Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2014, 17:55   #161
vlaams realist
Banneling

Standaard

Over de slachtregels moet ik u niet vertellen zeker.Dat gaat daar over hygiene hé.Maar bij uw beenhouwer dan weer niet.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2014, 19:58   #162
vlaams realist
Banneling

Standaard

En dan nog,één weekendhulp belt om 06 h af.Ik Bel een andere jobstudente op.
Dus,compleet legaal ingeschreven meisje staat te werken op een uur dat ze volgens het uurrooster daar niet mocht zijn.In het P.V. bevestigen ze beide dit verhaal. Doktersbriefje bevestigt de ziekte.Klacht wordt geseponeerd door rechter.Daardoor kan de leidinggevende een boete opleggen.Resultaat;1500 euro boete.
De boete wist alle winst van een maand uit.Wat erger is.Jonge dames die in vertrouwen handelden werden ondervraagd.Doktersbriefje werd gevraagd,niet door de werkgever.Wel door ambtenaren.En als ze met helemaal nx eindigen,dan krijg ik een 1500 boete wegens een verkeerd werkschema.

Beide meisjes waren verschoten.Ze hebben ontslag genomen.

Doe dat is bij de Mo.
Oud 5 april 2014, 20:11   #163
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Er zijn geen redenen om Frankrijk nog meer tijd te geven om het begrotingstekort terug te dringen. Dat heeft Europees commissaris Olli Rehn zaterdag gezegd in een interview met persbureau Reuters. De Tijd
Dit is uitermate slecht nieuws voor Di Rupo want die had gehoopt dat ook België nog 1 jaar langer poef mocht maken.
De nieuwe regering heeft een gemakkelijke keuze : de belastingen met 50 miljard verhogen of 50 miljard saneren in de ambtenarij en sociale zekerheid.
Het is gemakkelijker dagelijks de belastingbetaler schrik aan te jagen. Vandaag ging het terug over buitenlandse rekeningen. Maar besparingen daar beginnen ze niet aan. Ondertussen vertrekken de bedrijven dagelijks naar gunstiger fiscale oorden. Weg werkgelegenheid en weg belasting inkomsten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 06:51   #164
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
En dan nog,één weekendhulp belt om 06 h af.Ik Bel een andere jobstudente op.
Dus,compleet legaal ingeschreven meisje staat te werken op een uur dat ze volgens het uurrooster daar niet mocht zijn.In het P.V. bevestigen ze beide dit verhaal. Doktersbriefje bevestigt de ziekte.Klacht wordt geseponeerd door rechter.Daardoor kan de leidinggevende een boete opleggen.Resultaat;1500 euro boete.
De boete wist alle winst van een maand uit.Wat erger is.Jonge dames die in vertrouwen handelden werden ondervraagd.Doktersbriefje werd gevraagd,niet door de werkgever.Wel door ambtenaren.En als ze met helemaal nx eindigen,dan krijg ik een 1500 boete wegens een verkeerd werkschema.

Beide meisjes waren verschoten.Ze hebben ontslag genomen.

Doe dat is bij de Mo.
Onlangs las ik nochtans een gans artikel dat de slachtingen waarover U het heeft nu ook aan zeer strenge regels moeten voldoen....dit even terzijde..
Kijk ik begrijp uw frustratie heel goed ....inzake betuttelingen....regeltjes enz.enz en waarschijnlijk terecht..Ik geloof je wel maar kan niet oordelen over de feiten zelf opdat ik geen bakker of beenhouwer ben (geweest)...Echter vind ik niet dat U uw 'terechte' frustratie nu moet gaan afreageren op de allochtone bakker of beenhouwer....terwijl U geen enkel bewijs kan voorleggen dat hij zich meer mag of kan veroorloven als de autochtone bakker...
Ik denk dat er overal uitwassen zijn..maar ik ben er omzeggens 1OO % van overtuigd dat heden iedereen allochtoon of niet moet voldoen aan de regels.....alleszins de Turkse carrosserie zaak in mijn buurt heeft onlangs nog moeten investeren in een heel ander filtersysteem om te voldoen aan Vlarem ik weet niet hoeveel ? Die Mehmet is al even ontevreden als jij hoor....
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 06:56   #165
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jazeker,vlees dient bewaard te worden op minder dan 7 graden.Dus een kebab zaak kan niet bestaan.
Nu gij.
Kebab is dat dan hetzelfde als rauw vlees ? Maar goed ..volgens U kan een 'Belg' dan geen kebab zaak openhouden als ik het goed begrijp...Want aan hem gaat volksgezondheid dan zeggen Mijnheer uw Kebab zaak moet dicht want uw vlees moet bewaard worden op minder dan 7 graden...Maar de Mo daar rechtover de straat mag dat dan wel volgens U ??

