Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Zijn flaminganten nazi's?
JA 7 14,29%
NEE 25 51,02%
HET INTERESSEERT ME NIET 17 34,69%
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2013, 18:43   #161
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Het wordt moeilijker en moeilijker om interessante bijdragen te vinden op dit forum. Bij deze een oproep om minder te bashen en te trollen.
Oud 27 oktober 2013, 17:11   #162
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Het wordt moeilijker en moeilijker om interessante bijdragen te vinden op dit forum. Bij deze een oproep om minder te bashen en te trollen.
zonet online de zevende dag bekeken .. gerolf, kathleen, willem-frederik,steven en zelfs jo tekenden present .. doch waar is jan ?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 27 oktober 2013 om 17:13.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2013, 17:17   #163
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
zonet online de zevende dag bekeken .. gerolf, kathleen, willem-frederik,steven en zelfs jo tekenden present .. doch waar is jan ?
Die zit gezellig thuis en is zich aan het verkneukelen over jouw frustraties en ergernis.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2013, 17:18   #164
Remspoortobback
Banneling

Standaard

Citaat:
Gaan zeilen met bruneau?

Ps. Niet zeeziek geworden door de losbol kathleen?
Remspoortobback is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2013, 17:58   #165
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Die zit gezellig thuis en is zich aan het verkneukelen over jouw frustraties en ergernis.
vergis ik me ? wordt het nv-a door tallozen niet op een piedestalleke gezet voor de openheid, de transparantie en de ardeur waarmee heikele onderwerpen aangepakt worden ? vergis ik me ? wordt het nv-a niet geroemd voor de meesterlijke communicatie die gevoerd wordt ? vergis ik me ? had het nv-a geen meester-strateeg in haar rangen ?

raar toch dat wanneer Valère, Heert Bourgeois en co tongslippen dit 's anderdaags door de burgemeester in bijberoep gecorrigeerd worden. dit keer niet.
waar blijft het nv-a standpunt in deze ?
waar is jan ?
en waar blijft bart ?

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 27 oktober 2013 om 18:08.
Oud 28 oktober 2013, 20:31   #166
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waar is jan ?
Niet meer zoeken! Ik heb jan gevonden.

Hij lijkt OK.
Oud 28 oktober 2013, 20:45   #167
Echte Waal
Staatssecretaris

Standaard

Je kan Jan Jambon enkel een gebrek aan goede smaak verwijten

Het niveau bij Knack zeg...

In dat rusthuis voor Hitleradepten was Jambon op 7 mei 2001 namens de Vlaamse Volksbeweging aanwezig...
Oud 28 oktober 2013, 20:52   #168
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

ik heb hem dat kieken zien bakken vandaag!!
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 10:08   #169
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Ongetemde Leeuw's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Hoort deze draad niet thuis in het kleuterhoekje?
Oud 29 oktober 2013, 17:45   #170
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
'N-VA-kopstuk Jan Jambon heeft voor het eerst gereageerd op de uitgelekte foto’s van een toespraak op een bijeenkomst van het Sint-Maartensfonds in 2001. ‘Ik heb de collaboratie nooit vergoelijkt, maar altijd beschouwd als een historische vergissing’, verdedigt hij zich in Gazet van Antwerpen.
Jam Jambon kwam vorige week even in het oog van een storm terecht toen het Nieuw-Solidaristisch Alternatief uitpakte met foto’s van Jan Jambon op een bijeenkomst van het Sint-Maartensfonds in 2001. De link met het Sint-Maartensfonds - een vereniging van Vlamingen die aan de zijde van de SS streden in de Tweede Wereldoorlog - kwam bijzonder ongelegen voor een partij als N-VA die zich niet graag geassocieerd ziet met meer extreem rechts of ronduit fascistische organisaties.

Jan Jambon reageert nu voor het eerst op de hetze. ‘Ik heb nooit de collaboratie vergoelijkt. Integendeel, ik heb die altijd beschouwd als een historische vergissing die de Vlaamse beweging tientallen jaren achteruit heeft geslagen’, vertelt hij aan Gazet van Antwerpen. Het N-VA-kopstuk verklaart dat hij in die periode verschillende verenigingen bezocht om mensen te mobiliseren voor de betoging tegen het Lambertmontakkoord. En hij was lang niet de enige politicus die dat deed, vermeldt hij er bij. ‘Organisaties zoals het Sint-Maartensfonds werden toen druk bezocht door politici, zoals Hugo Schiltz, Vic Anciaux, Johan Sauwens, Jaak Gabriëls’, klinkt het.

Volgens Jambon is het irrelevant om door te gaan op de vraag of hij nu nog een toespraak zou geven voor het Sint-Maartensfonds. De organisatie bestaat immers niet meer.'
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131029_00814665
Jan Jambon reageerde op zijn optreden tijdens een nazi feestje, naar aloude nv-a traditie. ’t Is te zeggen : niet.

Laat ons kort analyseren hoe meneer Jambon aankijkt tegen het feit dat hij een toespraak bracht voor een zaal nazi’s.

Jan beschouwt de collaboratie als een historisch vergissing van de vlaamse beweging. Goed om weten, doch deze wetenswaardigheid heeft geen uitstaans met het feit dat meneer Jambon speecht voor nazi’s.

Meneer Jambon weigert gewoon een verklaring te leveren. Hij ontwijkt , want hoe moet men anders het antwoord “ik ben niet de enige politicus die dat deed” opvatten ? Alsof speechen op nazi feestjes OK zou zijn omdat “anderen” dat ook doen.

Sotternijen als zou het een irrelevante vraag zijn om te weten of meneer Jambon nu nog nazi’s zou toespreken omdat het sint-maartenfonds niet meer bestaat, zijn wat het zijn : witzen die de aandacht van erger moet afleiden.

