Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2013, 16:40   #161
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Dat is goed en wel, dat jullie de zigeuners niet zo tof vinden.

Maar wat willen jullie eraan doen?
Gewoon ze uit het land zetten en houden.
Alsof dat niet mogelijk is!
"Het mag niet van Europa"...hoe lang zal dit spelletje nog blijven duren?

Laatst gewijzigd door andev : 9 december 2013 om 16:42.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2013, 16:49   #162
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik ben bekend met zijn werken. Eerder vraag ik mij af of hij "uitzetting" als oplossing zou zien.
Hij zou gewoon zeggen dat ze zich moeten aanpasssen aan de Westerse waarden.
En vanaf ze één huis huren/aankopen in een "rustige" gemeente, gaan de poppen pas echt aan het dansen.

Begint iedereen nu duidelijk te worden hoe aangepast moslims eigenlijk zijn vergeleken met oost blokkers en andere zwervers die hier hun kans komen wagen?
Mooie poging met je moslims...
Maar ook zij hebben ten overvloede bewezen dat ze hier ook niet thuishoren.
Geen enkel land met een hoop moslims erbij gegooid denkt er anders over.
Probeer anders maar eens zo'n land te noemen!
Oud 9 december 2013, 18:27   #163
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Nog eens tijd voor een post die velen ongetwijfeld als politiek incorrect zullen bestempelen, maar de waarheid moeten we ook onder ogen durven zien:

Velen zullen ongetwijfeld al een negatief beeld over de Roma-zigeuners hebben en om deze visie proberen te ontkrachten was er gisteren op Vier de reportage van 'Kristel gaat vreemd'. Voor de geïnteresseerden: deze interessante documentaire zal ongetwijfeld nog wel langs de gekende kanalen op te vragen zijn. De reportagemaakster verbleef een week tussen de zigeurners op een ingerichte kamping in Leuven (aan de rand, infrastructuur wordt door de stad voorzien).

Zelf hoopte ik ook mijn negatief beeld over deze bevolkingsgroep bij te stellen, maar het resultaat was nog erger dan ik gevreesd had. De reportagemaakster leek er hetzelfde over te denken. De meeste clichés werden helaas bevestigd, ik zet er hier enkele op een rijtje:

- ze wonen in dure woonwagens met de nieuwste technologie en bezitten dure luxewagens, maar de herkomst van hun kapitaal is 'onduidelijk'.
- ze zitten vooral te hangen, te slapen, zich te vervelen en zich te amuseren, enkelen werken (?) nauwelijks een paar uur per dag.
- aan hun kinderen hebben ze niets of nauwelijks iets te zeggen, zelfs kinderen van nauwelijks 12 jaar roken en drinken er op los, meisjes die nog jonger zijn kleden en schminken zich als dames van 'lichte zeden'. Zelfs kleine kinderen hangen tot diep in de nacht op straat rond en maken veel kabaal.
- de kinderen worden bijna niet naar school gezonden, de roma's vinden die namelijk niet belangrijk.
- de volwassen vrouwen moeten binnen blijven zitten in hun caravans en chalets en lijken enkel goed te zijn voor de 'was en de plas' en de mannen te behagen.
- meisjes moeten van zeer jongsaf instaan voor de 'opvoeding' van hun jongere broers/zussen en het volledige huishouden beredderen.
- meisjes worden van jongsaf uitgehuwelijkt, eventuele relaties met niet-zigeuners zijn uit den boze, holebi-relaties zijn een halsmisdrijf en komen volgens de meeste zigeuners ook niet voor bij hen.
- de mannen houden zich vooral bezig met roken, drinken, wat rondhangen of straatraces organiseren met hun dikke bakken (met rijbewijs ? met verzekering ? wat met de verkeersveiligheid op de openbare weg ?)
- vele roma's blijken praktisch totaal ongeletterd te zijn.
- Vlamingen worden automatisch als racist beschouwd.
- zij verklaren hun eigen cultuur te hebben en willen met rust gelaten worden, behalve voor hun OCMW- of ziekteuitkering.

En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan ... ook de reportagemaakster ergerde zich er zichtbaar aan. Het meeste stoorde me echter de houding van het Leuvense stadsbestuur en andere overheidsinstanties. Blijkbaar wordt er niets onndernomen tegen het massale schoolverzuim van de kinderen, ook de 'zwarte' en illegale autohandel (gaven de zigeuners zelf openlijk toe) wordt ongemoeid geleten en tal van overtredingen en verkeersinbreuken. In de reportage werd er ook een naïeve en niet al te snuggere wijkagent opgevoerd, een beetje een lamme goedzak die zich niet te veel vragen stalt bij de herkomst van de bezittingen van de families, net als een uiterst naïeve en politiek correcte jeugdconsulente die blijkbaar de mensen moet 'overtuigen' hun kinderen naar school te sturen. Die lakse houding van onder andere het Leuvense stadsbestuur is toch wel hemeltergend, gezien de vaak toenemende repressieve maatregelen tegenover de andere bevolking en de studentenpopulatie, maar de zigeuners daar mag men blijkbaar niet aan raken. De roma's hebben daar een vaste verblijfplaats met faciliteiten gekregen voor amper 40 euro per woning per maand met daarin water, elektriciteit en andere voorzieningen. Ik neem aan dat die lui niet zoals gewone stervelingen zoals u en ik ook nog grondbelasting en andere taksen dienen te betalen, ik weet in alle geval dat mijn voorzieningen ettelijke malen duurder zijn dan die luttele 40 euro.

