Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2013, 10:29   #161
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat nodig is, is nodig. noem het vrijheidsstrijd of onafhankelijkheidsstrijd.
Ik zie die wel niet komen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2013, 10:30   #162
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik zie die wel niet komen.
jij zal uiteraard de laatste zijn om die te zien aankomen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2013, 10:31   #163
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
De enigen die in heel de voorbije regeringstermijn van Di Rupo op straat kwamen, waren de vakbonden.

Maar inderdaad, zij zullen niet aan de zijde van N-VA gaan staan. Ik evenmin. Ik hou er niet van dat Vlaamse dorpen worden gesloopt voor megalomane bouwwerven en ik hou er niet van mijn carrière te moeten gaan opvullen met mini-jobs.
Zowat alle grote betogingen die de laatste jaren verder nog op de been gebracht werden, zijn bovendien georkestreerde pro-regimemanifestaties: 'Red De Solidariteit', 'Shame'...
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2013, 10:39   #164
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Zowat alle grote betogingen die de laatste jaren verder nog op de been gebracht werden, zijn bovendien georkestreerde pro-regimemanifestaties: 'Red De Solidariteit', 'Shame'...
Juist.
Maar wel doen alsof de organisatie van een doordeweekse Waalse huisvrouw uitgaat....
Oud 12 augustus 2013, 10:43   #165
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jij zal uiteraard de laatste zijn om die te zien aankomen.
Moeilijk om jezelf te zien aankomen.
Als er herrie komt zullen het immers géén Vlamingen zijn die het vuur aan de lont steken maar, net zoals tijdens het Belgisch separatisme van 1830, francofonen, Belgisch-nationalisten en Fransen.
Oud 12 augustus 2013, 11:47   #166
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mag ik u eraan herinneren dat ik dit voorspeld heb bij de vorming van die eerste regering zonder vlaamse meerderheid ?

zolang hier niet tegen gerevolteerd (en ik kies mijn woorden zorgvuldig) wordt in Vlaanderen ... is dit een machtsverhouding die Franstaligen niet meer afgeven.

waarom zouden ze ook ?

zolang Vlaamse kiezers het toelaten ... volgen er nu nog federale regeringen zonder Vlaamse meerderheid.

bovendien ziet het er electoraal naar uit dat de +50% voor V partijen nog een hele tijd op zich zal laten wachten (als die ueberhaubt nog ooit mogelijk is (zolang het grote nieuwe electoraat tgv de demografie niet aangesproken wordt))
Het was rond die tijd ook dat ik voorspelde dat de federale Vlaamse minderheidsregering de enige regering was die in Belgie nog gevormd kon worden.
Oud 12 augustus 2013, 11:51   #167
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het was rond die tijd ook dat ik voorspelde dat de federale Vlaamse minderheidsregering de enige regering was die in Belgie nog gevormd kon worden.
idd ... en dit zal blijven duren ...
Oud 12 augustus 2013, 12:36   #168
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Juist.
Maar wel doen alsof de organisatie van een doordeweekse Waalse huisvrouw uitgaat....
De Walen die ik dit weekend ben tegen gekomen kon het eigenlijk geen bal schelen...

Ze zeiden bovendien dat als Vlaanderen zich afscheidt, dat het dan best Brussel mee pakt, zodat Wallonië er van af is

Laatst gewijzigd door Bolleke Wol : 12 augustus 2013 om 12:36.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2013, 12:38   #169
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat Doel betreft heb je gelijk. Vergeet echter niet dat dit megalomane project onder Steve Stevaert in gang werd getrokken. En dat in Antwerpen onder Patrick Janssens. Allebei behoren die tot een partij die liever energie steekt in het pamperen van gelukzoekers en werklozen dan hen aan het werk te zetten via mini-jobs.
Dat dossier is in de jaren zestig al in gang gezet, maar het is vandaag de Vlaamse regering die er tegen alle economische rationaliteit in aan blijft vasthouden. De eerste pagina in het Vlaamse blunderboek, zal mooi staan naast die andere blunder rond het Oosterweeldossier.

