Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2013, 11:11   #161
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wil U wisselen met Steven Hawking?

Ik zou durven beweren dat het beter betaald is dan wat U in andere streken en tijden zou tegemoetgekomen zijn.

Tja, passen is gemakkelijk als je de rekening zowiezo niet moet betalen.

Waarom? De basisinvestering voor aangeboren afwijkingen is een abortus.
Steven Hawking heeft wel een of ander hoogbegaafd talent ofzo. Ik niet (bij mijn weten). Leuke dingen dat die daarmee aanvangt.
Ik heb zo geen talenten die zo sensationeel samenvallen met mijn autisme. Moet ik dan maar saai bureauwerk doen? Neen uiteraard. Ook niet als dat hetgene is wat ik volgens hen "best wel aankan". Ik moet mij ook nog eens goed voelen op die werkplek, ook geen evidentie als autist. Krijg ik gratis drugs dat ik het kan volhouden?

Dus: JA ik heb recht op uitkering.

Altijd grappig die jaloerse reacties op andersvaliden die 'n uitkering hebben. Het is dezelfde mentaliteit en ingesteldheid waar ik in de buitenwereld op bots.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 11:14   #162
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Autisme herleiden tot luiheid...
Dat maakt U ervan. Ik ken autisten die binnen hun beperkte belevingswereld zeer productief zijn.
Citaat:
Gemotiveerd door jaloezie.
Of eigenbelang. Vandaag mijn loonfiche nog eens moegen aanschouwen. Ik ga de bedragen wat afronden.
€4800 , wat mijn werkgever uitgeeft om me aan de slag te houden. €2000 op mijn rekening. Fysiek en geestelijk belastend nachtwerk.

Vind U dat normaal? U zou die €2800 wel netto willen nietwaar... maar hoe moeten de ministers, leraars, ocmw's, ministeries, Saksen Coburgers enzoverder betalen?
Oud 21 juni 2013, 11:14   #163
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Recht op stoppen met werken van zodra het saai is.
Dat allen die hun werk saai vinden direct naar huis gaan en een uitkering aanvragen.

Er zullen er niet veel blijven verder doen!
Oud 21 juni 2013, 11:14   #164
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Ik krijg zo de indruk dat er hier iemand op het forum zit die via,via, het statuut van invalide heeft bemachtigd, maar er zelf nog niet uit is of hij dit werkelijk is.
Iemand die inderdaad nu goed leeft, maar vol met schrik zit dat zijn zeepbel doorprikt zal worden.
Door deze reden herhaalt hij tientallen keren dat hij invalide is en ook niets kan ( buiten eigenbeklag)

Mijn vraag aan de ASS patient
HOEVEEL % invaliditeit heb jij en via welke organisatie ?
Bedankt
66 procent bij de FOD.
Gaat u mij proberen aangeven als iemand die alsof doet?

Laatst gewijzigd door Bhairav : 21 juni 2013 om 11:15.
Oud 21 juni 2013, 11:16   #165
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Recht op stoppen met werken van zodra het saai is.
Dat allen die hun werk saai vinden direct naar huis gaan en een uitkering aanvragen.

Er zullen er niet veel blijven verder doen!
Jaja tis allemaal ni zo evident. blablabla
Oud 21 juni 2013, 11:16   #166
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
66 procent bij de FOD.
Waarom dan naar de VDAB gaan?
Je krijgt toch een invaliditeitsuitkering??
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 11:19   #167
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja tis allemaal ni zo evident. blablabla
't zijn natuurlijk allemaal blablabla andere mensen hé ?

Nu ja zoals ik al zei. Zolang de centen er zijn zal de goesting niet komen.
Oud 21 juni 2013, 11:19   #168
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Waarom dan naar de VDAB gaan?
Je krijgt toch een invaliditeitsuitkering??
Ik weet het niet. Dat is 'n deel van elk dat ik krijg: RVA en FOD. Die vullen elkaar aan en worden dus afgestemd op elkaar, maar ik weet niet hoe stabiel dat is want die berekeningen zijn... eu... raar.
Het is in ieder geval wel "normaal" in mijn situatie.
Oud 21 juni 2013, 11:19   #169
Bhairav

Standaard

Citaat:
't zijn natuurlijk allemaal blablabla andere mensen hé ?

