Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2004, 15:32   #161
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Piano en de andere "blokwatchers" kunnen het succes van de 3de editie van de Ijzerwake moeilijk verteren.

Daarom komen ze aandraven met allerlei onbenulligheden in de hoop om de manifestatie in discrediet te brengen.
- De flauwe zever over de zogenaamde Nederlandse "neo nazi's" : Als ik hun webstek doorneem dan zijn dit zeker geen Neo Nazi's. Wel een onbeduidend groepje rechtse nationalisten die komen leren van de succesvolle nationalistische Vlaamse groepen hoe ze in Nederland iets kunnen worden. Ik heb geen probleem met die mensen, zolang ze de manifestatie niet verstoren. Wat ook niet gebeurde.
- Komisch is de manier waarop Piano Ijzerwake probeert aan te vallen met foto's die elders gemaakt werden. Een vervalste foto van Eriksson (oud VMO-leider tot 1983) zogezegd op een manifestatie van Blood&Honour. Een foto van Nazi-prullaria die door de Spaanse guardia Civil in Spanje werd gemaakt. Een jonge enthousiasteling met een T-hemdje met keltisch kruis* (mag dat ook al niet meer??) op de Ijzerwake. De Staf tijdens de oorlog...

Eigenlijk hebben ze geen argumenten :
  1. SDC werd in 1978 ook herdacht door Vic Anciaux (nu SPA-SPIRIT), door Jaak Gabiëls (ex-VLD minister)
  2. De Ijzerwake verliep bijzonder stijlvol. Geen buitenlandse herrieschoppers, Veel volk 5000 man volgens de VRT, 5500 volgens de politie, 4800 volgens de ticketverkoop door de organisatoren.
  3. De linkse en extreem-linkse scéne in Vlaanderen slaagt er nergens in om een gelijkaardige manifestatie te organiseren.
  4. Herdenkingen van verzetslui, Witte Brigade, P.A.,Belgicistische clubjes als BUB... kunnen hoogstens enkele tientallen aanwezigen mobiliseren. Grotendeels hoogbejaarden.
De radicale Vlaamse beweging is springlevend. NSV, Voorpost, VNJ, TAK staan sterker dan ooit. De partijpolitieke exponent van de Vlaamsnationale beweging haalt 1000 000 stemmen. Frustrerend voor Piano en andere "Blokwatschers".
Vandaar hun giftige postings.

* De AVV-VVK zerken van de fronters waren in de vorm van een Keltisch kruis.
johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2004, 15:34   #162
Henry
Burgemeester

Standaard

Jullie Vlaams Blokkers doen de Vlaamse zaak enorm veel kwaad.
Dit schreef Mathias Danneels vandaag in het nieuwsblad over de Ijzerbedevaart, en hij heeft 100% gelijk:

"We geven geen teken van leven meer als Vlaanderen uitentreure wordt geassocieerd met collaborateurs, rechts, eng, cryptokatholiek, bekrompen en wat niet al. Zelfs de Vlaamse linkerzijde lijkt vergeten dat een stoet van sociaal-democraten, dichters, academici, vrijzinnigen en zelfs communisten zich voor de ontvoogding en emancipatie van Vlaanderen heeft ingezet. Nee, met een aan de pijngrens grenzend masochisme gaan we liever door met spuwen in de bron waaruit we hebben gedronken. Zo hebben we radicaal-rechts en kaalgeschoren tuig van de richel uit binnen- en buitenland jarenlang vrij baan gegeven om het terrein te bezetten. Een godsgeschenk voor de franstalige publieke opinie en anderen die hiervan slim en berekend misbruik hebben gemaakt om te blijven beweren dat de Vlaamse Beweging synoniem is met Teutoonse Barbarij."

Dit is een juiste veeg uit de pan naar zowel Vlaams Blok als Piano.
Denken jullie VB'ers nu echt dat je iets zal bereiken door met Staf De Clercq en Laplasse te leuren? De Vlaamse zaak is veel te belangrijk om te laten verknallen door een stel anachronismen als jullie.

