Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2013, 09:19   #161
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Bah nee iedereen werd naar staatsscholen gestuurd waar men hun geheugen deed oefenen want in China is het lager onderwijs veelal gebaseerd op klakkeloos vanbuiten leren. Daarmee dat die correct op die IQ tests scoren - omdat hun hersenpan voldoende getraind is en niet omdat de kwaliteit van hun hersenen beter is.
Mogelijk.
Maar dat ondersteunt mijn stelling: ze zijn niet te lui om aan de slag te gaan en te trainen.
Oud 25 september 2013, 11:49   #162
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Mogelijk.
Maar dat ondersteunt mijn stelling: ze zijn niet te lui om aan de slag te gaan en te trainen.
Laten we de stelling gebruiken dat ze verplicht werden naar school te gaan.
Ook in Europa was en is men verplicht onderwijs te volgen.
In de Arabische wereld worden meisjes als uitgehuwelijkt voor ze 10 jaar oud zijn en krijgen ze de kans niet om onderwijs te volgen.
In Afrika bestaat de mogelijkheid om school te lopen vaak niet.
Vaak omdat kinderen er moeten inspringen om voor voldoende voedsel te zorgen voor het gezin.

Laten we dus eerlijk zijn, de bevolking in Afrika is niet lui en dom.
Ze hebben alleen minder mogelijkheden om zich te ontwikkelen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2013, 14:09   #163
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
ken jij gele mensen meneer? ik heb er ene gekend 3 maanden later gaf hij de geest ,kapot gezopen lever , ik zie hier alle dagen chinezen in thailand ,moet den eerste gele nog zien
Manier van spreken. Aziaten worden dikwijls als " gelen " bestempelt, ook al zijn ze eerder bruin.
Zo ben ikzelf ook niet blank (= wit ). Eerder lichtbruin gebakken door het zonnekke. ( behave mijn kont die is inderdaad bijna wit ).
De "Roden " zijn ook niet rood, maar koperkleurig enz enz.
Je moet niet zo moeilijk doen over algemeen aanvaarde manieren van spreken.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2013, 14:19   #164
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Dus mijn stelling dat er veel speculatie is, is toch niet zo onnozel ? Waarom discussiëren we daar dan nog over ?
En wat die blindedarm en dat staartbeen betreft.....die zijn wel degelijk (gedeeltelijk) weggeëvolueerd, dus waarom zou dat niet definitief kunnen worden ? En dan ben ik wèl benieuwd wat als 'verklaring' zal/zou worden gegeven....
P.S. die schokdemperfunctie had ik toch liever niet gehad de laatste keer dat ik op mijn staartbeentje viel......
Er is speculatie op �*lle wetenschappelijk gebied. Niets is definitief daarin.

Of het staartbeen uiteindelijk geheel gaat verdwijnen zou mij verwonderen, waar gaan de skeletspieren zich dan vasthechten ? Of gaat ons skelet ook wég evolueren ? Gaan wij pure geest worden, zonder lichamelijk omhulsel ?
En die schokdemperfunctie heeft je voor erger onheil beschermd, toen je gevallen bent, zélfs als het pijn deed. Wat pas pijn doet is als dat staartbeentje breekt.

En de blindedarm heeft ook wel degelijk een functie, ik heb het je uitgelegd. (= schuilplaats voor goede, nuttige bacterieën ) . Of heb je dat niet begrepen ?
Maar als je de discussie moe bent, mag je er altijd mee stoppen, dat moet jij zelf maar weten. Evolueer jezelf weg uit die discussie dan.
Oud 25 september 2013, 14:21   #165
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
In de Arabische wereld worden meisjes als uitgehuwelijkt voor ze 10 jaar oud zijn en krijgen ze de kans niet om onderwijs te volgen.
Wat heb jij gesnoven?

De gemiddelde leeftijd voor een eerste huwelijk bij vrouwen is 30 jaar in Algerije (2002), 29 in Tunesië (2004) en 26 in Marokko (2004).

En dit zijn cijfers van gemiddeld tien jaar terug. Ondertussen is de huwelijksleeftijd blijven stijgen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 25 september 2013 om 14:27.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2013, 14:38   #166
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wat heb jij gesnoven?

De gemiddelde leeftijd voor een eerste huwelijk bij vrouwen is 30 jaar in Algerije (2002), 29 in Tunesië (2004) en 26 in Marokko (2004).

En dit zijn cijfers van gemiddeld tien jaar terug. Ondertussen is de huwelijksleeftijd blijven stijgen.
Ja binnenkort trouwen ze als ze zestig zijn zeker ?

