Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2013, 20:33   #161
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
U spreekt over "speciale kruiden."

Over dat superintellectueel koppeke gaan we maar even zwijgen zeker?
1: Kruiden = el Hanout ?

2: Doe maar wel, je zou er een minderwaardigheidscomplex van krijgen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 20:39   #162
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Hij is moslim?

Wat begrijp je precies niet?
Ik ben geen moslim. Ik leef in een niet-moslim-land. Waarom zou ik rekening moeten houden met het feit dat er in het Midden-Oosten mensen van een bepaalde religie geen varkensvlees willen eten en hun vlees op een in mijn ogen bijzonder wrede wijze slachten?
Als ze dat wreed slachten in hun eigen land doen, vind ik het erg.
Als ze geen varkensvlees mogen eten, vind ik dat jammer voor hen.
Als ze mij hun halal-vlees en ander halal-voedsel willen opdringen, dan zeg ik : schaam u! U bent hier in een niet-moslim-land, pas u aan aan onze zeden en gewoonten.
Dacht u misschien dat ik in Marokko in de soekh zou spek eisen als ik daar ooit zou winkelen? Dat ik ze in welk Arabisch land ook de wetten ga voorschrijven wat hun eten en drinken betreft? Nee toch! Maar zij moeten hetzelfde doen : zij hebben hier geen speciale eisen te stellen wat eten en drinken betreft. Binnenshuis doen ze en eten ze wat ze willen (behalve als dat betekent dat ze zelf hun eten binnenshuis slachten, natuurlijk) maar verder hebben ze zich aan de wetten van mijn land te houden.
Begrijpt ù dat?!
Oud 29 augustus 2013, 20:40   #163
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik vind dat indien men geen levende katten van de Ieperse toren meer mag gooien of geen levende ganzen de nek mag aftrekken in Hoevenen en Stabroek - iets waar ik nog nooit ben bij geweest of directe hinder van ondervond - dat men dan evenmin in slachterijen dieren mag doodmartelen omdat een 7de eeuwse pedofiele roverhoofdman dit zo heeft voorgeschreven.
2
Oud 29 augustus 2013, 20:41   #164
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik ben geen moslim. Ik leef in een niet-moslim-land. Waarom zou ik rekening moeten houden met het feit dat er in het Midden-Oosten mensen van een bepaalde religie geen varkensvlees willen eten en hun vlees op een in mijn ogen bijzonder wrede wijze slachten?
Als ze dat wreed slachten in hun eigen land doen, vind ik het erg.
Als ze geen varkensvlees mogen eten, vind ik dat jammer voor hen.
Als ze mij hun halal-vlees en ander halal-voedsel willen opdringen, dan zeg ik : schaam u! U bent hier in een niet-moslim-land, pas u aan aan onze zeden en gewoonten.
Dacht u misschien dat ik in Marokko in de soekh zou spek eisen als ik daar ooit zou winkelen? Dat ik ze in welk Arabisch land ook de wetten ga voorschrijven wat hun eten en drinken betreft? Nee toch! Maar zij moeten hetzelfde doen : zij hebben hier geen speciale eisen te stellen wat eten en drinken betreft. Binnenshuis doen ze en eten ze wat ze willen (behalve als dat betekent dat ze zelf hun eten binnenshuis slachten, natuurlijk) maar verder hebben ze zich aan de wetten van mijn land te houden.
Begrijpt ù dat?!
1: Het is niet minder wreed dan de bioindustrie.

2: Wie proberen je dat op te dringen dan? de moslims? kallikles?

Hoe dan? Gaan ze naar je huis toe om je te dwingen halal voedsel te eten?
Oud 29 augustus 2013, 20:49   #165
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1: Kruiden = el Hanout ?

