Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2004, 23:18   #161
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Ik denk toch als je kost zou zien die uitgegeven word aan vreemdelingen,vluchtelingen,illegalen dat je zou verschieten.
Dat en het feit dat niemand van deze mensen ook maar een euro of frank heeft bijgedragen aan onze sociale kassen.
500.000 werkelozen kunnen perfect opgeleid worden tot werkenden om de vergrijzingspoltiek te steunen.
We zouden ook de werkeloze allochtone Belgen veel gemakkelijker aan een job kunnen helpen.
Het zou trouwens ook het zwartwerk kunnen tegengaan,vermits dan iedereen aan de slag zou kunnen.
Maar om verplicht te gaan werken,zouden er wel mensen moeten ingeschakeld worden in jobs waar ze de tijd krijgen om de job aan te leren.
De VDAB moet toch perfect weten welke jobs dat zijn en waar ze zich bevinden.

nog maar eens herhalen:
-----------------------
1)de overheid betaald ipv 100% werkelozensteun nog 50%
2)ze schrijven de werkgevers aan dat ze werkelozen kunnen aannemen aan 60% van hun loon
3)Per grote van het bedrijf bepaald men het aantal werkelozen dat men mag aannemen,dit om misbruik uit te sluiten(bv dat men geen voltijds werkenden buiten gooit om werkelozen aan 60% aan te trekken)
4)opleidingen door VDAB en bedrijven
5)onderhandeling na termijn om bv gepensioneerden te kunnen vervangen aan een voltijds loon.
6)Dossiers aanleggen door de overheid,ouderdom ,hoeveel jaren gewerkt,welke capaciteiten,voorgaande jobs enz...
7)Voordelen aanbieden aan Firma's die in het systeem springen
8)Experten het systeem laten uitwerken met steun van de overheid.
9)Overleg met werknemers,werkgevers,vakbonden en overheid om correcte
arbeidsovereenkomsten vast te leggen.
10)Werkelozen verplichten om in het systeem te stappen.

Voordelen:
-----------
1)de overheid betaald maar 50% meer van de werkelozensteun(50%winst)
2)de werkgever doet 40% winst op het loon.
3)de werkeloze heeft een voltijds job,minstens aan het minimum loon.
4)de voormalig werkeloze betaald belasting SZ op zijn loon.
5)De pensioenkast word beter gevuld(zie vergrijzing)
6)de werkeloze leert (zie opleiding)
7)De werkelozen hebben nu een vooruitzicht op een vaste job en een toekomst.

Of dit systeem kans van slagen zou hebben,zou natuurlijk ook in grote mate af van de werkgevers die in het systeem zouden stappen,en natuurlijk van de overheid die overtuigd moeten zijn van de werking ervan.
Tevens zou de werkeloze niet kunnen weigeren om een job aan te nemen zonder geschorst te worden.

vr.grtn.
dat kan een oplossing zijn voor de werkloosheid, maar dat lost de vergrijzing toch van geen kanten op? zelfs met zo'n maatregelen, moet de feitelijke pensioenleeftijd dringend omhoog.

en zelfs als oplossing voor de werkloosheid lijkt dit me ook geen mirakeloplossing. de overheid mag nog zoveel subsidieren als ze wil, het aantal werknemrs dat nodig is zal er niet door toenemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.

Laatst gewijzigd door ingenious : 27 september 2004 om 23:20.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 00:04   #162
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
dat kan een oplossing zijn voor de werkloosheid, maar dat lost de vergrijzing toch van geen kanten op? zelfs met zo'n maatregelen, moet de feitelijke pensioenleeftijd dringend omhoog.