Die Vlaamse regering bestaat uit CD&V, SP.A én N-VA.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2013, 12:40   #170
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
De Walen die ik dit weekend ben tegen gekomen kon het eigenlijk geen bal schelen...

Ze zeiden bovendien dat als Vlaanderen zich afscheidt, dat het dan best Brussel mee pakt, zodat Wallonië er van af is
zo'n beetje zoals die kleuter dit weekend tegen me zei : "dan wil ik al geen ijsje meer ! poeh "

Oud 12 augustus 2013, 13:02   #171
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Verwar je geen Franstalige Brusselaars met Walen?
Van Franstalige Brusselaars is het geweten dat ze Wallonië liever kwijt dan rijk zijn. Die denken trouwens dat ze het ook zonder Vlaanderen kunnen redden.

De vraag blijft dan waarom ze zolang achter een corridor hebben aangezeten. En waarom ze zich uiteindelijk tevreden lijken te hebben gesteld met de (ongrondwettelijke) federation Bruxelles-Walloni.

Net zoals niet alle Vlamingen ergens hetzelfde over denken doen ook de Walen en Brusselaars dat niet. Feit is wel dat noch Brussel, noch Wallonië, noch elk apart, noch samen in een confederation, kunnen overleven zonder de jaarlijkse miljardentransfers uit Vlaanderen.

Ik zie dus maar één verklaring voor zowel de behoefte aan een corridor als de vorming van hun federation. De Belgische francofonie beseft dat het bijna is afgelopen met "hun" Belgique en zorgt ervoor dat ze een zo begerenswaardig mogelijke bruid voor Frankrijk is. Een deel van wat bijna twee eeuwen mislukte lijkt Parijs op die manier alsnog te kunnen binnenhalen.

"Lijkt".
Aan de manier te zien waarop Everytime zich vastklampt aan Brussel als "onmogelijkheid" om la Belgique te splitsen wijst er echter op dat ze liever één bederfelijke Vlaamse vogel in de hand houden dan tien innig begeerde Franse vogels in de (v)lucht.
Oud 12 augustus 2013, 13:54   #172
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met de "huidige" welstand gaat het zienderogen bergaf.
't Is te zien voor wie.
Als je langs de Vlaamse kust rijdt, dan zie nog altijd veel appartementen in opbouw. Die zijn meestal verkocht vóór ze er staan.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2013, 14:17   #173
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
't Is te zien voor wie.
Als je langs de Vlaamse kust rijdt, dan zie nog altijd veel appartementen in opbouw. Die zijn meestal verkocht vóór ze er staan.
Dat zullen de appartementen zijn waar, volgens Circe, de Antwerpenaren naartoe vluchten.

Maar Vlaanderen is meer dan de kust. Waar ik woon heb ik nooit eerder zoveel huizen te koop zien staan.
Oud 12 augustus 2013, 14:34   #174
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Decrem is een vuile huichelaar. Ze zullen zeer zeker volgend jaar aan Vlaamse kant met een minderheid toetreden tot de regering. Maar ipv de huidige 3-paar tieten die nodig zijn zal het volgend jaar met een 4-paar tieten moeten ttz, cdv, vld, spa en groen. Bende vuile volksverlakkers dat het zijn. Maar de dag komt dat rechts meer dan 50% haalt aan Vlaamse kant, onthou het goed linkiewinkies en traditio's.
U herleidt het concept democratie tot een vox-populisme, daarbij o.a. vergetend dat 52% van diegenen die op het Belgisch grondgebied verblijven niét (kunnen) stemmen op partijen die in het federale (regionale/communautaire) parlement(en) zetelen stemt (biologische criteria, immigranten, blanco of ongeldige stemmen, thuisblijvers, kiezers voor jonge of nieuwe partijen ...).
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2013, 14:55   #175
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zullen de appartementen zijn waar, volgens Circe, de Antwerpenaren naartoe vluchten.