2: Doe maar wel, je zou er een minderwaardigheidscomplex van krijgen.
HERHALING 2

Citaat:
Ras el Hanout (Râs al Hânout) is een kruidenmengsel uit Marokko van meer dan 20 kruiden (het kan oplopen tot 100 verschillende kruiden!). Gelijkaardige kruidenmengsels worden ook gebruikt in Noord-Afrika en het Midden-Oosten. In het mengsel zit onder andere kardemom, bosbessen, gember, piment, kaneel, galangawortel, kruidnagel, nootmuskaat, kurkuma, foelie en zwarte peper. De meeste kruiden worden geroosterd en daarna worden de kruiden samen fijngemalen tot een geurige donkere kruidenmix. Vroeger had elke handelaar zijn eigen mengsel, Ras el Hanout betekent dan ook letterlijk “het hoofd van de winkel”, wat vrij kan vertaald worden tot “het beste van de winkel”.

Je kunt het gebruiken om kip, lamsvlees of vis mee te kruiden en couscous op smaak te brengen. Het geeft ook een lekkere Noord-Afrikaanse tint aan aardappelen, ratatouille, stoofpotjes,…

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 20:53   #166
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1: Het is niet minder wreed dan de bioindustrie.

2: Wie proberen je dat op te dringen dan? de moslims? kallikles?

Hoe dan? Gaan ze naar je huis toe om je te dwingen halal voedsel te eten?
Loopt u met oogkleppen, beste Nietzsche? Ziet u niet wat er de laatste tijd aan het gebeuren is? Hoe onder druk van die éne godsdienstgroep de éne na de andere aanpassing moet gebeuren? Hier een voorbeeldje :
De kinderopvang „Het Beertje‟ van het OCMW krijgt een vraag om halal maaltijden te voorzien in de crèche. Op zich is de kinderopvang bereid in te gaan op deze vraag en is het praktisch het meest haalbaar als men alle maaltijden halal maakt. Maar enkele ouders hebben al aangegeven dat zij niet willen dat hun kinderen halal eten. Zij willen dat de maaltijden in de crèche de gebruikelijke maaltijden van thuis weerspiegelen. Kan/mag de coördinator van de kinderopvang van het OCMW ingaan op de vraag naar halal maaltijden in de crèche?
http://www.vvsg.be/sociaal_beleid/Et...%20voeding.pdf
Dus omdat kinderen van een bepaalde godsdienst bijzondere eisen stellen zouden alle kinderen moeten mee-eten op hun wijze omdat dat het meest haalbaar is.

Een ander voorbeeldje uit Nederland :
Kan een lagere school van groep 1 tot 8...de kleuters VERBIEDEN om vleeswaren (beleg) op brood mee te nemen naar school?

Dit…omdat het beledigend zou zijn naar de Islamitische kinderen in de klas.
Je kunt toch niet op grond van geloof..de anderen iets verbieden…iets wat hier heel normaal is om op je brood te doen en al EEUWEN gebeurd.

Ik maak echt geen grapje. Dit is helaas de waarheid.
http://www.goeievraag.be/vraag/maats...erbieden.69127

Hier uit Houthalen :
Hoe dom, naïef en onwetend mensen kunnen zijn als de islam in beeld komt, mag nog maar eens blijken uit een verbijsterend geval van dhimmitude in het Belgisch-Limburgse Houthalen.

De kleuterschool De Kleine Kunstenaar in Houthalen-Oost bestaat het om een schoolreis te organiseren en alle kinderen 's middags een frietje met hamburger aan te bieden. Geen probleem, ware het niet dat op het inschrijfformulier wordt vermeld dat de hamburger "halal" is.

Omdat er zich enkele moslimkinderen bevinden in die schoolgemeenschap van 180 kinderen, worden gemakshalve alle kinderen verplicht halal vlees te eten, de meerderheid moet zich onderwerpen aan de religieuze geplogenheden van een minderheid. De wereld op zijn kop dus.
http://kafirharby.blogspot.be/2010/0...rt-sharia.html
Dus iedereen moet zich maar aanpassen, de meerderheid moet zich onderwerpen.
Oud 29 augustus 2013, 20:54   #167
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
HERHALING 2
Dus?

Wat is je punt nu, vrouwtje?