en zelfs als oplossing voor de werkloosheid lijkt dit me ook geen mirakeloplossing. de overheid mag nog zoveel subsidieren als ze wil, het aantal werknemrs dat nodig is zal er niet door toenemen.
Uiteraard niet, en anderzijds, kom het maar tegen hee, je verdient een degelijk loon en door pech, reorganisatie whatever, sta je op straat.
Stempelgeld IS al de helft van een degelijk loon, wie kan er in godsnaam overleven met een KWART van zijn normale inkomen? Als je een huis af te betalen hebt en enkele monden te voeden?
Ik hoor ze't graag vertellen hoor, dat stempelgeld zo'n vetpot is. Wel dat is het niet, wie bovenstaande kan met 1000 euro, die vind ik al een hele krak. Laat staan met 500 euro.
Langdurig werklozen hebben sowieso het minimum, voor een alleenstaande is dat +/- 700 euro.
Met maatregelen zoals doornroosje gaf, raak je de personen die door pech tijdelijk werkloos zijn.
Oud 28 september 2004, 01:38   #163
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Uiteraard niet, en anderzijds, kom het maar tegen hee, je verdient een degelijk loon en door pech, reorganisatie whatever, sta je op straat.
Stempelgeld IS al de helft van een degelijk loon, wie kan er in godsnaam overleven met een KWART van zijn normale inkomen? Als je een huis af te betalen hebt en enkele monden te voeden?
Ik hoor ze't graag vertellen hoor, dat stempelgeld zo'n vetpot is. Wel dat is het niet, wie bovenstaande kan met 1000 euro, die vind ik al een hele krak. Laat staan met 500 euro.
Langdurig werklozen hebben sowieso het minimum, voor een alleenstaande is dat +/- 700 euro.
Met maatregelen zoals doornroosje gaf, raak je de personen die door pech tijdelijk werkloos zijn.
Ik denk dat je het niet goed verstaat,het normale bedrag van een werkeloze
+/-38.000 fr daar 50% van = 19.000fr
+60% loon van een aanvangswedde =+/- 40.000 afhankelijk van uw kwalificatie= 24.000fr+19.000
samen +/-43.000 fr met vooruitzichten.(in euro +/-1075euro)laagste loon
En als ik zeg bedoel ik verplicht in het systeem stappen om zo aan een job te geraken,zoals je nu verplicht word om cursusen te volgen.
ouderen en kan men bv toevoegen op eigen vraag.
verstaat u u ontvangt dan de helft van uw dopgeld +60% bij uw nieuwe werkgever.
En als u de vergrijzing wil tegengaan moeten we toch ergens gaan beginnen he.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 08:04   #164
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Het is geen subsidie,de staat steekt juist 50% in zijn zak,door de wedde te delen met de werkgever die 40% inzijn zakken steekt.
De doppers zouden dus voor de staat en wergever goedkoper worden en werknemers zouden een wedde trekken .
hoe hoger de kwalificatie van de werknemer hoe hoger zijn loon.
EN waarom zou een groot gedeelte werkelozen aan het werk zetten geen optie zijn,en ook een bijdrage voor de vergrijzing,ik zeg niet dat dit alles zou oplossen,maar voor vele werkwillige werkelozen een oplossing.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 08:51   #165
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je het niet goed verstaat,het normale bedrag van een werkeloze
+/-38.000 fr daar 50% van = 19.000fr
+60% loon van een aanvangswedde =+/- 40.000 afhankelijk van uw kwalificatie= 24.000fr+19.000
samen +/-43.000 fr met vooruitzichten.(in euro +/-1075euro)laagste loon
En als ik zeg bedoel ik verplicht in het systeem stappen om zo aan een job te geraken,zoals je nu verplicht word om cursusen te volgen.
ouderen en kan men bv toevoegen op eigen vraag.
verstaat u u ontvangt dan de helft van uw dopgeld +60% bij uw nieuwe werkgever.
En als u de vergrijzing wil tegengaan moeten we toch ergens gaan beginnen he.
OK, dat is inderdaad iets anders maar....
simpeler vind ik dan van het vivant model in te voeren, dat lijkt er erg op maar is nog veel beter uitgewerkt en halveert ook de onkosten zoals ambtenarij EN heeft tegelijkertijd een oplossing voor de dienstensector. DE grootste onkostenpost en werkverschaffer van de komende jaren.
Oud 28 september 2004, 13:34   #166
ingenious