En Piano, het getuigt anderzijds van weinig intellectuele eerlijkheid van �*lle Vlaamsgezinden over de nazi-kam te scheren.
Oud 28 augustus 2004, 15:36   #163
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
Piano en de andere "blokwatchers" kunnen het succes van de 3de editie van de Ijzerwake moeilijk verteren.
Inderdaad, het gaat zelfs zo ver dat mr. Pianodinges bijvoorbeeld het door de VRT-opgegeven aantal aanwezigen verwerpt. Nu weten we wel allemaal hoe de VRT omspringt met de tellingen bij Vlaamsnationalistische bijeenkomsten: het cijfer gaat altijd de dieperik in. Dus mogen we redelijkerwijze aannemen dat het door de VRT gegeven cijfer van 5.000 aanwezigen in de werkelijkheid hoger zal gelegen hebben. Maar zelfs dat cijfer van de VRT kan mr. Pianodinges in zijn haat en nijd niet over de lippen krijgen. U fantaseert liever over een of andere krant die "zou" geschreven heben dat de opkomst ver onder de vierduizend lag...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2004, 15:37   #164
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Jazeker. De geheime dienst Pianosecuritate zal geen genade met u kennen! De bevelen van de grote leider - Heil Hugo! - waren duidelijk: jaag iedereen op met een zwart t-shirtje!
aha, een erg slechte poging tot absurde humor
ik heb de discussie niet meer gevolgd, maar mij lijkt het alsof vdb weer eens op zijn plaats gezet is
iemand?
Oud 28 augustus 2004, 15:37   #165
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henry
Jullie Vlaams Blokkers doen de Vlaamse zaak enorm veel kwaad.
... zeggen mensen die van ver noch nabij ook maar iets met de Vlaamse zaak te maken hebben. Dat slag van mensen dat voortdurend zegt dat de IJzerbedevaart zich nog meer moet vernieuwen, maar tegelijkertijd er vlug bijzeggen dat ze nooit ofte nimmer naar de bedevaart zullen gaan.
Oud 28 augustus 2004, 15:39   #166
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, het gaat zelfs zo ver dat mr. Pianodinges bijvoorbeeld het door de VRT-opgegeven aantal aanwezigen verwerpt. Nu weten we wel allemaal hoe de VRT omspringt met de tellingen bij Vlaamsnationalistische bijeenkomsten: het cijfer gaat altijd de dieperik in. Dus mogen we redelijkerwijze aannemen dat het door de VRT gegeven cijfer van 5.000 aanwezigen in de werkelijkheid hoger zal gelegen hebben. Maar zelfs dat cijfer van de VRT kan mr. Pianodinges in zijn haat en nijd niet over de lippen krijgen. U fantaseert liever over een of andere krant die "zou" geschreven heben dat de opkomst ver onder de vierduizend lag...
zelfs 5.000 of 10.000 is een belachelijk klein getal
waarom krijgt dit eigenlijk nog al die aandacht? als er ooit een marginaal verschijnsel was, dan is het de fucking ijzerwake wel

Laatst gewijzigd door gm10 : 28 augustus 2004 om 15:41.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2004, 15:40   #167
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rosita
als er bij een vereniging twee mensen zijn van het vlaams blok, dan is het een mantelorganisatie van het blok,
die mensen zouden nergens bij mogen gaan, achter alles wordt wat gezocht.
Inderdaad. Zo gaan we morgen met een groep VB'er deelnemen aan "Dwars door Groot-Zwevegem". In de Pianologica gaat het hier bijgevolg om een wandeltocht die door het Vlaams Blok wordt gecontroleerd (en misschien zelfs gefinancieerd...).
Oud 28 augustus 2004, 15:41   #168
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

* De AVV-VVK zerken van de fronters waren in de vorm van een Keltisch kruis.
Ik ben niet verbaasd over je reactie. Als ik jouw avatar bekijk, met onderaan het leeuwtje het welbekende runeteken van de Zwarte Brigade, hoef ik daar ook niks meer aan toe te voegen zeker?

Oud 28 augustus 2004, 15:42   #169
Henry
Burgemeester

Standaard

Citaat:
... zeggen mensen die van ver noch nabij ook maar iets met de Vlaamse zaak te maken hebben. Dat slag van mensen dat voortdurend zegt dat de IJzerbedevaart zich nog meer moet vernieuwen, maar tegelijkertijd er vlug bijzeggen dat ze nooit ofte nimmer naar de bedevaart zullen gaan.
Jan, weerleg eens de quote van Danneels?