Ik vraag me luidop af waarom we dit nog tolereren, het mag toch duidelijk zijn dat ze hun middelen ofwel halen via profitariaat (ziektes veinzen, onterechte OCMW-steun, kindergelden op diverse plaatsen, ...) van de gemeenschap, ofwel uit criminele activiteiten (zwartwerk in het beste geval, maar allicht vaak ook heling, afzetting en inbraak). Hoelang pikken we dit nog ? Echter vraag ik me nog het meest af waarom de overheidsdiensten zo'n lakse houding tegenover deze lui blijven aanhouden: politie, onderwijs en stadsbestuur lijken die mensen enkel met fluwelen handschoenen te willen aanpakken, terwijl ze in mijn ogen toch een steviger zetje nodig hebben. Enkele Nederlandse onderzoekers en magistraten die men bezwaarlijk in een extreem-rechtse hoek kan duwen, beweren al meerdere jaren dat er aan de Roma-gemeenschappen in West-Europa veel schort en zij zich vooral met criminele activiteiten inlaten (en er nauwelijks iets aan gedaan wordt), maar die lieden werden natuurlijk en helaas door hun poco-oversten teruggefloten. Praten over het onderwerp is nog altijd een groot taboe voor de overjaarse multiculadepten.

Ze beweren dus op zichzelf te leven met een eigen cultuur waar wij ons niet mee mogen moeien, maar als het is om geld te krijgen staan ze wel zeer enthousiast met hun polletjes open bij die vermaledijde overheid. Je moet het maar durven !

We moeten toch stellen dat er iets mis is met deze gemeenschap en dat het niet verder kan zo. En we moeten durven toegeven dat een groot deel van het 'kapitaal' binnen deze gemeenschap op niet-bonafide manier verworven wordt. Een hardere en meer kordate aanpak lijkt me echt wel noodzakelijk, al is het maar omdat we het verplicht zijn aan die kinderen, die zonder ingrijpen en met de lakse houding tegenover hen anders ook vogels voor de kat worden en hun leven dreigen te vergooien. Waar blijft de jeugdbescherming ? Waar zit de jeugdrechtbank ? Waar zitten de bevoegde politieinstanties aangaande inbraakpreventie, zwartwerk, RSZ-fraude, etc. ? Hoe zit het met de verantwoordelijkheid van het Leuvense stadsbestuur ? ... Dan zwijg ik nog over de beerput van misbruik en mishandeling die er binnen deze gesloten en onverdraagzame gemeenschap ongetwijfeld wel zal zijn, als men daarin begint te graven ...

Het lag duidelijk in de bedoeling van de reportage, overigens zeer nobel, om onze clichébeelden van deze gemeenschap te ontkrachten en een andere kant te laten zien, maar de praktijk wees wel anders uit. De geforceerde positieve noot waarmee de reportage eindigde kon die indruk niet meer veranderen. Tekenend was voor mij de 'situatie' waarbij enkele romakinderen de reportagemaakster begonnen te bedreigen en aanmaanden op te hoepelen van 'hun terrein'. Toen zij daar in eerste instantie niet op inging, werd ze fysiek aangevallen en na verloop van tijd braken ze in in haar mobilhome. Dit verleidde een oudere zigeurnerman te zeggen dat de jeugd enkel uit was op diefstal en in feite voor galg en rad opgroeit. Tja, als je van die kinderen van 7 jaar met een iphone van minstens 600 euro ziet rondlopen.

Al bij al een zeer ontluisterende documentaire, ik ben in zekere mate geshockt, hopelijk de diverse 'instanties' ook en zien zij nu eindelijk eens in dat men deze criminele groep die zich boven en naast de wet en de samenleving plaatst, dringend moet aanpakken. Maar ik ben niet naïef, het zal voor hen wel weer koelen zonder blazen. En ze zullen critici zoals ik wel opnieuw bestempelen als Vlaamse racisten en xenofoben. En de roma's kunnen rustig voort blijven doen zoals ze bezig zijn. Pfff !
Ik heb de posten gelezen tot ongeveer pag 8 en ben dan afgehaakt.

Ik zie de Roma's als een ethnische minderheid die er een eigenwijze levenswijze op nahoudt die in 2013 heel moeilijk te rijmen valt met de gang van zaken in elk Europees land.

Wat zijn de opmerkelijke kenmerken van die eigenzinnige levenswijze?

1° ze doen niks anders dan ze altijd al gedaan hebben.

2° ze zijn nomadisch

3° ze bekijken 'eigendom' anders dan sedentaire mensen

4° ze schikken zich naar elk moment van de tijd en parasiteren is van deze tijd.

Iedereen (ik incluis) ergert zich aan de Roma's. Mijn moeder had Roma's boven haar in het flatgebouw en ze is vanwege hen verhuisd ('s nachts drie wagens die gewassen werden, sigarettenpeuken, sleutel van haar waskot teruggekregen van hen, ...). Tweemaal bestolen op de bus. ... Iedereen heeft wel een verhaal.

Maar punt 1° en punt 2° pleiten voor hen als ik objectief ben. Domme overheden hebben hen gedwongen om sedentair te worden Hoe dom kan een overheid zijn? Iemand die nomadisch is, ga je niet dwingen om sedentair te worden. Waarom niet? Omdat het nomadische net het element is waardoor die ethnische minderheid kan glijden doorheen alle sedentaire gemeenschappen.

