![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Correctie: wat u denkt dat de Kerk leert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet "dikwijls". Wel ziet en onderkent de Kerk, mede uit ervaring, dat genot om het genot tot ongeregelde driften kan leiden bij de mens. De Kerk handelt dus uit voorzichtigheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En bijhorende uitspattingen die men slechts traag onder ogen wil zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Religie is gebonden aan regels. God is een idee en gevoel dat bij iedereen andere gevoelens oproept. Het is moeilijk een collectief te bekomen als God en religie dat collectief al innerlijk zou scheiden. De eenheid met "God" kan misschien pas ontstaan als wij onze eigen god worden. Of ons ervan bewust worden op zijn minst. Maar als ik deze overtuigingen in real life verkondig, lijk ik beïnvloed te zijn door demonen. Er zijn mensen in mijn omgeving die ervan overtuigd zijn dat ik met duistere krachten bezig ben. Ik denk: maakt religie ze niet bang om deze krachten verder te onderzoeken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De nieuwe kerk staat in Amsterdam. In het openbaar boete doen is meer iets voor de katholieke kerk, die immers zo graag Mea Culpa roept, maar haar eigen werkelijk kwaad niet wil erkennen, zoals ik je heb uitgelegd. Maar ik heb gemerkt dat ook jij je handen liever in onschuld wast. Het zij zo, ik kan me daar verder niet druk over maken. De schijnheiligheid van de kerk is al te zeer bekend. Laatst gewijzigd door harriechristus : 8 december 2013 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De eenheid van beiden is mijn atoomtheorie. Citaat:
God bestaat ook als de ander en dat zijn de microwezentjes in de microkosmos. Citaat:
Overal is kwaad, zowel in de wereld als in de religie. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ook slechts doordat men die publieke prijs nu betaalt dat de kerk zich tot handelen gedwongen voelt. Daarmee dient zo'n commissie met argwaan bekeken te worden, zelfs onder deze paus die de indruk geeft van een moreel hoogstaander niveau te zijn dan zijn directe voorgangers. Het zou allemaal niet zo'n vaart gelopen hebben zonder het celibaat. De kerk dient in te zien dat haar probleem niet pedofilie op zich is maar seksualiteit in het algemeen. Het dient de oorzaken aan te pakken. Zo'n commissie is symptoombestrijding. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 december 2013 om 19:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 8 december 2013 om 19:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door niet te kiezen voor openbaarheid zorgt de kerk ervoor dat de imago-oppoetserij gaat ten koste van de slachtoffers van pedofilie. Dat is bijzonder afkeurenswaardig. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 december 2013 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem zit niet bij het celibaat, maar wel de lakse houding en de weinig gedegen beleving van een aantal priesters sedert het laatste concilie. Een aantal priesters wist/weet geen weg meer met hun celibaat, omdat ze geen weet en geen inzicht meer hebben in het belangrijkste van hun leven, nl. hun priesterschap. Dat is de oorzaak. Sommige gevallen van pedofilie kunnen een symptoom zijn hiervan, maar evenzeer zagen we priesters andere wegen opgaan omdat ze niet langer in het reine kwamen met hun priesterambt en het daarbij horend celibaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |