Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2014, 15:09   #161
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
...

Laat ons niet lachen he. Die school stikt van de adel. Als er nu één milieu is waar genaaid wordt, orgiën gehouden worden, dozijnen bastaarden gekweekt worden en andere uitspattingen plaatsvinden, is het de aristocratie wel.

Sla eens een geschiedenisboek open i.p.v. Royalty te kijken, dan doe je misschien wat echte kennis op over die families die jij zo graag verheerlijkt.
Mijn gedacht!

Overigens: Mevrouw Milquet Joëlle staat in bepaalde 'milieus' beter bekend als "Mille-quéquettes".

"IF YOU CAN'T JOIN 'EM, FUCK 'EM"

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 15:16   #162
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
2. Zegt veel over magnificat's visie op meisjes en vrouwen.
Mss staat hij wat meer in de realiteit dan jij...

Om te beginnen is ze niet verkracht. En ten tweede: als je als meisje/vrouw schaarsgekleed een jongensslaapzaal binnengaat, dan is het niet om pannenkoeken te gaan bakken hé. Zo naïef ben je toch hopelijk ook niet, of wel?
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 15:17   #163
Francis Vere
Provinciaal Statenlid

Francis Vere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De feiten deden zich voor op retraite in Libramont waar ze betrapt werden door een lerares in de ziekenboeg vh klooster. Iedereen is onmiddellijk naar huis gestuurd en de jongens werden nadien definitief van school gestuurd.
Kpeins dat je verkeer geinformeerd bent.
Althans volgens dé referentie in dit onderzoekjournalistiek precair dossier, onze nimmer aflatende blauw rioolgazetje:
"Het incident deed zich al voor in januari, maar kwam pas recent aan het licht na een ander voorval met hetzelfde meisje in maart. De 16-jarige werd toen betrapt in de ziekenboeg op school terwijl ze een andere leerling aan het bevredigen was. "
http://www.hln.be/hln/nl/1265/Onderw...het-land.dhtml

Heb je een andere bron of zo?

Alleszins, hier moet minstens een parlementaire onderzoekscomissie voor worden opgericht. Meisjes van 16 die op school sexen met jongens van 16....
Toeme toch, wie had dat ooit gedacht...
Francis Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 15:19   #164
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francis Vere Bekijk bericht
Alleszins, hier moet minstens een parlementaire onderzoekscomissie voor worden opgericht. Meisjes van 16 die op school sexen met jongens van 16....
Toeme toch, wie had dat ooit gedacht
...
Je hebt hier al veel bijdrages gepost in dit topic en nog steeds lijk je niet te vatten waarover het gaat. Vreemd.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 7 mei 2014 om 15:20.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 15:20   #165
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
... we kunnen niet verwachten dat een 17-jarige jongen zegt tegen een meisje dat bijna ontbloot avance's maakt van: 'fatsoeneer je'...
Ik ken nochtans honderden 16-, 17-, 18-..., -jarige jongens van wie ik dat net wél zou kunnen verwachten, en ongetwijfeld tot grote ergernis van nogal wat forum-genoten zijn dat in grote meerderheid 'allochtonen', en 'moslims'.

En ja, ze komen hoofdzakelijk uit de 'lagere klasse'.

Ze gaan - gelukkig? helaas? - niet op school in een "Collège", maar in een "Athénée Royal".

Laat dat evenwel niet aan uw 'hart' komen.

Oud 7 mei 2014, 15:23   #166
Francis Vere
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
-16=sexueel minderjarig ergo sex=verkrachting,met of zonder toestemming
niet correct.
14-16 jaar = aanranding indien 'dader' -18 jaar
-14 jaar = verkrachting ongeacht instemming en/of de leeftijd van de andere partij
http://www.seksualiteit.be/misbruik/...leeftijdsgrens

meisje 15 jaar en jongen 16 jaar en beiden zo heet als de ratten: veel succes om een procereur/jeudgrechter te vinden die zich daar mee gaat bezig houden...
Oud 7 mei 2014, 15:29   #167
Francis Vere
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je hebt hier al veel bijdrages gepost in dit topic en nog steeds lijk je niet te vatten waarover het gaat. Vreemd.
Da's gewoon omdat je ze blijkbaar niet allemaal even aandachtig hebt gelezen.

De insinuaties omtrent de interventies van Milquet die tot nu blijven steken in toogpraat heb ik reeds behandeld in de vele andere bijdrages.

De discussie legt zich nu echter toe op de juridische aspecten van den daad....