Pak n°1: ze doen wat ze al duizenden jaren doen: nomadisme: ze gaan van plek tot plek en blijven nooit ergens te lang, zodat de sedentaire bevolking slechts tijdelijk 'last' of 'voordelen' van hen had. Wie hen niet op bezoek wilde hebben, sloot de deuren of schoot er op of zette de honden er op. Maar er waren ook sedentaire mensen die er zaken gingen afhandelen, al was het maar om een ketel te lappen of om er een afgedankt paard te kopen.

Eén of andere snul heeft bedacht dat die mensen geïntegreerd moesten worden en dus sedentair moesten worden. Die snul of die snullen, wie waren dat? Iedereen zit hier maar van leer te trekken maar laten we het daar nu eens over hebben? Welke snullen zijn tot die debiele conclusie gekomen dat je Roma's sedentair moet maken WANT ze moeten integreren. Soortgelijke snullen als die snullen die de Bosjesmannen hebben kapotgemaakt, en de Aboriginals. En een prachtig resultaat was dat! Prachtig vooral omdat die mensen in volle wildernis wel eens in de weg zouden kunnen lopen. In feite is het net dezelfde gedachtegang die onze instanties ertoe gebracht hebben om die Roma's tot een stilstand te dwingen en in ruil kregen ze de dwang van schoolplicht, kindergeld en subsidies en weet ik al niet veel waar die mensen nooit om gevraagd hebben.

Een gegeven paard kijk je niet in de bek, zeggen wij sedentairen, en nomadische mensen denken: 'Een gegeven paard verkoop ik met winst.' Dit is gewoon een gezonde manier van overleven. De sedentaire snullen bieden dus appartementen aan via het OCMW, steden zoals Leuven en Gent bieden een permanente wooncampingplaats aan en betalen zelfs iemand die alle papieren voor hen regelt (mijn exbuurvrouw heeft dat in Leuven enkele jaren gedaan; verhalen dat ze had maar ze bleef koppig positief, al had ik de indruk dat ze met een open kraan aan het dweilen was). Krijg die kinderen maar eens naar een klasje (speciaal voor hen ingericht), zorg maar dat hun papieren in orde zijn wanneer de ene of de andere zes weken of langer 'er niet meer is'.

2° het nomadische: waarom hebben de instanties niet gekozen voor een kaart van nomadische routes in heel Europa en dat nomadisme ondersteund? Zodat elke gemeenschap slechts tijdelijk onder die komst van Roma's moest lijden? Omdat ze zich gebaseerd hebben op de Gypsy Kings? Zijn die mannen dan ooit naar school geweest? Zaten die op internaat en hebben ze daar gitaar leren spelen? Ik dacht het niet.
De wrijving tussen sedentaire en Roma's komt net fiks naar boven omdat overheden Roma's verplichten om sedentair te worden en te zijn zoals sedentairen. MAAR het zijn geen sedentaire mensen en zullen het nooit worden! Laat ze komen en laat ze gaan. Nu is het daar natuurlijk te laat voor. Schaf gewoon de leerplicht voor die kinderen af en geef ze iemand mee met nomadische trekken die ze kan leren lezen en schrijven. Trek het kindergeld in. Schaf al die administratie af. Geef ze een autokerkhof om in te zoeken(is zeer educatief voor de kinderen) en inventariseer hun dienstverlening als ze aangekomen zijn zodat er zaken kunnen gedaan worden off the record. Zoals het altijd was.
En na een vooraf bepaalde periode dienen ze te vertrekken. Zoals het altijd was.

Maar de onnozelteiten om Roma's of andere zigeuners in een appartement te steken moet ophouden! Een salamander zet je ook niet in de woestijn en een hagedis zet je niet onder water.

Het idee van pop-up restaurants en weet ik veel, is niks nieuws onder de zon. Het is iets nomadisch en zo oud als de straat. Dus vooraleer iemand een steen werpt, eerst goed nadenken.

Roma's horen te leven buiten de stadskern of dorpskern (zoals altijd), en in beperkte tijd. Nooit permanent.
Al het ongemak voor de andere sedentaire bewoners gebeurt vanwege de permanente aanwezigheid van die mensen. Het parasiteren (3° en 4°) begint een eigen leven te leiden: misbruik van kinderbijslag, OCMW, andere, chronische diefstallen, verfijnde diefstallen op één plaats enz. Het zijn overheden en politieke beslissingen die de confrontatie tot een kookpunt brengen, niet de Roma's zelf of de mensen die sedentair zijn.

Twee werelden kunnen elkaar perfect raken, maar het moet in tijd beperkt blijven en wij, sedentairen, kennen die beperktheid in tijd al lang niet meer. We kennen er de voordelen niet meer van. En sommige snullen proberene de wind aan banden te leggen en nadien zagen ze dat het altijd tocht.

En met 'snullen' bedoel ik de mensen die dat sedentaire voor zigeuners in wetvorm hebben gegoten en toepassen. Wie heeft dat eigenlijk beslist en op welk niveau?

