Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Verbod/legalisering op alle genotsmiddelen?
Ja ik ben consequent en drank moet verboden worden. 4 18,18%
Ja ik ben consequent en vind dat cannabis bij het aanbod van recreatieve drugs kan komen. 14 63,64%
Neen ik ben niet consequent en drank moet de enige recreatieve drug blijven. 4 18,18%
Geen mening 0 0%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2014, 08:43   #161
Peche
Banneling

Standaard

Neeje pas vanaf mei, en mijn contract voor volgend jaar ligt klaar dus kan daarna weer half jaar doppen en nix doen
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2014, 08:53   #162
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GeertV Bekijk bericht
druiven plukken?
Neen, maar wel in de landbouw. Maar verdien nog bij ...
Vroeger stond ik met machines te werken in een sector die dagelijks meer werk bracht dan ge verwerken kon. Dubbel moest ge de ploeg zich soms buigen om het proper achter te laten zodat de chaos dag erna kon beginnen. Flexibiliteit was een vereiste en dat was dikwijls 6 op 7 en minstens elke dag klokje rond.
Dat was grotendeels in het zwart en dat was good.
Daarna ben ik aan de Antwerpse dokken gaan werken, en dat was soms 7 op 7. Naïef dacht ik goed te verdienen, tot ge zag wat er uiteindelijk werkelijk overschiet.
In BE wordt ge beloond door weinig uren te doen. Ik durf te wedden dat ik in 2015 geld terug trek.
Oud 22 april 2014, 14:04   #163
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GeertV Bekijk bericht
Palcohol: US Government reveals it has approved sale of powdered alcohol

http://www.independent.co.uk/life-st...l-9273019.html
http://www.palcohol.com/home.html
Handig, je eigen cocktails draaien op festivals

De science er achter
http://en.wikipedia.org/wiki/Alcohol_powder
Verbieden!!!!!!
Oud 23 april 2014, 22:07   #164
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
belasten om de illegaliteit niet rendabel te maken.
Een grens die met tabak overschreden is.
't Schijnt dat tabak laten "rijpen" nog niet zo simpel is.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2014, 22:21   #165
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Drank heeft niet alleen de functie van roesmiddel. Iedereen drinkt hier graag een glaasje bij het eten of als aperitief. Ik wil niet gestraft worden voor diegenen die niet met alcohol kunnen omgaan. Cannabis daarentegen heeft als enige functie jezelf high maken, zonder meer. Met de nodige schade aan je zenuwstelsel tot gevolg, zeker nu cannabis eigenlijk een harddrug geworden is. BTW, ik vertik het aan die tendentieuze enquête deel te nemen.
Typisch een voorbeeld van iemand die zichzelf in de spiegel als een gespierde bink ziet, maar neerkijkt op zijn in zijn ogen zwakke buurman.

Cannabisgebruikers zijn onder te verdelen in heel wat categorieën, gaande van sociale gebruikers, medicinale gebruikers tot de ik-wil-high-worden-gebruikers zoals jij het zo mooi zegt. Dat je dat niet beseft zegt meer over je kennis van het fenomeen dan over die cannabisgebruikers.

De schade van alcohol is -tig malen hoger, men kan er zelfs psychoses van krijgen, iets wat vaak ook cannabisgebruik aangewreven wordt. Maar daar knijp je een oogje voor toe natuurlijk, want alcohol gebruik je zelf.

Het onderscheid harddrug-softdrug is artificieel, de uitspraak dat cannabis een harddrug is, is dus uitermate tendentieus. Je kan enkel gradaties maken op basis van opgestelde criteria zoals schadelijkheid, verslavingsgraad,... en dan scoort cannabis altijd milder dan alcohol.
Oud 23 april 2014, 22:22   #166
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Ik vind de titel van deze draad verwarrend. Want wat wordt er precies bedoeld met 'genotsmiddelen'? Ik lees dat het hier vooral alcoholische dranken betreft, maar is chocolade evengoed niet een 'genotsmiddel'? En koffie? En thee? Onder 'genotsmiddel' versta ik een middel dat een mens niet noodzakelijk moet consumeren om te overleven, maar er wel genot, als in plezier, van heeft. En dat kan zowat vanalles zijn, zoals ik hieroven al aanduidde. Vage poll, dus.
Correct. Koffie maakt overigens meer dodelijke slachtoffers dan cannabis. 't Is maar dat je het weet.
Oud 23 april 2014, 22:29   #167
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyWitters Bekijk bericht
Blijkbaar nog nooit in de grensstreek geweest met Nederland of in het noorden van Mexico ?

