![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voer voor advocaten en consoorten denk ik.
|
|
|
|
#163 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoe, wie wat bedoelt ge, bedoelt ge?
|
|
|
#164 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In ieder geval; ze zien maar wat ze met BMW-mans doen.
Ik ga er niet van wakker liggen. Mij stoort eerlijk gezegd heel dat FB-gedoe harder dan wat die gek met zijn BMW deed, want iedereen die al jaren op de baan zit heeft zelf ook al wel eens van die dingen meegemaakt/zien gebeuren. Toch zeker als je al eens met een moto de baan opgaat…
|
|
|
#165 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dit is bv zo'n 'her en der' waar ik lees dat er wel een iets mis zou kunnen lopen…
(De verwijzing naar de Aston Martin gaat over een eerder geval van roekeloos rijgedrag.) Citaat:
|
|
|
|
#166 | |
|
Banneling
|
Citaat:
vertrekken met de instelling dat ze u echt bewust willen omver rijden, is t veiligst ... en komt vaak in de buurt van de realiteit ... BMW mans reed (naar verluidt ! ) met de auto op naam van een huisartse ... hij zal t nogal mogen uitleggen aan zijn mama of partner. eigenlijk zou iedereen met die mens een beetje compassie moeten hebben Laatst gewijzigd door Anna List : 7 januari 2014 om 10:30. |
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
Vreemdeling
|
In een ander topic ook geplaatst :
Waar ik mij vragen bij stel is dat als iedereen zo een dashcam aanschaft, beelden naar de politie gaat doen en dat er dan nog straffen op basis van die beelden worden uitgesproken waar dan het einde gaat zijn? Wat is het volgende dan? Iedereen een mobiele flitser in zijn wagen die direct alle overtredingen van wagens in de buurt online door gaat sturen? De BMW heeft een fout gemaakt en normaal reageer ik niet op dergelijke topics maar je ziet enkel maar een stuk van de film. Wat heeft de vrachtwagenchauffeur daarvoor uitgespookt? Ik ken deze persoonlijk van bij zijn vorige werkgever en hijzelf is zeker geen voorzichtige chauffeur. Waarom is hij destijds plots van werk moeten veranderen? Kreeg de baas teveel telefoons van weggebruikers die zich geïntimideerd voelden? Ik blijf voorzichtig met mijn woorden maar ik kan alleen zeggen dat de vrachtwagenchauffeur zijn verhaal van geen kanten klopt. Ik kan dan ook alleen maar hopen dat als de politie met deze zaak verder gaat alles gaat onderzoeken. En vooral dat de vrachtwagenchauffeur een dikke boete en liefst wat gevangenisstraf krijgt voor laster en eerroof. Ik hoop ook dat zijn baas maatregelen gaat nemen en die dashcam in zijn vrachtwagen gaat verbieden. Goede reclame is dat zeker niet voor zijn bedrijf. Een vrachtwagenchauffeur moet geen agentje gaan spelen. Nogmaals de BMW heeft fouten gemaakt. Maar wie heeft dat al eens niet gedaan? Wie heeft al eens niet zitten vloeken omdat een camionette pal voor je neus op het linkse baanvak komt geschoven? En omdat dan die camionette zijn gas loste omdat hij er plezier in had om de wagen achter hem te kloten? De vrachtwagenchauffeur in deze zaak had al ettelijke keren vormen van verkeersagressie gehad. Omdat hij constant op het linkse baanvak ging rijden of het achterliggend verkeer moedwillig blokkeerde. Zeker als het om duurdere aankomende wagens ging bleek en blijkt hij nu nog een dikke klootzak te zijn. Destijds waren alle collega's blij toen hij moest vertrekken. Ik hoop dat zijn huidige baas nu ook even twee keer gaat nadenken alvorens de echte wegpiraat met zijn vrachtwagen op de weg te sturen. |
|
|
|
|
|
#169 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De meesten, maar daar gaat het hier niet om. Het is de reactie van die BMW bestuurder die een levensgevaarlijk manouver uithaalt omdat een andere auto op hem scheen met zijn lichten.
|
|
|
|
|
|
#170 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#171 |
|
Minister-President
|
Ja, precies want nu is duidelijk uit het verhaal dat we weten, het gaat over die bestelchauffeur welke de video plaatste en die is met naam bekend. Dus die info over hem, al dan niet correct hoort men ook niet bekend te maken.