Nog eens, waarom ga je leuren met onzuivere figuren van 60 jaar geleden?
Besef je dan echt niet dat het nét dat is wat de belgicisten en walen willen? Nu hebben ze meer dan eens weer een reden om alles wat Vlaamsgezind is fascistisch en nazistisch te noemen.

En bij gematigden met een Vlaamse sympathie, krijgt die sympathie ook een knauw.

Ikzelf ben Vlaamsgezind en ik zal het altijd blijven.
Vooral omdat de actualiteit anno 04 toont dat het de juiste keuze is.

Ik erger mij dan ook blauw aan idioten die alle gegronde argumenten van de Vlaamse Beweging kapothelpen door te staan vlaggenzwaaien bij het portret van een oorlogsmisdadiger en van een onbenullig roddelwijf.
Oud 28 augustus 2004, 15:43   #170
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Ijzerwake verliep bijzonder stijlvol. Geen buitenlandse herrieschoppers, Veel volk 5000 man volgens de VRT, 5500 volgens de politie, 4800 volgens de ticketverkoop door de organisatoren.
Dit cijfer betrof alleen de betalende toegangsbewijzen. Daarnaast waren er ook een niet gering aantal gratis toegangsbewijzen die om allerlei redenen werden uitgereikt.
Oud 28 augustus 2004, 15:43   #171
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Het keltisch kruis werd als symbool reeds gebruikt door de fronters in 1914- 1918. De kunstenaar van Ierse afkomst Joe Englisch ontwierp de grafzerken voor de gevallen fronters met de leuze Alles voor Vlaanderen - Vlaanderen voor Kristus. Toen in opdracht van de belgische staat honderden van deze heldenzerken werden vernield ontstond de Ijzerbedevaarttraditie die door de VZW Ijzerwake wordt voortgezet.
johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2004, 15:45   #172
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henry
Jan, weerleg eens de quote van Danneels?
Eerlijk gezegd voel ik me helemaal niet aangesproken door het gebrabbel van Danneels en herken ik op geen enkele manier van ver of nabij de IJzerwake in wat hij neerpoot. Blijkbaar mogen we volgens Danneels in geen enkel geval rechts zijn. Dat is bij voorbaat verkeerd, fout, uit den boze en te verwerpen.
Oud 28 augustus 2004, 15:48   #173
thePiano

Standaard

Citaat:
Het keltisch kruis werd als symbool reeds gebruikt door de fronters in 1914- 1918. De kunstenaar van Ierse afkomst Joe Englisch ontwierp de grafzerken voor de gevallen fronters met de leuze Alles voor Vlaanderen - Vlaanderen voor Kristus. Toen in opdracht van de belgische staat honderden van deze heldenzerken werden vernield ontstond de Ijzerbedevaarttraditie die door de VZW Ijzerwake wordt voortgezet.
Geef eens wat meer uitleg bij je avatar Blokker Johan, dat kan onze meelezers ook wel interesseren. Als ik jouw avatar bekijk, met onderaan het leeuwtje het welbekende runeteken van de Zwarte Brigade, hoef ik daar ook niks meer aan toe te voegen zeker?

Oud 28 augustus 2004, 15:48   #174
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Iemand die aan één oog blind is en aan de andere slechtsziend ontgaat begrijpelijkerwijze één en ander.
Ongelukkig genoeg (voor jou toch) lijden de meeste forumdeelnemers niet aan dat gebrek.

'Hoe pakt de moderatie persoonlijke aanvallen aan'.
Een aanrader voor wie de hele waarheid weten wil.

http://forum.politics.be/showthread....355#post638355
bedankt Knuppel, zo zien we dat Thepiano weeral door de mand valt en er niet voor terugdeinst om dat dan nog eens uit te spelen tegeover anderen....de reacties van de moderators waren treffend....
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2004, 15:50   #175
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
bedankt Knuppel, zo zien we dat Thepiano weeral door de mand valt en er niet voor terugdeinst om dat dan nog eens uit te spelen tegeover anderen....de reacties van de moderators waren treffend....
Wat komt dat infantiel geneuzel hier weer doen?
Oud 28 augustus 2004, 15:53   #176
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Inderdaad, zelfs de moderator had er plotseling genoeg van. Iedereen die het niet eens is met mr. Pianodinges wordt immers door hem gedemoniseerd, iets wat plotseling ook te beurt viel aan de moderator. Mr. Pianodinges is echt niet van de eerste leugen en valse beschuldiging gebarsten. Ongelooflijk hoe zo iemand zich dan opwerpt als de grote democraat. Uit zijn daden op dit forum blijkt iedereen het tegenovergestelde en de dictatoriale gedachtegang die hij iedere keer weer ontwikkelt.
Oud 28 augustus 2004, 15:56   #177
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Zo gaan we morgen met een groep VB'er deelnemen aan "Dwars door Groot-Zwevegem".
kan je me even de route doorspelen? ik moet daar namelijk met de auto passeren morgen 8)

