Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2013, 23:06   #161
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
In 1973, 40 jaar geleden dus, werd er gesproken over "Keynesianisme" en de "gemengde economie". Ondertussen, na vier decennia neoliberaal beleid, ziet de economische realiteit er heel anders uit.
Keynes zegt: in laagconjunctuur moet de overheid mensen aanwerven en werk verschaffen (daarbij dus schulden - lonen - opbouwend) om de economie weer op gang te zwieren. België paste dit, zoals vele andere landen dan ook toe.

Wat ze wel vergaten te doen is tijdens de hoogconjunctuur dat surplus aan volk weer laten afvloeien (die kunnen dan in de reële economie terug terecht) en de schulden afbouwen tegen de volgende laagconjunctuur. Dankzij Paars zitten we nu met de gebakken peren, zij hadden de gouden tijden voor schuldafbouw, maar juist dan stegen de schulden nog éxtra.
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 23:08   #162
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Wat weet jij eigenlijk over Gouden Dagenraad, en de enorme steun die ze genieten, OOK internationaal, ONDANKS de smeercampagnes van de media en de gevestigde politeke klasse. Nul de botten.

Uw idee is '' GD=systematisch geweld''. Dat is al een verkeerd uitgangspunt, een vaststaand feit voor u en het interesseert mij totaal niet u van iets anders te overtuigen. Als ik je zeg, dat je nagenoeg NIETS kan geloven hoe de systeem-media het GD voorstelt, dan zal je dat ook wegwuiven, ik maak me geen illusies. Jullie menen het te weten en jullie menen op een verhoogd moreel platform te staan (''hoe is het toch mogelijk dat iemand GD kan verdedigen'') met het geleuter over systematisch geweld tegen immigranten, dat er niet eens is.

Je bent hoger al komen aandraven met een onnoemelijk belachelijke bron voor vermeende geplande persecutie van gehandicapten. Compleet ridicuul. Het is een schoolvoorbeeld van een smeercampagne tegen GD, door de usual suspects. En ik zou u serieus moeten nemen met zo een zever?

Om te beginnen: nergens staat dat GD geweld goedkeurt. Nergens staat dat ik geweld goedkeur, tegen immigranten of anderen. Maar geweld komt voor aan BEIDE zijden, en het komt voor in elke verhitte politieke strijd waar leven en dood van mensen op het spel staan, je kan dat niet vermijden. Je hebt links / communistisch / anarchistisch antifa en je hebt de militia van GD. Beiden gebruiken geweld, waarom spreken jullie enkel over vermeend geweld van GD? Als we daar al niet over eens kunnen zijn heeft discussie geen enkele zin.

Vervolgens, je hebt criminaliteit van sommige immigranten en criminaliteit van sommige autochtonen. Het komt van BEIDE zijden. Wat jullie doen is het éénzijdig voorstellen.

De militia is opgericht ter verdediging van de lokale bevolking tegen de horde immigranten en verdediging tegen het tuig van antifa. Antifa is opgericht als aanvallende kracht tegen de nationalisten. De militia wordt ook ingezet voor werken van solidariteit zoals het uitdelen van voedsel, brandbestrijding, waterverdeling, reparatiewerken etc
1: De populariteit van de Gouden Dageraad is erg gedaald door al het geweld. Dat komt omdat er eerst mensen op stemde die niet eens Nationalistische sympathieën hadden maar omdat de Gouden Dageraad gratis voedsel uitdeelde aan arme autochtonen Grieken.

Daarbij, waar ontken ik dat geweld bij beide kanten te zien is? Zo is Antifa inderdaad een linkse groepering die veel loopt te rellen.

2: Nee ik stel helemaal niets eenzijdig voor. Geweld is eigen aan de mens.

Het is dus evident dat dat zowel bij linkse als bij rechtse mensen voorkomt. Maar dit topic gaat over de Gouden Dageraad niet waar?