Zoals deze bruid waarschijnlijk :
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenla...ruidegom.dhtml
Citaat:

Een Saoedische rechtbank heeft het huwelijk tussen een 15-jarig meisje en een 90-jarige man ontbonden nadat de bruid haar echtgenoot tijdens de huwelijksnacht had buitengesloten en later met haar ouders op de vlucht sloeg. Dat meldt Gulfnews.com.

En wat denk je hiervan :http://ejbron.wordpress.com/2012/09/...and-vertellen/

Citaat:
Onlangs bleek dat Britse islamitische moskeeleiders akkoord gaan met het voltrekken van geheime huwelijken in het Verenigd Koninkrijk van kindbruidjes, zelfs als ze 12 jaar zijn. In een undercover onderzoek heeft een leider van een sjiietische moskee ermee ingestemd om een 12-jarig meisje te trouwen, zolang dat niet tegen haar wil in ging.
Je gaat weer af als een gieter , Kallikles.
Oud 25 september 2013, 14:45   #167
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ja binnenkort trouwen ze als ze zestig zijn zeker ?

Zoals deze bruid waarschijnlijk :
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenla...ruidegom.dhtml

En wat denk je hiervan :http://ejbron.wordpress.com/2012/09/...and-vertellen/

Je gaat weer af als een gieter , Kallikles.
En hiervan;

Citaat:
Een 8-jarig meisje uit Jemen is overleden nadat ze door haar familie was uitgehuwelijkt aan een vijf keer zo oude man. Het kindbruidje stierf door interne bloedingen, opgelopen tijdens de huwelijksnacht.
...

De gewelddadige dood van de 8-jarige Rawan is helaas dan ook geen uitzondering. In 2010 overleed in Jemen volgens activisten bijvoorbeeld een 12-jarig uitgehuwelijkt meisje tijdens het bevallen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2013, 14:47   #168
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De smeerlapperij van deze perverse beesten kent geen grenzen. ( letterlijk en figuurlijk )
Oud 25 september 2013, 14:54   #169
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heb jij gesnoven?

uiteraard!

Twintig jaar geleden ongeveer bezocht ik Egypte. De kelnertjes hadden stuk voor stuk een "verloofde" maar konden niet huwen alvorens ze haar een eigen huis konden aanbieden als bruidsschat.

Gebruik dat nu niet als "moreel" besef voor de huwelijksleeftijd aub.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2013, 15:06   #170
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heb jij gesnoven?

Kan verkeert zijn, maar dacht dat Marrokko, Algerije en Tunesië in Afrika liggen en niet in de Arabische wereld.
Dit zijn de Arabische landen; Saoedi-Arabië, Jemen, Oman, Qatar, Koeweit en de Verenigde Arabische Emiraten.
Al de rest zijn Moslimlanden die zijn toegetreden tot de Arabische liga
Dit liga heeft trouwens maar enkele doelstellingen.

Citaat:
Dit kwam en komt neer op de bevrijding van Arabische/islamitische landen van westerse overheersing (vele van de oprichtende staten hadden aan de vooravond van de naoorlogse dekolonisatie nog te maken met Brits of Frans bestuur) en bevordering van de 'Arabische eenheid' (oemma).

Een doel in het verleden was het voorkomen van de oprichting van een Joodse staat op het grondgebied van wat werd beschouwd als Palestina. Na de oprichting van de staat Israël in 1948 verschoof het doel naar de bestrijding van Israël. Op 15 mei 1948, één dag na Israel’s onafhankelijkheidsverklaring sprak toenmalig secretaris-generaal Azzam Pasha het beroemd geworden citaat uit over de oorlog die op die dag uitbrak: Dit zal een uitdelgingsoorlog zijn en een geweldige slachting, waarover gesproken zal worden als over de slachtingen van de Mongolen en de Kruisvaarders
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arabische_Liga

Ik weet wel dat alle Moslims denken dat ze Arabieren zijn, want zij komen uit het Ottomaanse Rijk, maar als je hen dan vertelt dat het Ottomaanse Rijk eigenlijk een Turks rijk was en buiten de Islam niets had te zien met de Arabische wereld, dan worden ze gek.
Vertel hen dat hun rijk slechts een onderofficier als stichter had en ze denken dat je hen vergelijkt met de Nazi's.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Osman_I
Oud 25 september 2013, 15:13   #171
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
uiteraard!

Twintig jaar geleden ongeveer bezocht ik Egypte. De kelnertjes hadden stuk voor stuk een "verloofde" maar konden niet huwen alvorens ze haar een eigen huis konden aanbieden als bruidsschat.