Wie ben ik om den draad over den daad te sturen; ik volg het ook maar e
Oud 7 mei 2014, 15:30   #168
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Joëlle Milquet maakt seksisme strafbaar

Citaat:
Seksisme wordt binnenkort strafbaar. Het gaat niet alleen over vrou*wen beschimpen en vernederen op straat, maar ook op het werk of op sociale media zoals Facebook. Dat schrijft Het Nieuwsblad.
Femme de la Rue

In 2012 zorgde de documentaire Femme de la Rue voor ophef. Het toont hoe vrouwen in Brussel op straat worden beschimpt en geïntimideerd. Het opende de ogen van onder ande*re minister van Gelijke Kan*sen Joëlle Milquet (CDH), die seksisme uit de wereld wil hel*pen.

Ondertussen heeft Milquet een wetsontwerp klaar en overtuigde ze haar re*geringspartners om de strijd aan te gaan. Als alles goed gaat, keurt de Kamer het voorstel begin april goed.
Rechter beslist

Wie opzet*telijk een gebaar of handeling stelt die vrouwen schade toe*brengt en de waardigheid van hun persoon ernstig aantast kan straks bij de kraag wor*den gevat. Waar de grens pre*cies ligt, dat moet de rechter uitmaken. Overtreders ris*keren een gevangenisstraf tussen een maand en een jaar en boetes tussen 50 en 1000 euro.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 15:36   #169
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Als het meisje toestemt, hoe kan het den seksisme zijn?

Of denk je dat die maatregel inhoudt dat geen enkel meisje/vrouw nog sex mag hebben met een man, of knuffelen of kussen?!
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 15:40   #170
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Als het meisje toestemt, hoe kan het den seksisme zijn?
Laat dat nu net zijn wat nog onderzocht moet worden he. Een heel topic gezever op niks dus.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 15:46   #171
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

"All is fair in love and politics"

en

"Het doel heiligt de middelen"

Is 't niet waar, misschien?

Oud 7 mei 2014, 15:47   #172
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's gewoon omdat je ze blijkbaar niet allemaal even aandachtig hebt gelezen.

De insinuaties omtrent de interventies van Milquet die tot nu blijven steken in toogpraat heb ik reeds behandeld in de vele andere bijdrages.

De discussie legt zich nu echter toe op de juridische aspecten van den daad....

Wie ben ik om den draad over den daad te sturen; ik volg het ook maar e
Tgo ja. HLN komt naar buiten met de interventies van Milquet. Alé bon, ze noemen haar niet bij naam, maar laat ons een kat een kat noemen. Iedereen weet daardoor dat het wel degelijk om Milquet gaat.

HLN, ik geef het toe, is een brolgazet. Maar zelfs een brolgazet gaat zoiets niet schrijven als ze niet effectief bewijslast hebben tegen de minister in kwestie want ze weten ook wel wat juridisch boven hun hoofd hangt als ze geen poot hebben om op te staan. Je kan dat gespeculeer blijven noemen en je mag dat ook gerust doen van mij, maar ondertussen weet iedereen wel beter.

An sich interesseert het mij geen zier wat die gastjes hebben uitgespookt op retraite als het met wederzijdse toestemming was. Als het niet met wederzijdse toestemming was moeten anderen maar uitzoeken, ik ben niet in de positie om daar uitspraken over te doen. Het enige wat mij interesseert is welke rol Milquet hier in speelt en of ze haar positie als minister misbruikt om haar zoon uit de wind te zetten. Als dat het geval is moet ze imo meteen opstappen en geen ministerpost opnemen in de volgende regering.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 7 mei 2014 om 15:50.
Oud 7 mei 2014, 15:53   #173
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht

Dus geen grapjes meer met vrouwen, niet meer naar lachen. Niet meer jagen of versieren. Dat wordt zéér triestig.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 15:57   #174
Francis Vere
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Tgo ja. HLN komt naar buiten met de interventies van Milquet. Alé bon, ze noemen haar niet bij naam, maar laat ons een kat een kat noemen. Iedereen weet daardoor dat het wel degelijk om Milquet gaat.

HLN, ik geef het toe, is een brolgazet. Maar zelfs een brolgazet gaat zoiets niet schrijven als ze niet effectief bewijslast hebben tegen de minister in kwestie want ze weten ook wel wat juridisch boven hun hoofd hangt als ze geen poot hebben om op te staan. Je kan dat gespeculeer blijven noemen en je mag dat ook gerust doen van mij, maar ondertussen weet iedereen wel beter.

An sich interesseert het mij geen zier wat die gastjes hebben uitgespookt op retraite als het met wederzijdse toestemming was. Als het niet met wederzijdse toestemming was moeten anderen maar uitzoeken, ik ben niet in de positie om daar uitspraken over te doen. Het enige wat mij interesseert is welke rol Milquet hier in speelt en of ze haar positie als minister misbruikt om haar zoon uit de wind te zetten. Als dat het geval is moet imo meteen opstappen en geen ministerpost opnemen in de volgende regering.
I beg to differ

Niet altijd vuur waar er rioolgazetterook is....
http://www.zizo-online.be/node/877

In november 1996 had een journalist van De Standaard, Pol Van Den Driessche, een proces-verbaal in handen gekregen waarin Elio De Rupo werd beschuldigd van pedofiele activiteiten. Het bleek om een verhoor te gaan van een zekere Olivier Trusgnach

als ze haar boekske te buiten is gegaan moet je als goeie journalist wachten om te publiceren tot je zeker bent dat ze haar boekje te buiten is gegaan.
En dan mag ze van mijn part inderdaad (hard) aangepakt worden.