3: Antifa is dan een een gewelddadige groepering.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 00:46   #163
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
"Gauche du travail, droite des valeurs" klinkt mooi, maar belangrijk is de invulling ervan. Ik ben zelf b.v. sociaal-economisch links en ik sta achter traditionele waarden zoals het huwelijk. Dus ik zou mij de slagzin zeker kunnen eigen maken.
Het is me in het verleden al opgevallen dat we wel gemeenschappelijke overuigingspunten hebben, in de trant van die slogan. Maar idd, ik doe mijn ding hier en jij het jouwe en we hebben geen schouderklopjes nodig hé. Wat Soral (en anderen) betreft, het is idd onmogelijk om het 100 % eens te zijn met alles wat hij zegt, maar ik vind dat geen probleem, het gros van zijn werk vind ik schitterend en het helpt onze zaak, daar ga ik van uit.

Citaat:
Maar wat horen we bij Soral? I.p.v. "gauche du travail" krijgen we een ophemeling van fiscale emigranten zoals Depardieu. Franse acteurs krijgen waanzinnig hoge lonen die helemaal niet in verhouding staan tot de geleverde "travail", door de combinatie van het waanzinnige kapitalistische verloningsbeleid met een even waanzinnige Frans-nationalistische cultuurpolitiek. L'exception française weet je wel. De grootste pulp moet gesubsidieerd als het maar Frans is.

En dan gaat de man lopen met al die subsidies en weigert nog belasting te betalen. En dat soort mensen steunt Soral, alleen omdat hij zich verder laat vetmesten door Poetin.
Ik wist niet dat Soral die uitspraken over Depardieu gedaan heeft, maar het stoort me ook niet echt als het zo is. Hier en daar zullen er altijd details zijn die ons niet bevallen. Zijn werk van blootlegging, analyse en informatie verstrekken vind ik echter schitterend. Hij kan enorm gevat zijn.

Citaat:
Over naar de "droite des valeurs". I.p.v. de traditionele huwelijkswaarden die ik verdedig krijgen we bij Soral "sociologie du dragueur" en een man die er prat op gaat de eer van 800 deernen verschalkt te hebben. Wat een valeurs!
Dat is iets frans hé dat drageren, is er moeilijk uit te krijgen, in die zin is hij dan toch consequent.... Ik dacht dat hij intussen in een stabiel huwelijk zat.
Soit, zijn ander boek ''les misères du désir'' zal je dan mss wel bevallen denk ik, waar hij de leegheid en bedrieglijkheid van de consumptiemaatschappij aankaart, de rol van feminisme, het uitbuiten van sexuele behoeften etc aankaart.

Citaat:
Die man ken ik niet. Dus ik kan er ook niets over zeggen, tot ik voldoende materiaal gelezen heb.
Er zijn zeer veel super boeiende meta-politieke toespraken door Jonathan Bowden terug te vinden op Youtube. Maar zijn achtergrond als ex cultural officer bij de Tories en nadien de BNP, vooraleer hij drijvende kracht bij Nieuw Rechts werd (samen met de Benoist), zal wellicht een afknapper voor je zijn, vermoed ik. Hij is inmiddels overleden.

Ik wil er wel de nadruk op leggen dat genoemde traditionalisten / (paleo) conservatieven voorstander zijn van cultureel-etnisch nationalisme voor alle volkeren. Anders dan de pseudo-nationalisten binnen het westers liberaal model (je vindt die hier nogal veel op het forum), die enkel op een oorlog met de islam uit zijn en enkel het nationalisme van Israel goedkeuren.

Citaat:
Volgens Limonov zou Dugin een lafaard zijn. Bij de belegering van de Doema door Jeltsin deed hij plots alsof zijn neus bloedde, terwijl Limonov met de wapens in de hand op de barikade stond. Ook het feit dat hij zich aan het Kremlin heeft verkocht, gaat in die richting. Je opinie?
Dugin (auteur van de Fourth Political theory) heeft veel in zijn mars met die 4Th Political Theory. Ik zou echter hier (in een notedop) vooral over zijn link met het Kremlin willen hebben: Hij is 1 van de adviseurs van Putin en je ziet dat aan het (naar m.i. geslaagd) recentelijk internationaal beleid van Putin tov ''the empire'' (intern beleid is een andere zaak), Dugin is grote drijfveer achter de verwezenlijking van een multipolaire wereld en een terugkeer naar traditionele russische waarden (bv ook heropwaardeering van de Orthodoxe kerk). Ik vind dat prima uiteraard.

