![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De moslims waren barbaren voor de Europeanen, maar dan wel barbaren die op een fenomenale snelle wijze de wereld veroveren. Hoe konden ze dat? En vooral, hoe kon Europa, hoe konden de christenen de ramp aan opeenvolgende nederlagen keren? Ze verloren Sicilië, bijna heel Spanje en Byzanthië, Jeruzalem en alles wat er rond lag tot Egypte en Syrië toe. Door op dezelfde manier terug te slaan, voor het eerst in de christelijke geschiedenis de wapens op te nemen en "Deus lo volt" te schreeuwen. Hoe vreselijk en weerzinwekkend de daaropvolgende slachtingen ook waren, en tegen wie ze ook gericht waren, de oorzaak was onomstotelijk 1. de vrees volledig onder de voet te worden gelopen door een veroveringsgodsdienst die niet zoals het christendom tot dan met het hart (sta me de lichte overdrijving toe) maar het zwaard verspreid werd 2. Het inzicht dat het succes van de "barbaren" lag in de kern van de jihad, doden en sterven voor god met als beloning het paradijs 3. Het vanzelfsprekende eeuwige zoeken naar zondebokken, in de vorm van o.a. joden en Katharen en diegenen die daar steevast een handje bij helpen door te azen op hun bezittingen en de antisementen nog wat meer aan te wakkeren. God helpt ons als we voor hem vechten? Dan bevechten we alle ketters. Dan zal de beloning in het paradijs nog groter zijn. Precies daarom komen de pogroms op joden uitgerekend vanaf dan op gang. De joden hadden Christus vermoord ja, maar de eeuwen daarvoor was dat blijkbaar nooit een probleem. Het was natuurlijk niet allemaal nadelig. Moslims transporteerden kennis vanuit alle hoeken van hun rijk, ook naar Europa. De christenen deden er iets mee, omdat ze zelfs in de donkerste tijd van de inquisities dankzij de openheid van hun religie gebruikten wat hen nuttig leek en waar ze voordeel uit konden puren.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal nog niet zijn. Herlees uw geschiedenis. En wat de uitroeiing betreft. De Eburonen werden anders zo goed als uitgeroeid. En wat de kerk en de vooruitgang betreft: het katholicisme en de dwingelandij van de kerk heeft ons voor eeuwen en eeuwen achteruit geslagen op wetenschappelijk vlak. Als ik bedenk dat Galilei zich nog in alle bochten moest wringen omdat hij beweerde dat de aarde rond de zon draaide... Kom eens tot bezinning mens! Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 augustus 2014 om 17:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het christendom werd pas enkele eeuwen later staatsgodsdienst en onstond pas als religie rond het jaar 100. Komaan zeg!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() Allemaal leuk zo een geschiedenisles .
Maar het beantwoord de vraag niet . Waar blijft de protestmars tegen isis, en de kalief van de islamitische staat ? En vooral WAAROM blijft die zolang uit ? Zijn we bang om op lange moslim tenen te trappen ? Zijn we bang van de tegenbetoging, zoals in Nederland ? Of gaat het sprookje van de gematigde moslim dan stukgaan ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de uitroeiing door de kerk betreft: de kerk vervolgde iedereen die niet hun 'orthodoxe' leer aanhing. Wees maar zeker dat hele Ariaanse bevolkingsgroepen door de kerk werden uitgeroeid, vrouwen en kinderen incluis. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 augustus 2014 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Thomas Clarkson, één van de leiders van de beweging tegen slavernij, en religieuze groeperingen als de Quakers wierpen regelrecht christelijke waarden op als reden om de slavernij af te schaffen. Nergens anders werd dit voorgedaan. Je snapt er geen hol van, maar onze maatschappij is wat ze is en niks anders door onze christelijke wortels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Natuurlijk wist je het niet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kom eens van uw wolk af man. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 augustus 2014 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is één zo'n stoethaspel synoniem voor de christelijke wereld en de christelijke normen en waarden in het algemeen? Zelfs de Verlichting is er gekomen dankzij het christendom en niet ondanks het christendom. Er zal nooit een islamitische verlichting plaatsvinden, omdat het niet toestaan van zoiets als een verlichting inherent is aan de islam. Je snapt er werkelijk geen bal van, in al je atheïstische verstarring.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, maar u kunt niet ontkennen dat het maken van causale verbanden niet uw sterkste kant is.
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Verlichting is gekomen dank zij de christenen? Neen, de Verlichting is gekomen, ondanks de christenen en het christendom. Men kan niet eeuwig de geesten der mensen 'kerkeren' of opsluiten in een geestelijke kerker. De communisten weten dit maar al te goed. En de katholieke kerk weet dit nu ook. Maar ik geef toe, de christenen hebben met hun bijbel in de hand als het zogenaamde 'woord Gods' (zegt de islam niet hetzelfde over de koran, en zeggen de joden hetzelfde over hun thora??) gedurende lange tijd de mensen onder de knoet gehouden, dat is waar. En in sommige landen nu nog steeds. Niks te 'woord Gods'!! Wees daar maar zeker van. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 augustus 2014 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Europees Commissaris
|
![]() Je denkt dat je mij daarvan moet overtuigen?
Ik probeer enkel je duidelijk te maken dat je met je louter negatieve kritiek de bal serieus misslaat. In al je hevigheid heb je nog niet eens door dat ik geen christen ben.
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus toen kost en inwoon duurder uitviel dan lonen te betalen ? Man man, Da's een van de beste grappen welke ik al gehoord heb . +1, een bank vooruit en een kus van de juf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() http://www.geenstijl.nl/mt/archieven..._in_de_sc.html
Effe on topic, protestmars, tegenbetoging, isis symphatisanten onder onze "gematigde" moslims. Roodgroene multicul-liefhebbers die niet willen dat dat gezien word. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ja, natuurlijk is de Verlichting er gekomen dankzij de ingesteldheid van het christendom en dankzij verlichte christenen. Het is ook dankzij de ingesteldheid van de islam dat ze die daar nooit zullen kennen. Het communisme? Als de helft doet alsof ze werken en de andere helft doet alsof ze betaald werden, raakt vroeg of laat het geld op. Meer was dat niet. Intussen verdienen de voormalige communistische partijbonzen grof geld in de misdaad en het corrupte bedrijfsleven en hebben de gewone burgers vooral veel heimwee naar de goeie oude tijd. U moet dringend eens wat meer buiten komen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 13 augustus 2014 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Yep, met een witte
mars geven we die ISIS zo op hun donder.
![]() |
#178 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De eerste twee kennen exegese , de tekst van het heilige boek is niet letterlijk te nemen maar voor interpretatie vatbaar, voor de islam is de koran het woord van God, letterlijk te nemen en niet voor interpretatie vatbaar . Vandaar de verschrikkelijke miserie die we hebben met de islam. Zijn we het eens over dat kleine stukje tekst van mij hierboven of niet ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De meeste mensen zijn gelukkig niet zo dom om daar in te trappen, maar toch. |
|
![]() |
![]() |