Ik zeg dat ik halal vlees heb gehad van iemand die ik ken, en die halal slager of hij zelf had dat vlees heerljk gekruid. En nu kom jij ermee af dat dat wel el Hanout moet zijn.

Hoe weet jij welke kruiden hij op dat vlees heeft gedaan? Ben jij paragnost?

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 29 augustus 2013 om 20:54.
Oud 29 augustus 2013, 20:57   #168
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus?

Wat is je punt nu, vrouwtje?
Wat doe jij denigrerend, haat jij vrouwen, of is dat gewoon je persoonlijkheid?
Oud 29 augustus 2013, 20:58   #169
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Loopt u met oogkleppen, beste Nietzsche? Ziet u niet wat er de laatste tijd aan het gebeuren is? Hoe onder druk van die éne godsdienstgroep de éne na de andere aanpassing moet gebeuren? Hier een voorbeeldje :
De kinderopvang „Het Beertje‟ van het OCMW krijgt een vraag om halal maaltijden te voorzien in de crèche. Op zich is de kinderopvang bereid in te gaan op deze vraag en is het praktisch het meest haalbaar als men alle maaltijden halal maakt. Maar enkele ouders hebben al aangegeven dat zij niet willen dat hun kinderen halal eten. Zij willen dat de maaltijden in de crèche de gebruikelijke maaltijden van thuis weerspiegelen. Kan/mag de coördinator van de kinderopvang van het OCMW ingaan op de vraag naar halal maaltijden in de crèche?
http://www.vvsg.be/sociaal_beleid/Et...%20voeding.pdf
Dus omdat kinderen van een bepaalde godsdienst bijzondere eisen stellen zouden alle kinderen moeten mee-eten op hun wijze omdat dat het meest haalbaar is.

Een ander voorbeeldje uit Nederland :
Kan een lagere school van groep 1 tot 8...de kleuters VERBIEDEN om vleeswaren (beleg) op brood mee te nemen naar school?

Dit…omdat het beledigend zou zijn naar de Islamitische kinderen in de klas.
Je kunt toch niet op grond van geloof..de anderen iets verbieden…iets wat hier heel normaal is om op je brood te doen en al EEUWEN gebeurd.

Ik maak echt geen grapje. Dit is helaas de waarheid.
http://www.goeievraag.be/vraag/maats...erbieden.69127

Hier uit Houthalen :
Hoe dom, naïef en onwetend mensen kunnen zijn als de islam in beeld komt, mag nog maar eens blijken uit een verbijsterend geval van dhimmitude in het Belgisch-Limburgse Houthalen.

De kleuterschool De Kleine Kunstenaar in Houthalen-Oost bestaat het om een schoolreis te organiseren en alle kinderen 's middags een frietje met hamburger aan te bieden. Geen probleem, ware het niet dat op het inschrijfformulier wordt vermeld dat de hamburger "halal" is.

Omdat er zich enkele moslimkinderen bevinden in die schoolgemeenschap van 180 kinderen, worden gemakshalve alle kinderen verplicht halal vlees te eten, de meerderheid moet zich onderwerpen aan de religieuze geplogenheden van een minderheid. De wereld op zijn kop dus.
http://kafirharby.blogspot.be/2010/0...rt-sharia.html
Dus iedereen moet zich maar aanpassen, de meerderheid moet zich onderwerpen.
Ik loop niet met oogkleppen op. Ik weet dit allemaal. Het verschil is alleen dat ik hier niet zo,n probleem van maak.

Als een moslim of een groep moslims aan een school vragen om een verbod van vlees op brood, dan moet de school maar kijken wat ze met die vraag gaan doen.
Oud 29 augustus 2013, 20:59   #170
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Wat doe jij denigrerend, haat jij vrouwen, of is dat gewoon je persoonlijkheid?
Just me, bb.

Haha, doe niet zo emo.
Oud 29 augustus 2013, 21:04   #171
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Just me, bb.