Nu kan ik me niet van de indruk ontdoen dat HLN, als altijd voor het blauwe karretje gespannen, een zweepslagje heeft gekregen om een met een ander "schandaal" een beetje mist te spuiten om Didier wat adem te geven. Na zijn rituele twitter slachting van gisteren, niet eens zo'n slecht idee.
Oud 7 mei 2014, 15:58   #175
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:

An sich interesseert het mij geen zier wat die gastjes hebben uitgespookt op retraite als het met wederzijdse toestemming was. Als het niet met wederzijdse toestemming was moeten anderen maar uitzoeken, ik ben niet in de positie om daar uitspraken over te doen. Het enige wat mij interesseert is welke rol Milquet hier in speelt en of ze haar positie als minister misbruikt om haar zoon uit de wind te zetten. Als dat het geval is moet ze imo meteen opstappen en geen ministerpost opnemen in de volgende regering.
Stel je eens voor dat het gebruikte meisje een princes was.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 16:00   #176
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
I beg to differ

Niet altijd vuur waar er rioolgazetterook is....
http://www.zizo-online.be/node/877

In november 1996 had een journalist van De Standaard, Pol Van Den Driessche, een proces-verbaal in handen gekregen waarin Elio De Rupo werd beschuldigd van pedofiele activiteiten. Het bleek om een verhoor te gaan van een zekere Olivier Trusgnach

als ze haar boekske te buiten is gegaan moet je als goeie journalist wachten om te publiceren tot je zeker bent dat ze haar boekje te buiten is gegaan.
En dan mag ze van mijn part inderdaad (hard) aangepakt worden.

Nu kan ik me niet van de indruk ontdoen dat HLN, als altijd voor het blauwe karretje gespannen, een zweepslagje heeft gekregen om een met een ander "schandaal" een beetje mist te spuiten om Didier wat adem te geven. Na zijn rituele twitter slachting van gisteren, niet eens zo'n slecht idee.
Euhm, er was niets verkeerd met dat artikel in kwestie. Vandendriessche beschuldigde Di Rupo niet van pedofiele activiteiten. Hij meldde alleen maar dat Di Rupo ervan beschuldigd werd door anderen, wat feitelijk gewoon correct was. Dit is dus helemaal niet vergelijkbaar, want hier beschuldigd HLN wel degelijk de minister in kwestie.
Oud 7 mei 2014, 16:02   #177
vlaams realist
Banneling

Standaard

Dat zou veel verklaren.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 16:25   #178
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Een minister die opkomt voor de rechten en de eerbaarheid van vrouwen is op zich niet slecht. Vaak beginnen zo'n dingen al op de scholen.
Er zijn in veel scholen problemen, niet enkel in de dure luxescholen hoor...

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140507_004
Per slot van rekening worden zo'n meisjes nog vaak bekeken als aanstoker ipv slachtoffer. Goed van Milquet dat ze middels wetjes op seksisme en zo daar iets aan wilt doen...
kansarme meisjes ???
De "zomer" is pas begonnen en kijk eens hoe een aantal kansarme & andere meisjes "gekleed" zijn.
Uitlokking noemt men dat en dat IS het ook.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 16:33   #179
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Allemaal gezever!

Voor de wet is ze als -16 jarige niet wilsbekwaam en zijn die jongens strafbaar.
Met of zonder toestemming van dat meisje. Dat is het enige wat telt voor de rechtbank!
.

Ongelooflijk hoe mensen zich hier blijven focussen op het feit dat het meisje net geen 16 is, en de jongens net wel 16. De leeftijd gaat in deze zaak echt niets uitmaken.

Denk je echt dat als een meisje de dag voor haar 16de verjaardag consensueel seks heeft met haar vriendje dat al 16 is, de jongen om die reden zal veroordeeld worden na een klacht van het meisje? Blijf niet zo staren naar de letter van de wet. De rechter doet dat (gelukkig) ook niet.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 7 mei 2014 om 16:34.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 16:35   #180
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
kansarme meisjes ???
De "zomer" is pas begonnen en kijk eens hoe een aantal kansarme & andere meisjes "gekleed" zijn.
Uitlokking noemt men dat en dat IS het ook.
U mist een stukje...
Citaat:
Niet alleen kansarme meisjes worden verliefd op een loverboy. Pubermeisjes met een laag zelfbeeld zijn het vatbaarst voor loverboys die hen overladen met dure cadeaus.’
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be