![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Is de God van de Christenen dezelfde als deze van de Islamieten ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
49 | 60,49% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
32 | 39,51% |
Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Schepen
|
![]() Daarom vertrouw ik ook graag op het toekomende 1000jarig vrederijk, waarbij zowel atheisme als alle onwaarheden in welke religie dan ook uitgeroeid is en iedereen God zal kennen zoals hij is en hoe hij zich heeft gemanifesteert in vershcillende religies.
en geen demonen meer om ons te verleiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Iedereen is een heel klein deeltje van één groot geheel.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Schepen
|
![]() Dat is zoveel als beweren dat iedereen altijd doet wat het beste is voor het geheel, want dat versta ik dan onder Gods Geest. Kwaad is dan alles wat afwijkt van God plan.
Ego en Gods Geest (+Liefde) gaan elkaar tegenwerken in de mens. Hoe meer je in Gods geest denkt, loopt, handelt etc, in alle nederigheid, des te lichter zal de hemel zijn waar je komt... en de mensen die er wonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is de aard van de mens, de aard van het beestje. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Schepen
|
![]() dat niet iedereen het even mooi vind, wat het maar waar die gedachte, betekent dus dat niet iedereen zich laat leiden door Gods Geest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je uitspraken zijn hier bijzonder contradictorisch.
![]() |
![]() |
#168 |
Schepen
|
![]() Natuurlijk wel. Het is toch ook niet zo dat een mens altijd trek heeft in hetzelfde voedsel, altijd dezelfde taak heeft? een muziektstuk altijd dezelfde toon heeft? zo heeft ook God een geest die zich op 1000000 manieren in nog meer mensen kenbaar maakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#170 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Schepen
|
![]() Nee jij spreekt jezelf tegen waar kies je voor. God of de westerse normen? Dit is de waarheid:God schiep zijn wijngaard, waar geen wijn maar vrede liefde en gerechtigheid en emoties gekweekt werden. Hij heeft al sinds onheuglijke tijden misdaad zowel gezegd wat misdaad is als het bestreden en dat komt NIET overeen met wat hoogmoedige parlementariers vinden.
God zegt nergens dat hij hen respecteert. hij zegt Houd van uw naaste gelijk uzelve als Gebod dat gelijk staat aan uw heer God te dienen. Wij zijn Gods bezit en hij doet wat hij wil. En hij wilt het goede. maar arrogante zielen die eigenlijk geestelijke gezien de ware agressors zijn, die zal hij zekerlijk afstraffen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar eigenlijk mag ik je niet volledig ongelijk geven. Ik vind ook dat ze er een puinhoop van gemaakt hebben door de eeuwen heen....... Heb mededogen, het zijn mensen zoals U en ik.... Zouden wij het beter doen ?????????
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 2 december 2004 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat heeft dit te maken met Westerse waarden, Jeshua.
Wij zijn allen schepsels van God. Gemaakt naar zijn beeld en gelijkenis. In elk van ons zit een stukje van Zijn inspiratie. Onvoorwaardelijk respect voor God impliceert onvoorwaardelijk respect voor zijn schepping. Begint er stilaan een lichtje te branden, Jeshua? Of staat het bij u nog steeds onder de korenmaat?
![]() |
#174 |
Schepen
|
![]() God verhoede dat ik ooit nee zal zeggen tegen mededogen...
jezus zei dat het makkelijk is dat een kameel door een naalds oog ging, dan een rijke naar de hemel. hij vervolgde:bij god is ales mogelijk, bij mensen niet |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Schepen
|
![]() het heeft alles te maken met westerse waarden, want het licht verlicht de duisternis en als de duisternis hoogmoedig blijft strijden zal het licht ook strijden, en overwinnen.
westers is veelal kwaad. Ja respect voor zijn schepping. waarom zie ik dan geen respect in westerse normen voor zijn Geest? waarom lasteren mensen overal God en christendom? ik ga niet zeggen dat ik iets anders doe dan bekeren, ik ga niet haten. ik verkondig slechts dat God met hen, en indien ik zelf zo zal worden, met mij, zal afrekenen naar mijn werken. (voorbeeld van westers kwaaD:kindermoord/abortus) |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Kindermoord / abortus is geen voorbeeld van Westers kwaad... Het is een voorbeeld van kwaad, punt andere lijn. Diegenen die zich eraan bezondigen zullen zich uiteindelijk moeten verantwoorden. Dit heeft niks te maken met wat jij "Westerse" waarden noemt.
Zeker dat je dat begrip niet gebruikt als een soort vuilnisemmer voor al je ergernissen?
![]() |
#177 |
Schepen
|
![]() tja het is nou eenmaal iets common in de westerse wereld he
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het is nog veel meer verspreid in het oosten en het zuiden.
Verschil is dat men er geen ethische discussies aan wijdt. (kinderen "verdwijnen" gewoon na de geboorte omdat ze niet het juiste geslacht hebben, omdat...) Dus, kom hier niet zeveren over abortus als "Westerse" waarde of norm.
![]() |
#179 |
Schepen
|
![]() nou ik ben dan ook niet echt gediend van wat de chinezen daar doen... maar mijn taak is slechts hen lief te hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees wat de Koran erover schrijft: Soerate 29 El Ankaboet (De Spin) 46. En twist met de mensen van het Boek slechts op de goede wijze; doch zeg tegen de onrechtvaardigen: "Wij geloven in hetgeen ons is geopenbaard en hetgeen u is geopenbaard; en onze God en uw God is Eén; en aan Hem onderwerpen wij ons."[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door filosoof : 17 september 2005 om 21:29. |
|||||
![]() |
![]() |