Op de rest probeer ik later te reageren

Laatst gewijzigd door straddle : 6 oktober 2013 om 00:47.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 02:42   #164
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Heel de heksenjacht tegen GD is politiek gemotiveerd, georchestreerd en opgedragen vanuit o.a. Brussel, Washington en joodse lobbies. (zie post 118).

Volgens vooraanstaande juristen is er onvoldoende wettelijke basis, gebrekkig bewijsmateriaal, wordt er druk uitgeoefend op justitie en er is inmenging in het juridisch proces van buitenaf.

GD heeft nog steeds 15% van de stemmen volgens de meeste recente poll, en het aandeel stijgt verder. Volgens alternatieve bronnen gaat heel de opgezettebedoening als een boemerang terug komen op initiatiefnemers van de bedoening.

Voor al die roepers hier, ziehier een bewijs uit griekse alternative pers (maar met sympathien voor New Democracy, dus géén GD aanhangers), hoe de publieke opinie op dit moment evolueert.

SPECIAL REPORT - The Golden Dawn Fiasco To Boomerang & Why We Do Not Trust The "Establishment"

Citaat:
Firstly, the establishment built a case against Golden Dawn based on poor evidence (from what has been presented so far), and through the help of the ]mainstream media (which we all know is totally corrupt) it has been "educating" the Greek viewing audience about their guilt everyday for the past two weeks. But even their 24-hour broadcasts are not helping to turn voters against the far-right party. In fact, the opposite is happening and there are many reasons for this,
Citaat:
Various public opinion polls that were conducted at the weekend showed a huge amount of distrust in what the media has been reporting about the far-right party, with a large portion of the Greek population claiming that the case against Golden Dawn is false because the establishment is afraid of its popularity in the upcoming municipal elections.

According to these polls, and apart from all the blows it has received over the past two weeks, the far-right party is still holding a lot of its strength all across the country. The conservative New Democracy party is also gaining some ground, but certainly it is not scoring the numbers that it was expecting. As for Venizelos' PASOK party, it is highly unlikely that it will gain any power at all in those elections. (This is the only good news).

Citaat:
Also adding to the debate, are the comments and statements from prominent criminal lawyers. Some have openly refuted the indictments against the members of the Golden Dawn party, ...

Prominent Athens criminal lawyer M.Dimitrakopoulos claimed from the first day that the persecution of GD has "no legal standing". He said that all the evidence so far has political tones and that can not stand in a court of law.

Alexis Kougias on the other noted on a television debate that the indictments are perforated, and the accusations against the political party are unfounded and lack any evidence. As he explained "the crime of participating in a criminal organization is secondary, they should have presented a primary offense such as inciting murder if they wanted to arrest Golden Dawn members."

Citaat:
Word has it that this whole issue has frustrated some conservatives in New Democracy (who still hold some sort of decency) and who are now concerned about how the whole case has been handled. They know that many people are questioning the whole operation against Golden Dawn since it is obvious that it was impromptu, with poor evidence that cannot (and will not) stand up in a Greek court of law.

Also, another reason for their concern stems around the fact that a large portion of the Greek population realizes that the crackdown of Golden Dawn may have been dictated from abroad, after all there are many national issues pending at the present moment and whoever reads a newspaper, or surfs the web knows that there is mounting pressure on the government.

Parallel to this, most of the polls conducted over the internet, and aimed at supporting the establishment's case against Golden Dawn, are also failing. In fact, many public opinion polls have suddenly and strangely disappeared from various websites.
En nu dit:

Citaat:
Let me explain: When someone votes online, they generally note the votes tallied so far after the vote is made. Well imagine the surprise of the Parapolitika news site when it discovered that most of the respondents voted in favor of the Golden Dawn party. More exactly, Golden Dawn massed 49% of the vote, with ND and SYRIZA barely taking up 15%. The site, which is backed by the New Democracy party, pulled out the plug on the vote immediately. (Wonder why?)