Laatst gewijzigd door parsprototem : 9 december 2013 om 18:38.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2013, 18:36   #164
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eén of andere snul heeft bedacht dat die mensen geïntegreerd moesten worden en dus sedentair moesten worden. Die snul of die snullen, wie waren dat? Iedereen zit hier maar van leer te trekken maar laten we het daar nu eens over hebben? Welke snullen zijn tot die debiele conclusie gekomen dat je Roma's sedentair moet maken WANT ze moeten integreren. Soortgelijke snullen als die snullen die de Bosjesmannen hebben kapotgemaakt, en de Aboriginals. En een prachtig resultaat was dat! Prachtig vooral omdat die mensen in volle wildernis wel eens in de weg zouden kunnen lopen. In feite is het net dezelfde gedachtengang die onze instanties ertoe gebracht hebben om die Roma's tot een stilstand te dwingen en in ruil kregen ze de dwang van schoolplicht, kindergeld en subsidies en weet ik al niet veel waar die mensen nooit om gevraagd hebben.
Een beetje simpele gedachtengang.

Komt nog uit de flower powertijd, waarbij de aboriginals en of de natuurindianen de hemel werden ingeprezen en liefst zoveel mogelijk in hun eigen habitat hun eigen cultuur moesten blijven houden. Terug in de steentijd, en daar liefst blijven zitten. Als ze "contact" met de blanken hadden gehad, dit toch het minimum beperken want het is een uitstervende soort. Geen klinieken maar kruiden pakketjes op de wonden, pedofilie vrijelijk beoefend en af en toe een wipe-out wegens slecht water.

Dus ook de Roma.

Maar wat gaan ze hier zoeken op hun "nomadische" wegen? Pleit je ook nog voor paard en kar? dat waren ze namelijk ook gewoon. Nee, het moeten nu dikke mercedessen zijn en geen huifkar meer maar een moderne camper of stacaravan. Daar kunnen ze zich dus wel aan aanpassen.

En van wat wil je dat ze leven? gewoon diefstal zoals nu? maar dan met de mogelijkheid wat rapper weg te zijn?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2013, 18:50   #165
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht

Ik zie de Roma's als een ethnische minderheid die er een eigenwijze levenswijze op nahoudt die in 2013 heel moeilijk te rijmen valt met de gang van zaken in elk Europees land.

2° ze zijn nomadisch

4° ze schikken zich naar elk moment van de tijd en parasiteren is van deze tijd.

Iedereen (ik incluis) ergert zich aan de Roma's. Mijn moeder had Roma's boven haar in het flatgebouw en ze is vanwege hen verhuisd ('s nachts drie wagens die gewassen werden, sigarettenpeuken, sleutel van haar waskot teruggekregen van hen, ...). Tweemaal bestolen op de bus. ... Iedereen heeft wel een verhaal.

Maar punt 1° en punt 2° pleiten voor hen als ik objectief ben. Domme overheden hebben hen gedwongen om sedentair te worden Hoe dom kan een overheid zijn? Iemand die nomadisch is, ga je niet dwingen om sedentair te worden. Waarom niet? Omdat het nomadische net het element is waardoor die ethnische minderheid kan glijden doorheen alle sedentaire gemeenschappen.

Pak n°1: ze doen wat ze al duizenden jaren doen: nomadisme: ze gaan van plek tot plek en blijven nooit ergens te lang, zodat de sedentaire bevolking slechts tijdelijk 'last' of 'voordelen' van hen had. Wie hen niet op bezoek wilde hebben, sloot de deuren of schoot er op of zette de honden er op. Maar er waren ook sedentaire mensen die er zaken gingen afhandelen, al was het maar om een ketel te lappen of om er een afgedankt paard te kopen.

Eén of andere snul heeft bedacht dat die mensen geïntegreerd moesten worden en dus sedentair moesten worden. Die snul of die snullen, wie waren dat? Iedereen zit hier maar van leer te trekken maar laten we het daar nu eens over hebben? Welke snullen zijn tot die debiele conclusie gekomen dat je Roma's sedentair moet maken WANT ze moeten integreren. Soortgelijke snullen als die snullen die de Bosjesmannen hebben kapotgemaakt, en de Aboriginals. En een prachtig resultaat was dat! Prachtig vooral omdat die mensen in volle wildernis wel eens in de weg zouden kunnen lopen. In feite is het net dezelfde gedachtegang die onze instanties ertoe gebracht hebben om die Roma's tot een stilstand te dwingen en in ruil kregen ze de dwang van schoolplicht, kindergeld en subsidies en weet ik al niet veel waar die mensen nooit om gevraagd hebben.

Een gegeven paard kijk je niet in de bek, zeggen wij sedentairen, en nomadische mensen denken: 'Een gegeven paard verkoop ik met winst.' Dit is gewoon een gezonde manier van overleven. De sedentaire snullen bieden dus appartementen aan via het OCMW, steden zoals Leuven en Gent bieden een permanente wooncampingplaats aan en betalen zelfs iemand die alle papieren voor hen regelt (mijn exbuurvrouw heeft dat in Leuven enkele jaren gedaan; verhalen dat ze had maar ze bleef koppig positief, al had ik de indruk dat ze met een open kraan aan het dweilen was). Krijg die kinderen maar eens naar een klasje (speciaal voor hen ingericht), zorg maar dat hun papieren in orde zijn wanneer de ene of de andere zes weken of langer 'er niet meer is'.

