![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Banneling
|
![]() als een lobbygroep als de groene rekenkamer 60 jaar aan 'ongewenste' date wegknipt om een misleidend beeld op te roepen is dat uitdrukkelijk geen "mening". Dat is intellectuele fraude.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Feit blijft, zoals door mezelf aangehaald aan het begin van deze thread, dat een meerderheid van de Vlamingen een sceptische mening heeft (of ten minste de neiging heeft). Bijna niemand onder hen heeft de groene rekenkamer gelezen. Als er dus geen sceptische meningen aan bod komen in onze klassieke media, dan bewijst dit de lage overtuigingskracht van de 'consensus' in een gesloten debat. Oplossing: een open debat. De kritiek een stem geven, waarna deze kritiek, ten minste indien grondig fout, met open vizier de eigen irrelevantie kan aantonen. Geen voorkeursbehandeling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Als de sceptici meer op tv willen komen, is het misschien geen slecht idee eens te beginnen met de feiten niet altijd trachten te, euh, verdraaien... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Om u eraan te herinneren: het IPCC gaat er niet enkel vanuit dat de mens louter een invloed heeft op het klimaat, maar dat de mens vandaag qua invloed alle natuurlijke evoluties overklast. Wie verdraait of wie leest hier niet goed? Ergens begrijp ik uw verwarring: EOS heeft de resultaten op een weinig relevante manier weergegeven, waardoor het lijkt dat de meerderheid van de Vlamingen het IPCC wel steunt. Waarom denkt u dat een wetenschappelijk tijdschrift zoiets doet? Laatst gewijzigd door Rob Lemeire : 27 januari 2014 om 23:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 27 januari 2014 om 23:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Banneling
|
![]() Het is best irrelevant om in de discussie hier te handelen over wat de vlaming/amerikaan/etc....meent te weten of niet te weten over klimaatverandering.
Zij krijgen hun informatie uit de (subjectieve) pers en zij zijn niet gekwalificeerd om hier op een correcte manier mee om te gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het ironische is dat die drang van mensen om te confirmeren aan het sociaal wenselijke voor u een argument is om te concluderen dat ze tegen de concensus zijn ![]() Als ik totaal fout ben en u bent wél thuis in de enquêtewereld, corrigeer mij gerust he ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De grootste hoop mensen is kiesvee, nog niet eens in staat een deugdelijke leider te kiezen.
![]() |
#173 | |
Burger
|
![]() Citaat:
(1) u vergeet uw eigen claim dat er maar 1/5 'sceptische' Vlamingen zijn volgens het EOS-onderzoek. Dat was pas een miskleun: het is zeker een groter getal. (2) deze miskleun houdt u zelfs niet tegen om hier met autoritaire argumenten aan te komen draven, zo van 'ik weet het allemaal beter aangezien ik (vul naar believen in). Wilt u hiermee hopen dat iedereen uw miskleun vergeten is? (3) u vindt het blijkbaar belangrijker om andere standpunten via een rare kronkel uit te lachen dan een rationele discussie. (4) zelf heb ik altijd voorzichtige woorden gebruikt aangaande het onderzoek van EOS. Ik heb bijvoorbeeld nooit gezegd '70% is klimaatscepticus' of '70% denkt dit of dat', omdat de methodologie van EOS niet erg goed was. Die 70% is waarschijnlijk een hoogst heterogene groep - maar de uitspraak die ze als waar hebben aangevinkt past zeker niet in het IPCC-verhaal. (5) u zegt expert te zijn, maar geeft geen enkele analyse waardoor wij ons kunnen overtuigen dat uw expertise terecht is. (6) dit is de essentie: zo'n slecht onderzoek van EOS, aangezien inderdaad slechts één extreme optie is voorzien als een IPCC-standpunt. Zelf geef ik kritiek op EOS, maar dat doet u blijkbaar liever niet, zelfs niet vanuit uw 'expertise'. En dat voor iemand die doet alsof hij/zij een expert is. Serieuze experts proberen (1) rustig te blijven, (2) doen voorzichtige maar uigewerkte uitspraken en (3) lachen niemand uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Minister-President
|
![]() djue post kwijt
Laatst gewijzigd door Klein Licht : 28 januari 2014 om 18:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nogmaals, er is een goede reden waarom men bij de analyse van antwoorden op een 5-punts-Likert-schaal normaal gezien de twee antwoorden langs elke kant gewoon optelt. (Men tracht dit vaak 'op te lossen' door bijvoorbeeld een 7-punts schaal te gebruiken, maar hierover zijn de meningen verdeeld). Citaat:
Citaat:
Het kan best dat u eerder al kritiek had geuit op de methodologie van dit onderzoek (waar u overigens zelf mee op de proppen bent komen), maar daar heb ik blijkbaar overheen gelezen. Als u mij daarop kan wijzen heb ik er geen enkel probleem mee dit toe te geven. Volgens mij probeert u gewoon de zaken om te keren. Citaat:
|
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Burger
|
![]() Bij een dergelijke wijsheid buig ik mijn hoofd nederig. Ik dacht dat ikzelf een klimaatscepticus was, aangezien ik enkel de zekerheid betwijfelde dat de mens een grote invloed heeft op het klimaat - een kleine invloed, daarentegen, daarmee ging ik altijd akkoord. Fout, nu begrijp ik het eindelijk. IPCC, u hebt hierbij een nieuwe verdediger gevonden!
|
![]() |
![]() |