![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Piano en de andere "blokwatchers" kunnen het succes van de 3de editie van de Ijzerwake moeilijk verteren.
![]() Daarom komen ze aandraven met allerlei onbenulligheden in de hoop om de manifestatie in discrediet te brengen. - De flauwe zever over de zogenaamde Nederlandse "neo nazi's" : Als ik hun webstek doorneem dan zijn dit zeker geen Neo Nazi's. Wel een onbeduidend groepje rechtse nationalisten die komen leren van de succesvolle nationalistische Vlaamse groepen hoe ze in Nederland iets kunnen worden. Ik heb geen probleem met die mensen, zolang ze de manifestatie niet verstoren. Wat ook niet gebeurde. - Komisch is de manier waarop Piano Ijzerwake probeert aan te vallen met foto's die elders gemaakt werden. Een vervalste foto van Eriksson (oud VMO-leider tot 1983) zogezegd op een manifestatie van Blood&Honour. Een foto van Nazi-prullaria die door de Spaanse guardia Civil in Spanje werd gemaakt. Een jonge enthousiasteling met een T-hemdje met keltisch kruis* (mag dat ook al niet meer??) op de Ijzerwake. De Staf tijdens de oorlog... Eigenlijk hebben ze geen argumenten :
Vandaar hun giftige postings. * De AVV-VVK zerken van de fronters waren in de vorm van een Keltisch kruis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Burgemeester
|
![]() Jullie Vlaams Blokkers doen de Vlaamse zaak enorm veel kwaad.
Dit schreef Mathias Danneels vandaag in het nieuwsblad over de Ijzerbedevaart, en hij heeft 100% gelijk: "We geven geen teken van leven meer als Vlaanderen uitentreure wordt geassocieerd met collaborateurs, rechts, eng, cryptokatholiek, bekrompen en wat niet al. Zelfs de Vlaamse linkerzijde lijkt vergeten dat een stoet van sociaal-democraten, dichters, academici, vrijzinnigen en zelfs communisten zich voor de ontvoogding en emancipatie van Vlaanderen heeft ingezet. Nee, met een aan de pijngrens grenzend masochisme gaan we liever door met spuwen in de bron waaruit we hebben gedronken. Zo hebben we radicaal-rechts en kaalgeschoren tuig van de richel uit binnen- en buitenland jarenlang vrij baan gegeven om het terrein te bezetten. Een godsgeschenk voor de franstalige publieke opinie en anderen die hiervan slim en berekend misbruik hebben gemaakt om te blijven beweren dat de Vlaamse Beweging synoniem is met Teutoonse Barbarij." Dit is een juiste veeg uit de pan naar zowel Vlaams Blok als Piano. Denken jullie VB'ers nu echt dat je iets zal bereiken door met Staf De Clercq en Laplasse te leuren? De Vlaamse zaak is veel te belangrijk om te laten verknallen door een stel anachronismen als jullie. En Piano, het getuigt anderzijds van weinig intellectuele eerlijkheid van �*lle Vlaamsgezinden over de nazi-kam te scheren.
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik heb de discussie niet meer gevolgd, maar mij lijkt het alsof vdb weer eens op zijn plaats gezet is iemand?
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
waarom krijgt dit eigenlijk nog al die aandacht? als er ooit een marginaal verschijnsel was, dan is het de fucking ijzerwake wel
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 28 augustus 2004 om 15:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#169 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Nog eens, waarom ga je leuren met onzuivere figuren van 60 jaar geleden? Besef je dan echt niet dat het nét dat is wat de belgicisten en walen willen? Nu hebben ze meer dan eens weer een reden om alles wat Vlaamsgezind is fascistisch en nazistisch te noemen. En bij gematigden met een Vlaamse sympathie, krijgt die sympathie ook een knauw. Ikzelf ben Vlaamsgezind en ik zal het altijd blijven. Vooral omdat de actualiteit anno 04 toont dat het de juiste keuze is. Ik erger mij dan ook blauw aan idioten die alle gegronde argumenten van de Vlaamse Beweging kapothelpen door te staan vlaggenzwaaien bij het portret van een oorlogsmisdadiger en van een onbenullig roddelwijf.
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#174 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 28 augustus 2004 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
|
![]() Het is tijd dat ik nog eens op de driehoek klik, want voor Jan vdB heeft de disussie al lang plaats gemaakt voor het welbekende en nooit opgehouden pianobashing. Slechte verliezer die Jan.
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#180 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Graag een deftig antwoord, anders ligt je geloofwaardigheid helemaal in de goot. Lees dus maar eens goed wat hieronder staat. Hier komt het citaat: "Zo hebben we radicaal-rechts en kaalgeschoren tuig van de richel uit binnen- en buitenland jarenlang vrij baan gegeven om het terrein te bezetten. Een godsgeschenk voor de franstalige publieke opinie en anderen die hiervan slim en berekend misbruik hebben gemaakt om te blijven beweren dat de Vlaamse Beweging synoniem is met Teutoonse Barbarij." Ik zal je een beetje helpen. Het is onmogelijk dat je je niet aangesproken voelt, want: 1. Op de Ijzerwake zagen we de portretten van Irma Laplasse en Staf De Clercq. Staf was een overtuigd aanhanger van Adolf Hitler. Hij was extreem-rechts. Gezien het metershoge portret voelen de organisatoren van de Ijzerwake sympathie voor extreem-rechts. En aangezien jij hier al de hele tijd Staf en de organisatie zit te verdedigen, vermoed ik dat jij sympathie hebt voor Staf, de organisatie en vandaar ook extreem-rechts. 2. Teutoonse barbarij: daarmee verwijst Danneels naar de Duitsers. Wanneer hebben wij barbarij van de Duitsers mogen meemaken? Inderdaad, tijdens de Tweede Wereldoorlog! En waren er toen voorstanders van die Teutoonse Barbarij? Ja, o.a. Staf De Clercq! En w�*�*r precies werd onlangs Staf De Clercq metershoog geportretteerd? En wie verdedigt hier al de hele tijd die organisatie? 3. Heb je al eens reportages gezien op RTBF over de Vlaamse Beweging? Die zitten vol met Vlaams Blok-beelden. Ze zullen gesmuld hebben van de Ijzerwake met Staf en Irma. Op die manier creëren ze in Wallonië een beeld van de Vlamingen als zijnde allemaal halve of hele nazi's. Een ideaal middel voor de Waalse politieke wereld om elke Vlaamse eis te blokkeren, want in Wallonië wordt er niet gepraat met extreem-rechts. Bovendien wordt op die manier ook de jonge generatie, en dus ook jonge Waalse politici, voorgeprogrammeerd om elke Vlaamse eis als fascistisch te zien. Nu jij. PS: ik ben Vlaams-nationalist, en eerder rechts, dus kom niet af met "we mogen niet meer rechts zijn".
![]() |