Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2013, 17:19   #161
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
"Ze vragen er zelf om"...

Iemand met een communicatieprobleem verdient het niet om in stukken gesneden te worden. En wanneer mensen hun kind voor hun ogen gefolterd en in kokend water gesmeten wordt DIENEN WIJ DAAR WEL OVER TE OORDELEN, ONMENS!

Misschien ben ik een onmens omdat ik geen twee maten en twee gewichten hanteer. Denk daar eens over na.

Niemand verdient het om gefolterd te worden en gruwelijk terechtgesteld te worden. Niemand verdient het om als vuil behandeld te worden, generaties lang of zelfs maar één dag.

Gruwelijke foto's zijn er bij de vleet; je wilt niet weten wat de Japanners met de Chinezen hebben uitgestoken, je wilt niet weten wat de Duitsers hebben gedaan, of de Fransen in Algerije. De Japanners waren even aan expansionisme bezig, de Duitsers ook en dat is dan oké, ook al bestonden er al natiesoevereiniteit. En de Fransen en de pieds-noirs, ook nog zo iets. Handelsverdragen bij de vleet en daar moet efkens niet over geoordeeld worden, maar hola als een zwarte op z'n eigen continent een blanke op de rooster legt.

Twee maten en twee gewichten ... ik doe er niet aan mee.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 17:21   #162
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Het eiland Hispaniola bevat twee landen: Haïti en de Dominicaanse Republiek. Dat laatste doet het veel beter dan Haïti. Toch niet omdat het pas in 1844 onafhankelijk werd en dus enkele jaren langer van de 'blanke beschaving' heeft genoten?
Daar heb ik enkele jaren geleden een zéér interessante studie over gelezen.
Heel kort gezegd : het verschil zit 'm in de geopolitiek. Hiermee bedoelt men welke weerslag heeft het politieke beleid om de rijkdommen van het land.
Na de onafhankelijkheid van beide landen verdween voor een groot stuk de door hun kolonies beheerde monocultuur : suikerwinning.
In (het franstalige) Haiti heeft men na het verdwijnen van de gestructureerde economie roofbouw beginnen plegen op hun gronden. Het woud werd verbrand en gebruikt als landbouwgrond. Als deze akkers hun natuurlijke rijkdom verloren, kapte men een volgende stuk woud. Zonder zich te bekommeren om het eerste stuk. Stilaan werd Haiti straatarm.
De (Engelstalige) Dominicaanse heeft gestructureerd aan bos-en landbouw gedaan. Gekapte stukken werden na gebruik terug herbebost.
Men richtte zich zich ook op andere gewassen.
Men richtte zich ook op het toerisme.
Er is structuur in de Dom. Rep.
Een structuur die Haiti niet (meer) heeft.
Dit verklaart -zéér kort uitgelegd- het grote verschil.
Een verschil in kijk op de economie dat -blijkt- door deze landen na de onafhankelijkheid van de kolonisator overgenomen werd.
Want Frankrijk heeft in de meeste van haar kolonies roofbouw gepleegd.
GB deed dat voornamelijk niet en gaf hun kolonies structuur mee met het oog op de toekomst. Want roofbouw stopt ooit. Goed georganiseerde structuren in de economie en landbouw werken alleen maar stimulerend.
Oud 20 augustus 2013, 17:28   #163
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Negerlanden doen het goed sinds dat ze massaal de blanken buitenshotten. Ik vermoed dat op de plantages die vroeger bewerkt werden door de blanke boeren nu niks meer groeit of vol met onkruid staat. Neger staan nu eenmaal niet bekend voor een hoog iq (fact), organisatietalent (fact) of werklust (fact).
Onkruid bestaat niet. Laten we aannemen dat een blanke van dat 'hout' geen pijlen weet te maken.

