Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2014, 15:20   #161
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ook dat is zijn goed recht.
maar het is niet zijn recht noch plicht om dat aan anderen op te leggen
Oud 12 februari 2014, 15:22   #162
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
maar het is niet zijn recht noch plicht om dat aan anderen op te leggen
Dat doet hij toch niet IRL?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 15:22   #163
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Want?

Kinderen kunnen niet ondraaglijk lijden?
Dat heb ik nooit gezegd. Maar het gaat allemaal veel te snel en veel te gemakkelijk. Wanneer 160 kinderartsen (!!) een ultieme poging doen om euthanasie voor kinderen tegen te houden, dan zou het dossier nog even herbekeken kunnen worden. Toch wordt daar niet naar omgekeken en wordt de wet gewoon gestemd. Dat stemt tot nadenken, niet?
Oud 12 februari 2014, 15:24   #164
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dat heb ik nooit gezegd. Maar het gaat allemaal veel te snel en veel te gemakkelijk. Wanneer 160 kinderartsen (!!) een ultieme poging doen om euthanasie voor kinderen tegen te houden, dan zou het dossier nog even herbekeken kunnen worden. Toch wordt daar niet naar omgekeken en wordt de wet gewoon gestemd. Dat stemt tot nadenken, niet?
Nee, euthanasie moet mogelijk zijn voor mensen (dus ook kinderen) die ondraaglijk lijden..

Nu kun je uiteraard gaan definitie neuken door te vragen "wat is ondraaglijk lijden"... maar iedereen met een goed empathisch vermogen kan perfect zien wanneer daar sprake van is.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 15:25   #165
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Toch poneert u "la pensée unique", nl. die van de totale vrijheid. U kan daarbij ogenschijnlijk niet begrijpen dat mensen het woord vrijheid anders invullen.
Is het uw invulling van het woord vrijheid, om andere mensen hun keuzemogelijkheid bij wet weg te nemen ? Is dat uw vrijheid ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 15:25   #166
Another Jack
Banneling

Standaard

160 man die niet akkoord gaan?

Dat zou voldoende moeten zijn om wetten te herzien...
Ik heb daar een ander gedacht over...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 februari 2014 om 15:25.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 15:26   #167
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezo...-te-zijn.dhtml

Oud nieuws, maar wel relevant in mijn ogen.
Oud 12 februari 2014, 15:32   #168
six
Banneling

Standaard

Mijn vaders laatste woorden waren, "'t wordt godverdomme tijd om te sterven, dit kan ik niet meer aan". Hij bleef ondanks sedatie wakker tot zijn hart en ademhaling faalden door morfineoverdosis. Ik bleef aan de verpleegsters vragen dat zij meer morfine indienden maar de arts zei: de receptoren zijn zodanig overladen dat de morfine trager inwerkt dan dat wij het inspuiten.

Dat gebeurde 1 jaar en 11 dagen geleden.

Er zijn in veel gevallen geen middelen tegen ondraaglijk lijden.

(voor wie het zich afvraagt: euthanasieaanvraag ging niet, het ging veel te snel bergaf om de heren juristen erbij te halen)
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 15:34   #169
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Ik heb het al geprobeerd. Meester Jan gaat at nauseam de kerkelijke definitie van sedatie herhalen. Een andere definitie aanvaardt hij niet.
Welke definities zijn er dan allemaal?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 15:35   #170
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Dat doet hij toch niet IRL?
aangezien hij pleit voor een actief terugdraaien van de euthanasiewetgeving, doet hij dat wel
Oud 12 februari 2014, 15:36   #171
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke definities zijn er dan allemaal?
Waarom ontwijkt u vragen Jan?

Ik herhaal:
Welke zijn de 'menswaardige' (dat zo een woord uit uw mond moet komen trouwens) alternatieven voor euthanasie?
Oud 12 februari 2014, 15:37   #172
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Mijn vaders laatste woorden waren, "'t wordt godverdomme tijd om te sterven, dit kan ik niet meer aan". Hij bleef ondanks sedatie wakker tot zijn hart en ademhaling faalden door morfineoverdosis. Ik bleef aan de verpleegsters vragen dat zij meer morfine indienden maar de arts zei: de receptoren zijn zodanig overladen dat de morfine trager inwerkt dan dat wij het inspuiten.

Dat gebeurde 1 jaar en 11 dagen geleden.

Er zijn in veel gevallen geen middelen tegen ondraaglijk lijden.

(voor wie het zich afvraagt: euthanasieaanvraag ging niet, het ging veel te snel bergaf om de heren juristen erbij te halen)
ge zijt niet de enige met die ervaring

mijn moeder lag 3 dagen in een morfine-geïnduceerde coma (en zelfs dat hielp niet tegen de kankerpijn), en de laatste dag stond de huisarts elke 2 uur aan het ziekenbed om nog maar eens een morfine-injectie te zetten, met telkens de hoop dat het de laatste, finale zou zijn
Oud 12 februari 2014, 15:37   #173
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Jan doet niets anders dan uit zijn nek lullen.