Gebruik dat nu niet als "moreel" besef voor de huwelijksleeftijd aub.
In de voorgenoemde landen is er zelfs een minimuum leeftijd voor huwbaarheid van meisjes en bestaat er een maximuum leeftijdsverschil tussen huwelijkspartners.

Maar opnieuw word hier de fout gemaakt om Afrikaanse Moslimlanden gelijk te stellen aan Arabische landen.
Oud 25 september 2013, 15:18   #172
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is het probleem met het dolgedraaide "racisme-circus". Zelfs normale ernstige studies over IQ mogen niet meer voor vol worden aanzien, wegens "racistisch".

Als men spreekt over gemiddelden, wil dat niet zeggen dat er geen enkele afrikaan in Centraal Afrika een IQ van +100 haalt, dat wil alleen zeggen dat HET GEMIDDELDE op 70 ligt!

http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_...lth_of_Nations
Ik vind dat een intrigerend kaartje.

Wat mij onmiddellijk opviel, was de vrij donkere kleur van Italië (het hoogste gemiddelde IQ van Europa?) en Zwitserland enerzijds, en de vrij lichte kleur van Ierland en Litouwen anderzijds t.o.v. buurlanden die nochtans een genetisch en cultureel weinig verschillende bevolking hebben.

Het contrast tussen Joegoslavië enerzijds en Italië, Oostenrijk en Hongarije anderzijds vind ik ook erg bizar.

Wie kan mij daar méér over vertellen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2013, 15:26   #173
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
...

Een beter voorbeeld zou de rat zijn. Die zit zo ongeveer in dezelfde positie als de zoogdieren in de dinosaurussen-periode : die moeten zich gedeisd houden, en zich verstoppen voor ons, want we maken ze kapot met alle mogelijke middelen.
Moest de mens zijn dominante positie op aarde verliezen, hoe zou de rat evolueren in een tijdspanne van 20 of 30.000 jaar ? Alles-eters, intelligent, handig, vindingrijk, agressief...ze hebben veel gemeen met ons.
Hebt u toevallig óók "De verwoesting van Hyperion" van Hugo Raes (RIP) gelezen?

In deze SF-roman van eigen bodem zijn de ratten geëvolueerd tot de dominante intelligente levensvorm op aarde. De ratten zijn zo geëvolueerd net omdat de mens er zo ongenadig jacht op maakte. En omdat de mens zichzelf vernietigde, hebben de ratten de boel over kunnen nemen.

Oud 25 september 2013, 15:32   #174
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Hebt u toevallig óók "De verwoesting van Hyperion" van Hugo Raes (RIP) gelezen?

In deze SF-roman van eigen bodem zijn de ratten geëvolueerd tot de dominante intelligente levensvorm op aarde. De ratten zijn zo geëvolueerd net omdat de mens er zo ongenadig jacht op maakte. En omdat de mens zichzelf vernietigde, hebben de ratten de boel over kunnen nemen.
Zou wel heel gemakkelijk zijn als evolutie zo werkte. Stel u voor tot welke ongekende hoogte muggen en vliegen zouden stijgen door de duizenden jarenlange jacht die mens en dier op vliegen en dergelijke uitvoert.
Oud 25 september 2013, 15:52   #175
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
In de voorgenoemde landen is er zelfs een minimuum leeftijd voor huwbaarheid van meisjes en bestaat er een maximuum leeftijdsverschil tussen huwelijkspartners.

Maar opnieuw word hier de fout gemaakt om Afrikaanse Moslimlanden gelijk te stellen aan Arabische landen.
jantje, het gaat hem niet over "arabische" landen, noch over de huwbare leeftijd.
Kallikles wou enkel aantonen dat moslims niet aan pedofiele huwelijken doen omdat in sommige landen de huwelijksleeftijd effektief hoog ligt.
Dat heeft dus ENKEL te maken met de torenhoge bruidsschatten die de mannen moeten betalen en heeft niks te maken met het feit of Egypte of Algerije nu al dan niet als arabisch wordt beschouwd.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 25 september 2013, 15:54   #176
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zou wel heel gemakkelijk zijn als evolutie zo werkte. Stel u voor tot welke ongekende hoogte muggen en vliegen zouden stijgen door de duizenden jarenlange jacht die mens en dier op vliegen en dergelijke uitvoert.
In de roman zijn het de meest intelligente individuen van de soort 'rattus norvegicus' (de bruine rat) die zich telkens weten voort te planten, en er zo - d.m.v. de 'survival of the fittest' - voor zorgen dat de soort zélf steeds intelligenter wordt.

In de roman is er evenwel ook nog plaats voor pure fictie, en hoe dat allemaal verloopt laat ik u liever zelf ontdekken

Het probleem van vliegen en muggen zou kunnen zijn dat ze 1) minder mutaties kennen en 2) in voldoende grote aantallen gereproduceerd worden.