Laatst gewijzigd door gm10 : 28 augustus 2004 om 15:56.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2004, 15:56   #178
thePiano

Standaard

Het is tijd dat ik nog eens op de driehoek klik, want voor Jan vdB heeft de disussie al lang plaats gemaakt voor het welbekende en nooit opgehouden pianobashing. Slechte verliezer die Jan.
Oud 28 augustus 2004, 15:58   #179
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Geef eens wat meer uitleg bij je avatar Blokker Johan, dat kan onze meelezers ook wel interesseren. Als ik jouw avatar bekijk, met onderaan het leeuwtje het welbekende runeteken van de Zwarte Brigade, hoef ik daar ook niks meer aan toe te voegen zeker?

Allez Johan? Waar blijf je met je antwoord? Uw fans wachten zelle!
Oud 28 augustus 2004, 15:59   #180
Henry
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd voel ik me helemaal niet aangesproken door het gebrabbel van Danneels en herken ik op geen enkele manier van ver of nabij de IJzerwake in wat hij neerpoot. Blijkbaar mogen we volgens Danneels in geen enkel geval rechts zijn. Dat is bij voorbaat verkeerd, fout, uit den boze en te verwerpen.
Bedroevend antwoord, Jan, maar je krijgt een tweede zit.
Graag een deftig antwoord, anders ligt je geloofwaardigheid helemaal in de goot. Lees dus maar eens goed wat hieronder staat.

Hier komt het citaat:
"Zo hebben we radicaal-rechts en kaalgeschoren tuig van de richel uit binnen- en buitenland jarenlang vrij baan gegeven om het terrein te bezetten. Een godsgeschenk voor de franstalige publieke opinie en anderen die hiervan slim en berekend misbruik hebben gemaakt om te blijven beweren dat de Vlaamse Beweging synoniem is met Teutoonse Barbarij."

Ik zal je een beetje helpen. Het is onmogelijk dat je je niet aangesproken voelt, want:
1. Op de Ijzerwake zagen we de portretten van Irma Laplasse en Staf De Clercq. Staf was een overtuigd aanhanger van Adolf Hitler. Hij was extreem-rechts. Gezien het metershoge portret voelen de organisatoren van de Ijzerwake sympathie voor extreem-rechts. En aangezien jij hier al de hele tijd Staf en de organisatie zit te verdedigen, vermoed ik dat jij sympathie hebt voor Staf, de organisatie en vandaar ook extreem-rechts.
2. Teutoonse barbarij: daarmee verwijst Danneels naar de Duitsers. Wanneer hebben wij barbarij van de Duitsers mogen meemaken? Inderdaad, tijdens de Tweede Wereldoorlog! En waren er toen voorstanders van die Teutoonse Barbarij? Ja, o.a. Staf De Clercq! En w�*�*r precies werd onlangs Staf De Clercq metershoog geportretteerd? En wie verdedigt hier al de hele tijd die organisatie?
3. Heb je al eens reportages gezien op RTBF over de Vlaamse Beweging? Die zitten vol met Vlaams Blok-beelden. Ze zullen gesmuld hebben van de Ijzerwake met Staf en Irma. Op die manier creëren ze in Wallonië een beeld van de Vlamingen als zijnde allemaal halve of hele nazi's. Een ideaal middel voor de Waalse politieke wereld om elke Vlaamse eis te blokkeren, want in Wallonië wordt er niet gepraat met extreem-rechts. Bovendien wordt op die manier ook de jonge generatie, en dus ook jonge Waalse politici, voorgeprogrammeerd om elke Vlaamse eis als fascistisch te zien.

Nu jij.

PS: ik ben Vlaams-nationalist, en eerder rechts, dus kom niet af met "we mogen niet meer rechts zijn".

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be