikken vanaf 80% of meer of 12 punten op 18) Vraag dit aan en je krijgt min. 400€/maand er bovenop. Weinigen doen dit omdat je de 12 punten niet haalt je bij je ziekenkas ook aan je laatste jaar bezig bent. Hoeveel trek jij van het Vlaams fonds voor gehandicapten ? ( nog een andere instantie ) Zit jij met een PAB ( persoonlijk assistentie budjet) van de Vlaamse regering ? Als je dit allemaal niet hebt, met alle respect, stop dan met je zelfbeklag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En velen met hem. Het is wel een reden om bepaalde taken niet aan te kunnen, maar zelfs U kan , dankzij uw geletterdheid, reclame aan de deur afleveren.
Maar het is gewoon gemakkelijker te mekkeren "jamaar, ik kan niks", en elke maand toch een bepaald -doch laag- bedrag te incaseren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ga eens bloembollen in de grond steken, of ramen lappen of riolen ontstoppen. Of dat allemaal te saai of te moeilijk voor U? Ik kan U garanderen dat riolen niet saai hoeven te zijn. Of dat ramen lappen specifiek moelijk is na een beetje oefenen.
![]() |