Nu ja zoals ik al zei. Zolang de centen er zijn zal de goesting niet komen.
Hoe zou gij mij willen opjagen?
Oud 21 juni 2013, 11:20   #170
Rangzen
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Er zijn 11.500 openstaande vacatures voor ICT'ers op onze markt. Met de beste wil van de wereld, die ga je hier niet vinden ook niet bij de steuntrekkers.
Waar haal je dat uit ? Momenteel zijn er op de VDAB website 3990 vacatures in de sector ICT en internet.

Nochtans ben ik als ICT'er al drie maanden intensief op zoek naar werk. Ik heb 15 jaar ervaring als .NET webdeveloper en ben op de hoogte van heel wat nieuwe technologie. Maar het blijkt enorm moeilijk om zelfs maar een eerste gesprek te krijgen. Op de meeste sollicitaties krijg ik zelfs geen antwoord, noch voor ontvangst, noch voor afwijzing.

Want wat blijkt ? Bijna alle ICT vacatures die op de VDAB staan, staan vier tot vijfmaal gedupliceerd door interim kantoren en consultancy bedrijven, die proberen kandidaten weg te kapen voor dezelfde job.
(Natuurlijk als je solliceert bij zo'n interimkantoor ben je de pineut, want dan blijkt dat die oorspronkelijke vacature al lang is ingevuld of dat de werkgever helemaal niet van plan is in zee te gaan met dat kantoor.)

Realistischer is dus een cijfer van 1330 ICT vacatures voor gans België ! (dan heb ik nog maar door drie gedeeld!)

En dan beweert men overal dat ICT'er een knelpuntberoep is ? Mijn ervaring lijkt dat voorlopig niet te staven...
Oud 21 juni 2013, 11:21   #171
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe zou gij mij willen opjagen?
Als het aan mij lag en gelukkig voor u ligt het niet aan mij...zou u zonder inkomen komen te staan.
En heb je dan verder geen zin om te werken dan bekijk je het maar net zoals ieder ander.

Misschien helpt het u zelfs wel wat vaardigheden op te doen.
Oud 21 juni 2013, 11:22   #172
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Steven Hawking heeft wel een of ander hoogbegaafd talent ofzo. Leuke dingen dat die daarmee aanvangt.
Het is zowat de meest intelligente man op aarde op't moment. Althans, hij kan dat bewijzen met zijn wetenschappelijk werk, als plantje in een rolstoel.

Citaat:
Ik niet (bij mijn weten). Ik heb zo geen talenten die zo sensationeel samenvallen met mijn autisme.
Moeder natuur is zo oneerlijke, boehoe, boehoe, U bent zielig.

Citaat:
Moet ik dan maar saai bureauwerk doen?
Van mij niet.
Citaat:
Neen uiteraard.
Daar zijn we het over eens.
Citaat:
Ook niet als dat hetgene is wat ik volgens hen "best wel aankan".
Als het dat is, of creperen in een sloot?
Citaat:
Ik moet mij ook nog eens goed voelen op die werkplek,
Het enige U moet, in de volgende volgorde. Ademen, afval verwijderen, eten. Dat moet U doen als U wil leven, al de rest is willen.

Citaat:
ook geen evidentie als autist.
U lukt er prima in. U ademd en klaagt.
Citaat:
Krijg ik gratis drugs dat ik het kan volhouden?
Als U zelf de moeite doet om de drugs te maken, dan mag U dat van mij.

Citaat:
Welk recht hebt U? Het enige recht U heeft is het recht van de sterkste. Al de rest is een gunst van diegenen die het recht van de sterkste groep aanroepen. Dat is democratie.