Haha, doe niet zo emo.
Emo? Ik kan m'n tranen niet bedwingen
Oud 29 augustus 2013, 21:11   #172
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Emo? Ik kan m'n tranen niet bedwingen
Zeur dan niet.
Oud 29 augustus 2013, 21:46   #173
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik loop niet met oogkleppen op. Ik weet dit allemaal. Het verschil is alleen dat ik hier niet zo,n probleem van maak.

Als een moslim of een groep moslims aan een school vragen om een verbod van vlees op brood, dan moet de school maar kijken wat ze met die vraag gaan doen.
U loopt wel met oogkleppen.
Het gaat hier immers niet om dat éne stukje beleg, het gaat niet om die éne halal-hamburger.
Het gaat om principes die aangetast worden, het gaat om het voortdurend aanvallen van onze tradities, het voortdurend stukjes afknabbelen van onze eeuwenlange bestaanswijze. Dit leidt er op den duur toe dat men gaat denken dat het allemaal geen kwaad kan, dat men de nuances uit het oog verliest en niet merkt hoe stukje bij beetje onze eigenheid vermindert en de eigenheid van een andere cultuur haar plaats inneemt.
De andere cultuur waar we het hier over hebben, staat er om gekend dat vrouwen als tweederangsburgers worden beschouwd, dat niet-aanhangers van hun godsdienst als tweederangsburgers worden beschouwd, dat het niet opvolgen van hun voorschriften bijzonder wreed bestraft worden. Wilt u in een wereld leven met eersterangs- en tweederangsburgers?
Wilt u in een wereld leven die niets meer gemeen heeft met de cultuur, de eigenheid van uw grootouders? Vindt u uw eigen tradities zo weinig de moeite waard dat u ze niet wilt verdedigen, dat het u geen barst kan schelen dat ze ten onder gaan? Vindt u de wijze waarop uw volk eeuwenlang, ja duizenden jaren lang zijn voedsel bereidde minder goed dan de wijze waarop dat andere volk het doet?
Als wij voortdurend toegeven, als wij steeds maar zeggen : ach ja, wat maakt dat stukje vlees op het brood, wat maakt zo’n halal-hamburgertje nu uit, dan komt er een dag dat wij niet eens meer zullen beseffen dat er ooit vlees op het brood werd gelegd, dat er hier ooit met smaak varkensvlees werd gegeten, dat wij hier ooit radikaal tegen alle vormen van dierenmishandeling waren…
En dat vrouwen gelijk waren aan mannen.
En dat er geen dhimmies bestonden.
Oud 29 augustus 2013, 21:47   #174
Kylero
Gouverneur

Kylero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Is ook zo (behalve voor religieuze doeleinden) Laat dat nu net zo pervers zijn.
Besluit; is dus niet zo.
Oud 29 augustus 2013, 21:55   #175
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U loopt wel met oogkleppen.
Het gaat hier immers niet om dat éne stukje beleg, het gaat niet om die éne halal-hamburger.
Het gaat om principes die aangetast worden, het gaat om het voortdurend aanvallen van onze tradities, het voortdurend stukjes afknabbelen van onze eeuwenlange bestaanswijze. Dit leidt er op den duur toe dat men gaat denken dat het allemaal geen kwaad kan, dat men de nuances uit het oog verliest en niet merkt hoe stukje bij beetje onze eigenheid vermindert en de eigenheid van een andere cultuur haar plaats inneemt.
De andere cultuur waar we het hier over hebben, staat er om gekend dat vrouwen als tweederangsburgers worden beschouwd, dat niet-aanhangers van hun godsdienst als tweederangsburgers worden beschouwd, dat het niet opvolgen van hun voorschriften bijzonder wreed bestraft worden. Wilt u in een wereld leven met eersterangs- en tweederangsburgers?
Wilt u in een wereld leven die niets meer gemeen heeft met de cultuur, de eigenheid van uw grootouders? Vindt u uw eigen tradities zo weinig de moeite waard dat u ze niet wilt verdedigen, dat het u geen barst kan schelen dat ze ten onder gaan? Vindt u de wijze waarop uw volk eeuwenlang, ja duizenden jaren lang zijn voedsel bereidde minder goed dan de wijze waarop dat andere volk het doet?
Als wij voortdurend toegeven, als wij steeds maar zeggen : ach ja, wat maakt dat stukje vlees op het brood, wat maakt zo’n halal-hamburgertje nu uit, dan komt er een dag dat wij niet eens meer zullen beseffen dat er ooit vlees op het brood werd gelegd, dat er hier ooit met smaak varkensvlees werd gegeten, dat wij hier ooit radikaal tegen alle vormen van dierenmishandeling waren…
En dat vrouwen gelijk waren aan mannen.
En dat er geen dhimmies bestonden.
1: Dat weet ik. Maar de verantwoordelijkheid ligt bij de scholen.