Standaard

Citaat:
Het is geen subsidie,de staat steekt juist 50% in zijn zak,door de wedde te delen met de werkgever die 40% inzijn zakken steekt.
De doppers zouden dus voor de staat en wergever goedkoper worden en werknemers zouden een wedde trekken .
hoe hoger de kwalificatie van de werknemer hoe hoger zijn loon.
EN waarom zou een groot gedeelte werkelozen aan het werk zetten geen optie zijn,en ook een bijdrage voor de vergrijzing,ik zeg niet dat dit alles zou oplossen,maar voor vele werkwillige werkelozen een oplossing.
het gaat wel degelijk om een subsidie, aangezien die werknemer goedkoper wordt, doordat de staat bijlegt. ik zie dit idee echt niet goed werken.

en zelfs als we nu alle werklozen aan het werk krijgen, verandert diet niets aan het feit dat er veel meer ouderen dan actieven gaan zijn. het verhelpt echt niets aan de vergrijzing, jamer genoeg.

Citaat:
Oud 28 september 2004, 16:32   #167
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk, alleen euthanasie kan helpen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 17:47   #168
eno2
Banneling

Standaard

@the piano

Bedankt voor de adekwate beschrijving van het "luxueuze" doppersleven, en veel succes.

Eno2

Laatst gewijzigd door eno2 : 28 september 2004 om 17:55.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 18:17   #169
Sunshine
Banneling

Sunshine's schermafbeelding

Standaard

De vergrijzingsprobleem is doodsimpel op te lossen. Waarom het altijd moeilijk gaan zoeken wanneer de oplossing zo eenvoudig voor de hand ligt. Die linkie-winkies toch ... tjonge tjonge, niet te doen gewoon !

Wat is immers het probleem ? Een tekort aan geld om de steeds ouder wordende mens in z'n zorgen te kunnen voorzien, hetgeen niet goedkoop is.
Hoe komt het dat er een tekort aan geld is ? Daar de vreemdelingen praktisch al het geld opslorpen door hun massale profiterarij van leefloon of werkloosuitkering en kindergeld, daar buiten het zwart werk waardoor er geen geld in de staatskas komt, het geld die naar de gemeente gaat om continue het sluikstorten van vreemdelingen tegen te gaan, immers het personeel die steeds de sluikstortafvalbergen moet opruimen werkt niet vrijwillig. Een pak geld dus die door de vreemdelingen van eigen volk wordt afgenomen, jaar na jaar tot in het oneindige toe doordat politiek correct Links met hun knuffelbeleid dit allemaal mogelijk maakt ten koste van eigen volk die verwaarloost en bedrogen wordt. Stank voor dank dus voor de eerlijk werkende 'eigen volk' ! Voorts gaan er ieder jaar ettelijke tientallen miljoenen Bef's naar het Koningshuis die in ruil wat terug doen voor het volk ??? Af en toe met hun handje staan te zwaaien voor de media en af en toe eens een speech aflezen van een blad, een tekst die ze trouwens kant-en-klaar voorgekauwd krijgen vanuit de regering.
Pure geldverspilling dus, net als het geld dat de allochtonen dankzij het Links beleid ons afpakt.
Dit is de grote oorzaak waarom er een groot tekort aan geld is om eigen volk degelijk te kunnen opvangen wanneer deze medische zorgen nodig hebben.
De vergrijzingsprobleem is volledig op te lossen dus door 3 zaken te doen :
1) de vreemdelingen die niets meer dan parasieten zijn te verwijderen uit ons grondgebied.
2) de Linkse partijen hun macht ontnemen en zonder pardon op straat zetten. Het zijn immers verraders en verloocheners van eigen volk omwille van persoonlijk verrijking, imago, en machtslust
3) Afschaffing van de Koninklijke klucht die een zinloze kostelijke peperdure grap is, een afschaffing te realiseren door een onafhankelijk Vlaanderen !