Zolang de pro-cannabis lobby geen positief verhaal wil brengen met sterke argumentaties, zal het nooit legaal worden..dat links gebleit over harddrug alcohol werkt eerder negatief
Wat een agressieve post...

Wel, ik ben rechts. Ik geloof in zo weinig mogelijk overheidsinmenging en in de economie heet dat "rechts".

Aangezien u vaak in Mexico en in de Nederlandse grensstreek komt, zal u ook wel weten dat het grootste deel van de overlast voorkomt uit de illegaliteit van het product en dat die toegenomen is sinds de wietpas en daarna het ingezetenencriterium, maw de toegenomen repressie. Straatdealers kennen weer een grote afzet ipv de onder controle te houden coffeeshops.

De twee enige positieve dingen aan cannabis is dat het ook een medicijn is én dat het minder erg is dan alcohol. Dat u dat niet graag hoort en dus afdoet als "gebleit" is geenszins een vervanging voor een degelijke argumentatie.
Oud 23 april 2014, 22:44   #168
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Puur uit consequentie vind ik dat alcohol dan ook verboden moet worden.
Ik weet echter wel dat alcohol dusdanig ingeburgerd en "normaal" is in onze maatschappij dat men, bij het verbieden van alcohol, een heel ondergronds circuit zal creëren.
Dus laat ons alcohol dan maar tolereren, maar laat ons niet nog meer drugs als normaal te laten evolueren.
Oud 24 april 2014, 07:27   #169
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Ik weet echter wel dat alcohol dusdanig ingeburgerd en "normaal" is in onze maatschappij dat men, bij het verbieden van alcohol, een heel ondergronds circuit zal creëren.
Dus laat ons alcohol dan maar tolereren, maar laat ons niet nog meer drugs als normaal te laten evolueren.
Dus alcohol gedogen? Via achterdeurtjes naar binnen zoals de coffeeshops in Nederland?
Ik heb mijn onderschrift weggedaan uit respect voor de slachtoffers afgelopen week.
Een verbod zal onmogelijk zijn, want je krijgt nooit een meerderheid achter dat idee. Soms drukken ze wel hun wetten op, ook al is de meerderheid er het niet mee eens. Wat ze dus wel moeten veranderen is een zero tolerantie in het verkeer. Als we limieten in het verkeer leggen, is het onze verantwoordelijkheid er op toe te zien dat die gehouden wordt. Waarom verplicht je iemand niet zijn autosleutels overhandigen na het overschrijden van de limiet?

Ik begrijp niet waar andere landen zoals de USA net heel los komen, conservatief Vlaanderen terug in de tijd wil springen. We hadden al een pover gedoogbeleid, en daar zijn conservatieve partijen niet zo blij mee. In plaats van een goed initiatief verder uit te bouwen, wil men het vernietigen.
Dat men dan aub consequent omgaat met hun beleid en de overlast met alcohol aangaat! Kuis niet enkel de drugs op, kuis geheel uw stinkstad op!
De urinegeur is niet meer te houden van de zatte nachtjes stappen... De stad hing vol met affiches van bereidwillige ambtenaars die onze straat proper houden, maar kunde is niet beginnen met het straatbeeld op te frissen en haar alcoholische nageurtjes te verwijderen?
Dank U wel
Oud 24 april 2014, 08:00   #170
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
En denk jij dat 11000 plantages in België geen teken is van een ondergronds circuit?

Het gebruik van cannabis en de productie ervan is toegenomen, in die mate dat de politie zelf al toegeeft dat ze het probleem niet meer meester zijn. Op zich natuurlijk geen reden voor legalisatie. Dat is wel met dat de illegale toestand van cannabis voor meer schade zorgt dan het product zelf.
Oud 24 april 2014, 14:16   #171
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik zou me toch maar beperken tot medische uitspraken die bewezen zijn...kankergenezingen door cannabisgebruik ruikt naar leugens..
Uw neus eens laten uitkuisen...

http://sciencenordic.com/cannabis-ca...ls-and-curb-ms
Cannabis can kill cancer cells
In addition to being an effective pain reliever, cannabis has also been shown to reduce twitching and tremors caused by diseases such as MS, epilepsy and Parkinon’s.
But that’s not all: cannabis also curbs nausea, according to research by the Danish Cancer Society, which has found that some cancer patients in chemotherapy therefore use cannabis to regain their appetite.

The cannabinoids in cannabis prevent cancer cells from spreading, and they contribute to cancer cell death because they hit some receptors that are generally up-regulated in cancer cells.Marja Jäättelä
There is evidence that the controversial plant can do more than just provide symptom relief for cancer patients: cannabis can even kill cancer cells:

”The cannabinoids in cannabis prevent cancer cells from spreading, and they contribute to cancer cell death because they hit some receptors that are generally up-regulated in cancer cells,” says Professor Marja Jäättelä, who heads the Cell Death and Metabolism Research Unit at the Danish Cancer Society.

