Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2013, 00:57   #161
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik verwachtte niet anders dan dat er Belgisch-nationalisten zouden zijn die er van zouden uitgaan dat voor de Federation Bruxelles-Walloni niet dezelfde EU-regel zou gelden als voor Vlaanderen. Voor mij echter niet gelaten, ik ben wreed content dat er gedreigd wordt met het verlies van de voordelen van de EU zoals daar zijn:
-de vrijheid van heel de wereld om naar Vlaanderen te komen,
-de vrijheid van China om het hier in alle vrijheid zijn goedkope rotzooi te dumpen,
-de vrijheid van buitenlandse banken om het Vlaamse spaargeld te bemachtigen.
Ik ben die "voordelen" liever kwijt dan rijk. Ik neem er zelfs het fameuze nadeel bij dat Europa niets meer in Vlaanderen's de pap te brokkelen heeft. Zwitserland en Noorwegen weten niet wat ze missen.

Het veto van de franstaligen om Vlaanderen nog een laatste hak te kunnen zetten kon, uiteraard niet ontbreken. Die wordt, hoe kan het anders, toegejuicht door.....één van die "Vlamingen" die wél graag onder de EU-knoet zit, maar die daar maar één mogelijkheid voor ziet: Vlaanderen dat onder de francofone knoet blijft vegeteren.

Nochtans zou zelfs Doomy moeten opgemerkt hebben dat de EU de gevolgen van de op til zijnde referenda vreest. Terecht, want eens de eerste dominosteen omvalt, vallen er onvermijdelijk andere mee om. Als Doomy dan in België wil blijven wonen zal hij Vlaanderen moeten verlaten....
Als voorstander van gemeentelijke en provinciale autonomie zal die hele schijntegenstelling België/Vlaanderen mij worst wezen, ook al probeer je mij krampachtig in het kamp van de belgicisten in te delen omdat flamigantische unitaristen als jij eigenlijk even centralistisch denken als belgicistische unitaristen.

De enige nivo's die er voor mij werkelijk toe doen zijn de Westhoek, West-Vlaanderen, BeNeLux, en EU. België en Vlaanderen kunnen mij gestolen worden. Antwerpse betutteling in plaats van Brusselse betutteling komt voor West-Vlamingen gewoon neer op het vervangen van oude meesters door nieuwe meesters. Antwerpen ligt voor mij even ver als Brussel, en alles wat buiten West-Vlaanderen, Frans-Vlaanderen (=de Franse Westhoek) en Zeeuws-Vlaanderen ligt is wat mij betreft het buitenland.

Als ik dan toch moet kiezen, dan liefst een autonome provincie West-Vlaanderen als autonome deelstaat van een BeNeLux-federatie (met de autonomie van een Zwitsers kanton), of anders een onafhankelijk West-Vlaanderen (al dan niet binnen de EU). West-Vlaanderen heeft meer inwoners dan EU-lidstaten Malta en Groot-Hertogdom Luxemburg. Waarom zou dit dus onmogelijk zijn?
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 16 december 2013 om 01:02.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2013, 01:33   #162
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Los van het feit dat ik nog lang geen onafhankelijkheid zie komen voor vlaanderen omdat er simpelweg geen meerderheid voor bestaat, en we ook voor catalonie en schotland enkel maar peilingen hebben denk ik dat vooral jij aan iets essentieel voorbijgaat.
Europa draait rond de grote lidstaten. Duitsland 60mio, frankrijk 62 mio, UK 60 mio inwoners min 5 mio schotten = 55 mio , Italie61 mio, en inderdaad ook spanje 47 mio inwoners min de 7,5 mio catalanen = 39,5 mio inwoners.
Op duitsland na hebben al die landen zelf last van het secessie virus dat rondwaart. Die gaan zichzelf beschermen, en nog liever drie kleintjes verliezen om zo terug rust te krijgen. Trouwens, je komt nooit aan drie. Nadat de eerste die het zou doen op zijn gezicht is gevallen zal er van die dynamiek niet veel meer overblijven. Maar als er een staat is die toch de revolutionaire toer wil opgaan , dan zien we wel. Voor mij is dit science fiction.
Hoeveel keer moeten ze jou nog duidelijk maken dat er daarvoor geen meerderheid nodig is. Pak alle voordelen af die Wallonië nu geniet en België behoort tot de geschiedenis. Overigens is er nergens enig bewijs geleverd dat er geen meerderheid voor is. Men beweert dat gebaseerd op verkiezingsresultaten. Een referendum durft men er niet om te houden. Niet alle kiezers van het NVA zullen pro zijn, dat is waar, maar ook niet alle kiezers van al de andere partijen zullen tegen zijn, dat is OOK waar. Hoeveel zijn er nu pro en hoeveel zijn er contra? Geen kat die dat met zekerheid kan zeggen, dus ook gij niet.