2: Ik ben niet nationalistisch. Dus dingen als "mijn volk" zijn mij volkomen vreemd.

Ik voel mij net zo verbonden met een Nederlander als met een Turk.

Wel is het van belang dat West-Europa zijn cultuur behoud. Daar komen immers de wetenschappelijke ontwikkelingen grotendeels vandaan. Al mag je China en Japan ook niet vergeten.
Oud 29 augustus 2013, 22:43   #176
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1: Dat weet ik. Maar de verantwoordelijkheid ligt bij de scholen.

2: Ik ben niet nationalistisch. Dus dingen als "mijn volk" zijn mij volkomen vreemd.

Ik voel mij net zo verbonden met een Nederlander als met een Turk.

Wel is het van belang dat West-Europa zijn cultuur behoud. Daar komen immers de wetenschappelijke ontwikkelingen grotendeels vandaan. Al mag je China en Japan ook niet vergeten.

you must be joking!

Over welke cultuur heb je het? toch niet die fascistische racistische "eigen volk heeft ook iets te zeggen" cultuur? Of bedoel je de cultuur waarmee ons onderwijs ooit bij de beste ter wereld was voordat de verrijking toesloeg? Of heb je het over de mentaliteit dat je zelf verantwoordelijk was voor je daden en niet de maatschappij?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 22:49   #177
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:

you must be joking!

Over welke cultuur heb je het? toch niet die fascistische racistische "eigen volk heeft ook iets te zeggen" cultuur? Of bedoel je de cultuur waarmee ons onderwijs ooit bij de beste ter wereld was voordat de verrijking toesloeg? Of heb je het over de mentaliteit dat je zelf verantwoordelijk was voor je daden en niet de maatschappij?
De cultuur die wetenschap en vrijheid voor de burger hoog in het vaandel draagt.
Als is dat laatste wel nogal met de voeten getreden. Vooral door eigen volk.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 23:45   #178
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

you must be joking!

Ik heb het over West-Europa, als geheel.

Je kunt toch wel lezen?
Oud 30 augustus 2013, 01:05   #179
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Weet ik. Alleen rood vlees is ook niet direct ongezond, hoor.

Je moet het gewoon niet te vaak eten. Maar dat is met alles zo. Veel water drinken is ook dodelijk.

http://natuur-en-wetenschap.plazilla...-snel-dodelijk

Dat kallikles dus bewust geen rood vlees eet lijkt in eerste instantie dus heel verstandig, omdat je er kanker van kan krijgen blablabla.

Maar het met mate eten kan geen kwaad.
Rood vlees is minder gebakken en bij halal heb je meer van die bacteriën, het is dus wel degelijk direct gevaarlijk voor je gezondheid.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 01:45   #180
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Engeland eisen de kolonisten zelfs dat een bestaande varkensslachterij moet worden gesloten omdat er teveel varkensdeeltjes in de lucht zouden zitten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ik vond helaas niet direkt een artikel hierover ,
maar ik zou dit feit graag willen lezen , aub

Verder , eigenlijk zou het moeten zijn:
Zij halal wil eten of drinken , doe maar !!
Zij die niet-halal eten of drinken , doe maar !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 30 augustus 2013 om 01:50.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be