2° het nomadische: waarom hebben de instanties niet gekozen voor een kaart van nomadische routes in heel Europa en dat nomadisme ondersteund? Zodat elke gemeenschap slechts tijdelijk onder die komst van Roma's moest lijden? Omdat ze zich gebaseerd hebben op de Gypsy Kings? Zijn die mannen dan ooit naar school geweest? Zaten die op internaat en hebben ze daar gitaar leren spelen? Ik dacht het niet.
De wrijving tussen sedentaire en Roma's komt net fiks naar boven omdat overheden Roma's verplichten om sedentair te worden en te zijn zoals sedentairen. MAAR het zijn geen sedentaire mensen en zullen het nooit worden! Laat ze komen en laat ze gaan. Nu is het daar natuurlijk te laat voor. Schaf gewoon de leerplicht voor die kinderen af en geef ze iemand mee met nomadische trekken die ze kan leren lezen en schrijven. Trek het kindergeld in. Schaf al die administratie af. Geef ze een autokerkhof om in te zoeken(is zeer educatief voor de kinderen) en inventariseer hun dienstverlening als ze aangekomen zijn zodat er zaken kunnen gedaan worden off the record. Zoals het altijd was.
En na een vooraf bepaalde periode dienen ze te vertrekken. Zoals het altijd was.

Maar de onnozelteiten om Roma's of andere zigeuners in een appartement te steken moet ophouden! Een salamander zet je ook niet in de woestijn en een hagedis zet je niet onder water.

Het idee van pop-up restaurants en weet ik veel, is niks nieuws onder de zon. Het is iets nomadisch en zo oud als de straat. Dus vooraleer iemand een steen werpt, eerst goed nadenken.

Roma's horen te leven buiten de stadskern of dorpskern (zoals altijd), en in beperkte tijd. Nooit permanent.
Al het ongemak voor de andere sedentaire bewoners gebeurt vanwege de permanente aanwezigheid van die mensen. Het parasiteren (3° en 4°) begint een eigen leven te leiden: misbruik van kinderbijslag, OCMW, andere, chronische diefstallen, verfijnde diefstallen op één plaats enz. Het zijn overheden en politieke beslissingen die de confrontatie tot een kookpunt brengen, niet de Roma's zelf of de mensen die sedentair zijn.

Twee werelden kunnen elkaar perfect raken, maar het moet in tijd beperkt blijven en wij, sedentairen, kennen die beperktheid in tijd al lang niet meer. We kennen er de voordelen niet meer van. En sommige snullen proberene de wind aan banden te leggen en nadien zagen ze dat het altijd tocht.

En met 'snullen' bedoel ik de mensen die dat sedentaire voor zigeuners in wetvorm hebben gegoten en toepassen. Wie heeft dat eigenlijk beslist en op welk niveau?
Ach, je kunt het zo flowerpower bekijken als je wil, er is niets romatisch aan. De Roma hadden woonplaatsen in hun land van oorsprong, de huifkarren waren nodig om tot hier te geraken.

Hun probleem is de sterke familiebanden, elke Roma-groep is in feite 1 grote familie en ze huwen en blijven daar ook binnen. Gevolg is achterlijke kinderen die zelfs niet door bijzonder onderwijs geraken en alleen hebben leren auto rijden en stelen. Zet Vlaamse kinderen in net dezelfde situatie en ze worden afgepakt en geplaatst, niet zo met Roma, dat is cultuur dus mogen ze zo verder blijven doen.

Behandel Roma als gewone Vlamingen en het probleem zal opgelost raken, laat je alles toe wegens 'cultuur' dan wordt het probleem alleen maar groter.

.
Zo wonen de Roma, geen huifkar te zien tot ze naar hier vertrekken.

Laatst gewijzigd door BonBon : 9 december 2013 om 18:53.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2013, 19:58   #166
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Adnan Ibrahim is alles behalve marginaal.
Citaat:
Dr. Adnan Ibrahim: Onbetrouwbare lasteraar, Taqiyya in zijn reinste vorm.

Het is zeer belangrijk dat men Adnan Ibrahim, een man die zonder kennis spreekt over ons geloof, de Islam, vermeid. Hij verspreid leugens en gif onder de onwetenden. Zijn uitspraken en overtuigingen gaan frontaal tegen die van de Islam in!

http://www.sjiieten-ontmaskerd.nl/dr...-reinste-vorm/
Oud 9 december 2013, 20:17   #167
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Een beetje simpele gedachtengang.

Komt nog uit de flower powertijd, waarbij de aboriginals en of de natuurindianen de hemel werden ingeprezen en liefst zoveel mogelijk in hun eigen habitat hun eigen cultuur moesten blijven houden. Terug in de steentijd, en daar liefst blijven zitten. Als ze "contact" met de blanken hadden gehad, dit toch het minimum beperken want het is een uitstervende soort. Geen klinieken maar kruiden pakketjes op de wonden, pedofilie vrijelijk beoefend en af en toe een wipe-out wegens slecht water.

Dus ook de Roma.

Maar wat gaan ze hier zoeken op hun "nomadische" wegen? Pleit je ook nog voor paard en kar? dat waren ze namelijk ook gewoon. Nee, het moeten nu dikke mercedessen zijn en geen huifkar meer maar een moderne camper of stacaravan. Daar kunnen ze zich dus wel aan aanpassen.

En van wat wil je dat ze leven? gewoon diefstal zoals nu? maar dan met de mogelijkheid wat rapper weg te zijn?
Jij kan met syntaxis spelen. Ik ook.

Natuurindianen is een pleonasme in se.

'en liefst zoveel mogelijk in hun eigen habitat hun eigen cultuur moesten blijven houden. Terug in de steentijd, en daar liefst blijven zitten.'