Maar goed, in Zimbabwe hadden ze niet zo tekeer moeten gaan, dat was absoluut niet nodig.
En een blank kind dat geen degelijk onderwijs krijgt, geen pc of laptop en een GSM heeft, die zal gegarandeerd ook een laag IQ hebben en voor deze tijden wereldvreemd zijn. Dat wilt absoluut niet zeggen dat het kind niet intelligent is maar je bent niet eerlijk in je argumentatie.
Oud 20 augustus 2013, 17:32   #164
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Wie ben jij om te bepalen wanneer iemand terecht vermoord wordt en wanneer niet? Haïti woont vol negerslaven. Die slaven komen uit Afrika, werden gevangen genomen door Afrikanen en verkocht door Afrikanen. Alsof negers zo vriendelijk zijn voor elkaar.
En aan wie werden ze verkocht? En wie regelde het gruwelijke transport? Jij spreekt over het aanbod, maar wie schiep de vraag? De Afrikanen zeker.
Oud 20 augustus 2013, 17:43   #165
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
In welk Afrikaans land is het tegenwoordig aangenaam en veilig vertoeven ? W�*�*r is er geen oorlog en/of revolutie en/of hongersnood en/of genocide aan de gang ?
In wélk Afrikaans land zijn de zwarte burgers gelukkig en welvarend ?
Doe niet zo dramatisch. Mijn nicht is vorig jaar maart met haar man vertrokken in Zuid-Afrika en ze zijn nu pas aangekomen in België. Ze hebben tal van Afrikaanse landen gedaan noordwaarts. Alleen Egypte was vrouwonvriendelijk en voor de grens Israël-Jordanië kostte het acht uren. Maar in de meeste landen hebben ze zeer gastvrije mensen ontmoet (lokale bevolking). Waar ze zich aan geërgerd hebben is de houding van domme toeristen die balpennen en snoep uitdelen aan de kinderen die dan staan te bedelen. In één land hebben ze vertraging opgelopen omdat ze door iedereen werden uitgenodigd thee te komen drinken, ook al kenden die mensen alleen maar hun eigen taal. En het was niet om iets te krijgen.
Oud 20 augustus 2013, 17:54   #166
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Een neger zou denken; daar heb je weer zo'n knettergekke blanke. En weet je wat; gelijk hebben ze !!
Blanken begrijpen geen snars van de overlevingstechnieken van zwart Afrika. De kans is zeer klein dat ik ooit naar Congo (ben er geboren in Manono) of naar Nigeria (de familie en vader van mijn kinderen) zal gaan net omdat ik die overlevingstechnieken in kaart heb gebracht en het is me te druk.

Die overlevingstechnieken zijn echter nodig want er is geen sociaal vangnet.
Oud 20 augustus 2013, 18:08   #167
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Het enige dat bloeide was de bankrekening van de ''eigenaar''. Over de rug van het personeel. Want waar vind je anders zulke goedkope arbeid?

Voor die blanke boeren was daar niets mis mee.

Waarom moet die man precies dood? Omdat hij niet aan de Westerse leiband loopt?
Niet elke eigenaar ging zo te keer. Er zijn er ook die gezorgd hebben voor ziekenzorg en onderwijs.

Mugabe heeft geen notie van politiek, economisch en sociaal beheer. Hij kan niet eens met een oppositie om. Recente overwinningsspeech: En de honden zullen niet eens hun lijken ruiken.' Heel constructief hoor, voor een land waar modderkoeken worden verkocht met enkele korrels rijst erin.
Ik heb hier in de keuken wel passievruchten liggen uit Zimbabwe; 't zal iemand zijn die dik smeergeld aan President Mugabe heeft betaald.

PS: ik heb ze eenmalig gekocht voor het zaad, niet voor de vrucht.
Oud 20 augustus 2013, 18:17   #168
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Als de Boeren er niet thuishoren hoort de overgrote meerderheid van de zwarten er ook niet thuis. Beide volkeren zijn daar immers gelijktijdig aangekomen.

En moeten de Boeren vandaag dan uitgemoord en gefolterd worden voor zaken die in het verleden zijn fout gegaan? Bovendien zeg je dat ze die andere bevolking generaties lang als vuil hebben behandeld terwijl de zwarten het NERGENS in Afrika zo goed hadden als in ZA. Daarmee wil ik de (door de Engelsen ingevoerde) Apartheid niet goedpraten, maar je moet ze ook niet buiten proporties opblazen.

