Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2014, 13:44   #161
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Bad Tölz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Ik plaatste deze post reeds ergens anders:
http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=76

Hij is hier ook wel op zijn plaats.

Ik wil er hier (deze thread) nog het volgende aan toevoegen:

Toenemende aantallen boven het optimaal aantal mensen (globaal bekeken) geeft aanleiding tot een heleboel afgeleide problemen die in ernst en grote toenemen naarmate de grootte van afwijking ten opzichte van dit optimaal aantal mensen.

Angst en spanningen zijn er daar enkele van (zie begin van deze post – aantal vluchtelingen).
Ik denk dat het tot de meer normale reacties behoort om dat te willen vermijden.

Ik denk ook dat een streven naar een overwicht in aantallen, een race naar de ondergang is.

Met andere woorden het zijn niet diegenen die zich beperkt voortplanten die in de huidige omstandigheden (overbevolking) hun gedrag moeten herzien.

Het zijn de anderen, diegenen die zich sterk voortplanten (meer dan twee kinderen per koppel) die hun gedrag moet bijgestuurd worden als we willen komen tot een verlichting van het aantal problemen dat ontstaat uit ons (globaal bekeken) te groot aantal mensen.
De globale TFR blijft dalen hoor, beste Satiper.

Geen reden om hysterisch te doen �* la de Club van Rome.

De toename van vluchtelingen moet ook gezien worden in het licht van een verminderd effect van de limiterende factoren transportmogelijkheid en beschikbaarheid van informatie.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 14:15   #162
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
1)De globale TFR blijft dalen hoor, beste Satiper.

2)Geen reden om hysterisch te doen �* la de Club van Rome.

3)De toename van vluchtelingen moet ook gezien worden in het licht van een verminderd effect van de limiterende factoren transportmogelijkheid en beschikbaarheid van informatie.
1) Wat mij betreft te weinig en te ongelijkmatig (regionale verschillen)

2) Hysterisch?

3) Moet ik hieruit besluiten dat vluchtelingen zonder gegronde reden op de vlucht gaan (soort pleziervluchtelingen?)
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 14:23   #163
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
1) Wat mij betreft te weinig en te ongelijkmatig (regionale verschillen)

2) Hysterisch?

3) Moet ik hieruit besluiten dat vluchtelingen zonder gegronde reden op de vlucht gaan (soort pleziervluchtelingen?)
1) Het verschil is ontzettend significant. Er is al veel cijfermateriaal daaromtrent aan bod gekomen in deze draad.

2) Ik oordeel misschien wat snel, maar naar mijn ervaring doen veel mensen ontzettend hysterisch over demografische kwesties. Deze draad op zich is een mooi voorbeeld. Mijn excuses als ik te snel oordeelde over jou. Behoorlijk onderbouwde input over demografische kwesties zonder overdreven emotioneel gedoe is altijd welkom.

3) Nee, dat het gewoon eenvoudiger is geworden om naar het andere eind van de wereld te verhuizen door technologische innovaties.
Oud 22 juni 2014, 14:28   #164
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) Het verschil is ontzettend significant. Er is al veel cijfermateriaal daaromtrent aan bod gekomen in deze draad.

2) Ik oordeel misschien wat snel, maar naar mijn ervaring doen veel mensen ontzettend hysterisch over demografische kwesties. Deze draad op zich is een mooi voorbeeld. Mijn excuses als ik te snel oordeelde over jou. Behoorlijk onderbouwde input over demografische kwesties zonder overdreven emotioneel gedoe is altijd welkom.

3) Nee, dat het gewoon eenvoudiger is geworden om naar het andere eind van de wereld te verhuizen door technologische innovaties.
Punt 3 moet ik tegenspreken want het bekomen van een verblijfvergunning is veel strenger geworden. Men kan zo maar niet op een vliegtuig stappen zonder geldige visa.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 14:31   #165
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Punt 3 moet ik tegenspreken want het bekomen van een verblijfvergunning is veel strenger geworden. Men kan zo maar niet op een vliegtuig stappen zonder geldige visa.
Het effect daarvan is zeer beperkt hoor. Dat houdt mensen niet tegen om het op andere manieren te proberen. (cfr. de vluchtelingen die aanspoelen op Lampedusa) Een papiertje gaat mensen echt niet tegenhouden.

