Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête:
0%
Aantal stemmers: 0. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2013, 12:25   #161
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je bevestigt dus wat ik zei.

Zelfs de EU kan niet als reddingsboei meer fungeren.

Het grootste probleem in dit land zijn de grendels. En er komen er nog voortdurend bij. Zolang de Vlamingen de grendels op de democratie niet afbreken zullen ze het slavenvolk van de Belgische francofonie blijven.
En wie is de architect van die grendels? Juist ja, staatsheld Wilfried Martens. Dat die man op een voetstuk geplaatst wordt in Wallonie kan ik perfect begrijpen. Maar dat hij als een held aanzien wordt in de Vlaamse ontvoogdingsstrijd is simpelweg hallucinant.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2013, 12:30   #162
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De prognose is dat men in 2015 helemaal niet meer zeker is of men de pensioenen nog kan betalen.

Was dat toen ook misschien?

En dan hebben we het niet eens over de banken.
In 2015 al? Dat wist ik niet. Ik dacht dat het grapje toch nog een tiental jaar kon aanslepen.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2013, 12:49   #163
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En wie is de architect van die grendels? Juist ja, staatsheld Wilfried Martens. Dat die man op een voetstuk geplaatst wordt in Wallonie kan ik perfect begrijpen. Maar dat hij als een held aanzien wordt in de Vlaamse ontvoogdingsstrijd is simpelweg hallucinant.
De architect van de eerste staatshervorming en de grendels is Gaston Eyskens.

Wie de verschrikkelijke impact wil kennen van die grendels raad ik "Grendel is een monster van Beowulf" van Jean-Pierre Rondas aan.

http://www.nieuwpierke.be/forum_voor...e/nl/node/1004

Waarom moeten de Franstaligen beschermd worden door supergrendels terwijl er zelfs regeringen kunnen gevormd worden zonder Vlaamse meerderheid?

De grendels dienen NIET om de Franstaligen te beschermen maar om de Vlamingen baas te blijven, onder de knoet te houden en op de knieën te dwingen.
Oud 11 oktober 2013, 12:52   #164
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
In 2015 al? Dat wist ik niet. Ik dacht dat het grapje toch nog een tiental jaar kon aanslepen.
Dat komt omdat dit probleem al door menige regering voor zich uit werd geschoven.
Oud 11 oktober 2013, 13:06   #165
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Het was de (toenmalige en ondertussen overleden) minister van pensioenen zelf die dit nieuws te berde bracht.
Oud 11 oktober 2013, 13:33   #166
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
zo n lang en laag niveau trajekt .aan die man en zijn partij danken we onze formidabele staatsschuld ,zijn grootste prestatie buiten vreemd gaan is die tunnel waar geen eind aan komt
Ben blij dat hij er eerder inzit dan ik, de grootste leugenmachine die er op deze aardkloot heeft rondgelopen.
Maar troost u, zijn opvolger zit klaar om in 2014 mee te regeren, met hetzelfde programma en hetzelfde licht aan de ingang van de tunnel, "ten voordele" van zijn bevolking.

Blij toe dat we van dat Europees zetel vulsel af zijn.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2013, 13:38   #167
subocaj

Standaard

Citaat:
De prognose is dat men in 2015 helemaal niet meer zeker is of men de pensioenen nog kan betalen.

Was dat toen ook misschien?

En dan hebben we het niet eens over de banken.
Lig je daarvan wakker?
Al eens aan gedacht hoe je dat voor jezelf en je medemensen kan veranderen?
Of heb je al je vertrouwen gelegd in Martens 9, sorry, BDW?
Oud 11 oktober 2013, 13:43   #168
stuyckp
Banneling

Standaard

In feite zijn de crisissen van het verleden nooit opgelost, maar uitgesteld.
En nu komt alles als een boemerang terug.
Martens is dus voor mij ook niet echt de super redder van België geweest, eerder de architect van de miserie van nu. Net zoals alle andere politici van zijn generatie en die van ervoor en erna. Alle politici dus die tot op heden aan de macht zijn geweest zijn verantwoordelijk voor de miserie.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2013, 13:50   #169
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Lig je daarvan wakker?
Al eens aan gedacht hoe je dat voor jezelf en je medemensen kan veranderen?
Of heb je al je vertrouwen gelegd in Martens 9, sorry, BDW?
Je zou verbaasd staan als je moest weten van wat ik allemaal letterlijk wakker lig.