In elk geval, wat er de voorbije jaren ook is gebeurd, Afrikanerkinderen die gefolterd worden voor de ogen van hun ouders, dat valt door niets goed te praten. De multicultuur heeft haar falen bewezen, de enige oplossing vandaag is een eigen staat voor de Boeren en een eigen staat voor de andere volkeren, zodat ze hopelijk als goede buren kunnen samenleven.
Wat is het probleem van die Boeren om een meer open blik te hebben op de zwarten, die gezien hun huidskleur en veel meer wel in het continent Afrika thuishoren?

En dat zwarten het nergens in Afrika zo goed hadden als in Zuid-Afrika is larie en apekool. Jij bent wel heel sterk in cliché's, moet ik zeggen. Gevoed door maar één bron?

Als de Boeren een meer open blik zouden gehad hebben op de rest van de wereld, dan zouden ze geen eigen staat nodig hebben om 'hopelijk' vreedzaam met buren samen te kunnen leven.

Sorry, maar ik volg je niet.
Oud 20 augustus 2013, 19:38   #169
Dennis
Banneling

Standaard

Citaat:

Als de Boeren een meer open blik zouden gehad hebben op de rest van de wereld, dan zouden ze geen eigen staat nodig hebben om 'hopelijk' vreedzaam met buren samen te kunnen leven.
Ja, want welke Afrikaanse landen ken je waar de blanken nu vredig samen leven met de plaatselijke bevolking? Zo goed als alle blanken in Afrika zijn na de onafhankelijkheid van het land waarin ze vertoefden verhuisd naar Europa, Amerika of Zuid-Afrika( voor de apartheid wel te verstaan).

Maar ik ben het wel met je eens dat heel dat apartheidssysteem geïnstalleerd is zonder een toekomstgericht denken. Het is ook nooit uitgevoerd zoals gepland omdat de regeringen er geen geld aan wilden spenderen.
Bovendien was dat hele apartheidssysteem oorspronkelijk helemaal niet bedoeld om ooit uitgevoerd te worden. Het was gewoon bedoeld alles stemmentrekker voor de Engelstalige blanken bij de verkiezingen van 1946.

Laatst gewijzigd door Dennis : 20 augustus 2013 om 19:42.
Dennis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 19:38   #170
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Negers uitmoorden in Europa is ook oké dus. Prachtige moraliteit. lol.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 19:41   #171
Dennis
Banneling

Standaard

De Afrikaners in de 21ste eeuw zijn meer mee met hun tijd dan de Congolezen, Rwandezen en alle anderen in (Zwart-)Afrika en Midden-Amerika die elkaar de kop inslaan omwille van etniciteit.

Laatst gewijzigd door Dennis : 20 augustus 2013 om 19:43.
Oud 20 augustus 2013, 21:17   #172
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De blanken in Amerika en Australië gaan meer met hun tijd mee. In Amerika hebben sommige indianenstammen over sommige territoria meer zeggenschap gekregen. Als je de westerns doorheen de tijd bekijkt, zie je een duidelijke evolutie. In 'The search' van John Ford werd voorhet eerst de abominabele situatie van indianen in de 19de eeuw weergegeven, zij het maar even. En in 1939 kreeg Hattie McDaniel een Oscar voor beste vrouwelijke bijrol in Gone with the wind. Dan had je Sidney Poitiers en de rest is history. Ik zie een Zuid-Afrikaanse Boer niet functioneren op een Amerikaanse werkvloer. Zijn kinderen misschien wel en sommigen zijn misschien al lang weggelopen.

Het probleem is dat die Boeren in Zuid-Afrika zichzelf 'aparteren'. Daar is niks gezonds aan. Net zoals die Klu-Klux-clan gozertjes die teren op pure nostalgie.
Dus omdat de blanken in Amerika "mee zijn met hun tijd" horen ze er wel thuis, terwijl de Boeren in Zuid-Afrika niet thuishoren? Het verschil lijkt me vooral dat de Amerikanen zowat heel de oorspronkelijke bevolking hebben uitgemoord.

