![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() maar het is niet zijn recht noch plicht om dat aan anderen op te leggen
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heb ik nooit gezegd. Maar het gaat allemaal veel te snel en veel te gemakkelijk. Wanneer 160 kinderartsen (!!) een ultieme poging doen om euthanasie voor kinderen tegen te houden, dan zou het dossier nog even herbekeken kunnen worden. Toch wordt daar niet naar omgekeken en wordt de wet gewoon gestemd. Dat stemt tot nadenken, niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu kun je uiteraard gaan definitie neuken door te vragen "wat is ondraaglijk lijden"... maar iedereen met een goed empathisch vermogen kan perfect zien wanneer daar sprake van is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is het uw invulling van het woord vrijheid, om andere mensen hun keuzemogelijkheid bij wet weg te nemen ? Is dat uw vrijheid ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Banneling
|
![]() 160 man die niet akkoord gaan?
Dat zou voldoende moeten zijn om wetten te herzien... Ik heb daar een ander gedacht over... Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 februari 2014 om 15:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Banneling
|
![]() Mijn vaders laatste woorden waren, "'t wordt godverdomme tijd om te sterven, dit kan ik niet meer aan". Hij bleef ondanks sedatie wakker tot zijn hart en ademhaling faalden door morfineoverdosis. Ik bleef aan de verpleegsters vragen dat zij meer morfine indienden maar de arts zei: de receptoren zijn zodanig overladen dat de morfine trager inwerkt dan dat wij het inspuiten.
Dat gebeurde 1 jaar en 11 dagen geleden. Er zijn in veel gevallen geen middelen tegen ondraaglijk lijden. (voor wie het zich afvraagt: euthanasieaanvraag ging niet, het ging veel te snel bergaf om de heren juristen erbij te halen) |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
|
![]() aangezien hij pleit voor een actief terugdraaien van de euthanasiewetgeving, doet hij dat wel
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Parlementslid
|
![]() Waarom ontwijkt u vragen Jan?
Ik herhaal: Welke zijn de 'menswaardige' (dat zo een woord uit uw mond moet komen trouwens) alternatieven voor euthanasie?
![]() |
#172 | |
|
![]() Citaat:
mijn moeder lag 3 dagen in een morfine-geïnduceerde coma (en zelfs dat hielp niet tegen de kankerpijn), en de laatste dag stond de huisarts elke 2 uur aan het ziekenbed om nog maar eens een morfine-injectie te zetten, met telkens de hoop dat het de laatste, finale zou zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Parlementslid
|
![]() Jan doet niets anders dan uit zijn nek lullen.
Welke zijn die alternatieven Jan?
![]() |
#174 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit zijn dus gewoon 160 artsen die voor de volle 100% het recht hebben om als zij een vraag tot euthanasie zouden krijgen deze te weigeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrijp ik je zo goed? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet eens voor discussie vatbaar? Het is net met dat soort houding over een toch wel heel erg belangrijk onderwerp als euthanasie voor kinderen dat ik mij zorgen maak. Dat bedoelde ik dus met die slippery slope. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb inderdaad een beetje schrik van het gemak waar dit allemaal mee gepaard gaat. De verplichte aantoonbaarheid en controle zal wel scherp zijn ingebakken in de wet, maar als 160 kinderartsen nog twijfels hebben, dan zou ik het zeker eens herbekijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Soms gebeurt dat en gaat ofwel een goedwillige arts ofwel de naaste zelf er een eind aan maken. Met lange gevangenisstraffen voor moord als gevolg. |
|
![]() |
![]() |