Maar Vlaanderen is meer dan de kust. Waar ik woon heb ik nooit eerder zoveel huizen te koop zien staan.
vlaamse regelgeving en fiscaliteit is nogal wat investeerders aan het verjagen van het vastgoed ...

mogelijk drukt dit op de prijzen waardoor jongeren makkelijker een woning zullen kunnen kopen
mogelijk verkleint dit de huurmarkt waardoor armere mensen het nog moeilijker zullen krijgen om een betaalbare huurwoning te vinden ...

ben benieuwd ... denk dat resultaat van dit beleid binnen 2 a 3 jaar duidelijk zal worden
Oud 12 augustus 2013, 15:19   #176
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
U herleidt het concept democratie tot een vox-populisme, daarbij o.a. vergetend dat 52% van diegenen die op het Belgisch grondgebied verblijven niét (kunnen) stemmen op partijen die in het federale (regionale/communautaire) parlement(en) zetelen stemt (biologische criteria, immigranten, blanco of ongeldige stemmen, thuisblijvers, kiezers voor jonge of nieuwe partijen ...).
En wie herleidt met dit voorstel het concept democratie tot de vox-royal?

Citaat:
1) De Koning zal decreten en ordonnanties mede-ondertekenen om aldus zijn rol als federale vorst te vervullen
2) Het gratierecht wordt gemoderniseerd. In de Grondwet wordt desbetreffend toegevoegd: "na de Kroonraad geconsulteerd te hebben".
3) De Koning zal, o.w.v. de transparantie, het Kernkabinet voorzitten
4) De Koning zal de informateur van de deelstaatregeringen aanduiden, die zijn regering samenstelt.
5) De artikelen aangaande de Koning worden vereenvoudigd. De bepaling "onverminderd de gewest- en gemeenschapsbevoegdheden..." zal worden geschrapt
http://forum.politics.be/showthread.php?t=190036
Oud 12 augustus 2013, 15:27   #177
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vlaamse regelgeving en fiscaliteit is nogal wat investeerders aan het verjagen van het vastgoed ...

mogelijk drukt dit op de prijzen waardoor jongeren makkelijker een woning zullen kunnen kopen
mogelijk verkleint dit de huurmarkt waardoor armere mensen het nog moeilijker zullen krijgen om een betaalbare huurwoning te vinden ...

ben benieuwd ... denk dat resultaat van dit beleid binnen 2 a 3 jaar duidelijk zal worden
Ik heb onlangs een garage gekocht en heb ervaren dat de Vlaamse regelgeving en fiscaliteit evengoed moordend zijn. De Vlamingen potten hun spaargeld nog liever op aan zero% intrest dan risico te lopen voor een hoop stenen die ze bij tegenslag misschien weer kwijt geraken omdat ze ze niet langer kunnen afbetalen.

Het resultaat van de steeds dwingender regelgeving en hoger oplopende fiscaliteit zal, met of zonder crisis daarbovenop, idd pas over enkele jaren zichtbaar(der) worden.
Oud 12 augustus 2013, 16:47   #178
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Een "inferioriteitscomplex"? "Ik schaam me dat ik Belgicist ben"? Tijd om uw pillen te nemen, ja!!
-knuffel- Geen zorgen hoor, we begrijpen dat je het moeilijk hebt en we zien je nog graag . Je hoeft je niet te schamen voor je voorliefde voor FR, dat kan samen gaan met Vlaming zijn hoor . Zullen we samen eens naar een lezing van BDW gaan luisteren? Ik weet dat elk begin moeilijk is dus we kunnen ook gewoon eens naar een N-VA vergadering van je gemeente gaan. Als je braaf bent trakteer ik je nadien op een ijsje, ok?
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2013, 17:02   #179
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Lol!
Oud 12 augustus 2013, 20:44   #180
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Die appartementen worden gekocht door mensen van overal, maar vooral uit Vlaanderen.
Het is juist dat er (eigenlijk overal) veel huizen te koop staan.
De crisis ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be