Wat is de waarde van 'moesten blijven houden' (ruik ik stiefmoederlijkheid?) tegen het feit dat ze dat altijd al gedaan hebben? Wat is er verkeerd mee om te leven van de ruimte waarin je je bevindt, die door en door te kennen en deze ruimte niet te vernietigen met alles wat er leeft van fauna en flora? Heb je daar iets tegen? En wat is er verkeerd met de steentijd als alles voorhanden is? Schrik dat een prematuurtje geboren wordt en het niet overleeft?

'Als ze "contact" met de blanken hadden gehad, dit toch het minimum beperken want het is een uitstervende soort.'

Voor wie waren ze een uitstervende soort? Voor die flower power mensen waar ik nooit heb toebehoord? Jij misschien?

Contact is historisch gebeurd en is een rampscenario geworden. Een feit is dat die mensen voor het contact compleet versmolten waren met hun omgeving en al duizenden jaren lang. Voor mij volstaat dat. Hoe die mensen 'verworden' zijn NA het contact is een totaal andere kwestie. Eentje waar je best niet op verder borduurt bij mij.

' Geen klinieken maar kruiden pakketjes op de wonden, pedofilie vrijelijk beoefend en af en toe een wipe-out wegens slecht water.'

Kruidenpakketjes? Geen ziekenhuizen. Pak Australië: zelfs de convicts die er aan kwamen hadden geen klinieken en geen dokter, laat staan dat de vrouwen altijd stof hadden om zich te bedekken. Ik heb het hier even hoe het begonnen is. Lees de 'Fatal Coast'.

En wat zit je te zeggen over pedofilie en ondrinkbaar water? Dat zijn situaties waar de aboriginals sedentair zijn gemaakt! Ondrinkbaar water krijg je wanneer mensen te lang op één plaats blijven. Wist je dat niet?
En bedoel je dat wanneer de blanke de touwtjes in handen nam, hij ook effe in kaart heeft gebracht hoe de vrije aboriginal incest ontweek tijdens het trekken? Het bestaat maar dat heb je niet bij de hand. Het enige wat jij weet is hoe aboriginals zich nu gedragen. Dat is een verre schreeuw verwijderd van hun natuurlijke levenswijze. Daarom ook mijn woord 'verworden'.
Een feit is dat als één van ons daar effe wilt verblijven, hij/zij een infrastructuur nodig heeft die hilarisch groot is.

Ik vind het ook hilarisch dat bejaarde aboriginal dames op kattenjacht gaan in the bushes want daar zitten de blanken nu toch wel heel verveeld mee. Met die katten en die andere beesten. Darwin had hen kunnen vertellen dat die beesten daar niet thuishoorden, maar ja, de feiten waren al gebeurd: de ratten, de muizen, de konijnen, de paarden, de kamelen, de katten ...

Feit is dat alles oké was voor die inmenging. Ik heb respect voor mensen die het heel lang hebben uitgehouden om in en van de natuur te leven zonder deze te beschadigen.

Zigeuners hebben ook een duizendjaar lange way of life en wel een heel speciale: zij parasiteren op de sedentairen. Het is eigenlijk opmerkelijk dat ze het nog zo lang uithouden. Grofweg heeft het sedentaire zich ontwikkelt vanaf 10.000VCH. Het merendeel van de mensen leefden nomadisch of semi-nomadisch (zomer- en winterkampen). En parasiteren op eigen soort manifesteerde zich door de eeuwen heen op tal van wijzen. Karel de Grote was ook niet erg sedentair, me dunkt.

De eigenschap om te parasiteren op eigen soort lijkt me dus niet uitsluitend voorbehouden voor zigeuners. De directe manier springt in het oog en die manier houden ze vol, terwijl de minder directe manier meestal onopgemerkt blijft. Vind je niet? We willen alleen maar zien wat we willen zien en alleen maar horen wat we willen horen. Uiteindelijk hebben multi-nationals heel veel zigeunerstreken. Ze voyageren de hele tijd.
Waarom wil de politiek zigeuners dan sedentair maken? Om ze net als wij, sedentairen, in één of ander consumptiesysteem te stoppen?

Van wat moeten ze dan leven? Ja, van diefstal. En van handeltjes. Op voorwaarde dat ze nomadisch kunnen zijn en beperkt in tijd op één plaats blijven. Diefstal wordt gedoogd maar duikt in geen enkel document op. Veel verschil met documenten nu zal er toch al niet zijn. Die handeltjes kunnen gestimuleerd worden, waarom niet? We leven toch in een globalisatietijdperk, of niet? Ik wil bv een gezinsvriendelijke puppie ? Oké, dan wacht ik tot de zigeuners er zijn. Ik wil een goedkope auto die het twee jaar volhoudt voor één van mijn kinderen? Oké, ik wacht op de zigeuners.

En op elke standplaats waar ze een tijdje mogen blijven, is er een caravannetje voor contraceptiva e.a.

Er zijn natuurlijk zigeuners en zigeuners. Er zijn stromingen en verschillende lagen van ...

Zelfs als ik me de meest voor mij erge voorbeelden voor de geest haal, blijf ik bij het herinvoeren van het nomadische element. De E.U. heeft de grenzen geopend, dat ze nu ook consequent is. Maar ze zal nooit consequent zijn want het ogenblik van te ageren is al voorbij. Het ligt nu aan de plaatselijke lokaliteiten om een houding aan te nemen tot de E.U. het probleem terug aanpakt. En dan nog is het afwachten.

