![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarbij ik natuurlijk niet de associatie wil wekken van suiker/drug/godsdienst/opium. En dat is mij voorts zo klaar als: Waarbij ik evenmin de associatie wil wekken dat U met Uw godsdienst naar de pomp kunt lopen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 1 augustus 2013 om 22:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ons op het volgende dilemma brengt Jan. Maar nu ben ik toch wel benieuwd. Hoe belangrijk is het geloof in "God" echt voor je? 1: Een atheistisch Franstalig Brussel of 2: Een islamitisch Nederlandstalig Brussel Citaat:
Turkije is vooral , weer, op weg een essentiele regionale speler te worden. Van China tot aan Albanie. Erdogan heeft het nationalisme en de Turkse expansiedrift weer op de agenda gezet. Dat spreekt velen aan idd. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 1 augustus 2013 om 22:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben bovendien een hopeloos geval: ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 1 augustus 2013 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is wat er moet verstaan worden onder "atheïstisch". Is dat het strijdend ongeloof zoals in de Sovjetunie? Of het vrijzinnig liberalisme van het Westen? Dit alles is me niet duidelijk, vandaar dat ik geen antwoord kan geven. Waren christenen beter af in de Sovjetunie dan in pakweg Egypte? Soms wel, soms niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik acht godsdienst inderdaad een heel belangrijke culturele factor, omdat het beschavingen vormt. Hoe men het ook draait of keert, de reflexen eigen aan een islamitische beschaving zijn anders dan die in een christelijke. Veel eerder dan taal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welnu, zijn regelrechte en onbeschaamde nationalisme en harde onafhankelijke koers voor Turkije is een zeer belangrijke factor. (en terecht, maar dat terzijde) Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 1 augustus 2013 om 23:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Gouverneur
|
![]() De vraag is niet: Kunnen of mogen?
Een werkende mens KAN het zich niet meer veroorloven om veel kinderen te hebben. Het is trouwens ook niet de "cultuur" van de Belg. Dit in tegenstelling tot de niet-Belgen, die van het kindergeld gebruik maken, en thuis blijven door het pamperbeleid. Ik ben ooit eens op reis geweest, juiste bestemming weet ik niet meer doch ik meen Malta, en de Belgische gids zei: "Er is hier geen probleem met vreemdelingen, want geen kindergeld". En daar zal men zich uw vragen nooit stellen.
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? Laatst gewijzigd door fbpolitics : 1 augustus 2013 om 23:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 1 augustus 2013 om 23:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De regering van Erdoğan beëindigde de vijftien jaar durende noodtoestand in het zuidoosten. Ze gaf ook toestemming voor programma's in de Koerdische taal op radio en televisie en heeft de openingen van privé-instellingen die Koerdisch onderwijzen goedgekeurd. Op 1 januari 2009 opende Erdoğan een kanaal van de Turkse publieke omroep dat 24 uur in het Koerdisch uitzendt. Ook zette Erdogan de doodstraf voor Ocalan om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#175 |
Partijlid
|
![]() Na Thomas Malthus in de 19e eeuw was het in de jaren 70 van de 20e eeuw de Club van Rome die de noodklok luidde over het probleem van overbevolking. Het mensdom blijft schijnbaar dom. Alleen dommerikken maken nog kinderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Minister-President
|
![]() Dat is toch sterk de realiteit ontkennen. Religie nam niet alleen af door welvaart, de kiem was al eerder gelegd met de Verlichting, de Franse revolutie etc.. Al die dingen zijn niet van toepassing op de moslimwereld. Je post getuigd ook van weinig kennis van de islamitische wereld. Voorbeelden als Qatar en Saudi-Arabië zijn duidelijk, maar ook in een land als Marokko zie je dat er geen samenhang is tussen materiële welvaart en minder gelovig zijn. Je kunt ook naar de VS kijken waar je veel rijken hebt die ook religieus zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad. En dus is de Koerdische, Armeense, en pakweg de Siouxkwestie niet veraf want hebben die volkeren bij de kinderkweekvraag geen recht op een kompensatiebonus voor het demografisch verlies dat ze leden door de genocide aangericht door kolonialisten en staatsnationalisten...
![]() Een vraag die ik niet alleen stel uit een elementair rechtvaardigheidsbeginsel maar tevens in naam van de diversiteit. Vele kleinere kulturen/volkeren/taalgemeenschappen en inheemse volkeren, vaak vertegenwoordigers van minderheidstalen, zijn immers met uitsterven bedreigd. Voor bedreigde dier- en plantensoorten neemt men beschermende maatregelen, waarom zou men dat dan niet doen voor bedreigde kulturen, volkeren en mensensoorten?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 3 augustus 2013 om 13:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
https://www.google.be/search?q=gedwo...or.r_qf.&cad=b
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 3 augustus 2013 om 15:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar Erdogan wel samenzweert met zijn katholieke vrienden is zijn positie op gebied van abortus: De premier van Turkije deed enkele weken geleden de uitspraak “Ofwel je doodt een baby in de buik van de moeder, ofwel je doodt een baby na de geboorte. Er is geen verschil”. http://www.rutgerswpf.nl/news/kamerv...remier-erdogan Desondanks is Erdogan er in 10 jaar niet in geslaagd abortus verboden te krijgen. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 3 augustus 2013 om 16:03. |
|
![]() |
![]() |