Citaat:
Altijd grappig die jaloerse reacties op andersvaliden die 'n uitkering hebben. Het is dezelfde mentaliteit en ingesteldheid waar ik in de buitenwereld op bots.
Ik ben bang voor U dat , als het nog net iets minder goed gaat gaan met de economie, dat U rare bokkesprongen zal mogen maken om te overleven. Zelfs de meest slecht betaalde smerige jobkes aanvaarden , omdat uw handicap U niet de mogelijkheid geeft om "beter" te doen. Concureer maar met de volgende bananenbladvlechter....
Oud 21 juni 2013, 11:23   #173
Bhairav

Standaard

Citaat:
Als het aan mij lag en gelukkig voor u ligt het niet aan mij...zou u zonder inkomen komen te staan.
En heb je dan verder geen zin om te werken dan bekijk je het maar net zoals ieder ander.

Gij vind autisme duidelijk geen argument.
Gij zijt dus n echte volksmens die daar niks vanaf weet.
"Hij kan typen, hij kan ook werken, dermee gedaan"
Wat 'n mentaliteit om autisten aan te pakken.
Vooral niks te weten komen over autisme, laat staan inlevingsvermogen. Voor n simpele volksmens als gy is het tegenwoordig al ingewikkeldlijk genoeg!
Oud 21 juni 2013, 11:24   #174
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het is zowat de meest intelligente man op aarde op't moment. Althans, hij kan dat bewijzen met zijn wetenschappelijk werk, als plantje in een rolstoel.

Moeder natuur is zo oneerlijke, boehoe, boehoe, U bent zielig.

Van mij niet.

Daar zijn we het over eens.

Als het dat is, of creperen in een sloot?

Het enige U moet, in de volgende volgorde. Ademen, afval verwijderen, eten. Dat moet U doen als U wil leven, al de rest is willen.

U lukt er prima in. U ademd en klaagt.

Als U zelf de moeite doet om de drugs te maken, dan mag U dat van mij.

Welk recht hebt U? Het enige recht U heeft is het recht van de sterkste. Al de rest is een gunst van diegenen die het recht van de sterkste groep aanroepen. Dat is democratie.

Ik ben bang voor U dat , als het nog net iets minder goed gaat gaan met de economie, dat U rare bokkesprongen zal mogen maken om te overleven. Zelfs de meest slecht betaalde smerige jobkes aanvaarden , omdat uw handicap U niet de mogelijkheid geeft om "beter" te doen. Concureer maar met de volgende bananenbladvlechter....
Och zeveraar.
Ga uw ma is beffen ofzo...
Oud 21 juni 2013, 11:25   #175
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rangzen Bekijk bericht
Waar haal je dat uit ? Momenteel zijn er op de VDAB website 3990 vacatures in de sector ICT en internet.

Nochtans ben ik als ICT'er al drie maanden intensief op zoek naar werk. Ik heb 15 jaar ervaring als .NET webdeveloper en ben op de hoogte van heel wat nieuwe technologie. Maar het blijkt enorm moeilijk om zelfs maar een eerste gesprek te krijgen. Op de meeste sollicitaties krijg ik zelfs geen antwoord, noch voor ontvangst, noch voor afwijzing.

Want wat blijkt ? Bijna alle ICT vacatures die op de VDAB staan, staan vier tot vijfmaal gedupliceerd door interim kantoren en consultancy bedrijven, die proberen kandidaten weg te kapen voor dezelfde job.
(Natuurlijk als je solliceert bij zo'n interimkantoor ben je de pineut, want dan blijkt dat die oorspronkelijke vacature al lang is ingevuld of dat de werkgever helemaal niet van plan is in zee te gaan met dat kantoor.)

Realistischer is dus een cijfer van 1330 ICT vacatures voor gans België ! (dan heb ik nog maar door drie gedeeld!)

En dan beweert men overal dat ICT'er een knelpuntberoep is ? Mijn ervaring lijkt dat voorlopig niet te staven...
Mensen horen dat er zelfs in crisistijd x vacatures zijn en besluiten daaruit dat men gemakkelijk aan werk kan geraken. Ze beseffen niet dat meer dan de helft daarvan enkel voor de show wordt gepubliceerd en dat die arbeidsposities in feite allang intern of via-via zijn ingevuld. Voor de 'legitieme' vacatures is er dan natuurlijk een stormloop aan kandidaten, waardoor je een soort übermensch moet zijn om aangenomen te worden (tenzij je wat geluk hebt).

