![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou het ooit eens omgekeerd willen zien gebeuren .... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat denkt u bijvoorbeeld van het hierna volgend alternatief? http://www.democratie.nu/
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En om eerlijk te zijn, momenteel zijn er veel bevoegdheden voor Vlaanderen en ze lijken er toch ook een potje van te maken. Kijk maar naar de Oosterweel verbinding in Antwerpen. Wat een soep is dit niet? En burgemeesters klagen steen en been over de regelneverij in Vlaanderen. Het is niet omdat alles plots in Vlaanderen beslist wordt dat alles zoveel beter zal gaan. Ik houd mijn hart vast voor het moment waarop de verkeersreglementering lokaal wordt, dan gaan we pas afzien vrees ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wellicht hebt u "Xenophon" niet goed begrepen.
Immers: 'een kaderakkoord over confederalisme' komt er niet. De N-VA zal de door haar gewenste 'herstelregering' op haar buik mogen schrijven. De regering "Di Rupo II" - een uitgebreid 'cordon sanitaire' inbegrepen - staat nu al in de steigers. Wat er ook de uitslag van moge zijn, de stembusgang van 25 mei 2014 zal haar heus niet tegenhouden.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 12 oktober 2013 om 08:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Minister-President
|
![]() Jou kinderhand is ook vlug gevuld hé.
sta me een paar opmerkingen toe ? 1. Geen bron 2. Met de zogezegde "oplawaai" die De Block verkoopt aan de N-VA , blijft de O-VLD nog steeds onder het resultaat van de verkiezingen van 2010. Amaai nogal een "oplawaai" 3. De zogezegde oplawaai van Di Rupo......voor het eerst heeft meer dan 50 % vertrouwen in de federale regering, geleid door Di Rupo. 52 %...dat is "met de hakken over de sloot". 4. VB blijft op zelfde resultaat van de laatste verkiezingen....dus er zijn een paar VB light overgelopen naar de CD&V en o-VLD. Amaai, ik zou zo een kiezers toch niet willen hoor ..... ![]() 5. Slotopmerking, deze peiling heeft aan dat de N-VA dezelfde score haalt als in 2010....en de traditionele partijen zijn "happy" ![]() edit ps Dit is een peiling !
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá Laatst gewijzigd door nabat54 : 12 oktober 2013 om 08:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar bovendien, zelfs al zou Vlaanderen het op zijn eigen alleentje rommeliger doen, dan vind ik nog dat wij dat 'verdienen': ik moet geen Franstalige schoonmoeder hebben om mij als overheid te besturen. Als we als volk zoveel amateuristischer zouden zijn dan de Franstaligen, dan moeten we maar amateuristischer bestuurd worden. In ieder geval heeft Vlaanderen niet gezorgd voor onze diep-diepe staatsschuld .... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders dan in 2010-2011 zal de vorming van de regering Di Rupo II echter in een oogwenk gepiept zijn.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(lukraak gekozen hoor volgende foto, er zijn er meerdere ... ) ![]() Hier in België blijven de mensen rustig knusjes thuis koffietje speculoosje biertje, voor de buis zitten want men moest eens een aflevering missen van de één of andere zeep serie ... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ongeacht of je er vrolijk van wordt of net niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een echte demokratie betoogt de burger niet, hij beslist.
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien uw voorspellingen allemaal zo zijn als uw vorige... En wat nu? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je roept het zo levensecht op dat ik er bijna fysiek ongemakkelijk bij word.
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kleine correctie: in een échte democratie HOEFT de burger niet eens te betogen, ...
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Man de VRT stoort mij soms echt.
Ze kunnen hun Belgicisme vaak moeilijk verbergen. Deze week in Terzake 9/10: "Vlamingen en Franstaligen eendrachtig achter de rode duivels. met z'n allen EN tricoloor opweg naar Brazilië" Terzake 11/10: "geen meerderheid dat is duidelijk, maar wel tekenen van herstel (over traditionelen)". "je hebt die vergelijking tussen peilingen, maar er tekent zich toch wel een tendens af (over vermeende daling van N-VA)" Ze hebben duidelijk instructies gekregen om te doen alsof de "hype" (want dat moet het dan wel geweest zijn) rond NVA gedaan is. En dat het echt niet meer nodig is om op hen te stemmen. Daarnaast moeten de N-VA stemmers toch beseffen dat de rode duivels België hebben gered van de ondergang ![]() Laatst gewijzigd door Perzik : 12 oktober 2013 om 08:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat weet ik ook wel. Het punt dat ik hier maak is het volgende. VB zit op het zelfde resultaat als "zwarte zondag" in 1991 ondertussen is er uit de assen van de VU , een nieuwe partij ontstaan , de N-VA, en die haalt volgens "de peiling" hetzelfde resultaat als de verkiezingen in 2010.....een resultaat die niemand had zien aankomen. (Grootse partij in Vlaanderen en in Belgie) En de traditionele partijen zijn happy....want geen monsterscores voor de N-VA in de peilingen. Als Di Rupo 2 er de groenen voor nodig heeft zal hij hen er bij nemen, om zijn regering te vormen. Kijk maar naar de gemeenteraad van Antwerpen, vroeger, alle partijen samen tegen het VB. Blijkbaar zal de vlaming nog meer moeten afzien totdat hij beseft dat Belgie een kunstmatig gedrocht is. ps : Ik ben geen VB stemmer, of ex VB stemmer....ik stel gewoon feiten vast over een iets langere periode, een paar decennia, in vergelijking tot de "twitterende" medemens. Je gaat met mij akkoord dat de openingspost op deze draad nogal "kort" is ? Twitterend zou ik zo zeggen. Gentse Vlaamse groet aan de Brusselse Vlaming.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Banneling
|
![]() Ik denk nog iets langer dan overmorgen.
Ik vrees dat ik tegen dan pure balsamico zal pissen. ![]() Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 oktober 2013 om 08:41. |
![]() |
![]() |