Laatst gewijzigd door Garry : 16 december 2013 om 01:41.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2013, 01:39   #163
Waarom Nu?
Burger

Waarom Nu?'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Als ik dan toch moet kiezen, dan liefst een autonome provincie West-Vlaanderen als autonome deelstaat van een BeNeLux-federatie (met de autonomie van een Zwitsers kanton), of anders een onafhankelijk West-Vlaanderen (al dan niet binnen de EU). West-Vlaanderen heeft meer inwoners dan EU-lidstaten Malta en Groot-Hertogdom Luxemburg. Waarom zou dit dus onmogelijk zijn?
Wat een onzin, het piunt is gewoon dat 3 miljoen Walen 11 miljoen Belgen hun wil opdringen.
Di Rupo is niks anders dan een dictator, dit heeft niet met opdelen te maken maar alles met een volk dat onderdrukt word door een minderheid.
Zuid-Africa was vroeger hetzelde, de blanken (minderheid) beslisten alles.
Waarom moeten 3 miljoen Walen hier alles uitmaken??? Waarom is onze stem minderwaardig?
Waarom zijn er grendelwetten en alarmbelprocedures?
Waarom is er in Belgie geen DEMOCRATIE????
Di Ripoff zou nooit bestaan hebben als er een zetelverdeling is op basis van stemmen!!

PS=28 zetels= 800K stemmen
NVA=29 zetels = 1,2miljoen stemmen (zo even uit mijn hoofd).

Is dat normaal????
Waarom Nu? is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2013, 01:43   #164
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de Catalanen, de Schotten, en de Vlamingen zich afscheiden van respektievelijk Spanje, Groot-Brittannië en België, dan zullen rest-Spanje, Engeland, en Wallonië-Brussel gewoon het restant zijn van de reeds erkende EU-lidstaten Spanje, Groot-Brittannië en België. Die laatsten blijven dus gewoon EU-lidstaten, terwijl de eersten geen EU-lidstaat meer zullen zijn omdat ze er zelf voor gekozen hebben om uit een erkende EU-lidstaat te stappen. Meer zelfs: de laatsten hebben dan zelfs de lukse om hun veto te stellen tegen toetreding van de eersten tot de EU. De eersten zullen dan veel minder kunnen profiteren van de voordelen van de vrijheid van personen, goederen, verkeer, kapitaal binnen de EU.
Ge vergeet dat Brussel wel Vlaanderen is hé
Oud 16 december 2013, 01:49   #165
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik verwachtte niet anders dan dat er Belgisch-nationalisten zouden zijn die er van zouden uitgaan dat voor de Federation Bruxelles-Walloni niet dezelfde EU-regel zou gelden als voor Vlaanderen. Voor mij echter niet gelaten, ik ben wreed content dat er gedreigd wordt met het verlies van de voordelen van de EU zoals daar zijn:
-de vrijheid van heel de wereld om naar Vlaanderen te komen,
-de vrijheid van China om het hier in alle vrijheid zijn goedkope rotzooi te dumpen,
-de vrijheid van buitenlandse banken om het Vlaamse spaargeld te bemachtigen.
Ik ben die "voordelen" liever kwijt dan rijk. Ik neem er zelfs het fameuze nadeel bij dat Europa niets meer in Vlaanderen's de pap te brokkelen heeft. Zwitserland en Noorwegen weten niet wat ze missen.

Het veto van de franstaligen om Vlaanderen nog een laatste hak te kunnen zetten kon, uiteraard niet ontbreken. Die wordt, hoe kan het anders, toegejuicht door.....één van die "Vlamingen" die wél graag onder de EU-knoet zit, maar die daar maar één mogelijkheid voor ziet: Vlaanderen dat onder de francofone knoet blijft vegeteren.

Nochtans zou zelfs Doomy moeten opgemerkt hebben dat de EU de gevolgen van de op til zijnde referenda vreest. Terecht, want eens de eerste dominosteen omvalt, vallen er onvermijdelijk andere mee om. Als Doomy dan in België wil blijven wonen zal hij Vlaanderen moeten verlaten....
Ik had het zelf niet half zo goed kunnen formuleren. Bravo.
Oud 16 december 2013, 01:50   #166
Waarom Nu?
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Niet waar, de Walen hebben hun naam aangepast middels Artikel 35 van de grondwet.
Heb je al eens op de website gekeken die over Wallonie en Brussel gaat? Nederlands is ondergeschikt, zo niet onbestaande.

