Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2014, 10:07   #161
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Wat wie?
wie wat?, bedoelt ge ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 10:11   #162
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
volgens mij volgt hier een rechtszaak OM vs BMWrijder ...
OM plaatste dat filmpje niet hé

mocht het een rechtszaak DJ vs BMWrijder zijn, dan denk ik dat je gelijk zou kunnen hebben.

maar nu niet, vermoed ik.
Zou kunnen, ik ben zoals gezegd geen advocaat, maar her en der lees ik toch al dat er twijfels rijzen bij de bewijskracht van dat (op internet) gepostte filmpje.
Voer voor advocaten en consoorten denk ik.
Oud 7 januari 2014, 10:12   #163
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wie wat?, bedoelt ge ?
Hoe, wie wat bedoelt ge, bedoelt ge?
Oud 7 januari 2014, 10:16   #164
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

In ieder geval; ze zien maar wat ze met BMW-mans doen.
Ik ga er niet van wakker liggen.

Mij stoort eerlijk gezegd heel dat FB-gedoe harder dan wat die gek met zijn BMW deed, want iedereen die al jaren op de baan zit heeft zelf ook al wel eens van die dingen meegemaakt/zien gebeuren. Toch zeker als je al eens met een moto de baan opgaat…
Oud 7 januari 2014, 10:29   #165
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Dit is bv zo'n 'her en der' waar ik lees dat er wel een iets mis zou kunnen lopen…

(De verwijzing naar de Aston Martin gaat over een eerder geval van roekeloos rijgedrag.)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Nieuwsblad
Maar volgens meester Jorgen Van Laer staat het helemaal niet vast dat het dashboardfilmpje van de verkeersagressie als bewijs zal kunnen worden gebruikt voor het incident op de E314. ‘De bestuurder van de Aston Martin postte het filmpje zelf. Hij kon dus geen aanspraak maken op zijn privacy. Op die beelden waren ook geen andere personen identificeerbaar. Maar in het voorval op de E314 is de nummerplaat van de zwarte BMW, waar het allemaal om gaat, perfect leesbaar. Dat is een persoonsgegeven, dat niet zonder toestemming mag worden verspreid. Indien de verdediging de rechter kan overtuigen dat hierdoor de rechten van de verdediging geschonden werden, kan de rechter het filmpje uit de procedure laten verwijderen.

Ook de Privacycommissie vreest dat de man, die met zijn dashcam het filmpje maakte en het op Facebook postte, hiermee over de schreef gegaan is. ‘Wie beelden maakt van iemand die een overtreding of een misdrijf pleegt, stapt met die beelden het best naar de politie. Die beslist dan, samen met het gerecht, wat er verder mee moet gebeuren. Maar zomaar iemand herkenbaar en zonder zijn toestemming op het net gooien, kan tot sancties leiden.
Bron
Oud 7 januari 2014, 10:29   #166
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
In ieder geval; ze zien maar wat ze met BMW-mans doen.
Ik ga er niet van wakker liggen.

Mij stoort eerlijk gezegd heel dat FB-gedoe harder dan wat die gek met zijn BMW deed, want iedereen die al jaren op de baan zit heeft zelf ook al wel eens van die dingen meegemaakt/zien gebeuren. Toch zeker als je al eens met een moto de baan opgaat
ik ben ook altijd klaar voor de zotste bewegingen van andere weggebruikers ! :/
vertrekken met de instelling dat ze u echt bewust willen omver rijden, is t veiligst ... en komt vaak in de buurt van de realiteit ...

BMW mans reed (naar verluidt ! ) met de auto op naam van een huisartse ... hij zal t nogal mogen uitleggen aan zijn mama of partner.
eigenlijk zou iedereen met die mens een beetje compassie moeten hebben

Laatst gewijzigd door Anna List : 7 januari 2014 om 10:30.
Oud 7 januari 2014, 10:31   #167
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe, wie wat bedoelt ge, bedoelt ge?
die ge, zijde gij dat nu, of ik ?

ik kan niet meer volgen ze !
Oud 7 januari 2014, 11:10   #168
Danny'ke
Vreemdeling

Standaard

In een ander topic ook geplaatst :

Waar ik mij vragen bij stel is dat als iedereen zo een dashcam aanschaft, beelden naar de politie gaat doen en dat er dan nog straffen op basis van die beelden worden uitgesproken waar dan het einde gaat zijn? Wat is het volgende dan? Iedereen een mobiele flitser in zijn wagen die direct alle overtredingen van wagens in de buurt online door gaat sturen?