Al bij al moet men tevreden zijn met meneer Jambons reactie. Hij toont waartoe hij in staat is.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 29 oktober 2013 om 18:06.
Oud 29 oktober 2013, 18:05   #171
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De Morgen
Ik ontken de collaboratie niet. Het was een politiek-technische vergissing." Kamerlid Jan Jambon (N-VA) sprak gisteren voor het eerst kort over de foto's die vorige week opdoken van zijn toespraak op het jubileum van het Sint-Maartensfonds in 2001.
Dat fonds was een vereniging van ex-oostfrontstrijders en hun familieleden. "Ik was op die bijeenkomst als vertegenwoordiger van de Vlaamse beweging. Ik kwam er promotie maken voor een grote betoging 's anderendaags in Gent. Meer niet. Een interessant detail is trouwens dat de oprichting van de N-VA voor het eerst ter sprake kwam tijdens die betoging", vertelde Jambon in de marge van de persconferentie over de nieuwe congresteksten van zijn partij.

"In die tijd gingen we spreken voor allerlei organisaties. Van het Davidsfonds tot het Sint-Maartensfonds. Maar daarvoor sta ik helemaal niet achter alles wat daar gezegd werd door anderen."

Partijvoorzitter Bart De Wever sprak gisteravond in 'Terzake' zijn steun uit aan Jambon. "Hij was daar als spreker in een tijd dat we het nog normaal vonden dat politici van allerlei partijen op een dergelijk evenement aanwezig waren. Vandaag is dat ondenkbaar."
Laat ons aansluitend ook even meneer De Wevers reactie op het feit dat zijn fraktieleider speechte op nazi bijeenkomsten onder de loupe houden : “Hij was daar als spreker in een tijd dat we het nog normaal vonden dat politici van allerlei partijen op een dergelijk evenement aanwezig waren. Vandaag is dat ondenkbaar."

Dit is vintage De Wever. Een antwoord dat goed bekt, doch eigenlijk klinklare onzin is.

Meneer De Wever stelt hier dat het vroeger normaal zou zijn geweest dat politici op nazi feestjes aanwezig waren. Meneer De Wever en ik frequenteren wellicht andere milieus, doch in mijn leefwereld is het nooit normaal geweest dat politici nazi bijeenkomsten bijwonen. Uitgezonderd nazi’s vanzelfsprekend, doch wellicht is die gedachte dan weer te "normaal" voor de heren De Wever en Jambon.

Meneer De Wever stelt ten slotte dat het nu “ondenkbaar “zou zijn dat politici nazi bijeenkomsten opluisteren met hun aanwezigheid. Waar slaat die redenering ergens op ? Meneer De Wevers moreel besef past zich aan al naargelang er meer of minder gestemd wordt op hem ? Vandaag ondenkbaar, maar gisteren niet.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 29 oktober 2013 om 18:08.
Oud 29 oktober 2013, 18:09   #172
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

De hamvraag (question Jambon) is: zou de N-VA zich vandaag gegeven dezelfde omstandigheden als tijdens de tweede wereldoorlog op dezelfde manier als het VNV gedragen en dus met de bezetter collaboreren ?
Oud 29 oktober 2013, 19:12   #173
De Brabander
Minister-President

Standaard

Jullie leven zelf van 'kaakslagen' en andere historische wrok.
Oud 29 oktober 2013, 19:14   #174
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de gebonden stem Bekijk bericht
Richt je blik tot eens naar de toekomst. Wat lossen haatepistels op? Op kan je niet zonder haat? Hoe oud ben je in feite (niet dat je dat moet vertellen)?
Hij lijkt me erg beinvloed door de nieuwe garde nazi's die zijn partij met 10.000den per jaar binnenhaalt als stemvee. Hij klinkt precies als Belkacem. Hij zal een beetje te intensief geinterculturaliseerd hebben.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 19:18   #175
Echte Waal
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de gebonden stem Bekijk bericht
En wat zou onze koning doen?
Laurent om advies vragen.
Oud 29 oktober 2013, 19:20   #176
Echte Waal
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
Hoort deze draad niet thuis in het kleuterhoekje?
Ge bedoelt Jong NVA?
Oud 29 oktober 2013, 19:59   #177
De Brabander
Minister-President

Standaard Zijn flaminganten nazi's?

Jambon ziet er geen probleem in naar een nazifeestje te gaan om er een toespraak te houden. Zijn voorzitter, Bart De Wever, vindt dat dit moest kunnen en spreekt geen kwaad woord over Jambon. Schiltz, Sauwens en Anciaux gingen Jambon voor. De Wever ontmoette de negationist Le Pen. Houden flaminganten van nazi's ? En indien niet, tolereren ze hen dan niet? Wat denkt u?
Oud 29 oktober 2013, 20:01   #178
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Jambon ziet er geen probleem in naar een nazifeestje te gaan om er een toespraak te houden. Zijn voorzitter, Bart De Wever, vindt dat dit moest kunnen en spreekt geen kwaad woord over Jambon. Schiltz, Sauwens en Anciaux gingen Jambon voor. De Wever ontmoette de negationist Le Pen. Houden flaminganten van nazi's ? En indien niet, tolereren ze hen dan niet? Wat denkt u?
Nu is het wel wat welletjes met dit onderwerp. Niet?
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 20:03   #179
De Brabander
Minister-President

Standaard

Nee.
Oud 29 oktober 2013, 20:03   #180
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Een topic met "is De Brabander een nazi" zou ook leuk zijn!

Laatst gewijzigd door plakker : 29 oktober 2013 om 20:04.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be