De Walen gebruiken dat artikel gewoon, waarom de Vlamingen niet?
Sluit de geldkraan en het zal veranderen.

Maar de CD&V/OpenVLD/Groen/SPa hebben nog zaken die het daglicht niet mogen zien of er zijn nog postjes te verdelen. Dat is de enige reden dat we nog genaaid worden door de Walen. Deze fuckers worden nog altijd verkozen door de Vlamingen vanwege de verrotte stemplicht.

Wij Vlaams volk worden genaaid door onze politiekers en de Walen weten dat!

http://www.pfwb.be/ klik eens tussen de talen.....meer moet je niet weten.

Laatst gewijzigd door Waarom Nu? : 16 december 2013 om 01:54.
Oud 16 december 2013, 01:51   #167
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
ja wat een ramp buiten de unie staan,in noorwegen en zwitserland loopt iedereen hongerig de vuilbakken te zoeken ,jongens toch
Dat is schijnbaar het beeld dat ze daar van hebben.
Oud 16 december 2013, 01:54   #168
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waarom Nu? Bekijk bericht
Niet waar, de Walen hebben hun naam aangepast middels Artikel 35 van de grondwet.
Heb je al eens op de website gekeken die over Wallonie en Brussel gaat? Nederlands is ondergeschikt, zo niet onbestaande.

De Walen gebruiken dat artikel gewoon, waarom de Vlamingen niet?
Sluit de geldkraan en het zal veranderen.

Maar de CD&V/OpenVLD/Groen/SPa hebben nog zaken die het daglicht niet mogen zien of er zijn nog postjes te verdelen. Dat is de enige reden dat we nog genaaid worden door de Walen. Deze fuckers worden nog altijd verkozen door de Vlamingen vanwege de verrotte stemplicht.

Wij Vlaams volk worden genaaid door onze politiekers en de Walen weten dat!
Neemt niet weg dat bij een eventuele splitsing de Europese hoofdstad in Vlaanderen ligt. Als ze dat willen ongedaan maken zullen ze toch ergens iets anders op til moeten zetten.
Oud 16 december 2013, 01:55   #169
Waarom Nu?
Burger

Standaard

Citaat:
Neemt niet weg dat bij een eventuele splitsing de Europese hoofdstad in Vlaanderen ligt. Als ze dat willen ongedaan maken zullen ze toch ergens iets anders op til moeten zetten.
http://www.pfwb.be/

Denk het niet.
Oud 16 december 2013, 02:00   #170
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.pfwb.be/

Denk het niet.
Ik denk het wel. Brussel heeft zelfs geen vlieghaven. Alles moet via Vlaanderen. Als Vlaanderen niet meer tot de EU behoort zullen ze terug grenzen in stellen.
Oud 16 december 2013, 02:04   #171
Waarom Nu?
Burger

Standaard

Citaat:
Ik denk het wel. Brussel heeft zelfs geen vlieghaven. Alles moet via Vlaanderen. Als Vlaanderen niet meer tot de EU behoort zullen ze terug grenzen in stellen.
Charleroi?
IJzeren-rijn die ze tegenhouden.

De luchthaven Antwerpen wordt amper uitgebouwd, maar Charleroi loopt tegen Zaventem te concurreren.
Ben jij echt zo dom dat je dit niet ziet?

EU heeft hier niets mee te maken.
Oud 16 december 2013, 02:10   #172
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Charleroi?
IJzeren-rijn die ze tegenhouden.

De luchthaven Antwerpen wordt amper uitgebouwd, maar Charleroi loopt tegen Zaventem te concurreren.
Ben jij echt zo dom dat je dit niet ziet?

EU heeft hier niets mee te maken.
Waar ligt Charleroi volgens jou, in Brussel?

En Antwerpen kan mocht dat nodig zijn ook nog flink uitgebouwd worden, gewoon een tunneltje maken op de Militaire baan. Ik ken die vlieghaven goed genoeg, heb er destijds zelf leren vliegen. Daarbuiten hebben we ook nog Oostende waar Ryanair nu ook al op vliegt voor bepaalde vluchten.
Oud 16 december 2013, 02:14   #173
Waarom Nu?
Burger

Standaard

Citaat:
Waar ligt Charleroi volgens jou, in Brussel?

En Antwerpen kan mocht dat nodig zijn ook nog flink uitgebouwd worden, gewoon een tunneltje maken op de Militaire baan. Ik ken die vlieghaven goed genoeg, heb er destijds zelf leren vliegen. Daarbuiten hebben we ook nog Oostende waar Ryanair nu ook al op vliegt voor bepaalde vluchten.
Groen is anders enorm oppositie aan het voeren in Antwerpen rond de luchthaven, maar in Wallonie??
Charleroi is bezig Zaventem te vervangen, wie dat niet ziet is blind.