De BMW heeft een fout gemaakt en normaal reageer ik niet op dergelijke topics maar je ziet enkel maar een stuk van de film. Wat heeft de vrachtwagenchauffeur daarvoor uitgespookt? Ik ken deze persoonlijk van bij zijn vorige werkgever en hijzelf is zeker geen voorzichtige chauffeur. Waarom is hij destijds plots van werk moeten veranderen? Kreeg de baas teveel telefoons van weggebruikers die zich geïntimideerd voelden? Ik blijf voorzichtig met mijn woorden maar ik kan alleen zeggen dat de vrachtwagenchauffeur zijn verhaal van geen kanten klopt. Ik kan dan ook alleen maar hopen dat als de politie met deze zaak verder gaat alles gaat onderzoeken. En vooral dat de vrachtwagenchauffeur een dikke boete en liefst wat gevangenisstraf krijgt voor laster en eerroof. Ik hoop ook dat zijn baas maatregelen gaat nemen en die dashcam in zijn vrachtwagen gaat verbieden. Goede reclame is dat zeker niet voor zijn bedrijf. Een vrachtwagenchauffeur moet geen agentje gaan spelen.

Nogmaals de BMW heeft fouten gemaakt. Maar wie heeft dat al eens niet gedaan? Wie heeft al eens niet zitten vloeken omdat een camionette pal voor je neus op het linkse baanvak komt geschoven? En omdat dan die camionette zijn gas loste omdat hij er plezier in had om de wagen achter hem te kloten? De vrachtwagenchauffeur in deze zaak had al ettelijke keren vormen van verkeersagressie gehad. Omdat hij constant op het linkse baanvak ging rijden of het achterliggend verkeer moedwillig blokkeerde. Zeker als het om duurdere aankomende wagens ging bleek en blijkt hij nu nog een dikke klootzak te zijn. Destijds waren alle collega's blij toen hij moest vertrekken. Ik hoop dat zijn huidige baas nu ook even twee keer gaat nadenken alvorens de echte wegpiraat met zijn vrachtwagen op de weg te sturen.
Danny'ke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 11:18   #169
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danny'ke Bekijk bericht
Nogmaals de BMW heeft fouten gemaakt. Maar wie heeft dat al eens niet gedaan? Wie heeft al eens niet zitten vloeken omdat een camionette pal voor je neus op het linkse baanvak komt geschoven?
De meesten, maar daar gaat het hier niet om. Het is de reactie van die BMW bestuurder die een levensgevaarlijk manouver uithaalt omdat een andere auto op hem scheen met zijn lichten.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 11:19   #170
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waar ik mij vragen bij stel is dat als iedereen zo een dashcam aanschaft, beelden naar de politie gaat doen en dat er dan nog straffen op basis van die beelden worden uitgesproken waar dan het einde gaat zijn? Wat is het volgende dan? Iedereen een mobiele flitser in zijn wagen die direct alle overtredingen van wagens in de buurt online door gaat sturen?

De BMW heeft een fout gemaakt en normaal reageer ik niet op dergelijke topics maar je ziet enkel maar een stuk van de film. Wat heeft de vrachtwagenchauffeur daarvoor uitgespookt? Ik ken deze persoonlijk van bij zijn vorige werkgever en hijzelf is zeker geen voorzichtige chauffeur. Waarom is hij destijds plots van werk moeten veranderen? Kreeg de baas teveel telefoons van weggebruikers die zich geïntimideerd voelden? Ik blijf voorzichtig met mijn woorden maar ik kan alleen zeggen dat de vrachtwagenchauffeur zijn verhaal van geen kanten klopt. Ik kan dan ook alleen maar hopen dat als de politie met deze zaak verder gaat alles gaat onderzoeken. En vooral dat de vrachtwagenchauffeur een dikke boete en liefst wat gevangenisstraf krijgt voor laster en eerroof. Ik hoop ook dat zijn baas maatregelen gaat nemen en die dashcam in zijn vrachtwagen gaat verbieden. Goede reclame is dat zeker niet voor zijn bedrijf. Een vrachtwagenchauffeur moet geen agentje gaan spelen.