Over hoe te veranderen, uiteraard heb ik daar al over nagedacht. Een Vlaamse staat.

Weet je niet? Dan kan de Vlaming voor of tegen de Vlaamse President stemmen als hem dat zo uitkomt. Men kan als Vlaamse regering dan beslissingen afwegen en nemen in functie van wat het beste is voor het Vlaamse volk, in tegenstelling tot hoe het nu gebeurd, in functie van wat het beste is voor het Waalse volk.
Oud 11 oktober 2013, 14:07   #170
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
In feite zijn de crisissen van het verleden nooit opgelost, maar uitgesteld.
En nu komt alles als een boemerang terug.
Martens is dus voor mij ook niet echt de super redder van België geweest, eerder de architect van de miserie van nu. Net zoals alle andere politici van zijn generatie en die van ervoor en erna. Alle politici dus die tot op heden aan de macht zijn geweest zijn verantwoordelijk voor de miserie.
Een fout in je redenering, ze is veroorzaakt door de slaven, wat jij politici noemt, van het kapitaal, door beide ogen dicht te knijpen en het kapitaal vrij spel te geven. Hij en den dikke hebben ervoor gezorgd dat je dient te zorgen geen spaargeld te hebben, zeker niet bij banken, want deze sujetten hebben nu de toestemming aan de banken gegeven je spaargeld te gebruiken om hun verliezen aan te vullen.
De impact zal pas duidelijk worden als er een volledig vermogen register is en geloof me ze zijn er druk mee bezig met medeweten van je vriendjes.
Oud 11 oktober 2013, 14:27   #171
subocaj

Standaard

Citaat:
Je zou verbaasd staan als je moest weten van wat ik allemaal letterlijk wakker lig.

Over hoe te veranderen, uiteraard heb ik daar al over nagedacht. Een Vlaamse staat.

Weet je niet? Dan kan de Vlaming voor of tegen de Vlaamse President stemmen als hem dat zo uitkomt. Men kan als Vlaamse regering dan beslissingen afwegen en nemen in functie van wat het beste is voor het Vlaamse volk, in tegenstelling tot hoe het nu gebeurd, in functie van wat het beste is voor het Waalse volk.
Zielig dat je zo bezorgd bent om het Waals en het Vlaams volk, terwijl je rondom je ziet dat politici, Vlaams of Waals geen barst met je mening inzitten.
Je stelt je hoop op een vaag "confederaal" principe dat de Vlaamse angsthazen werknemers die erin geloven denken hun job veilig te stellen, niet in de gaten hebbende, dat je Roemeense en Bulgaarse vrienden ongehinderd al hier zijn om het werk van jou te doen voor een derde van jouw loon.

MET TOESTEMMING VAN ALLE RECHTSE EN LINKSE PARTIJEN DIE BELGIË EN VLAANDEREN REGEREN.
Oud 11 oktober 2013, 14:33   #172
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben blij dat hij er eerder inzit dan ik, de grootste leugenmachine die er op deze aardkloot heeft rondgelopen.
Maar troost u, zijn opvolger zit klaar om in 2014 mee te regeren, met hetzelfde programma en hetzelfde licht aan de ingang van de tunnel, "ten voordele" van zijn bevolking.

Blij toe dat we van dat Europees zetel vulsel af zijn.
Ik denk niet dat Kris Peeters voor het federale premierschap gaat.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 11 oktober 2013, 14:36   #173
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat Kris Peeters voor het federale premierschap gaat.
ah nee ? gaat hij met politiek stoppen mss ? immers (als de uitslag enigszins in de lijn ligt van de verkiezingsuitslag in 2010) voor het minister-presidentschap van Vlaanderen zal hij behoorlijk wat stemmen tekortkomen ...

ik weet het (en het kan dienen als verzachtende omstandigheid voor u) : er is nog geen enkele journalist of politicoloog die onze zonnegod met deze evidentie durfde te confronteren...

Laatst gewijzigd door Anna List : 11 oktober 2013 om 14:37.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2013, 14:53   #174
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zielig dat je zo bezorgd bent om het Waals en het Vlaams volk, terwijl je rondom je ziet dat politici, Vlaams of Waals geen barst met je mening inzitten.
Iemand moet het doen.

