Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2014, 20:41   #161
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
Kinderen te voet of op de fiets door het verkeer sturen in de stad of randstad en zelfs in de kleine steden is waanzin. Ik zie dagelijks agressie en veel ongevallen en bijna ongevallen. Daar stuur je geen kinderen door.
Onzin. Pure onzin. Met onze school gaan we altijd met fiets naar het zwembad en zelfs ook naar een paar sportterreinen voor bepaalde activiteiten. Gewoon goed omkaderen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 20:43   #162
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
En waarom betalen de ouders het zwembad dan niet zelf? Waarom moet de gemeenschap betalen voor de kinderen van anderen?
Mag ik even verder doen? Waarom moet de gemeenschap betalen voor ouderen van anderen? Waarom moet de gemeenschap betalen voor autowegen voor anderen? Waarom moet de gemeenschap betalen voor opera's en andere activiteiten voor anderen? Waarom moet de gemeenschap betalen voor openbaar vervoer voor anderen?

Enzovoort.

Misschien moet u even nadenken over het kenmerk van een gemeenschap. Let op de woorden "gemeen"+"schap".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 21:03   #163
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zo kan ik het ook,Jan.

De gemeen-schap betaalt ook voor de Belgische koningen. En die "ondersteunden" er bijna stuk voor stuk hoeren, minnaressen en hun kinderen van.

De gemeen-schap betaalt ook voor de kerkelijke hoogwaardigheidsbekleders. Hoeveel miljoenen boete betaalt moeder de heilige kerk tegenwoordig omdat een aantal celibatairen kinderen seksueel misbruikten?

Hoeveel gemeenschapsgeld delen de OCMW's uit, en aan welke gemeen-schappen?

Enzovoort.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 september 2014 om 21:04.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2014, 06:28   #164
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

In tijden van crisis moet er inderdaad nagedacht worden over wat de gemeenschap zou moeten financieren en wat niet.
Als er teveel versmost wordt aan nutteloze zaken, en aan dada's en fetishen vooral van degenen die het gemeenschapsgeld innen, dan verliest de overheid van die gemeenschap haar geloofwaardigheid en haar legitimiteit.
Oud 22 september 2014, 08:13   #165
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ge weet toch hoeveel daar maar van overschiet?
Ge weet toch dat de helft afgehouden wordt om dwazigheden te financieren zoals het bevredigen van debielen hun sportfetish op school (cirk en afjagerij zoals ge zo correct opmerkt)
Nee, ik vind dat LO weldegelijk een nut heeft in deze tijden waar kinderen van het ene kastje in het andere appartement gestopt worden. Ik herinner me dat ik rond de leeftijd van 10 jaar per toeval voor een jaartje in een franskiljonse lagere school in Gent werd ondergebracht. De lessen LO werden vervangen door lessen Frans. Tegen dat mijn vader zijn project klaar was en ik naar de Antwerpse school kon gaan was ik zo stijf als een plank.
Dus nee, ik pleit zelfs voor dagelijkse rondjes lopen, springen of balspellen. Kost allemaal niks.
Ik vind gewoon dat er bij het omkleden en afdrogen (en de nadelen van met een natte kop op de bus en halve dag op school te zitten) teveel tijdverlies geeft; men kan natuurlijk ook terug badmutsen verplichten zoals vroeger het geval was. Dat scheelt dan weeral een stuk.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2014, 08:21   #166
Allesstroomt
Gouverneur