Nogmaals de BMW heeft fouten gemaakt. Maar wie heeft dat al eens niet gedaan? Wie heeft al eens niet zitten vloeken omdat een camionette pal voor je neus op het linkse baanvak komt geschoven? En omdat dan die camionette zijn gas loste omdat hij er plezier in had om de wagen achter hem te kloten? De vrachtwagenchauffeur in deze zaak had al ettelijke keren vormen van verkeersagressie gehad. Omdat hij constant op het linkse baanvak ging rijden of het achterliggend verkeer moedwillig blokkeerde. Zeker als het om duurdere aankomende wagens ging bleek en blijkt hij nu nog een dikke klootzak te zijn. Destijds waren alle collega's blij toen hij moest vertrekken. Ik hoop dat zijn huidige baas nu ook even twee keer gaat nadenken alvorens de echte wegpiraat met zijn vrachtwagen op de weg te sturen.
En 'u' heeft het over laster en eerroof?
Oud 7 januari 2014, 11:30   #171
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
En 'u' heeft het over laster en eerroof?
Ja, precies want nu is duidelijk uit het verhaal dat we weten, het gaat over die bestelchauffeur welke de video plaatste en die is met naam bekend. Dus die info over hem, al dan niet correct hoort men ook niet bekend te maken.
Heb ook wel eens verkeersgevaarlijk gedrag meegemaakt en heel simpel: kenteken-tijd noteren en ff bellen met de flikken, klaar is kees! En verder doorrijden.
Oud 7 januari 2014, 11:35   #172
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nogmaals de BMW heeft fouten gemaakt. Maar wie heeft dat al eens niet gedaan? Wie heeft al eens niet zitten vloeken omdat een camionette pal voor je neus op het linkse baanvak komt geschoven? En omdat dan die camionette zijn gas loste omdat hij er plezier in had om de wagen achter hem te kloten?
Over wat heb je het nu? Want op de video is niks te zien waar zou uit blijken dat hij 'pal voor de neus' van die BMW naar links is gegaan, en al zeker niet dat hij 'gas loste' om 'de wagen achter hem te kloten'. Het volledige inhaalmanoeuvre gebeurt vlotjes, en is voorbij op 12 seconden, vanaf het moment dat hij naar links begint te gaan.
Zeggen dat die BMW 'fouten heeft gemaakt' gevolgd door een vergoelijkend 'maar wie heeft dat al niet eens gedaan' is echt wel het understatement van het jaar. Die heeft niet gewoon 'fouten gemaakt', hij heeft ronduit levensgevaarlijk en crimineel gedrag vertoond. Om te beginnen door over de pechstrook (!) die vrachtwagen in te halen (da's de enige logische verklaring waarom die daar kan zitten met z'n BMW), en dan door zijn levensgevaarlijk remspelletje.
Citaat:
De vrachtwagenchauffeur in deze zaak had al ettelijke keren vormen van verkeersagressie gehad. Omdat hij constant op het linkse baanvak ging rijden of het achterliggend verkeer moedwillig blokkeerde. Zeker als het om duurdere aankomende wagens ging bleek en blijkt hij nu nog een dikke klootzak te zijn. Destijds waren alle collega's blij toen hij moest vertrekken. Ik hoop dat zijn huidige baas nu ook even twee keer gaat nadenken alvorens de echte wegpiraat met zijn vrachtwagen op de weg te sturen.
U kent hem? Volledige filmpje bekeken (het langere, dit hier: http://www.youtube.com/watch?v=4FWAiFJrDPQ)? Want daar zie je op dat hij gewoon netjes rechts rijdt, om enkel naar links te gaan om in te halen, om dan direct terug naar rechts te gaan.

U heeft het over 'laster en eerroof'. Ik heb het gevoel dat u daar met deze post dichter tegenaan zit dan u zelf beseft...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 11:45   #173
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Hier laatste nieuws over de zaak uit GVA:

Citaat:
Ondertussen heeft de Hasseltse juwelier Eddy Heleven klacht ingediend tegen Chris Verhaegen. Die had Heleven aangeduid als de dader. De politie bevestigde gisteren de onschuld van de juwelier. “Inmiddels heeft mijn cliënt wel immense schade geleden, we gaan een claim van minstens 10.000 euro indienen”, aldus Patrick Schruers, de advocaat van Heleven.
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...res-video.aspx
Kans dat de bestelchauffeur ook nog een klacht krijgt wegens schenden privacy?
En ff die juwelier een opmonter geven: al wie trouwplannen heeft, ga daar je ring kopen...
Oud 7 januari 2014, 12:18   #174
pdm
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Over wat heb je het nu? Want op de video is niks te zien waar zou uit blijken dat hij 'pal voor de neus' van die BMW naar links is gegaan, en al zeker niet dat hij 'gas loste' om 'de wagen achter hem te kloten'. Het volledige inhaalmanoeuvre gebeurt vlotjes, en is voorbij op 12 seconden, vanaf het moment dat hij naar links begint te gaan.
Zeggen dat die BMW 'fouten heeft gemaakt' gevolgd door een vergoelijkend 'maar wie heeft dat al niet eens gedaan' is echt wel het understatement van het jaar. Die heeft niet gewoon 'fouten gemaakt', hij heeft ronduit levensgevaarlijk en crimineel gedrag vertoond. Om te beginnen door over de pechstrook (!) die vrachtwagen in te halen (da's de enige logische verklaring waarom die daar kan zitten met z'n BMW), en dan door zijn levensgevaarlijk remspelletje.