Laatst gewijzigd door Sunshine : 28 september 2004 om 18:22. Reden: rechtzetting van enkele typfouten
Sunshine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 18:33   #170
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
sunnie, zie dat je eerst weet waar je over praat hé! er is geen enkele wet die zegt dat mensen na hun 65 niet meer mogen werken. waar haal je dat?

alleen trekken ze dan niet het pensioen, waar anderen die stoppen op 65 wel recht op hebben. daardoor worden ze eigenlijk gestraft. daarom dat er ook min of meer politieke consensus is om dit probleem op te lossen. hoe het allemaal juist in mekaar zit, weet ik ook niet, maar werken na je 65 is niet verboden hoor!

verder hebben je racistische uitlatingen niks met dit probleem te maken. zelfs al gooien we alle niet-blanken nu stante pede buiten, en wordt vlaanderen onafhankelijk, dan nog is er een vergrijzingsprobleem. het zou zelfs nog erger worder. maar allez, geef jij nu eens de mirakeloplossing van het vlaams blok. wat zou de fantastische anke hier aan doen. en voor je weer begint te roepen dat ze de kans niet krijgen: je moet niet in de regering zitten om ideeën naar voor te brengen. in onze democratie is het bedoeling dat alle verkozenen het beleid proberen sturen, ook die van partijen die niet in de regering zitten.
Van dit feit was ik niet op de hoogte, dat geef ik hiermee eerlijk toe. Maar van hetgeen ik hier verneem is het nog erger gesteld dan ik had durven denken. Je mag werken na 65 jaar maar je word ervoor zwaar bestraft doordat je je hele recht op pensioen ermeer kwijtspeelt ! Dit is pure waanzin gewoon. Er zijn dan nog slechts heel weinig mensen die dan nog gemotiveerd zijn om verder te werken. In feite komt dit toch overeen met een verplicht "ermee kappen met het werk" bij het bereiken van pensioenleeftijd, alleen wordt het wat vermomd opdat het democratischer zou overkomen voor de mensen die graag willen en kunnen verder werken. Jijzelf vind dit een onrechtvaardig feit. Goed dat we tenminste op dat vlak het eens zijn met elkaar, een zeldzaam feit blijkbaar.
Je zou graag een politieke concensus op dit vlak zien om deze onrechtvaardigheid de wereld uit te helpen, wel ik kan je verzekeren dat dit nooit of te nooit zal gebeuren zolang een Links beleid aan de macht blijft. Links geeft immers geen zier om eigen volk, enkel om hun zelf en hun gezin.
[size=7]WEG MET LINKS !!![/size]
Oud 28 september 2004, 18:45   #171
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine

Stap 1: ga van het internet af want dat zit er vol mee.

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 18:48   #172
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het wordt tijd dat er eens een bom valt, een serieuze zelfs.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 19:13   #173
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Het wordt tijd dat er eens een bom valt, een serieuze zelfs.
Wanneer deze bommen de grote [size=6]V[/size] van Vergeltung als naam dragen, dan heb ik er niets op tegen.

Oud 28 september 2004, 21:31   #174
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat er er hun goesting opzetten, hij mag ook eens langs deze kant vallen zelfs.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 21:40   #175
ingenious

Standaard

Citaat:
De vergrijzingsprobleem is doodsimpel op te lossen. Waarom het altijd moeilijk gaan zoeken wanneer de oplossing zo eenvoudig voor de hand ligt. Die linkie-winkies toch ... tjonge tjonge, niet te doen gewoon !

Wat is immers het probleem ? Een tekort aan geld om de steeds ouder wordende mens in z'n zorgen te kunnen voorzien, hetgeen niet goedkoop is.
Hoe komt het dat er een tekort aan geld is ? Daar de vreemdelingen praktisch al het geld opslorpen door hun massale profiterarij van leefloon of werkloosuitkering en kindergeld, daar buiten het zwart werk waardoor er geen geld in de staatskas komt, het geld die naar de gemeente gaat om continue het sluikstorten van vreemdelingen tegen te gaan, immers het personeel die steeds de sluikstortafvalbergen moet opruimen werkt niet vrijwillig. Een pak geld dus die door de vreemdelingen van eigen volk wordt afgenomen, jaar na jaar tot in het oneindige toe doordat politiek correct Links met hun knuffelbeleid dit allemaal mogelijk maakt ten koste van eigen volk die verwaarloost en bedrogen wordt. Stank voor dank dus voor de eerlijk werkende 'eigen volk' ! Voorts gaan er ieder jaar ettelijke tientallen miljoenen Bef's naar het Koningshuis die in ruil wat terug doen voor het volk ??? Af en toe met hun handje staan te zwaaien voor de media en af en toe eens een speech aflezen van een blad, een tekst die ze trouwens kant-en-klaar voorgekauwd krijgen vanuit de regering.
Pure geldverspilling dus, net als het geld dat de allochtonen dankzij het Links beleid ons afpakt.
Dit is de grote oorzaak waarom er een groot tekort aan geld is om eigen volk degelijk te kunnen opvangen wanneer deze medische zorgen nodig hebben.
De vergrijzingsprobleem is volledig op te lossen dus door 3 zaken te doen :
1) de vreemdelingen die niets meer dan parasieten zijn te verwijderen uit ons grondgebied.
2) de Linkse partijen hun macht ontnemen en zonder pardon op straat zetten. Het zijn immers verraders en verloocheners van eigen volk omwille van persoonlijk verrijking, imago, en machtslust
3) Afschaffing van de Koninklijke klucht die een zinloze kostelijke peperdure grap is, een afschaffing te realiseren door een onafhankelijk Vlaanderen !
over zaken waar je niks van afweet, kan je best zwijgen, kwestie van jezelf niet voor aap te zetten.

