![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat doe je na de Vlaamse onafhankelijkheid? | |||
(B) naar Wallonië verhuizen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,50% |
(B) zelfmoordaanslagen plegen of kniezen als een slechte verliezer |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,25% |
(B) pacificeren, erin berusten: ik heb verloren |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,17% |
(V) blij zijn en pacificeren |
![]() ![]() ![]() |
14 | 29,17% |
(V) op naar Groot-Nederland |
![]() ![]() ![]() |
15 | 31,25% |
(V) Vlaanderen hervormen tot een (con)federatie |
![]() ![]() ![]() |
8 | 16,67% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Politiek draait voor mij om het zoeken naar de beste oplossingen voor problemen die zich in de maatschappij voordoen. Hoe pak je het best de werkloosheid aan, hoe ga je verzuring en racisme tegen, hoe creëer je het beste ondernemersklimaat, enz. Dan stelt zich de vraag: op welk niveau je dit het bést kan doen. We kennen vandaag 3 bestuursniveaus: het Europese, het Belgische en het Vlaamse. De evolutie van de jongste jaren leert ons dat het belang van het Europese en Vlaamse niveau steeds toeneemt. Door de opeenvolgende staatshervormingen gaan er steeds meer bevoegdheden over van het Belgische naar het Vlaamse en Waalse niveau. Wat het bestuur absoluut ten goede komt, zowel boven als onder de taalgrens. Neem nu het openbaar vervoer: het Vlaamse De Lijn staat in schril contrast met het Belgische NMBS... Sinds Wallonie een eigen minister van economie heeft, gaat het er ook op vooruit. Zo heeft Wallonie slechts één enkel aanspreekpunt voor bedrijven gecreëerd. Heel efficiënt, en beter dan Vlaanderen!!! Zo zie je maar dat iederéén beter wordt van meer eigen bevoegdheden. Een beleid dat aangepast is aan de EIGEN situatie werkt gewoon beter, dat ziet toch het kleinste kind. Maar plots zijn ze daar, de belgicisten! "Onzin!" noemen ze de regionaliseringen. "Eén beleid voor één land". "Er is maar één Volk in dit land"... enz enz Een efficient bestuur interesseert hen blijkbaar niet, zolang het maar Unitair is. Ik snap niet dat je als vrijdenkend mens zo krampachtig wil vasthouden aan een voorbijgestreefde, 19e eeuwse staatsstructuur. De wereld evolueert, staatsstructuren kunnen dan ook wijzigen. Dat is toch de logica zelve. Staatsstructuren moeten zich aanpassen aan de veranderende maatschappij en NIET andersom, zoals de belgicisten het wensen. Wat daar zo vreselijk egoïstisch aan is, is mij een raadsel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#164 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en die onafhankelijkheid... wat men in eeuwen en decennia niet kon, kan nu in een Europese eenwording ook niet... beiden dingen zijn utopie in de zoveelste macht...
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zou ik doen na de Vlaamse onafhankelijkheid?
Snapt iemand de gelijkenis met volgende analoge vraag? Wat zou ik doen als de lucht invalt? Ik zou de dode mussen met gehakt farceren, roosteren en opsmikkelen. De parallel schuilt hem, zoals iedereen direct merkt in het onzinnige en onwaarschijnlijke van beide vragen-veronderstellingen. Tijd dus om wat frivole hersenspinsels en dagdromerijen op deze thread te knallen. Als België uiteenvalt, en alle goede Belgen na een nieuwe epuratie hun job kwijtzijn, dan zit er voor mij niks anders op, dan mijn kale schedel van rode menie te reinigen, en op zoek te gaan naar een bron van inkomsten om te overleven. Maar wacht eens even......... opperde indertijd ene Geert Bourgeois niet dat elke Vlaming jaarlijks een halve auto kadoo deed aan de Walen? Tijd om bij die kerel aan te kloppen en hem mijn rekeningnummer over te maken. Ik noteer het op de achterkant van zijn geliefkoosde KBC-studie. Eens de splitsing achter de rug, moet hij zijn woorden maar eens hard maken. Een doorsnee gezinswagen kost alras 24.000 Euro. Daar ik jobloos, die kar niet nodig heb, verschaft de N-VA mij dus reeds een basisinkomen van 1000€/maand. Daarbovenop nog een goeie 750€ dop van de RVA en 500€ uit sjakossentrekkerij van argeloze flamingantes en we komen al een heel eind. Jullie zijn gewaarschouwd. Blijf van België af, of anders heb je in de persoon van de Staaf een nieuwe criminele parasiet erbij. Werken verdom ik immers voor onozele splitsers die in hun waanzin serieuze Belgen hun broodwinning verkloten en op de tocht zetten. ![]() Ook het internetgebruik zal nooit meer als voorheen zijn. Eens de flaminganten hun zin kregen, wordt het opboksen tegen schismatieke Antwerpers, separatistische Hasseltaars of secessionistische Roeselaars. Splitsen zit de Vlamingen immers in het bloed. Zie maar naar hun bedevaarten. Geen Waal in de buurt, en toch tweespalt, afgunst, en schisma. Dringend ook al mijn favoriete websaaits onder een nieuwe naam met extensie .vl saven. Hopelijk mogen we nog blote madammekes bekijken in het nieuwe uiteraard hyperkatholieke Vlaanderen. Wat onveranderd zal blijven: de strijd om een democratisch bestuur. Met de gedoodverfde politieke meerderheid der autoritaire, elitaire nepdemocraten van tsjeven+N-VA zijn we nog lang niet aan de nieuwe patatten. Enfin, je ziet het: veel goeds moeten we van die nachtmerrie 'zelfstandig Vlaanderen' niet verwachten. Ik steek mijn energie dus maar beter in het behoud, bescherming en zelfs reconquista van de enige realiteit: Ons Vrolijk België, Onze Goede Vorst, en zijn schattige schoondochters (Tilleke en Claire)
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu, beste flamingantjes, misgun ik uw droomwereldje niet, maar een beetje realiteitszin zou jullie een heel eind in de goede richting helpen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
|
![]() Citaat:
de sovjet unie zou 'exploderen' Duitsland zou verenigd worden, de Baltische staten vrij, Oost Europa het communistische juk zou afwerpen EN Tsjechie en Slovakije ONAFHANKELIJK zou worden. Dus om kort te zijn: Citaat:
Groetjes.
![]() |
![]() |
#170 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
But I'm not the only one. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#172 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Kijk eens aan, z'n masker valt af. Ik neem aan dat zulke uitspraken de ex-FDF'ers in de BUB als muziek in de oren klinken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#174 | ||||||||