Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2013, 12:31   #161
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Gelukkig dat u er zo over denkt. Nu weet ik zeker dat het een goede zet is van de N-VA om hem binnen te halen.
Het zinnetje dat je aanhaalt is het handelsmerk van e.w. Verder dan dat komt hij niet. Vergeet niet dat je hier te maken hebt met één van de domste forumleden, bovendien zwaar geestelijk gestoord.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2013, 12:35   #162
Another Jack
Banneling

Standaard

Het is een grote onbekende voor het grote publiek.
Ik weet dus niet of hij zo'n hoogvlieger zal zijn electoraal gezien...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2013, 12:39   #163
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
en misschien komen we dat zelfs niet te weten, want als hij lijsttrekker zou worden, is hij sowieso verkozen. (cfr. S.Bracke)

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 16 november 2013 om 12:40.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2013, 13:11   #164
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet dat wel. Het zal niet zoveel schelen in aantal stemmen.

Maar het psychologisch impact op de tegenstrever: niet te schatten !
(hoe heette die reeks humoristische plaatjes ook weer, zo van dat kost je zoveel, dat kost je zoveel, maar dit .... niet te schatten.)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2013, 13:21   #165
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof niet dat dergelijke aanwinsten electoraal echt verschil maken.
Zijn ideeën en columns etc. vind ik best ok, maar om daarvoor nu plots N-Va te gaan stemmen, dat is er zwaar over.

Volgens mij wordt hij een 'Torfs II'.
Veel enthousiasme in het begin, maar dan volgt het gevecht tegen de kleingeestige politiek politicienne.
Dan begaat de nieuweling een paar 'uitschuivers' (zoals zeggen wat hij denkt ook als het geen partijstandpunt is)
Als daarna de spreidstand tussen zijn ideologie en wat de partij er in realiteit van bakt begint te wringen, dan kan niks of niemand een grote geest nog langer in de partij(politiek) houden, zelfs niet met een lucratief postje.
Rest enkel nog een hoop frustratie aan beide zijden.
Oud 16 november 2013, 13:30   #166
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
(hoe heette die reeks humoristische plaatjes ook weer, zo van dat kost je zoveel, dat kost je zoveel, maar dit .... niet te schatten.)
Priceless !
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2013, 13:30   #167
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat ze ons al niet meer kunnen afpakken, is de gratis reclame die we er tot op heden al voor gekregen hebben.

dank u

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 16 november 2013, 14:19   #168
Schwarze Flamme
Banneling

Standaard

Indien het J. Van Overtveldt te doen zou zijn om de toekomst van zijn kinderen, dan heeft hij een zeer slechte keuze gemaakt.
1) Hij verkondigt hopen liberale bullshit op economisch vlak, weliswaar conform het N-VA programma maar dat deugt geenszins.
2) Hij zwijgt zedig over hét probleem van de (nabije) toekomst: de vervreemding, de massale aanwezigheid van vreemdelingen die de basis legt voor grootschalige etnische conflicten in Europa.

Het lijkt er dus sterk op dat dit heerschap gewoon geldgewin voor een bepaalde groep in de maatschappij wil verzekeren, ten koste van werknemers en werklozen.
Schwarze Flamme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2013, 16:42   #169
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schwarze Flamme Bekijk bericht
Indien het J. Van Overtveldt te doen zou zijn om de toekomst van zijn kinderen, dan heeft hij een zeer slechte keuze gemaakt.
1) Hij verkondigt hopen liberale bullshit op economisch vlak, weliswaar conform het N-VA programma maar dat deugt geenszins.
2) Hij zwijgt zedig over hét probleem van de (nabije) toekomst: de vervreemding, de massale aanwezigheid van vreemdelingen die de basis legt voor grootschalige etnische conflicten in Europa.

Het lijkt er dus sterk op dat dit heerschap gewoon geldgewin voor een bepaalde groep in de maatschappij wil verzekeren, ten koste van werknemers en werklozen.
Ik moet toegeven dat er logica zit in je redenering.

Als je er van uitgaat dat niets politiek kan deugen als het geen PS-copy is, dan kom je inderdaad uit op hetgeen jij "vreest".

Ik wens je veel plezier bij het overtuigen van Vlaamse kiezers, maar wens je te waarschuwen om realistisch te blijven in je ver(w)achtingen, teneinde niet al te grote desillusies op te lopen, met risico om zwaar depressief te worden.

.

Oud 17 november 2013, 08:37   #170
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schwarze Flamme Bekijk bericht

Hoeveel dagen is hij nu bij NVA ???
Er zijn nog +/- 190 dagen tot de volgende verkiezingen...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2013, 08:42   #171
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Zijn ideeën en columns etc. vind ik best ok, maar om daarvoor nu plots N-Va te gaan stemmen, dat is er zwaar over.