Sedentarisme voor die mensen is en blijft voor mij onrealistisch. Niet alleen voor hen, maar vooral voor ons, sedentaire mensen.
Oud 9 december 2013, 20:31   #168
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil een goedkope auto die het twee jaar volhoudt voor één van mijn kinderen? Oké, ik wacht op de zigeuners.
Die na amper 2 maand de pijp aan maarten geeft en ook nog eens gestolen geseind staat .
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2013, 20:36   #169
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Wiens rapport werd er begin 2000 weer overboord gegooid in verband met migratie ?
Oud 9 december 2013, 20:57   #170
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ach, je kunt het zo flowerpower bekijken als je wil, er is niets romatisch aan. De Roma hadden woonplaatsen in hun land van oorsprong, de huifkarren waren nodig om tot hier te geraken.

Hun probleem is de sterke familiebanden, elke Roma-groep is in feite 1 grote familie en ze huwen en blijven daar ook binnen. Gevolg is achterlijke kinderen die zelfs niet door bijzonder onderwijs geraken en alleen hebben leren auto rijden en stelen. Zet Vlaamse kinderen in net dezelfde situatie en ze worden afgepakt en geplaatst, niet zo met Roma, dat is cultuur dus mogen ze zo verder blijven doen.

Behandel Roma als gewone Vlamingen en het probleem zal opgelost raken, laat je alles toe wegens 'cultuur' dan wordt het probleem alleen maar groter.

.
Zo wonen de Roma, geen huifkar te zien tot ze naar hier vertrekken.

Ja, ik zie het, geen huifkar te bekennen. En jij kan beweren dat dat altijd zo geweest is?

Ik ontken die inteelt in sommige lagen van Roma-zigeuners niet. Maar als je nu eens logisch nadenkt dan moet je toch ook bedenken dat die inteelt historisch gezien vrij recent moet zijn. Hevig maar recent. En denk nu eens verder na. Hoe komt het dat die mensen zo hevig inteelt zijn gaan plegen? Onder welke regimes hebben ze geleefd en sinds wanneer? Sinds wanneer zijn ze zo sedentair beginnen te leven?

Ik stel alleen maar vragen die me vrij relevant lijken.

Er is in de natuur een algemene regel: wie reist laat een zaadje achter of pikt er eentje op. In het slechtste geval zorgen oorlogen daarvoor.

En mijn interpretatie is: als leven noodgedwongen op één plaats blijft, verstikt het zaad zichzelf soms. Niet alleen het zaad, maar ook de wortels. Sorry dat ik weer in metaforen verval.

Ik denk hierbij aan een kleine bevolking in de VS die leeft in de bergen. Een fotograaf heeft er ooit wat verwijld en foto's genomen. Inteelt volop. Ik oordeel niet maar vraag me af hoe dat in zijn werk is gegaan. Wie waren die eerste bewoners die zich zo terugtrokken en waarom? En waarom leefden ze zo gesloten? Een feit is dat hun blanke voorouders niet zo lang geleden een overtocht hebben gemaakt en helemaal niet geïsoleerd leefden.

En dan stel ik vast dat ik heel weinig weet over inteelt. Het enige dat ik weet is dat bij volière vogels je een moeder kan paren met een zoon en een vader met een dochter, goed voor één keer. Nooit een broer met een zus. Maar dat zijn volièretoestanden en in volle natuur zouden ze zoiets nooit doen.

Wat is een volièretoestand en wat is volle natuur voor een mens?

Ik mis in deze literatuur over inteelt, en over bevolkingsgroepen op deze planeet. Heeft iemand daar ooit iets deftigs over geschreven? Waarom mensengroepen verzinken in inteelt?
Oud 9 december 2013, 21:15   #171
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havanna Bekijk bericht
Die na amper 2 maand de pijp aan maarten geeft en ook nog eens gestolen geseind staat .
Die wagen heeft het heel goed gedaan en alle verwachtingen ingelost. En neen, die was niet gestolen.

We hebben ook geen garagekosten gehad.

Als er iemand sceptisch stond tgo die aankoop was ik het wel. Ik denk dat ik toen wat jij hier schrijft enkele malen bijna letterlijk heb gezegd.

Misschien hebben we eenmalig geluk gehad.
Oud 9 december 2013, 22:33   #172
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

@ BonBon:

hier een aanvulling op jouw foto's. Dit is het huis van een zigeunerkoning in Buzescu:

Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2013, 23:26   #173
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
@ BonBon:

hier een aanvulling op jouw foto's. Dit is het huis van een zigeunerkoning in Buzescu:

Ja, kitch kennen ze wel.
Oud 9 december 2013, 23:30   #174
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ja, kitch kennen ze wel.
Maar waarom ligt die straat niet vol met vuilnis ?
Oud 9 december 2013, 23:56   #175
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2013, 23:57   #176
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2° ze zijn nomadisch

Dat kan allemaal goed zijn, beste parsprototem, maar samenlevingen evolueren nu eenmaal en als de roma's daar niet mee willen instappen dan is dat hun probleem. Het zou toch al te gek zijn dat ik voortaan in een grotje in de Ardennen ga wonen, een dierenhuid aan ga trekken en met een knots herten ga doodslaan, omdat onze voorouders dat ook ooit hebben gedaan ? Je moet je wel wat aanpassen naar de normen, wetten en gebruiken van de huidige maatschappij. En die is nu eenmaal sedentair en houdt zich aan bepaalde wetten en regels. Frapant is dat die roma zeggen totaal op zichzelf te kunnen leven, maar wel gebruik willen maken van alle kanalen en middelen die onze 'racistische' samenleving hen op een plateautje aanbiedt: kindergeld, OCMW-steun, invaliditeitsuitkeringen, kampeerterreinen, allerhande premie's en ondersteuning, ... Dat is nogal hypocriet, vind je niet ?