“This has been demonstrated in several studies. There is no doubt that cannabinoids are very effective at killing cancer cells.”
Oud 24 april 2014, 17:47   #172
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou me toch maar beperken tot medische uitspraken die bewezen zijn...kankergenezingen door cannabisgebruik ruikt naar leugens..
Ik heb niks tegen de occasionele jointroker en zeker niets tegen medicinaal gebruik.
Maar ik ben vierkant tegen een nul tolerantie in het verkeer, ofwel moet men nachtwerk,lange werkdagen,medicijngebruik snelle wagens, cruise control op 30-tonners en andere redenen voor dodelijke ongevallen ook met een nultolerantie aanpakken...

Het toppunt van verzuring is deze draadstelling..alles of niks..
Cannabis heeft al zelfs mensen met kanker genezen die terminaal verklaard waren.
De link staat er, de getuigenissen staan erbij, dikwijls met namen, run from the cure op youtube is een serie als je niet graag leest, met getuigenissen. Laat de tranen maar vloeien, want families zijn er herenigd.

Nieuwe studies hebben trouwens aangetoond dat zelfs mogelijk is dat THC de kankerverwekkende stoffen van hun sigaretten afweren.
Dus als krijg ik 20x meer teer binnen, de kankerverwerkkende stoffen zoals benzeen en nicotine zouden mogelijk geneutraliseerd worden.
Welke studies grijpen we? Die ons best liggen. Maar de legalisering van medische cannabis in Canada DOOR HET GENEZEN VAN KANKER kan je niet ontkennen. Hoe graag je dat ook wil. Wil jij in een leven van leugens leven, mij goed... Maar de cijfers zijn wat ze zijn.
Oud 25 april 2014, 07:41   #173
vlaams realist
Banneling

Standaard

Niet zo onschuldig: cannabis kan het hart schaden
BEWAAR ARTIKEL
REACTIES51
Door: Ellen Provoost
24/04/14 - 16u22 Bron: Daily Mail
© Thinkstock.
Joints roken kan dodelijke schade aan het hart en de bloedvaten veroorzaken bij jongeren en mensen van middelbare leeftijd. Dat hebben France vorsers ontdekt.
De wetenschappers aan de universiteit van Toulouse bestudeerden de gegevens van bijna 2.000 patiënten met medische problemen als gevolg van cannabisgebruik. Zo ontdekten ze 35 gevallen van ernstige cardiovasculaire complicaties bij cannabisgebruik. Er werden 20 hartaanvallen vastgesteld, 10 gevallen van bloedvatproblemen in de ledematen en drie patiënten die problemen hadden met bloedvaten in de hersenen. Negen patiënten overleden aan hun aandoeningen. De meeste patiënten waren mannelijk met een gemiddelde leeftijd van 34,3 jaar.

Hoofdonderzoekster Emilie Jouanjus zegt dat velen onterecht denken dat marihuanagebruik onschuldig is. "Maar deze cijfers onthullen de mogelijke gevaren van cannabisgebruik, die vaak over het hoofd worden gezien door het volk, beleidsmakers en mensen in de gezondheidszorg. Eerder onderzoek had al opmerkelijke gevallen van jonge cannabisgebruikers die in het ziekenhuis belandden met cardiovasculaire problemen aan het licht gebracht. Daarom wilde ik dit onderwerp verder uitdiepen. Zeker omdat marihuana ook als medicijn gebruikt wordt en het gebruik ervan in sommige landen legaal is. Veel gezondheidscomplicaties van cannabis worden echter niet gemeld. Mensen die al een zwak hart of bloedvaten hebben, zijn vatbaarder voor de schadelijke effecten van deze drug."
Lees ook
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 07:48   #174
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Niet zo onschuldig: cannabis kan het hart schaden
BEWAAR ARTIKEL
REACTIES51
Door: Ellen Provoost
24/04/14 - 16u22 Bron: Daily Mail
© Thinkstock.
Joints roken kan dodelijke schade aan het hart en de bloedvaten veroorzaken bij jongeren en mensen van middelbare leeftijd. Dat hebben France vorsers ontdekt.
De wetenschappers aan de universiteit van Toulouse bestudeerden de gegevens van bijna 2.000 patiënten met medische problemen als gevolg van cannabisgebruik. Zo ontdekten ze 35 gevallen van ernstige cardiovasculaire complicaties bij cannabisgebruik. Er werden 20 hartaanvallen vastgesteld, 10 gevallen van bloedvatproblemen in de ledematen en drie patiënten die problemen hadden met bloedvaten in de hersenen. Negen patiënten overleden aan hun aandoeningen. De meeste patiënten waren mannelijk met een gemiddelde leeftijd van 34,3 jaar.