In dat geval neem ik ogenblikkelijk een advocaat onder de arm !

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 april 2014 om 06:58.
Oud 6 april 2014, 07:44   #166
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Kebab is dat dan hetzelfde als rauw vlees ? Maar goed ..volgens U kan een 'Belg' dan geen kebab zaak openhouden als ik het goed begrijp...Want aan hem gaat volksgezondheid dan zeggen Mijnheer uw Kebab zaak moet dicht want uw vlees moet bewaard worden op minder dan 7 graden...Maar de Mo daar rechtover de straat mag dat dan wel volgens U ??

In dat geval neem ik ogenblikkelijk een advocaat onder de arm !
Neen,de regels zijn voor iedereen hetzelfde.Dus die grote stok met vlees die urenlang lauw wordt gehouden is voor iedereen verboden.

En die vlarem-wetgeving is al vele jaren van kracht.Alle spuitcabines moeten dusdanige filters hebben.De anderen hebben zich al jaren aangepast.
Oud 6 april 2014, 08:01   #167
vlaams realist
Banneling

Standaard

http://nos.nl/op3/artikel/433481-bro...eter-niet.html

Zou het in Belgie beter zijn,of knijpt volksgezondheid een oogje toe?
Oud 6 april 2014, 08:12   #168
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://nos.nl/op3/artikel/433481-bro...eter-niet.html

Zou het in Belgie beter zijn,of knijpt volksgezondheid een oogje toe?
Dit soort onderzoeken gebeurde ook al in ''gewone'' broodjeszaken en meestal waren de resultaten al niet beter.Zelfs de biernootjes die U krijgt bij Uw trappist werden al onderzocht en bleken een bron van bacterieën ...Maar goed ik dacht dat uw stelling was dat Ahmet meer mocht dan Jan inzake hygiëne dat was toch wat u het meest dwars zat ?
Oud 6 april 2014, 08:15   #169
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit soort onderzoeken gebeurde ook al in ''gewone'' broodjeszaken en meestal waren de resultaten al niet beter.Zelfs de biernootjes die U krijgt bij Uw trappist werden al onderzocht en bleken een bron van bacterieën ...Maar goed ik dacht dat uw stelling was dat Ahmet meer mocht dan Jan inzake hygiëne dat was toch wat u het meest dwars zat ?
Nee, nee Fred, mijn schoonbroer is een directeur bij het voedselagentschap en er zijn wel degelijk een stuk meer dan gemiddeld problemen met pita zaken.
Het heeft geen zin om feiten te ontkennen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 08:19   #170
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Nee, nee Fred, mijn schoonbroer is een directeur bij het voedselagentschap en er zijn wel degelijk een stuk meer dan gemiddeld problemen met pita zaken.
Het heeft geen zin om feiten te ontkennen.
Dat betwist ik ook niet ..Trouwens ik eet het nooit..maar is het dan zo dat onze brave Belg Jos die pita verkoopt zich wel aan de regels moet houden en de stoute Mo niet ?? Daar ging het hem eigenlijk over...
Oud 6 april 2014, 08:26   #171
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Inzake ambtenaren die de Vlaamse zelfstandigen meer controleren dan de niefaniers.Dat zit me dwars.Maar dat is onmogelijk te bewijzen.
Daarom gebruikte ik het voorbeeld van 30 kg vlees die 8 uur lauw op een stok staat om de dag erna nog eens lauw op een stok te staan.Daar geraakt geen enkele andere voedingszaak mee weg.
En jij begint over Mehmet die "actieve kool"-filters moet betalen in 2014,terwijl die daar al sinds 2007 moesten zijn.
Oud 6 april 2014, 08:55   #172
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inzake ambtenaren die de Vlaamse zelfstandigen meer controleren dan de niefaniers.Dat zit me dwars.Maar dat is onmogelijk te bewijzen.
Daarom gebruikte ik het voorbeeld van 30 kg vlees die 8 uur lauw op een stok staat om de dag erna nog eens lauw op een stok te staan.Daar geraakt geen enkele andere voedingszaak mee weg.
En jij begint over Mehmet die "actieve kool"-filters moet betalen in 2014,terwijl die daar al sinds 2007 moesten zijn.
Over de filters bij die carrosserie zaak kan ik niet in detail zeggen waarover hij het precies had...ik ken er ook te weinig van....waren er filters stuk of niet Waren het modellen die niet voldeden ? Alleszins ik dacht te begrijpen dat ook die ''niefaniers'' zich moesten plooien naar de al dan niet ''absurde'' regeltjes ....
En als het al zo is dat Vlaamse ambtenaren het de Vlaamse zelfstandigen moeilijker maken dan zegt dat in mijn ogen veel over 'de Vlaming' zelf.....niets voor niets zei Peumans ooit ; mocht hij geloven in reïncarnatie te willen herboren worden als Waal
Oud 6 april 2014, 10:57   #173
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Nee, nee Fred, mijn schoonbroer is een directeur bij het voedselagentschap en bla blah blah...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 11:07   #174
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Ons ambtenarenapparaat is veel te groot en veel te duur.
De belastingdragers kunnen dit niet meer financieren ... bedrijven gaan kapot.