En ook dit heb ik nu al voldoende naar voor geschoven, wat door jullie compleet genegeerd werd:

Citaat:
How can citizens trust the judicial system when they have yet to solve all other pending issues such as the 2000 Greek Stock market scandal, the Lagarde List scandal, the Siemens money-laundering case, and better yet the attempted assassination attempt of former Prime Minister Costas Karamanlis, etc.? Also, why did they not act swiftly when two former financial prosecutors sent countless cases to them to be further investigated. (Example the bloating of the Greek deficit, as well as the controversial CDS scandal involving George Papandreou.)
Over het geweld:

Citaat:
HellasFrappe agrees with this statement, but we would be more convinced if he (Samaras) decided to deal with the violence that also stems from the extreme Left. And we have yet to see any initiatives towards this.
Heel het artikel is vrij lang maar bijzonder interessant.

U kan het lezen op HellasFrappe.

.

Laatst gewijzigd door straddle : 6 oktober 2013 om 02:44.
Oud 6 oktober 2013, 12:10   #165
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
"zelfs bij mij" verklaar je nader?
Af en toe durf je al eens mensen op het verkeerde been te zetten.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 12:16   #166
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marnik Bekijk bericht
Keynes zegt: in laagconjunctuur moet de overheid mensen aanwerven en werk verschaffen (daarbij dus schulden - lonen - opbouwend) om de economie weer op gang te zwieren. België paste dit, zoals vele andere landen dan ook toe.
Neen, het beleid is juist pro-cyclisch in Europa. In tijden van crisis wordt de broeksriem aangehaald en probeert men het begrotingsdeficit terug te dringen. Met catastrofale gevolgen, zoals ook Prof.dr. De Grauwe zegt, nochtans de man van de anti-Keynesiaanse, neoliberale revolutie in zijn tijd.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 12:18   #167
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel de heksenjacht tegen GD is politiek gemotiveerd, georchestreerd en opgedragen vanuit o.a. Brussel, Washington en joodse lobbies. (zie post 118).

Volgens vooraanstaande juristen is er onvoldoende wettelijke basis, gebrekkig bewijsmateriaal, wordt er druk uitgeoefend op justitie en er is inmenging in het juridisch proces van buiten.

...
Wie had zoiets verwacht?
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 16:01   #168
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als dat de enige opposite is, dan is er geen oppositie, hé. Tenzij dat je denkt dat "Shoananas!" zingen de revolutie dichterbij brengt. Grappig liedje voor de rest, maar daar blijft het dan ook bij.
Wel, er IS geen enkele oppositie meer mogelijk, dat is juist mijn punt wat ik hoger al vermeldde (juister is, dat is het punt van o.a. de Benoist, Dugin, Bowden enz). Westers libarisme (progressivism), met haar exceptionalism is globalism, internationalisme, waant zich superieur, of het nu linksen of ''rechtsen'' zijn (de nep nationalisten die enkel voor Israel nationalisme willen =zionisme). De agendas van links (cultural marxism = degeneratie cultuur, absolute vrijheid voor het individu overal, feminisme, uiteenvallen van traditionele waarden zoals het gezin ) en rechts (neocons en winstbejag, oorlog,verovering van nieuwe afzetmarkten) vallen samen = the empire = soft totalitarianism.

Linksen zonder agenda zoals bv antifa, occupy, etc zijn de beste (ongewilde) bondgenoten in dat verhaal, want ze verhinderen oppositie en worden gebruikt om andere polen zoals een traditionele russische maatschappij te destabiliseren / vrhinderen en te onderwerpen aan the empire met haar liberalism/progressivism. Kijk naar Pussy Riot en Femen edm (Femen = gesponsord door zionisten), die voorspelbaar genoeg geen probleem hebbem met racisme in Israel of Judaisme/ Talmudisme. Wel met de katholieke, orthodoxe kerk en de îslam... etc etc

The empire zijn trouwens diegenen die uw Islam willen uitschakelen (daar waar linkse nationalisten dat absoluut niet willen en respect voor alle culturen en echte bewaren van diversiteit nastreven).