Veel enthousiasme in het begin, maar dan volgt het gevecht tegen de kleingeestige politiek politicienne.
Dan begaat de nieuweling een paar 'uitschuivers' (zoals zeggen wat hij denkt ook als het geen partijstandpunt is)
Als daarna de spreidstand tussen zijn ideologie en wat de partij er in realiteit van bakt begint te wringen, dan kan niks of niemand een grote geest nog langer in de partij(politiek) houden, zelfs niet met een lucratief postje.
Nu nog Rik van Cauwelaert - de verkapte NVA-journalist-, op de NVA-lijst en dan is het lijstje 'wouldbe objectieve' journalisten bijna compleet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 november 2013 om 08:43.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2013, 08:47   #172
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Nu nog Rik van Cauwelaert - de verkapte NVA-journalist-, op de NVA-lijst en dan is het lijstje 'wouldbe objectieve' journalisten bijna compleet.
Naast journalisten zijn er nog heel wat andere mogelijkheden...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2013, 08:56   #173
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niet de eerste de beste.
Net zoals het Vlaams Strikske: niet op een 'gunstig' moment 'na' de verkiezingen ....

Lees in het artikel welke zijn motiveringen zijn.

Oude machtspartijen: beef en sidder ! Maar vooral: bezin jullie. Jullie zijn verkeerd bezig. En nog niet sedert gisteren.
Kan je je partijgenoten onvoldoende overtuigen, trap het dan af !!

titel: Johan Van Overtveldt maakt de overstap naar N-VA
link: http://www.knack.be/nieuws/belgie/jo...al-115774.html
Ik denk dat Van Overtveldt een mooie meerwaarde kan bieden voor de N-VA en voor de politiek in het algemeen.
Goede zaak.
Oud 17 november 2013, 09:02   #174
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Ik denk dat Van Overtveldt een mooie meerwaarde kan bieden voor de N-VA en voor de politiek in het algemeen.
Goede zaak.
Ik denk het ook
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2013, 09:46   #175
ZION
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat opvalt is dat Johan op de vraag,"waarom?", van wal stak met," ik was gefrustreerd, omdat.....".
Al eerder gehoord van kandidaat- NVA-ers.

NVA, het huis van gefrustreerden.
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2013, 09:50   #176
ZION
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Goede zaak.
Absoluut! De rest moest hem niet.

Dakloos? Bel Bart! Alles is welkom.
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2013, 09:55   #177
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hmmm Torfs zat bij de tjeven, is een heel ander partij dan de N-VA, dat weet jij ook wel !
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2013, 10:01   #178
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Hmmm Torfs zat bij de tjeven, is een heel ander partij dan de N-VA, dat weet jij ook wel !
Geen enkele partij wordt gespaard van interne conflicten, dwarsliggers, spagaten, dissidenten, en mensen die buiten de lijntjes kleuren.
Het Torfs-scenario kan zich dus overal voltrekken.

Uw stelling dat N-Va en CD&V heel andere partijen zijn, is eerder wankel.
Ik hoef slechts te refereren naar het simpele feit dat ze ooit in kartel naar de kiezer trokken.
Dat doe je niet met je antipoden.....
Oud 17 november 2013, 10:03   #179
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik hoop ten zeerste dat Rik van Cauwelaert zich ook out pro N-VA. Het zou misschien een kleine kettingreactie te weeg kunnen brengen. Nu worden de meeste journalisten gedwongen zich te outen als behorende tot het linkse kamp. Uit angst voor broodroof - we kennen de extreme intolerantie van de linkse club voor andersdenkenden - houden sommigen zich in.
Het zou een goede zaak zijn voor Vlaanderen dat er wat meer variatie komt in de pers.Als de geschreven pers het nu zo slecht doet komt dat ook omdat de lezer de linkse eenheidworst in combinatie met het immer opgeheven vingertje van de linkse weldenkendheid, meer dan beu is.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2013, 10:16   #180
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Ik hoop ten zeerste dat Rik van Cauwelaert zich ook out pro N-VA. Het zou misschien een kleine kettingreactie te weeg kunnen brengen. Nu worden de meeste journalisten gedwongen zich te outen als behorende tot het linkse kamp. Uit angst voor broodroof - we kennen de extreme intolerantie van de linkse club voor andersdenkenden - houden sommigen zich in.
Het zou een goede zaak zijn voor Vlaanderen dat er wat meer variatie komt in de pers.Als de geschreven pers het nu zo slecht doet komt dat ook omdat de lezer de linkse eenheidworst in combinatie met het immer opgeheven vingertje van de linkse weldenkendheid, meer dan beu is.
Je hebt gelijk, maar dat daarom elke journalist die zich wil onttrekken aan de linkse kerk meteen naar de N-Va moet overstappen, dat is er ook weer over.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be