![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uw redenering houdt ook in dat elke keer dat de woningen duurder worden de rijkaards een pak geld verliezen omdat de waardevermeerdering hun aftrekpost verkleint.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
|
![]() Citaat:
Vandaag 200.000€ betalen voor een woning, de kosten ophoesten voor beschrijf e.a. en dan tot de conclusie komen dat de woning amper 150.000€ waard is. Ieder zijn mening. Wie gelijk heeft zal de toekomst uitmaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard is de opwaartse richting altijd beter. Rijkaards kunnen kiezen hé. Ligt de vastgoed wat stil zoals nu het geval een beetje is, dan beleggen ze in rusthuizen. Dat zit in de lift. Binnen enkele jaren zit dan weer iets anders in de lift en trekken ze hun belegging in rusthuizen terug door het door te verkopen en investeren ze weer in iets anders. Industrie misschien of kantoren of wat op dat moment dan weer het beste is. Je kan er niet van winnen en denk maar niet dat de prijzen zo gaan kelderen dat je voor de helft van vandaag een huis zal kunnen kopen.
![]() |
![]() |
#165 |
Vreemdeling
|
![]() Vandaag zal het niet meer zo simpel zijn maar 25 jaar geleden was bouwen toch vlot te doen. Ik weet het nog goed. Minder dan 1 miljoen BEF voor bijna 20 are prachtig gelegen bouwgrond. En dan met de familie en wat vakmensen daar een huis op neerplanten. Dan beginnen af te werken en tegelijk in wonen en een aantal jaren later was alles af. Een lening op 15 jaar aan een vaste rente en dit voor een maandbedrag van bijna 20000 BEF/maand. Toen alles was afbetaald terug geleend en een kleine studio ter waarde van toen 1.200.000 BEF bijgekocht. Dan op een bepaald moment gescheiden en de woning aan de kinderen geschonken. Met vruchtgebruik van beide ouders. Ik woon nu officieel in de studio (maar woon wel terug samen met mijn ex in de woning). En in de tuin staat een grote garage (8 X 12) met onder het dak een appartement. De oudste woont daar nu in. Tot hij genoeg gespaard heeft om zelf iets te kunnen kopen. De garage zelf wordt gebruikt voor aan wagens te sleutelen.
Huren = andermans eigendom afleggen. Ik zal altijd voor kopen opteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bovenstaande redenering houdt steek, en heb ik al tientallen keren gehoord. Maar er zitten ook vette nadelen aan. Wees maar eens eigenaar van een huis dicht bij uw job, geraak je job kwijt van wege onze overheid die grote bedrijven wegjaagt, en je bent gebonden aan de regio van je huis om werk te kunnen vinden. Of ga je elke dag 2x 90 minuten rijden? Leuk vooruitzicht. Niet iedereen krijgt trouwens kilometervergoeding these days Ik heb totaal geen vertrouwen in de toekomst van België voor de volgende generatie, en als de overheid er in slaagt om jonge mensen gebonden te hebben aan een lening die afbetaald moet worden, staat iedereen schaakmat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of er niet wakker van ligt te verhuren zonder U iets aan te trekken van de wetgeving (geen ongelijk, de kans dat die afgedwongen wordt is klein). Mijn ervaring met vastgoed is een pak minder positief. Eigen huisje, en daar stopt het bij. Investeren doe ik wel in ruw materiaal en gereedschap.
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
|
![]() Ik denk dat Maddox gewoon investeert in verstand en kennis.
Hierbij wat ruw materiaal en gereedschap voegen en je bent opnieuw een vrij man. Gedaan met een snul te zijn die verplicht de rommel moet kopen van de 'grootindustrie'. De Ikea en hamburger generatie die niet meer weet hoe je pattatten moet planten....zielig toch? |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
|
![]() Citaat:
Ben jij het Six? Of misschien een banneling? Ik bewonder je wel hoor. Je zo kunnen inleven in een personage... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
En.... hoeveel zou je vandaag kwijt zijn voor dat lapje? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
Of Mimi van 'The PussyCat' doet naast uw voordeur een extra 'filliaal' open. Misschien heel plezant tot je wil verkopen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Partijlid
|
![]() Als ze maar elke maand betalen mattie. Ik denk niet dat er een huurder is bij mijn firma's die het in zijn hoofd haalt dat niet te doen. Dan staat er binnen een dag een bus met Albanezen voor je deur. Nooit problemen gehad dus!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
|
![]() Meesterlijk. Een zakske chips en genieten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Ik heb na school een jaar of drie gewerkt en ben dan met mijn toenmalige vriendin,nu vrouw,gaan samenwonen.We hebben direkt een piepklein huisje huisje gekocht en 4 jaar later terug verkocht,voor een iets hogere prijs.Alle kosten er bij gerekend lagen we aan 100 euro per maand,zelfs 20 jaar terug kon je daar geen huis voor huren.Nu nog een jaar of 6 360 euro/maand en mijn huis is volledig van mij.Normaal was alles al afbetaald maar ik heb herleend om een nieuwe badkamer,keuken en zonnepanelen.Dus jongeman lenen en kopen al was het maar voor het belastingsvoordeel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope, staal in vele vormen, polycarbonaatplaat, aluminiumprofiel en de gereedschappen nodig om dat te verwerken.