Kijk maar eens hoe echte nationalisten wereldwijd worden aangepakt: Libya, Syrie, Iran: het Grote Kwaad. Groot Israel is het doel van the empire. Steeds zijn het joodse lobbies die 1) bepalen wat de empire doet 2) elke vorm van nationalisme (cultureel, ethnisch) verhinderen (behalve hun eigen nationalisme dan), omdat de meeste nationalisten de agenda van de zionisten door hebben (dus zijn het NAZIS en moet dat beeld gecreeerd worden). .

De enige echte oppositie zijn de bewegingen zoals Global Revolutionary Alliance, Derde en Vierde Positie bewegingen, Nieuw Rechts, Linkse Nationalisten, Traditionalisten. Maar die (conservatieve, reactionaire) ideeen krijgen geen enkele kans, waarom niet? Omdat die allemaal gelijkgesteld worden met het Grote Kwaad. Elke discussie wordt onmogelijk gemaakt, vanwege 'the empire'' die oplegt wat historisch-cultureel als feit en dogma geldt. Omdat historisch revisionisme niet mogelijk is: de geldende versie van wat er gebeurd is in Europa tussen 1914 -1945 is heilig en daar mag niet aan geraakt worden, op straffe van gevangenisstraffen, boetes, academisch verbannen worden etc etc : het is ''thought criminality''. Wie dan ook maar een klein deeltje van het gebeurde wil ''revisioneren'' (en als je conservatief bent, kan je niet anders dan bepaalde denkers aanraken die over historisch revisionisme spreken), wordt afgevoerd als ketter (het moet zelfs absoluut niet eens gaan over holocaust revisionisme, maar gewoon het narratief, de context van historische feiten in vraag stellen of onderzoeken.

Luister naar de voordracht van Jonathan Bowden hieromtrent, het is de moeite. Vandaar dat ik hoger al geschreven heb dat Western Liberalism = de Holocaust, en dat komt niet van mij hé. Wie ook maar 1 iets positief zegt over NS bijvoorbeeld, ook al heeft hij gelijk, wordt geliquideerd door het systeem. Elke gevaarlijke politieke denker / systeem die ook maar ergens alludeert dat de cijfers van de holocaust niet kloppen, wordt afgemaakt door het systeem. (We zien dat stramien steeds aan het werk, of het nu Jobbik, Golden Dawn of Ahmadinejad is)...

De revisionismewetten zijn dus een geweldig wapen, dat gebruikt wordt door the empire, om de agenda door te zetten, Dixit ook Bowden. Het is daarom dat ik ook dit tersprake bracht. En het is duidelijk waarom.
.

Laatst gewijzigd door straddle : 6 oktober 2013 om 16:04.
Oud 6 oktober 2013, 16:13   #169
Khalid Bin Waleed
Banneling

Standaard

Citaat:

De militia is opgericht ter verdediging van de lokale bevolking tegen de horde immigranten en verdediging tegen het tuig van antifa. Antifa is opgericht als aanvallende kracht tegen de nationalisten. De militia wordt ook ingezet voor werken van solidariteit zoals het uitdelen van voedsel, brandbestrijding, waterverdeling, reparatiewerken etc
Maar grosso modo is de GD toch laag bij de gronds crapuul, een militie, zoals je wil, die streeft naar etnische zuiveringen ed.
Khalid Bin Waleed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 19:07   #170
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bin Waleed Bekijk bericht
Maar grosso modo is de GD toch laag bij de gronds crapuul, een militie, zoals je wil, die streeft naar etnische zuiveringen ed.
Dit.

Hitler gebruikte ook de woorden "verdediging" om het Duitse volk op het verkeerde been te zetten met de terreur tegen joden.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 19:18   #171
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Allez Hitler, het Grote Kwaad, wordt er zeer voorspelbaar weer bijgesleept, dat is de enige repliek.

Oud 6 oktober 2013, 19:21   #172
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez Hitler, het Grote Kwaad, wordt er zeer voorspelbaar weer bijgesleept, dat is de enige repliek.

2

Dat is gewoon een populaire maar simplistische drogredenering. Vaak gebruikt door de zelfingenomen linkse elite.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 19:52   #173
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Nu Tamam er Hitler heeft bijgehaald...