En zoals bepaalde foto's hierboven aantonen, er zijn 'onderdrukte' zigeunergroepen die in Bulgarije, Roemenië, Slovakije en Servië kasten van huizen en villa's laten bouwen met geld dat ze hier 'eerlijk' (LOL) verdiend hebben ! Waar is er dan nog sprake van hun nomadische levensstijl ? Laat me aub niet lachen ! Grote groepen die hier zitten zijn bendes profiteurs en houden zich in met duistere zaakjes allerhande. Met raciale voorbestemdheid of etnische afkomst heeft dit uiteraard niets te maken, wel alles met een foute mentaliteit en een gebrek aan waarden- en normenopvoeding tezamen met de creatie van een beeld van wantrouwen, minachting en vijandigheid tegenover niet-zigeuners.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2013, 07:27   #177
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dat moet je hen vragen, blijkbaar vinden ze hun koningshuis (letterlijk dan) en kerken wel belangrijk genoeg om geen vuilnis rond te smijten.
Oud 10 december 2013, 07:29   #178
BonBon
Banneling

Standaard

1 jaar op strooptocht met Roma, het woord inteelt is niet gevallen maar eindelijk eens geen poco gesprek over Roma. Het moest natuurlijk wel een kleurling zijn om gehoord te worden, als een blanke hetzelfde zegt is het maar een VB'r en dus ongeloofwaardig.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ideo=1.1800706
Oud 10 december 2013, 07:43   #179
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, ik zie het, geen huifkar te bekennen. En jij kan beweren dat dat altijd zo geweest is?

Ik ontken die inteelt in sommige lagen van Roma-zigeuners niet. Maar als je nu eens logisch nadenkt dan moet je toch ook bedenken dat die inteelt historisch gezien vrij recent moet zijn. Hevig maar recent. En denk nu eens verder na. Hoe komt het dat die mensen zo hevig inteelt zijn gaan plegen? Onder welke regimes hebben ze geleefd en sinds wanneer? Sinds wanneer zijn ze zo sedentair beginnen te leven?

Ik stel alleen maar vragen die me vrij relevant lijken.

Er is in de natuur een algemene regel: wie reist laat een zaadje achter of pikt er eentje op. In het slechtste geval zorgen oorlogen daarvoor.

En mijn interpretatie is: als leven noodgedwongen op één plaats blijft, verstikt het zaad zichzelf soms. Niet alleen het zaad, maar ook de wortels. Sorry dat ik weer in metaforen verval.

Ik denk hierbij aan een kleine bevolking in de VS die leeft in de bergen. Een fotograaf heeft er ooit wat verwijld en foto's genomen. Inteelt volop. Ik oordeel niet maar vraag me af hoe dat in zijn werk is gegaan. Wie waren die eerste bewoners die zich zo terugtrokken en waarom? En waarom leefden ze zo gesloten? Een feit is dat hun blanke voorouders niet zo lang geleden een overtocht hebben gemaakt en helemaal niet geïsoleerd leefden.

En dan stel ik vast dat ik heel weinig weet over inteelt. Het enige dat ik weet is dat bij volière vogels je een moeder kan paren met een zoon en een vader met een dochter, goed voor één keer. Nooit een broer met een zus. Maar dat zijn volièretoestanden en in volle natuur zouden ze zoiets nooit doen.

Wat is een volièretoestand en wat is volle natuur voor een mens?

Ik mis in deze literatuur over inteelt, en over bevolkingsgroepen op deze planeet. Heeft iemand daar ooit iets deftigs over geschreven? Waarom mensengroepen verzinken in inteelt?
100 jaar geleden was maar 6% nomadisch
http://www.noorderlicht.com/assets/d...seskildsen.pdf

Roma blijven een probleem door de inteelt, moslims hebben dat ook maar Roma nog veel meer. Je krijgt achterlijke kinderen die extreem godsdienstig zijn, geen normbesef, geen empathie en veelal geestelijk gestoord. Het complete probleem met Roma (en eigenlijk ook moslims) kun je terugbrengen op die inteelt, en je hoort daar niets over bij de poco's, alsof het niet bestaat.
Oud 10 december 2013, 09:40   #180
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Onderzoek tanden jonge inbrekers

10/12/2013 | belga
uit DS online vandaag

Citaat:
De vier jongens die met hun wagen uit de bocht gingen in Berlare na een achtervolging door de politie, moeten een tandheelkundig onderzoek ondergaan om hun leeftijd meer exact te bepalen. Dat meldt het parket van Dendermonde.

Mogelijk is één verdachte meerderjarig en moet hij voor de onderzoeksrechter verschijnen.

De wagen probeerde in de nacht van zaterdag op zondag een alcoholcontrole te vermijden en crashte in Berlare. De vier inzittenden verklaarden dat ze tussen de 12 en 14 jaar zijn, maar een botscan gaf aan dat ze gelogen hebben.

Het gerecht gaat ervan uit dat twee jongens tussen 14 en 15 jaar oud zijn, en dat de andere twee 16 tot 18 jaar oud zijn.
Het scheelde geen haar of het waren "onze jongens" die hun tandjes moesten laten nakijken...

Laatst gewijzigd door andev : 10 december 2013 om 09:42.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be