En ook ontgaat je de staatshervorming waar de Vlaming niks meer te zeggen heeft in Brussel.
Brussel Vlaams bij splitsing, laat me niet lachen, Beke heeft Brussel geschonken aan de Walen om zijn ACW fraude te helpen verbergen!
Oud 16 december 2013, 02:17   #174
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Groen is anders enorm oppositie aan het voeren in Antwerpen rond de luchthaven, maar in Wallonie??
Charleroi is bezig Zaventem te vervangen, wie dat niet ziet is blind.

En ook ontgaat je de staatshervorming waar de Vlaming niks meer te zeggen heeft in Brussel.
Brussel Vlaams bij splitsing, laat me niet lachen, Beke heeft Brussel geschonken aan de Walen om zijn ACW fraude te helpen verbergen!
Kan allemaal wel zijn, maar daardoor verandert Brussel nog altijd niet van plaats hé. het ligt nu eenmaal in Vlaanderen en het zal daar blijven liggen hoor. En wat groen betreft. Dat wordt zoals alle groen, eerst bruin en daarna rot. Nu geloof je toch zelf niet dat Groen ook maar iets zal in de pap te brokken hebben in Antwerpen mocht er een echtscheiding van komen tussen Vlaanderen en Wallonië.

Laatst gewijzigd door Garry : 16 december 2013 om 02:21.
Oud 16 december 2013, 04:09   #175
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Kan allemaal wel zijn, maar daardoor verandert Brussel nog altijd niet van plaats hé. het ligt nu eenmaal in Vlaanderen en het zal daar blijven liggen hoor. En wat groen betreft. Dat wordt zoals alle groen, eerst bruin en daarna rot. Nu geloof je toch zelf niet dat Groen ook maar iets zal in de pap te brokken hebben in Antwerpen mocht er een echtscheiding van komen tussen Vlaanderen en Wallonië.
Als de faciliteitengemeenten met franstalige meerderheid ook van hun zelfbeschikkingsrecht zullen gebruik maken -want het recht van een regio is ook het recht van een gemeente- om zich aan te sluiten bij Brussel zal Brussel aan Wallonië grenzen.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 16 december 2013 om 04:11.
Oud 16 december 2013, 04:15   #176
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
ja wat een ramp buiten de unie staan,in noorwegen en zwitserland loopt iedereen hongerig de vuilbakken te zoeken ,jongens toch
Nochtans zou de NVA-elite juist WEL in de EU willen blijven vanwege het vordeel dat de VOKA-bedrijfsleiders uit de handel met de EU halen. En VOKA is de echte baas van de N-VA, alle flamingantische retoriek ten spijt.

westhoek.jpg
Oud 16 december 2013, 07:33   #177
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Doomy: hou toch op met je slogans. Je lijkt Slangen wel.
Pjotr 2691 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2013, 08:37   #178
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans zou de NVA-elite juist WEL in de EU willen blijven vanwege het vordeel dat de VOKA-bedrijfsleiders uit de handel met de EU halen. En VOKA is de echte baas van de N-VA, alle flamingantische retoriek ten spijt.

Als er op minder dan te regels twee keer Voka, twee keer N-VA en een keer flamingatische voorkomt, dan is dat geen retoriek zeker?
Oud 16 december 2013, 12:36   #179
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als voorstander van gemeentelijke en provinciale autonomie zal die hele schijntegenstelling België/Vlaanderen mij worst wezen, ook al probeer je mij krampachtig in het kamp van de belgicisten in te delen omdat flamigantische unitaristen als jij eigenlijk even centralistisch denken als belgicistische unitaristen.

De enige nivo's die er voor mij werkelijk toe doen zijn de Westhoek, West-Vlaanderen, BeNeLux, en EU. België en Vlaanderen kunnen mij gestolen worden.
Als de twee laatste niveaus u gestolen kunnen worden, om welke reden hebt u dan nog het tussenschot "West-Vlaanderen" nodig? En "Vlaanderen" dan weer niet?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2013, 12:40   #180
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat de provincie West-Vlaanderen niet het gevolg is van een organische groei zoals bij de Zwitserse kantons, maar van het ingrijpen van een bezettende macht. De provincie West-Vlaanderen is het doorslagje van het departement Leie, waarvan de grenzen niet historisch gegroeid zijn maar het gevolg van de beslissingen genomen op een tekentafel in Parijs.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be