Heb ook wel eens verkeersgevaarlijk gedrag meegemaakt en heel simpel: kenteken-tijd noteren en ff bellen met de flikken, klaar is kees! En verder doorrijden.
|
|
|
#172 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Zeggen dat die BMW 'fouten heeft gemaakt' gevolgd door een vergoelijkend 'maar wie heeft dat al niet eens gedaan' is echt wel het understatement van het jaar. Die heeft niet gewoon 'fouten gemaakt', hij heeft ronduit levensgevaarlijk en crimineel gedrag vertoond. Om te beginnen door over de pechstrook (!) die vrachtwagen in te halen (da's de enige logische verklaring waarom die daar kan zitten met z'n BMW), en dan door zijn levensgevaarlijk remspelletje. Citaat:
U heeft het over 'laster en eerroof'. Ik heb het gevoel dat u daar met deze post dichter tegenaan zit dan u zelf beseft... |
||
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Minister-President
|
Hier laatste nieuws over de zaak uit GVA:
Citaat:
En ff die juwelier een opmonter geven: al wie trouwplannen heeft, ga daar je ring kopen...
|
|
|
|
#174 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Hoe het dan gekomen is dat hij die juwelier als veroorzaker heeft aangezien is mij een raadsel met wel vervelende gevolgen. Te snel geoordeeld zonder na pluizen??? Wat de BMW betreft dik over de streep: inhalen over vluchtstrook en dan die agressie, kun je inderdaad geen "foutje" noemen. Dat is ASO weggedrag int kwadraat. Had hem ook hier zeker het rijbewijs gekost (2 mnd of langer) en de bekende EMG-cursus, (Educatieve Maatregel Gedrag) uit eigen zak te betalen €780 + de boetes. Schrijf de zomervakantie naar Ibiza maar op je buik!! En de doktores heeft er ook geen schuld aan dus zij hoeft ook niet over de tong te gaan. Wel ook heel vervelend voor haar. BTW past deze draad niet beter in de topic van "Mobiliteit en verkeer"? Laatst gewijzigd door pdm : 7 januari 2014 om 12:21. |
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
Vreemdeling
|
---
Laatst gewijzigd door Danny'ke : 7 januari 2014 om 13:46. |
|
|
|
|
|
#176 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Maar ongeacht hoe het verhaal nu juist in elkaar zit. Als iedereen zomaar overtredingen mag filmen en dat nog eens openlijk op sociale media mag zetten dan ziet de toekomst er maar somber uit. Misschien dat de regering er maar eens werk moet van maken op een verbod van dashcams. Of dat de chauffeur van de bestelwagen eens beter had nagedacht en niet met zijn lichten had liggen flitsen. In ieder geval ik hoop dat die juwelier ermee zal doorgaan en dat de vrachtwagenbestuurder of anders gezegd de chauffeur van de bestelwagen die de bewuste film postte een dikke rekening zal gepresenteerd krijgen. Laatst gewijzigd door Danny'ke : 7 januari 2014 om 13:45. |
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#178 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je mag wel filmen maar als er iemand in beeld de wet overtreed moet je direct stoppen en de film vernietigen op straffe van gevangenisstraf.
Tenzij er iemand u aan het filmen is terwijl je een overtreding filmt, dan moet die tweede filmer stoppen en zijn film vernietigen op straffe van gevangenisstraf. Begrijp je?
|
|
|
|
|
#179 |
|
Vreemdeling
|
Doos van pandora die je opentrekt vrees ik. Binnenkort rijdt iedere idioot met een camera rond. Dan wat uitlokkend gedrag, dan de reactie filmen, wat gemonteer en ge-edit in de filmpjes en hup we zijn vertrokken voor een heksenjacht. Wat er volgens mij hier ook al gaande is.
|
|
|
|
|
|
#180 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Jij mix bestelbus en vrachtauto door elkaar of noem jij bestelbus (camionette in Belgie) ook vrachtwagen? |
||
|
|
|