En het argument dat de Zoeloe's meer in Zuid-Afrika thuis zouden horen dan de Boeren omdat ze zwart zijn en Zuid-Afrika in Afrika ligt slaat op niets. Volgens die logica moeten de Berbers en Arabieren ook oprotten uit Afrika... Het idee alleen al, "één ras per continent", dat kan je toch niet serieus menen.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 21:37   #173
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Men is ook redelijk veralgemend over de Boeren. Alsof ze per definitie er slechte relatie op nahouden met zwart-Afrikaanse bevolkingsgroepen. Een extreem voorbeeld:

Citaat:
A white South African teenager has undergone a traditional circumcision, even though dozens of boys die each year in such ceremonies, which are seen as a rite of passage into manhood in some communities. He told the BBC's Pumza Fihlani it had changed him for the better.
Het volledige artikel: http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-23284898

Au! Een Afrikanerjongen van 17 die vrijwillig een vrij riskant en extreem pijnlijk Xhosaritueel ondergaat.

Ik snap echt niet waarom er nog mensen zijn die niet kunnen aanvaarden dat er ook blanke Afrikanen bestaan, zeker in onze geglobaliseerde wereld.

Laatst gewijzigd door Weyland : 20 augustus 2013 om 21:41.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 13:33   #174
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Daar heb ik enkele jaren geleden een zéér interessante studie over gelezen.
Heel kort gezegd : het verschil zit 'm in de geopolitiek. Hiermee bedoelt men welke weerslag heeft het politieke beleid om de rijkdommen van het land.
Na de onafhankelijkheid van beide landen verdween voor een groot stuk de door hun kolonies beheerde monocultuur : suikerwinning.
In (het franstalige) Haiti heeft men na het verdwijnen van de gestructureerde economie roofbouw beginnen plegen op hun gronden. Het woud werd verbrand en gebruikt als landbouwgrond. Als deze akkers hun natuurlijke rijkdom verloren, kapte men een volgende stuk woud. Zonder zich te bekommeren om het eerste stuk. Stilaan werd Haiti straatarm.
De (Engelstalige) Dominicaanse heeft gestructureerd aan bos-en landbouw gedaan. Gekapte stukken werden na gebruik terug herbebost.
Men richtte zich zich ook op andere gewassen.
Men richtte zich ook op het toerisme.
Er is structuur in de Dom. Rep.
Een structuur die Haiti niet (meer) heeft.
Dit verklaart -zéér kort uitgelegd- het grote verschil.
Een verschil in kijk op de economie dat -blijkt- door deze landen na de onafhankelijkheid van de kolonisator overgenomen werd.
Want Frankrijk heeft in de meeste van haar kolonies roofbouw gepleegd.
GB deed dat voornamelijk niet en gaf hun kolonies structuur mee met het oog op de toekomst. Want roofbouw stopt ooit. Goed georganiseerde structuren in de economie en landbouw werken alleen maar stimulerend.
Geopolitiek; dat dacht ik ook en het geeft meteen aan dat je zomaar niet kan veralgemenen. Ruime parameters zijn nodig/

Mijn ruime parameter is dat mensen die duizenden jaren fysisch aangepast zijn aan een klimaat, aan een continent daar thuishoren, en wie fysisch daar niet aangepast is, en is komen aanwaaien, dient voorrang van rechts te verlenen.
Oud 21 augustus 2013, 13:44   #175
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
De Afrikaners in de 21ste eeuw zijn meer mee met hun tijd dan de Congolezen, Rwandezen en alle anderen in (Zwart-)Afrika en Midden-Amerika die elkaar de kop inslaan omwille van etniciteit.
Wat is het verschil tussen de kop inslaan en een ethniciteit knechten. Vertel me dat eens. De Boeren hebben geknecht en wie die geknechtheid weigerde werd de kop ingeslagen. Maak me geen blaaskes wijs.

Congolezen,Rwandezen, en mensen van andere Afrikaanse nationaliteiten gaan studeren waar er kan gestudeerd worden, werken, en sturen geld naar het thuisland, al naargelang de sociale laag waartoe ze behoren. En in elke bevolking zit er veel kaf bij het koren.

Afrikaners zijn helemaal niet mee met hun tijd, anders zouden ze al lang een modus vivendi gevonden hebben met hun ex apartheidheid werkvolk.
Oud 21 augustus 2013, 14:02   #176
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus omdat de blanken in Amerika "mee zijn met hun tijd" horen ze er wel thuis, terwijl de Boeren in Zuid-Afrika niet thuishoren? Het verschil lijkt me vooral dat de Amerikanen zowat heel de oorspronkelijke bevolking hebben uitgemoord.