Laatst gewijzigd door Bad Tölz : 22 juni 2014 om 14:31.
Oud 22 juni 2014, 14:41   #166
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan?
Deze draad ging over de vraag of blanke Europeanen zullen verdwijnen. Jij ontkende dat. Na een aantal zwakke pogingen kom je nu finaal met het 'who cares'-(non)argument.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 14:44   #167
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Deze draad ging over de vraag of blanke Europeanen zullen verdwijnen. Jij ontkende dat. Na een aantal zwakke pogingen kom je nu finaal met het 'who cares'-(non)argument.
Neen, ze gaan niet uitsterven. Hooguit lichtjes in absoluut aantal afnemen en iets sterker in relatief aantal.

Neen, ik vraag me gewoon af waarom je daar zo'n drama van maakt.

Heb je je trouwens al voortgeplant?
Oud 22 juni 2014, 14:45   #168
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het effect daarvan is zeer beperkt hoor. Dat houdt mensen niet tegen om het op andere manieren te proberen. (cfr. de vluchtelingen die aanspoelen op Lampedusa) Een papiertje gaat mensen echt niet tegenhouden.
Zolang mensen proberen te immigreren met de bedoeling te werken en niet te profiteren van hun gastland heb ik daar geen problemen mee wat ook hun kleur is.

Met parasieten zoals die Roma die half dood geklopt is heb ik geen enkele empathie.
Oud 22 juni 2014, 14:45   #169
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, ik zie vooralsnog nog altijd meer culturen verwesteren dan omgekeerd. Logisch ook, de cultuur die het efficiëntst aan middelen-allocatie doet, wint. Het laatste half millennium was dat eerst koloniaal Europa, na WO II de VS en de landen die behoren tot de NAVO-invloedsfeer. (face it, Europa is aanzienlijk veramerikaanst) Nu zien we ook Oost-Azië (een serieus verwesterde regio) economisch en politiek volwassen worden en hun deel van de koek eisen, op termijn.
Dat komt omdat je een kortzichtige, eurocentrische visie hebt. Je verwart materiële vooruitgang met 'verwesteren'. De westerse invloed is juist wereldwijd tanende. De grote expansie van westers gedachtengoed gebeurde de voorbije twee eeuwen. Vandaag is Europa grijs en stervend, en is er een ideologische leemte die steeds meer wordt opgevuld door de islam.
Oud 22 juni 2014, 14:48   #170
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij hebt nauwelijks of geen cijfermateriaal aangebracht. Ik heb dmv cijfers aangetoond dat de wereldwijde TFR al 10 jaar stabiel is, en dat uw artikeltje dus foute voorspellingen naar voor schoof.
Oud 22 juni 2014, 14:48   #171
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Zolang mensen proberen te immigreren met de bedoeling te werken en niet te profiteren van hun gastland heb ik daar geen problemen mee wat ook hun kleur is.

Met parasieten zoals die Roma die half dood geklopt is heb ik geen enkele empathie.
Veel mensen immigreren met de bedoeling om te overleven. Die zijn echt niet bezig met abstracte arbeidsethiek. Het is aan overheden om op relatief korte termijn wat te selecteren wie men kan gebruiken en de aantallen wat te beperken opdat een beetje integratie mogelijk blijft.
Oud 22 juni 2014, 14:52   #172
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ze gaan niet uitsterven. Hooguit lichtjes in absoluut aantal afnemen en iets sterker in relatief aantal.

Neen, ik vraag me gewoon af waarom je daar zo'n drama van maakt.

Heb je je trouwens al voortgeplant?
Wat je dus op geen enkele manier kunt aantonen...
Oud 22 juni 2014, 14:58   #173
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat het gewoon eenvoudiger is geworden om naar het andere eind van de wereld te verhuizen door technologische innovaties.
Mensen die verhuizen zijn niet noodzakelijkerwijze vluchtelingen.
In het artikel van de standaard ging het wel degelijk over vluchtelingen.
Waarom zijn er zoveel mensen op de vlucht?
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 14:59   #174
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dat komt omdat je een kortzichtige, eurocentrische visie hebt. Je verwart materiële vooruitgang met 'verwesteren'. De westerse invloed is juist wereldwijd tanende. De grote expansie van westers gedachtengoed gebeurde de voorbije twee eeuwen. Vandaag is Europa grijs en stervend, en is er een ideologische leemte die steeds meer wordt opgevuld door de islam.
Nochtans staan overal ter wereld patriarchale structuren onder druk en krijg je vergaande individualisering, ook in ontwikkelingslanden. Feminisme en holebi-emancipatie bewegingen zijn globaal gegaan.

Het tijdperk van de grote ideologieën is gewoonweg voorbij. Evidence Based denken is nu eenmaal beter om problemen op te lossen dan de gedateerde ideologisch beladen partijprogramma's, de Koran of Das Kapital.