Hitler is terug en hij is antiracist: Antiracist Hitler.
Klik op de link

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  antiracist Hitler.PNG
Bekeken: 36
Grootte:  172,2 KB
ID: 91721

.

Laatst gewijzigd door straddle : 6 oktober 2013 om 19:53.
Oud 6 oktober 2013, 21:34   #174
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik zei is: de VRT is neoliberaal. Sinds de jaren '70 is er een beweging voor een rechtser economisch beleid die je neoliberaal of neoconservatief kunt noemen. Je kan ook zeggen "ja maar dat is geen echt liberalisme". Ok, maar what's in a name?
Neo-liberaal is een term zonder inhoud. Het wordt onder andere bedoeld om het beleid van Reagan, Thatcher, enz.. aan te duiden. Dat is zoals 'neo-conservatief' ook nergens op slaat, vermits het maar weinig met het oorspronkelijke conservatisme te maken heeft. Is het toevallig dat jij over 'neo-liberaal' spreekt? Je gebruikt vaak van die vage begrippen.

Citaat:
Inderdaad. Men moet zoveel mogelijk bronnen raadplegen. En wat ik dan lees en hoor bij mensen als Soral lijkt mij zwaar ontoereikend. Wat denk jij over Soral?
ken ik maar vaag

Citaat:
Ja, omdat men teveel geld uitgeeft aan het socialiseren van de verliezen, én omdat zij die de winsten in eigen zak privatiseren niet willen bijdragen aan de financiering van die staat, maar er wel maximaal van profiteren.
Zoals gezegd gebeurt dat, maar het staatsbeslag was en is al veel te hoog van voor de crisis. Politici horen sowieso niet voor bankier te spelen. De staatsschuld is er niet de voorbije jaren gekomen. Dat is onhoudbaar, niet-renderende industrieën openhouden is dan waanzinnig.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 00:13   #175
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bin Waleed Bekijk bericht
Klein grut vergeleken met Al Qaeda-achtige groeperingen uiteraard. Waarover je wijselijk zeer stillekkes blijft...
Eerder wanhopige mensen die Gouden Dageraders, in handen gevallen van mensen met een duidelijk politiek agenda, die hun troepen kunnen ronselen bij het gewone volk, dat van al die immigranten de meeste hinder ondervind.
Hier is dat niet anders, maar vermits er ( voorlopig )minder miserie is, en percentsgewijs ook een beetje minder immigranten, is er ook minder geweld.
Maar begin toch maar stillaan na te denken over verhuizen, want ik denk dat het ook hier slecht gaat aflopen binnen afzienbare tijd. De mensen zijn het zo beu als kouwe pap, en dan word �*lles mogelijk...
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 00:15   #176
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Dit.

Hitler gebruikte ook de woorden "verdediging" om het Duitse volk op het verkeerde been te zetten met de terreur tegen joden.
Tiens, dat was lang geleden , dat een " progressieve " zeveraar met den Dolf op de proppen kwam...
Oud 7 oktober 2013, 00:23   #177
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:

Hier een andere uitleg :

https://www.youtube.com/watch?v=9gmuGFwlHsA

Dit is ook een goei ! Nu hoor je het eens van een ander !!

https://www.youtube.com/watch?v=fi6fvwxB2Bg

Laatst gewijzigd door meneer : 7 oktober 2013 om 00:28.
Oud 7 oktober 2013, 01:20   #178
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Hier een andere uitleg :

https://www.youtube.com/watch?v=9gmuGFwlHsA

Dit is ook een goei ! Nu hoor je het eens van een ander !!

https://www.youtube.com/watch?v=fi6fvwxB2Bg
https://www.youtube.com/watch?v=m1fMf8CB7jE
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 12:51   #179
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Gouden Dageraad of niet, corruprt zijn ze allemaal.
De Eu (U) wordt uitgeplunderd door deze bende Balkanboeven. Brussel stuurt miljarden richting het oostblok voor lege zwembaden en wegen die nergens naar toe gaan.

Er zal toch echt eens een daad moeten worden gesteld.
Oud 7 oktober 2013, 15:41   #180
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
Ik zie het verband niet Charlie ( Manson ? )
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be