Jetair chanteert regering: ‘Verlaag btw of 500 ontslagen’

http://www.nieuwsblad.be/article/det...40402_01053022

De regering heeft woensdag beslist om niet langer 21 procent btw te heffen op de winst die grote touroperators als Thomas Cook en Jetair maken op reizen buiten de EU. Maar dat gebeurde niet zomaar.

Jetair had er namelijk mee gedreigd om zijn vestiging in Oostende – toevallig ook de stad van vicepremier Johan Vande Lanotte – te sluiten en zo 500 man op straat te zetten. De beslissing daarover zou volgende week vallen.

De regering besliste prompt om de taks te schrappen. Waarop Jetair liet weten dat van een verhuis van het bedrijf geen sprake meer was.

Steeds meer bedrijven en sectoren zeggen rechtuit dat ze vertrekken indien er niet ONMIDDELLIJK iets gedaan wordt aan hun zware fiskale druk.
Ook Volvo Gent en de diamantsector hebben reeds kortingen gekregen maar duidelijk is dat men niet fragmentarisch kortingen kan uitdelen.
Zowel de bedrijven als hun medewerkers moeten beloond worden zoniet hebben we geen performante economische activiteiten meer.
De politiek heeft geen keuze meer : snoeien in het ambtenarenapparaat en hun verloning!!
Groteske onzin. Gij kunt niet gigantisch besparen op het personeel dat voor de overheid werkt al is het alleen maar omdat uitsparingen door grotere efficiëntie minstens gedeelltelijk zullen gecompenseerd worden door grotrere behoeftes aan personeel elders.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 11:09   #175
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is niet de taak vd overheid om werkgever te spelen.
Wij verliezen dagelijks arbeidsplaatsen omdat de kosten (niet alleen de arbeidskost!) veel te hoog zijn.
Waarom zijn die te hoog?
Omdat wij veel te veel en veel te dure ambtenaren hebben.
Men moet hier drastisch ingrijpen of binnenkort leven wij in een economische woestijn.
Er zal nooit geld zijn om dit staatsmoloch te onderhouden.
Daarom : schaf het statutair statuut af, breng het aantal ambtenaren op normaal niveau (referentie zijn buurlanden die het goed doen) en maak dat wat rest betaalbaar is en exuberante pensioenen is onmogelijk te financieren. De keuze is : torenhoge jeugdwerkloosheid of ambtenarenpensioenen op niveau vd privé.
Welke opties ziet U nog open?