Dat de radicale islam een probleem vormt ontken ik niet. Het blijft echter een reactionaire reactie op de moderniteit die versterkt wordt door grotere geopolitieke tendensen, of op microniveau door vergaande marginalisering. Nog altijd geen noemenswaardige bedreiging voor het militair-industrieel complex van de NAVO of de voortschrijdende drang naar meer persoonlijke vrijheid, wereldwijd.
Oud 22 juni 2014, 15:00   #175
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Jij hebt nauwelijks of geen cijfermateriaal aangebracht. Ik heb dmv cijfers aangetoond dat de wereldwijde TFR al 10 jaar stabiel is, en dat uw artikeltje dus foute voorspellingen naar voor schoof.

Cijfermateriaal genoeg, maar jij begon altijd te zeuren over een betaalmuur die niet bestaat. Hoeveel van de artikels die ik aanbracht heb je nu eigenlijk al eens aandachtig gelezen?
Oud 22 juni 2014, 15:04   #176
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Ik zou ook kunnen jammeren omwille van het verdwijnen van onze Europese cultuur, maar dit dient gerelativeerd te worden.
Alles komt en gaat, zo ook allerlei culturen. Meer nog: eigenlijk is de 'Europese cultuur' van vandaag helemaal niet meer deze van 50 jaar geleden, en die van 50 jaar geleden was niet meer deze van de 50 jaar ervoor.
Zoals hier en daar al aangebracht: als er geen vertegenwoordigers meer zijn, dan is het eigenlijk niet erg dat iets verdwijnt.

Ik zie het zo allemaal gebeuren in Europa: verschillende etnische en culturele bevolkingsgroepen zullen met elkaar versmelten.

Indien we heel optimistisch mogen zijn denk ik dat over 100 jaar de bevolking zal spreken van: ik heb zoveel % Belgisch, zoveel % Marokkaans, en zoveel % Aziatisch bloed in me. Missch zal dit een leuke manier zijn om kennis te maken met elkaar? Maw het hoeft helemaal niet zo negatief te zijn.

Zolang we natuurlijk niet in een korte periode overspoeld worden met een groep die zich niet kan of wil integreren.
Oud 22 juni 2014, 15:05   #177
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u uw licht laat schijnen gaan we dat weten, zeg het ons waarom zoveel mensen op de vlucht zijn.
Oud 22 juni 2014, 15:07   #178
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Wat je dus op geen enkele manier kunt aantonen...
Kijk, een daling =/= uitsterven.

Zo simpel is dat.

De Irokezen zijn zo goed als uitgestorven. Europeanen of mensen van Europese afkomst die over een gigantisch geografisch gebied verspreid zijn, door eeuwenlange culturele accumulatie sleutelposities in handen hebben en de know-how om te overleven in een hoogtechnologische wereld in handen hebben gaan echt niet zo makkelijk uitsterven. Zich meer en meer vermengen met andere bevolkingsgroepen waarschijnlijk wel, maar dat is niet hetzelfde als uitsterven. Zoals troubadour al aangaf gaan etniciteiten en de genetische variatie steeds complexer worden, een proces dat al duidelijk zichtbaar is in het VK en de Amerika's.
Oud 22 juni 2014, 15:11   #179
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ja, en dus is het ook voor vluchtelingen eenvoudiger om naar elders te trekken.

Dat hangt van oorsprongsgebied tot oorsprongsgebied af.
Oud 22 juni 2014, 15:14   #180
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans staan overal ter wereld patriarchale structuren onder druk en krijg je vergaande individualisering, ook in ontwikkelingslanden. Feminisme en holebi-emancipatie bewegingen zijn globaal gegaan.

Het tijdperk van de grote ideologieën is gewoonweg voorbij. Evidence Based denken is nu eenmaal beter om problemen op te lossen dan de gedateerde ideologisch beladen partijprogramma's, de Koran of Das Kapital.

Dat de radicale islam een probleem vormt ontken ik niet. Het blijft echter een reactionaire reactie op de moderniteit die versterkt wordt door grotere geopolitieke tendensen, of op microniveau door vergaande marginalisering. Nog altijd geen noemenswaardige bedreiging voor het militair-industrieel complex van de NAVO of de voortschrijdende drang naar meer persoonlijke vrijheid, wereldwijd.
Globaal? Slechts bij een bepaalde elite, in landen die al langer nauw verbonden waren met het westen (Zuid-Afrika, Israël, Zuid-Amerika,..). Denk trouwens maar niet dat dit onomkeerbaar is.

Het is juist de islam die globaal gaat en die een duidelijke invloed heeft op westerse grootsteden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be