U kent hem? Volledige filmpje bekeken (het langere, dit hier: http://www.youtube.com/watch?v=4FWAiFJrDPQ)? Want daar zie je op dat hij gewoon netjes rechts rijdt, om enkel naar links te gaan om in te halen, om dan direct terug naar rechts te gaan.

U heeft het over 'laster en eerroof'. Ik heb het gevoel dat u daar met deze post dichter tegenaan zit dan u zelf beseft...
Nogal een heftige situatie als ik het verhaal lees. Heb de video ook gezien en man rijdt keurig, niks aan te merken.
Hoe het dan gekomen is dat hij die juwelier als veroorzaker heeft aangezien is mij een raadsel met wel vervelende gevolgen. Te snel geoordeeld zonder na pluizen???
Wat de BMW betreft dik over de streep: inhalen over vluchtstrook en dan die agressie, kun je inderdaad geen "foutje" noemen. Dat is ASO weggedrag int kwadraat. Had hem ook hier zeker het rijbewijs gekost (2 mnd of langer) en de bekende EMG-cursus, (Educatieve Maatregel Gedrag) uit eigen zak te betalen €780 + de boetes. Schrijf de zomervakantie naar Ibiza maar op je buik!!
En de doktores heeft er ook geen schuld aan dus zij hoeft ook niet over de tong te gaan. Wel ook heel vervelend voor haar.
BTW past deze draad niet beter in de topic van "Mobiliteit en verkeer"?

Laatst gewijzigd door pdm : 7 januari 2014 om 12:21.
pdm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 13:45   #175
Danny'ke
Vreemdeling

Standaard

---

Laatst gewijzigd door Danny'ke : 7 januari 2014 om 13:46.
Oud 7 januari 2014, 13:45   #176
Danny'ke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
En ff die juwelier een opmonter geven: al wie trouwplannen heeft, ga daar je ring kopen...
Draai het dan ook om. Wie gaat nu nog voor zijn trouwfeest bij chéke materiaal huren?

Maar ongeacht hoe het verhaal nu juist in elkaar zit. Als iedereen zomaar overtredingen mag filmen en dat nog eens openlijk op sociale media mag zetten dan ziet de toekomst er maar somber uit. Misschien dat de regering er maar eens werk moet van maken op een verbod van dashcams. Of dat de chauffeur van de bestelwagen eens beter had nagedacht en niet met zijn lichten had liggen flitsen. In ieder geval ik hoop dat die juwelier ermee zal doorgaan en dat de vrachtwagenbestuurder of anders gezegd de chauffeur van de bestelwagen die de bewuste film postte een dikke rekening zal gepresenteerd krijgen.

Laatst gewijzigd door Danny'ke : 7 januari 2014 om 13:45.
Oud 7 januari 2014, 13:46   #177
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
...
... Als iedereen zomaar overtredingen mag filmen en dat nog eens openlijk op sociale media mag zetten dan ziet de toekomst er maar somber uit. ...
waarom ?
Oud 7 januari 2014, 13:54   #178
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom ?
Je mag wel filmen maar als er iemand in beeld de wet overtreed moet je direct stoppen en de film vernietigen op straffe van gevangenisstraf.

Tenzij er iemand u aan het filmen is terwijl je een overtreding filmt, dan moet die tweede filmer stoppen en zijn film vernietigen op straffe van gevangenisstraf.

Begrijp je?
Oud 7 januari 2014, 14:03   #179
Danny'ke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
waarom ?
Doos van pandora die je opentrekt vrees ik. Binnenkort rijdt iedere idioot met een camera rond. Dan wat uitlokkend gedrag, dan de reactie filmen, wat gemonteer en ge-edit in de filmpjes en hup we zijn vertrokken voor een heksenjacht. Wat er volgens mij hier ook al gaande is.
Oud 7 januari 2014, 14:04   #180
pdm
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
En vooral dat de vrachtwagenchauffeur een dikke boete en liefst wat gevangenisstraf krijgt voor laster en eerroof. Ik hoop ook dat zijn baas maatregelen gaat nemen en die dashcam in zijn vrachtwagen gaat verbieden.
Ik kan aan jouw verhaal geen touw vast knopen. Op de film werd vrachtwagen door bestelbus ingehaald en toen die weer naar rechts ging kwam de BWM ertussen. Dus wat heeft die vrachtwagenchauffeur met die zaak te doen...niks? En de bestelbus heeft de film gemaakt.
Jij mix bestelbus en vrachtauto door elkaar of noem jij bestelbus (camionette in Belgie) ook vrachtwagen?
pdm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be