Hoofdonderzoekster Emilie Jouanjus zegt dat velen onterecht denken dat marihuanagebruik onschuldig is. "Maar deze cijfers onthullen de mogelijke gevaren van cannabisgebruik, die vaak over het hoofd worden gezien door het volk, beleidsmakers en mensen in de gezondheidszorg. Eerder onderzoek had al opmerkelijke gevallen van jonge cannabisgebruikers die in het ziekenhuis belandden met cardiovasculaire problemen aan het licht gebracht. Daarom wilde ik dit onderwerp verder uitdiepen. Zeker omdat marihuana ook als medicijn gebruikt wordt en het gebruik ervan in sommige landen legaal is. Veel gezondheidscomplicaties van cannabis worden echter niet gemeld. Mensen die al een zwak hart of bloedvaten hebben, zijn vatbaarder voor de schadelijke effecten van deze drug."
Lees ook
Roken ongezond?
Da's nu 't eerste dat ik daar van hoor...

Mss heeft plǝɹǝʍ ǝp wel een punt met die elektrische ballonnetjes om mee te roken, ook de kankerliga heeft problemen met dat roken...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 08:11   #175
Peche
Banneling

Standaard

Van de 2000 patiënten met een hartaanval heeft men er mogelijk 35 uitgehaald die gelinkt ZOUDEN KUNNEN worden aan cannabisgebruik. Cannabis kan inderdaad de bloedslag verhogen, alcohol ook? Maar hoe die 35 er aan gelinkt worden is mij onduidelijk?

Je kan die 35 niet direct linken, maar ze gaan er alles aan doen om toch iets te vinden he

Citaat:
"This unexpected finding deserved to be further analysed, especially given that the medicinal use of marijuana has become more prevalent and some governments are legalising its use," she said.
De 35 ->
Citaat:
Twenty heart attacks were recorded, as well as 10 cases involving arteries in the limbs, and three affecting blood vessels in the brain. Nine patients, around a quarter of the total, died.
Rond de 34 jarige mannen. Wel jammer dat mijn onderzoek daar stopt, wat aten die mannen? Hoe was hun levenswijze? Wat deden ze nog? Hoeveel van die 2000 waren in totaal cannabis gebruiker?

Citaat:
"There is now compelling evidence on the growing risk of marijuana-associated adverse cardiovascular effects, especially in young people," said Dr Jouanjus. "It is therefore important that doctors, including cardiologists, be aware of this, and consider marijuana use as one of the potential causes in patients with cardiovascular disorders."
Inderdaad, be aware en onderzoekt eerst beter voor ge zulke statements maakt.
Kunnen we die 35 eens beter bezien? Welke drugs deden ze nog?
Als er op 2000 mensen 35 sterven aan een hartattack door cannabis, wil ik dat wel met zekerheid weten en niet met een natte vinger gegokt zoals hier. Verder onderzoek moet nog uitwijzen of het wel gelinkt kan worden...
Oud 25 april 2014, 12:15   #176
vlaams realist
Banneling

Standaard

Artikels die de helende werking van cannabis betwijfelen lees jij niet zo graag hé.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 20:20   #177
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Artikels die de helende werking van cannabis betwijfelen lees jij niet zo graag hé.
Volgens mij is hij ook niet pro drugs maar anti alcohol omwille van de stommiteiten die hij in zijn jeugd heeft uitgehaald:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Welke schadevergoeding kan ik krijgen voor nachtwinkels die mij vroeger booze aan special price verkochten toen ik nog ver onder de leeftijd zat?
Of aan de nachtclubs die mij ladderzat bleven voeren, al had ik nog een babyfaceke van een 14 jarig manneke....
Alles wat misliep in mijn leven is gewoon hun schuld
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 20:22   #178
Kaaskoppie
Banneling

Standaard

verbod of geen verbod,mensen blijven gewoon lekker die joint rollen.
Dus als de overheid nog een aardig centje wil bijverdienen kan men het beter legaliseren
Kaaskoppie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 20:40   #179
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw artikel zegt enkel dat het roken van joints ongezond is.
Het enige probleem is dus weer hetzelfde als bij het roken van sigaretten.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 20:55   #180
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Wordt poepen ook verboden, want dat is ook een genotsmiddel. Ze kunnen misschien beter ineens adem nemen verbieden, dan zijn ze gelukkig. Stelletje mafkezen godverdomme.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be