Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 8 juni 2014, 21:06   #161
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Zoals zoveel kuddedieren is Everytime een voorstander van het status quo.
Als hij een Fransman was geweest was hij voorstander van de republiek, hier is hij voorstander van het koningshuis.
Waarom ?
Uit angst voor verandering.
Het is helemaal geen kwestie van status quo of van angst voor verandering. Ik voel me prima in België en ik voel me er evenwel in mijn land in Franstalig België als in Vlaanderen. Ik zie helemaal niet waarom men dit land zou moeten splitsen.
U weet, er zijn talloze Franstaligen die in Vlaanderen leven. Er zijn ook talloze Vlamingen die in Franstalig België leven. En die voor niets ter wereld zouden willen verhuizen.
Everytime is offline  
Oud 8 juni 2014, 21:06   #162
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Nog een keer : uw Waalse collega's vertegenwoordigen niet heel Wallonië.
Ja, je kan natuurlijk altijd zeggen dat ik net toevallig de verkeerde Walen ontmoet.
Maar je kunt niet om de feiten heen dat Vlamingen meer talen spreken dan Walen (gemiddeld gesproken).
Het is niet omdat je een paar uitzonderingen hebt, dat dan de doornsee niet meer klopt.
Oud 8 juni 2014, 21:08   #163
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U weet, er zijn talloze Franstaligen die in Vlaanderen leven.
En hoeveel integreren zich er echt, door de taal te leren ?
De meerderheid weigert dat, net zoals Maingain met zijn misplaatste trots.
Oud 8 juni 2014, 21:08   #164
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ja, je kan natuurlijk altijd zeggen dat ik net toevallig de verkeerde Walen ontmoet.
Maar je kunt niet om de feiten heen dat Vlamingen meer talen spreken dan Walen (gemiddeld gesproken).
Het is niet omdat je een paar uitzonderingen hebt, dat dan de doornsee niet meer klopt.
Ja, dat is waar. En dan? Elk volk heeft zijn positieve en negatieve aspecten.
Everytime is offline  
Oud 8 juni 2014, 21:12   #165
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is helemaal geen kwestie van status quo of van angst voor verandering. Ik voel me prima in België en ik voel me er evenwel in mijn land in Franstalig België als in Vlaanderen. Ik zie helemaal niet waarom men dit land zou moeten splitsen.
U weet, er zijn talloze Franstaligen die in Vlaanderen leven. Er zijn ook talloze Vlamingen die in Franstalig België leven. En die voor niets ter wereld zouden willen verhuizen.
Er wonen ook Nederlanders, Fransen en Duitsers in België. Niemand vraagt die om te verhuizen.
Oud 8 juni 2014, 21:18   #166
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan is er toch geen probleem om te spitsen.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 8 juni 2014, 21:42   #167
Raymond.De.Koninck
Schepen

Standaard

@ everytime, je bent een voorkeur van een Belgische staat. Verduidelijk hier jouw idealen/mening in de enquete;

[url]
forum.politics.be/showthread.php?t=203455 [url/]

Laatst gewijzigd door Raymond.De.Koninck : 8 juni 2014 om 21:50.
Raymond.De.Koninck is offline  
Oud 8 juni 2014, 21:54   #168
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Dan is er toch geen probleem om te spitsen.
En waarom wil u de splitsing?
Everytime is offline  
Oud 8 juni 2014, 21:57   #169
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom wil u de splitsing?
Voor mij is een splitsing niet nodig. Confederalisme, daarentegen lijkt me een goed systeem, om het politiek beleid dichter bij de burger te brengen.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be