Citaat:
Misschien omdat een aantal mensen niet geloven in puur en hard doorgetrokken individualisme. Dat er dus mensen zijn die uitgaan van een ander wereldbeeld. En dat ook nog andere, menswaardige alternatieven zijn voor euthanasie.
Welke zijn die alternatieven Jan?
Oud 12 februari 2014, 15:39   #174
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je vergist je. Zoek maar even op hoelang de discussie over deze uitbreiding al loopt. Hier is echt niet over één nacht ijs gegaan. De cd&v parlementairen hebben al een (mislukte) poging gedaan om het dossier nog eens te vertragen, nu deze laatste poging van een groep artsen. Maar je beseft toch dat 160 artsen een extreem kleine minderheid vormen binnen die groep ? Waarom zou het parlement dat klaar is met zijn bespreking deze overduidelijke wanhoopspoging moeten aannemen om nog maar eens een zinloos uitstel in te bouwen ?
Dit zijn dus gewoon 160 artsen die voor de volle 100% het recht hebben om als zij een vraag tot euthanasie zouden krijgen deze te weigeren.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 15:39   #175
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, euthanasie moet mogelijk zijn voor mensen (dus ook kinderen) die ondraaglijk lijden..

Nu kun je uiteraard gaan definitie neuken door te vragen "wat is ondraaglijk lijden"... maar iedereen met een goed empathisch vermogen kan perfect zien wanneer daar sprake van is.
We hebben geen wezenlijke meningsverschillen hier. Mijn punt is alleen dat alles gebanaliseerd wordt. In dit geval wordt er een wet gestemd waarbij kinderartsen alles doen om het te herzien. Toch wordt daar totaal geen rekening mee gehouden, alsof het ging om een wet voor hogere verkeer boetes.
Oud 12 februari 2014, 15:40   #176
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

mijn moeder lag 3 dagen in een morfine-geïnduceerde coma (en zelfs dat hielp niet tegen de kankerpijn), en de laatste dag stond de huisarts elke 2 uur aan het ziekenbed om nog maar eens een morfine-injectie te zetten, met telkens de hoop dat het de laatste, finale zou zijn
Bepaalde mensen hier hadden de bijbel willen voorlezen aan je moeder.
Oud 12 februari 2014, 15:41   #177
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We hebben geen wezenlijke meningsverschillen hier. Mijn punt is alleen dat alles gebanaliseerd wordt. In dit geval wordt er een wet gestemd waarbij kinderartsen alles doen om het te herzien. Toch wordt daar totaal geen rekening mee gehouden, alsof het ging om een wet voor hogere verkeer boetes.
Jij bent bang dat er euthanasie toegepast op mensen (kinderen) wanneer dat aantoonbaar niet nodig was.

Begrijp ik je zo goed?
Oud 12 februari 2014, 15:43   #178
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
160 man die niet akkoord gaan?

Dat zou voldoende moeten zijn om wetten te herzien...
Ik heb daar een ander gedacht over...
Om te beginnen gaat het om een wet betreffende euthanasie (geen wet tegen verkeer boetes, hé? ). Verder heb ik het over 160 kinderartsen die tot de laatste minuut alles boven halen om de nieuwe wet tegen te houden voor dat het wordt gestemd.

Niet eens voor discussie vatbaar? Het is net met dat soort houding over een toch wel heel erg belangrijk onderwerp als euthanasie voor kinderen dat ik mij zorgen maak. Dat bedoelde ik dus met die slippery slope.
Oud 12 februari 2014, 15:46   #179
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij bent bang dat er euthanasie toegepast op mensen (kinderen) wanneer dat aantoonbaar niet nodig was.

Begrijp ik je zo goed?
Ik heb inderdaad een beetje schrik van het gemak waar dit allemaal mee gepaard gaat. De verplichte aantoonbaarheid en controle zal wel scherp zijn ingebakken in de wet, maar als 160 kinderartsen nog twijfels hebben, dan zou ik het zeker eens herbekijken.
Oud 12 februari 2014, 15:48   #180
six
Banneling

Standaard

Citaat:

In landen waar euthanasie niet toegelaten is, zoals Rusland, lees je in kranten soms inzendertjes van mensen wiens naasten al maanden ondraaglijk ziek zijn. Die mensen smeken om iets te kunnen doen.

Soms gebeurt dat en gaat ofwel een goedwillige arts ofwel de naaste zelf er een eind aan maken. Met lange gevangenisstraffen voor moord als gevolg.
six is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be