op het internet kan je heel veel informatie vinden. ik stel voor dat je eerst eens surft naar een paar sites over de problematiek hier besproken, eer je met de grote mensen wil discussieren over de echte problemen van onze maatschappij.

Citaat:
Oud 28 september 2004, 21:41   #176
ingenious

Standaard

Citaat:
Van dit feit was ik niet op de hoogte, dat geef ik hiermee eerlijk toe. Maar van hetgeen ik hier verneem is het nog erger gesteld dan ik had durven denken. Je mag werken na 65 jaar maar je word ervoor zwaar bestraft doordat je je hele recht op pensioen ermeer kwijtspeelt ! Dit is pure waanzin gewoon. Er zijn dan nog slechts heel weinig mensen die dan nog gemotiveerd zijn om verder te werken. In feite komt dit toch overeen met een verplicht "ermee kappen met het werk" bij het bereiken van pensioenleeftijd, alleen wordt het wat vermomd opdat het democratischer zou overkomen voor de mensen die graag willen en kunnen verder werken. Jijzelf vind dit een onrechtvaardig feit. Goed dat we tenminste op dat vlak het eens zijn met elkaar, een zeldzaam feit blijkbaar.
Je zou graag een politieke concensus op dit vlak zien om deze onrechtvaardigheid de wereld uit te helpen, wel ik kan je verzekeren dat dit nooit of te nooit zal gebeuren zolang een Links beleid aan de macht blijft. Links geeft immers geen zier om eigen volk, enkel om hun zelf en hun gezin.

zelfde commentaar als hierboven

Citaat:
Oud 28 september 2004, 22:28   #177
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

@Oriana,

In dit land is het voorstellen van administratieve vereenvoudiging (met als doel : minder ambtenarij) steeds politieke zelfmoord geweest. Het is een nogal socialistische droom om zoveel mogelijk mensen in staatsdienst te hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 22:43   #178
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
@Oriana,

In dit land is het voorstellen van administratieve vereenvoudiging (met als doel : minder ambtenarij) steeds politieke zelfmoord geweest. Het is een nogal socialistische droom om zoveel mogelijk mensen in staatsdienst te hebben.
Moesten wij onuitputtelijke, natuurlijke bronnen hebben, zou ik daar zelfs niets mee inzitten
nu echter is het maatschappelijke Moord met een hoofdletter M
Oud 28 september 2004, 22:49   #179
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Moesten wij onuitputtelijke, natuurlijke bronnen hebben, zou ik daar zelfs niets mee inzitten
nu echter is het maatschappelijke Moord met een hoofdletter M
Daar ben ik compleet mee akkoord... maar ik schets maar even waarom die zo evidente oplossing 'not done' is. Bedenk trouwens dat in Wallonië 40% in staatsdienst is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 22:53   #180
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Daar ben ik compleet mee akkoord... maar ik schets maar even waarom die zo evidente oplossing 'not done' is. Bedenk trouwens dat in Wallonië 40% in staatsdienst is.
<bedenkend>

conclusie na weldoordacht te hebben: "daar kunnen ze het met een kwart ook wel doen hee"
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be