En het argument dat de Zoeloe's meer in Zuid-Afrika thuis zouden horen dan de Boeren omdat ze zwart zijn en Zuid-Afrika in Afrika ligt slaat op niets. Volgens die logica moeten de Berbers en Arabieren ook oprotten uit Afrika... Het idee alleen al, "één ras per continent", dat kan je toch niet serieus menen.
Ik heb hier meer dan een keer geschreven dat de klok niet teruggedraaid kan worden EN dat de autochtone bevolking in de watten mag gelegd worden qua territoria e.a.. Dat is het minste van het minste.

De Berbers zijn autochtoon, de Arabieren zijn er gekomen vanaf de 9de eeuw. Ik heb nergens beweerd dat heel Afrika zwart was. Het grootste deel ervan echter wel.
Ik denk trouwens niet in termen van 'rassen' maar in termen van ethniciteit, anciënniteit qua symbiose met de natuur. Een cultuur die geënt is op een territorium sedert duizenden jaren heeft voorrang op een cultuur die elders geënt is en een intrede doet maar drie eeuwen geleden.

Hoe zit het trouwens met Afrikaners en inteelt? Gezien hun geïsoleerde levenswijze ...
Oud 21 augustus 2013, 14:13   #177
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Men is ook redelijk veralgemend over de Boeren. Alsof ze per definitie er slechte relatie op nahouden met zwart-Afrikaanse bevolkingsgroepen. Een extreem voorbeeld:

Het volledige artikel: http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-23284898

Au! Een Afrikanerjongen van 17 die vrijwillig een vrij riskant en extreem pijnlijk Xhosaritueel ondergaat.

Ik snap echt niet waarom er nog mensen zijn die niet kunnen aanvaarden dat er ook blanke Afrikanen bestaan, zeker in onze geglobaliseerde wereld.
Tuurlijk zijn die er. Individuen die met de autochtone bevolking 'blenden' en open staan voor ...
Oud 22 augustus 2013, 10:30   #178
Dennis
Banneling

Standaard

Er zijn zo'n 3,2 miljoen Afrikaners. Weinig risico op inteelt me dunkt.

Ik zou me eerder zorgen maken over inteelt bij hun zwarte landgenoten. Alsook de risisco's op aids bij die bevolkingsgroep.

Al bij al staan de Afrikaners gezond met beide voeten in de 21ste eeuw. Nu de zwarten nog. Want het begrip 'multiculturaliteit' is hen blijkbaar nog niet zo bekend. Het is nochtans zeer typerend voor de 21ste eeuw.
Oud 22 augustus 2013, 10:46   #179
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

Niet vergeten dat het "Afrikaans" vooral d taal van de gekleurde halfbloeden is en dat bovendien het Nederlands in Zuid Afrika als geschreven taal geschreven werd met arabische letters.
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 13:45   #180
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
Er zijn zo'n 3,2 miljoen Afrikaners. Weinig risico op inteelt me dunkt.

Ik zou me eerder zorgen maken over inteelt bij hun zwarte landgenoten. Alsook de risisco's op aids bij die bevolkingsgroep.

Al bij al staan de Afrikaners gezond met beide voeten in de 21ste eeuw. Nu de zwarten nog. Want het begrip 'multiculturaliteit' is hen blijkbaar nog niet zo bekend. Het is nochtans zeer typerend voor de 21ste eeuw.
Als ik over Afrikaners spreek heb ik het over de harde kern die zichzelf isoleert. En als blanke Europese vrouw moet ik daar ook niet zomaar op hun erf komen met mijn westers gedachtengoed.

Waarom de vraag stellen over inteelt bij zwarte landgenoten die meer dan uw 3,2 miljoen zijn?

En waarom haal je er aids bij? Vanwege het promiscu gedrag van de mannen op deze planeet? En jij gaat het hoogtepunt van het seks libertijnse van de mannelijke homo sapiens lokaliseren in Afrika. Daar moet ik ferm mee lachen. Schrijf het gewoon toe aan het seksueel gedrag van de man overal en dan kunnen we verder praten. (dit is off topic)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be