Citaat:
Je stelt je hoop op een vaag "confederaal" principe dat de Vlaamse angsthazen werknemers die erin geloven denken hun job veilig te stellen, niet in de gaten hebbende, dat je Roemeense en Bulgaarse vrienden ongehinderd al hier zijn om het werk van jou te doen voor een derde van jouw loon.
Is dit werkelijk alles wat je kan opbrengen als reden om in Belgie te blijven?

Citaat:
MET TOESTEMMING VAN ALLE RECHTSE EN LINKSE PARTIJEN DIE BELGIË EN VLAANDEREN REGEREN.
Reden te meer om Belgie af te breken.
Oud 11 oktober 2013, 14:56   #175
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ah nee ? gaat hij met politiek stoppen mss ? immers (als de uitslag enigszins in de lijn ligt van de verkiezingsuitslag in 2010) voor het minister-presidentschap van Vlaanderen zal hij behoorlijk wat stemmen tekortkomen ...

ik weet het (en het kan dienen als verzachtende omstandigheid voor u) : er is nog geen enkele journalist of politicoloog die onze zonnegod met deze evidentie durfde te confronteren...
Zijn uitspraken van deze week in het Vlaamse parlement waren pure verkiezingspropaganda en doen mij besluiten dat dit heerschap uitsluitend naar het Vlaamse minister presidentschap zal dingen. Het is niet nodig dat hij de verkiezingen wint. Hij moet alleen zien te voorkomen dat VB + N-VA samen de helft van de zetels halen.
Oud 11 oktober 2013, 14:57   #176
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn uitspraken van deze week in het Vlaamse parlement waren pure verkiezingspropaganda en doen mij besluiten dat dit heerschap uitsluitend naar het Vlaamse minister presidentschap zal dingen. Het is niet nodig dat hij de verkiezingen wint. Hij moet alleen zien te voorkomen dat VB + N-VA samen de helft van de zetels halen.
Op welke manier heeft hij daar invloed op?
Oud 11 oktober 2013, 15:04   #177
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op welke manier heeft hij daar invloed op?
De Vlamingen worden graag bedot en dat weet Kris. Daarom dat hij eerder deze week een opstoot van Vlaams nationalistische gevoelens had in de kamer. Die opstoten zullen frequenter worden naarmate de verkiezingen naderen. Het zal hem wel wat stemmen opleveren bij de brave Vlamingen. Dus ja, uiteraard heeft hij zelf invloed op de stemmen die hij haalt. Dat hebben zijn voorbeelden Martens en leterme al herhaaldelijk bewezen. De slogan "Vlaams zijn is goed voor tijdens de verkiezingen" is nooit ver weg bij de Tjeeven, het levert hen namelijk stemmen op.

Laatst gewijzigd door fox : 11 oktober 2013 om 15:05.
Oud 11 oktober 2013, 15:13   #178
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Vlamingen worden graag bedot en dat weet Kris. Daarom dat hij eerder deze week een opstoot van Vlaams nationalistische gevoelens had in de kamer. Die opstoten zullen frequenter worden naarmate de verkiezingen naderen. Het zal hem wel wat stemmen opleveren bij de brave Vlamingen. Dus ja, uiteraard heeft hij zelf invloed op de stemmen die hij haalt. Dat hebben zijn voorbeelden Martens en leterme al herhaaldelijk bewezen. De slogan "Vlaams zijn is goed voor tijdens de verkiezingen" is nooit ver weg bij de Tjeeven, het levert hen namelijk stemmen op.
Dat was in het verleden zeker het geval, de tijden zijn verandert. Het zou me verbazen als ze bij volgende verkiezing nog 15% halen. Ik denk niet dat bij die 15% nog mensen bij zitten die zich door het CD&V "Vlaams-Nationalisme" laten leiden om erop te stemmen.
Oud 11 oktober 2013, 15:24   #179
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was in het verleden zeker het geval, de tijden zijn verandert. Het zou me verbazen als ze bij volgende verkiezing nog 15% halen. Ik denk niet dat bij die 15% nog mensen bij zitten die zich door het CD&V "Vlaams-Nationalisme" laten leiden om erop te stemmen.
Die halen zowel bij de Vlaamse als Federale verkiezingen rond de 20 procent. Dat is gewoon een axioma in Vlaanderen.
Oud 11 oktober 2013, 15:33   #180
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die halen zowel bij de Vlaamse als Federale verkiezingen rond de 20 procent. Dat is gewoon een axioma in Vlaanderen.
We zullen zien, zolang duurt het niet meer.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be