Gij kunt dat niet realiseren en overigens hebt gij voor een groot deel ongelijk.
Oud 6 april 2014, 11:13   #176
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Onzin: hoe moet de overheid haar taken uitvoeren zonder medewerkers?
Het is effectief grappig dat hij beweert dat de overheid geen personeel nodig heeft.
Er moeten er daar zoveel werken als nodig en men moet er zeker niet meer hebben als nodig maar beweren dat daar nog gigantische besparingen mogelijk zijn is gewoon onzin ook rekening houdende met de grotere behoeftes in sommig esectoren van de overheid in de zeer brede zin van het woord.
Hij doet ook also er nog nooit iets veranderd is bij de overheid op het vlak van effciëntie.

Laatst gewijzigd door julian : 6 april 2014 om 11:42.
Oud 6 april 2014, 11:15   #177
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Zo de verpleegsters,die levens redden,de leraars die onderwijs geven en mee de oorzaak zijn van uw kennis,de brandweer,de politie,reddingsteams,belastingdiensten,stedelijke zwembaden,overheidsinspecteurs,openbare parken ,openbare werken,verkeer,federale diensten,parastatalen enz...enz...leveren geen bijdrage aan de economie?
gaan ze dan een bijdrage leveren als ze privé worden?
Gaan ze dan plots winst maken,en wie gaat ze dan betalen?
Of wil u geen sociale zekerheid meer,wil u geen politie meer,wil u geen les meer,afschaffen maar onze wegen,geen bussen, treinen want dan moeten we ze betalen?
Ik zou een andere naam bedenken dan non-conformist,want je roeit gewoon mee met de meerderheid van de rechtse kiezers,dus niet tegen de stroom in!
Hij heeft effectief nogal wat over het hoofd gezien. Mensen zoals hem zijn ook altijd de eerste om bijvoorbeeld meer politie te vragen.
Oud 6 april 2014, 11:17   #178
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb duidelijk geschreven dat onze overheid op het niveau moet van Duitsland en Nederland zowel wat omvang betreft als kostprijs. En geen speciaal statuut maar hetzelfde als werknemers.
Dat is een simplisitsche voorstelling van zaken.
Oud 6 april 2014, 11:21   #179
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijnheer, lees de commentaren in alle kranten en tijdschriften : in de jaren 70 en 80 zijn er honderdduizenden werklozen in het ambtenarenkorps opgenomen om de werkloosheid kunstmatig te verlagen oa door Leburton en zijn opvolgers.
De staatsschuld is toen uit zijn voegen getreden (in 2013 betaalden wij reeds 13 miljard euro rente op onze staatsschuld) en aangezien ambtenaren geen belastingen betalen staan wij voor onmogelijk te betalen rekeningen.
De pensioenkosten stijgen de volgende 5 jaren alleen al met 10 miljard Euro.
In die periode komt een heel leger statutaire babyboomers met hun exuberant pensioen waar geen bijdragen voor betaald zijn in de pensioenleeftijd.
En nu doet zich een bijzonder fenomeen voor nl België mag niet meer lenen maar moet zijn schulden verplicht afbouwen.
Uw heel ambtenarenzooi wordt betaald door de privésector met het gevolg dat die kapot belast moeten delokaliseren.
Mijn vraag aan U : op welke manier denkt U dat dit financierbaar is. De Belgische Overheid heeft world-wide studies laten doen maar geen enkele wiskundige vindt een formule om uw lonen en exuberante pensioenen te betalen.
Heeft U een formule?
U kunt natuurlijk de pensioenen vd werknemers verlagen van 1.000 Euro/maand naar 400 Euro per maand maar ik denk dat U dit niet overweegt, of toch?
Gij toont niets aan inzake de besparing die gij zogenaamd kunt realiseren door zogenaamd minder overheidspsersonel nodig te hebben.Gij becijfert niets.
Veel, retoriek mar geen enkele substantie

Laatst gewijzigd door julian : 6 april 2014 om 11:42.
Oud 6 april 2014, 11:22   #180
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Ambtenaar, U bent met zichzelf bezig.Uw exuberant pensioen waar nooit bijdragen voor betaald zijn DAAR MAG NIET AAN GERAAKT WORDEN. Alles is wenselijk maar "kom niet aan MIJN MIJN MIJN"!!
U bent zielig!!
Maar wat gij wilt doen, kunt gij niet eens realiseren. En uw redenering klopt overigens nergens.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be