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 21 juni 2013 om 11:26.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 11:26   #176
Mr.White
Burger

Standaard

Citaat:

Ik heb zo geen talenten die zo sensationeel samenvallen met mijn autisme. Moet ik dan maar saai bureauwerk doen? Neen uiteraard. Ook niet als dat hetgene is wat ik volgens hen "best wel aankan". Ik moet mij ook nog eens goed voelen op die werkplek, ook geen evidentie als autist. Krijg ik gratis drugs dat ik het kan volhouden?

Dat is nu net wat De Nul terecht aanklaagt: je bent comfortabel genoeg in je huidige situatie, om effectief de moeite niet te doen die anderen zich wel getroosten, om jou te helpen onderhouden nota bene. Ik zou me diep schamen, moest ik jou zijn, wetende dat je daardoor anderen broodnodige hulp ontzegt.
Oud 21 juni 2013, 11:26   #177
Bhairav

Standaard

Citaat:

Ik kan geen vaardigheden op doen zonder proffesionele intensieve hulp zonder theoretische praatsessies.
Oud 21 juni 2013, 11:28   #178
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.White Bekijk bericht
Dat is nu net wat De Nul terecht aanklaagt: je bent comfortabel genoeg in je huidige situatie, om effectief de moeite niet te doen die anderen zich wel getroosten, om jou te helpen onderhouden nota bene. Ik zou me diep schamen, moest ik jou zijn, wetende dat je daardoor anderen broodnodige hulp ontzegt.
Ik denk niet dat ik anderen hun hulp ontzeg. DAt is onzin.
Wat u bedoelt is dat sommigen hulp nodig hebben en die niet krijgen. Dat is iets anders. Emotioneel is dat voor u hetzelfde natuurlijk. Echt typisch.
Oud 21 juni 2013, 11:28   #179
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
66 procent bij de FOD.
Jij wil zeggen, 66% bij de FOD via je ziekenkas.
Bij de ziekenkas krijg je nooit meer dan 66% tot je pensioen
Maar... Je hebt een 2* invalidengraad via de FOD ( rechtstreeks - je ziekenkas stuurt je daar naartoe bij zware gevallen) en deze % begint te tikken vanaf 80% of meer of 12 punten op 18)
Vraag dit aan en je krijgt min. 400€/maand er bovenop.
Weinigen doen dit omdat je de 12 punten niet haalt je bij je ziekenkas ook aan je laatste jaar bezig bent.
Hoeveel trek jij van het Vlaams fonds voor gehandicapten ? ( nog een andere instantie )
Zit jij met een PAB ( persoonlijk assistentie budjet) van de Vlaamse regering ?
Als je dit allemaal niet hebt, met alle respect, stop dan met je zelfbeklag.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 11:30   #180
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij vind autisme duidelijk geen argument.
En velen met hem. Het is wel een reden om bepaalde taken niet aan te kunnen, maar zelfs U kan , dankzij uw geletterdheid, reclame aan de deur afleveren.
Maar het is gewoon gemakkelijker te mekkeren "jamaar, ik kan niks", en elke maand toch een bepaald -doch laag- bedrag te incaseren.

Citaat:
Gij zijt dus n echte volksmens die daar niks vanaf weet.
Vergeet het basisidee van democratie niet, de meerderheid (die nits afweet van Uw probleem) heeft gelijk.
Citaat:
"Hij kan typen, hij kan ook werken, dermee gedaan"
kan U geen tekst typen?
Citaat:
Wat 'n mentaliteit om autisten aan te pakken.
van Asperger tot Rain man, hoe moeten we dat dan aanpakken.
Citaat:
Vooral niks te weten komen over autisme, laat staan inlevingsvermogen. Voor n simpele volksmens als gy is het tegenwoordig al ingewikkeldlijk genoeg!
En daarom mag die gewone volksmens voor U opdraaien?

Ga eens bloembollen in de grond steken, of ramen lappen of riolen ontstoppen. Of dat allemaal te saai of te moeilijk voor U? Ik kan U garanderen dat riolen niet saai hoeven te zijn. Of dat ramen lappen specifiek moelijk is na een beetje oefenen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be