Overigens zou ook de hogere gemiddelde intelligentie van pakweg Europeanen of Chinezen kunnen worden verklaard door een langere en veel hevigere concurrentie/overlevingsstrijd dan in pakweg Afrika.

Uiteraard is dit pure speculatie van mijnentwege.

Laatst gewijzigd door djimi : 25 september 2013 om 15:56.
Oud 25 september 2013, 15:55   #177
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat een intrigerend kaartje.

Wat mij onmiddellijk opviel, was de vrij donkere kleur van Italië (het hoogste gemiddelde IQ van Europa?) en Zwitserland enerzijds, en de vrij lichte kleur van Ierland en Litouwen anderzijds t.o.v. buurlanden die nochtans een genetisch en cultureel weinig verschillende bevolking hebben.

Het contrast tussen Joegoslavië enerzijds en Italië, Oostenrijk en Hongarije anderzijds vind ik ook erg bizar.

Wie kan mij daar méér over vertellen?
op een gelijkaardig kaartje, maar meer gedetailleerd stond zelfs "noordelijke Belgie" in een donkerder kleur dan "zuidelijk België".

Italië donkerder? kan best zijn, gezien de hoogstaande Romeinse cultuur ooit, héél lang geleden, maar volgens mij geeft dat weldegelijk extra puntjes.

Oud 25 september 2013, 16:04   #178
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
op een gelijkaardig kaartje, maar meer gedetailleerd stond zelfs "noordelijke Belgie" in een donkerder kleur dan "zuidelijk België".

Italië donkerder? kan best zijn, gezien de hoogstaande Romeinse cultuur ooit, héél lang geleden, maar volgens mij geeft dat weldegelijk extra puntjes.
Ik heb ooit ergens gelezen dat de ontwikkeling van de hersenen (en dus de intelligentie) sterk wordt bepaald door de opname van voldoende 'juist' voedsel tijdens de groeifase.

Dat zou alvast kunnen verklaren waarom Ierland er in vergelijking met het Verenigd Koninkrijk eerder bekaaid van af komt, al zou dat binnenkort toch wel mogen veranderen daar Ierland niet langer het arme land is dat het niet lang geleden nog was.

Maar daarmee is er nog geen verklaring voor het (relatief) povere resultaat van Litouwen of Joegoslavië.

Ik heb ook ergens gelezen dat de consumptie van varkensvlees én bepaalde soorten vis zoals haring bijzonder goed is voor de ontwikkeling van de hersenen.

Ik hoop dat ik die bronnen ooit terug vind, zodat ik ze hier kan posten.

Laatst gewijzigd door djimi : 25 september 2013 om 16:05.
Oud 25 september 2013, 16:05   #179
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de roman zijn het de meest intelligente individuen van de soort 'rattus norvegicus' (de bruine rat) die zich telkens weten voort te planten, en er zo - d.m.v. de 'survival of the fittest' - voor zorgen dat de soort zélf steeds intelligenter wordt.

...
Ik betwijfel ofdat "the fittest" overeen komt met "intelligentste."

Daar waar je zegt, dat ze - de ratten, de boel konden overnemen, overnemen lijkt me een bewuste beslissing te zijn. Men krijgt als soort geen bewustzijn door het snelste te kunnen gaan lopen, maar door een mutatie. En die mutatie die komt niet voor als gevolg van de jacht die op een bepaalde soort gemaakt wordt.

Als je me nu komt vertellen dat de rat in het verhaal niet bewust is, ja, dan hebben we het over verschillende dingen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 25 september 2013 om 16:05.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2013, 16:12   #180
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik betwijfel ofdat "the fittest" overeen komt met "intelligentste."

Daar waar je zegt, dat ze - de ratten, de boel konden overnemen, overnemen lijkt me een bewuste beslissing te zijn. Men krijgt als soort geen bewustzijn door het snelste te kunnen gaan lopen, maar door een mutatie. En die mutatie die komt niet voor als gevolg van de jacht die op een bepaalde soort gemaakt wordt.

Als je me nu komt vertellen dat de rat in het verhaal niet bewust is, ja, dan hebben we het over verschillende dingen.
Hugo Raes is net overleden (RIP).

Binnenkort komt er ongetwijfeld een heruitgave van zijn werken, waaronder dus die "De verwoesting van Hyperion".

Ik wil uw eventuele leesplezier niet vergallen door één van de 'plot points' te verklappen.

Als we er een zoekspelletje van hadden gemaakt, zou ik nu roepen: 'warmer'

Laatst gewijzigd door djimi : 25 september 2013 om 16:12.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be