![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Geen reden om hysterisch te doen �* la de Club van Rome. De toename van vluchtelingen moet ook gezien worden in het licht van een verminderd effect van de limiterende factoren transportmogelijkheid en beschikbaarheid van informatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2) Hysterisch? 3) Moet ik hieruit besluiten dat vluchtelingen zonder gegronde reden op de vlucht gaan (soort pleziervluchtelingen?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
2) Ik oordeel misschien wat snel, maar naar mijn ervaring doen veel mensen ontzettend hysterisch over demografische kwesties. Deze draad op zich is een mooi voorbeeld. Mijn excuses als ik te snel oordeelde over jou. Behoorlijk onderbouwde input over demografische kwesties zonder overdreven emotioneel gedoe is altijd welkom. 3) Nee, dat het gewoon eenvoudiger is geworden om naar het andere eind van de wereld te verhuizen door technologische innovaties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het effect daarvan is zeer beperkt hoor. Dat houdt mensen niet tegen om het op andere manieren te proberen. (cfr. de vluchtelingen die aanspoelen op Lampedusa) Een papiertje gaat mensen echt niet tegenhouden.
Laatst gewijzigd door Bad Tölz : 22 juni 2014 om 14:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Neen, ik vraag me gewoon af waarom je daar zo'n drama van maakt. Heb je je trouwens al voortgeplant? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met parasieten zoals die Roma die half dood geklopt is heb ik geen enkele empathie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Minister-President
|
![]() Jij hebt nauwelijks of geen cijfermateriaal aangebracht. Ik heb dmv cijfers aangetoond dat de wereldwijde TFR al 10 jaar stabiel is, en dat uw artikeltje dus foute voorspellingen naar voor schoof.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Veel mensen immigreren met de bedoeling om te overleven. Die zijn echt niet bezig met abstracte arbeidsethiek. Het is aan overheden om op relatief korte termijn wat te selecteren wie men kan gebruiken en de aantallen wat te beperken opdat een beetje integratie mogelijk blijft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Minister-President
|
![]() Wat je dus op geen enkele manier kunt aantonen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In het artikel van de standaard ging het wel degelijk over vluchtelingen. Waarom zijn er zoveel mensen op de vlucht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het tijdperk van de grote ideologieën is gewoonweg voorbij. Evidence Based denken is nu eenmaal beter om problemen op te lossen dan de gedateerde ideologisch beladen partijprogramma's, de Koran of Das Kapital. Dat de radicale islam een probleem vormt ontken ik niet. Het blijft echter een reactionaire reactie op de moderniteit die versterkt wordt door grotere geopolitieke tendensen, of op microniveau door vergaande marginalisering. Nog altijd geen noemenswaardige bedreiging voor het militair-industrieel complex van de NAVO of de voortschrijdende drang naar meer persoonlijke vrijheid, wereldwijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Cijfermateriaal genoeg, maar jij begon altijd te zeuren over een betaalmuur die niet bestaat. Hoeveel van de artikels die ik aanbracht heb je nu eigenlijk al eens aandachtig gelezen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zou ook kunnen jammeren omwille van het verdwijnen van onze Europese cultuur, maar dit dient gerelativeerd te worden.
Alles komt en gaat, zo ook allerlei culturen. Meer nog: eigenlijk is de 'Europese cultuur' van vandaag helemaal niet meer deze van 50 jaar geleden, en die van 50 jaar geleden was niet meer deze van de 50 jaar ervoor. Zoals hier en daar al aangebracht: als er geen vertegenwoordigers meer zijn, dan is het eigenlijk niet erg dat iets verdwijnt. Ik zie het zo allemaal gebeuren in Europa: verschillende etnische en culturele bevolkingsgroepen zullen met elkaar versmelten. Indien we heel optimistisch mogen zijn denk ik dat over 100 jaar de bevolking zal spreken van: ik heb zoveel % Belgisch, zoveel % Marokkaans, en zoveel % Aziatisch bloed in me. Missch zal dit een leuke manier zijn om kennis te maken met elkaar? Maw het hoeft helemaal niet zo negatief te zijn. Zolang we natuurlijk niet in een korte periode overspoeld worden met een groep die zich niet kan of wil integreren.
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als u uw licht laat schijnen gaan we dat weten, zeg het ons waarom zoveel mensen op de vlucht zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Kijk, een daling =/= uitsterven.
Zo simpel is dat. De Irokezen zijn zo goed als uitgestorven. Europeanen of mensen van Europese afkomst die over een gigantisch geografisch gebied verspreid zijn, door eeuwenlange culturele accumulatie sleutelposities in handen hebben en de know-how om te overleven in een hoogtechnologische wereld in handen hebben gaan echt niet zo makkelijk uitsterven. Zich meer en meer vermengen met andere bevolkingsgroepen waarschijnlijk wel, maar dat is niet hetzelfde als uitsterven. Zoals troubadour al aangaf gaan etniciteiten en de genetische variatie steeds complexer worden, een proces dat al duidelijk zichtbaar is in het VK en de Amerika's. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dat hangt van oorsprongsgebied tot oorsprongsgebied af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is juist de islam die globaal gaat en die een duidelijke invloed heeft op westerse grootsteden. |
|
![]() |
![]() |