Allesstroomt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Onzin. Pure onzin. Met onze school gaan we altijd met fiets naar het zwembad en zelfs ook naar een paar sportterreinen voor bepaalde activiteiten. Gewoon goed omkaderen.
Ik wilde zeggen ze zonder iets van en naar school sturen. Maar inderdaad, als je aan elk kruispunt een schildwacht kan zetten moet zelfs dat lukken. In de grootsteden blijf ik me wel afvragen of dat haalbaar is.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2014, 08:23   #167
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Nee, ik vind dat LO weldegelijk een nut heeft in deze tijden waar kinderen van het ene kastje in het andere appartement gestopt worden. Ik herinner me dat ik rond de leeftijd van 10 jaar per toeval voor een jaartje in een franskiljonse lagere school in Gent werd ondergebracht. De lessen LO werden vervangen door lessen Frans. Tegen dat mijn vader zijn project klaar was en ik naar de Antwerpse school kon gaan was ik zo stijf als een plank.
Dus nee, ik pleit zelfs voor dagelijkse rondjes lopen, springen of balspellen. Kost allemaal niks.
Ik vind gewoon dat er bij het omkleden en afdrogen (en de nadelen van met een natte kop op de bus en halve dag op school te zitten) teveel tijdverlies geeft; men kan natuurlijk ook terug badmutsen verplichten zoals vroeger het geval was. Dat scheelt dan weeral een stuk.
LO is zeker nuttig, nu is er zo een veertiendaagse dat in alle scholen de leerlingen 1 welbepaalde dag naar school mogen komen in hun sportuitrusting, wel ongeveer de helft was er (op de lagere school van mijn dochtertje) in hun outfit, van de rest vermoed ik dat ze geen sportuitrusting hebben anders zouden ze die wel gedragen hebben.
Oud 22 september 2014, 10:41   #168
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, ik vind dat LO weldegelijk een nut heeft in deze tijden waar kinderen van het ene kastje in het andere appartement gestopt worden.
Natuurlijk.
Dat betwist ik helemaal niet.
LO mag voor mijn part zelfs het (totaal onnodige en onnuttige) huiswerk vervangen.
Maar dat moet gebeuren in de vrije tijd, en op eigen kosten.

Citaat:
Klopt als een bus.
Waarom zouden we vastkleven aan dure of onpraktische sportfetishen?

Citaat:
Zwemmen valt dus al helemaal onder 'onpraktisch' en voor sommigen blijkbaar onder 'duur'.
Heel goeie redenen alweer om het uit de scholen te houden.
Wie het privee wenst te beoefenen: gogogo!!!
Oud 22 september 2014, 11:20   #169
Tavek
Banneling

Standaard

Waarom is LO iets dat in de prive moet gebeuren en bvb wiskunde niet ?

Wie beslist daar over ? Jij ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2014, 11:24   #170
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Waarom is LO iets dat in de prive moet gebeuren en bvb wiskunde niet ?
Eerlijk gezegd zou ik zoveel mogelijk opvoeding en opleiding in de privee-sfeer laten plaatsvinden.
Maar daarnaast is het wel zo dat je om dezelfde voordelen van LO-lessen te bereiken helemaal geen leerkracht nodig hebt.
Lopen, voetballen, basketballen etc. hoeven niet begeleid te worden door een duurbetaalde wannes in een fluo sportpakje.

Citaat:
Wie beslist daar over ? Jij ?
Ja, dat zou elke ouder voor zijn kinderen moeten kunnen beslissen.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 22 september 2014 om 11:24.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2014, 11:28   #171
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Eerlijk gezegd zou ik zoveel mogelijk opvoeding en opleiding in de privee-sfeer laten plaatsvinden.
Maar daarnaast is het wel zo dat je om dezelfde voordelen van LO-lessen te bereiken helemaal geen leerkracht nodig hebt.
Lopen, voetballen, basketballen etc. hoeven niet begeleid te worden door een duurbetaalde wannes in een fluo sportpakje.

Ja, dat zou elke ouder voor zijn kinderen moeten kunnen beslissen.
In Belgie bestaat er zoiets van vrijheid van onderwijs. Ik zou dat princiepe graag ingevuld zien worden. U kiest dan voor een school die heel hard inzet op kennisverwerving, terwijl ik liever inzet op eentje die meer een mix aanbiedt (sport en kennis).

Wat kan u daar nu op tegen hebben ?
Oud 22 september 2014, 11:31   #172
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Belgie bestaat er zoiets van vrijheid van onderwijs. Ik zou dat princiepe graag ingevuld zien worden. U kiest dan voor een school die heel hard inzet op kennisverwerving, terwijl ik liever inzet op eentje die meer een mix aanbiedt (sport en kennis).

Ik zou daar niets op tegen hebben, als iedereen dan ook de reële kost van zijn onderwijs naar keuze zelf betaalt.
Oud 22 september 2014, 11:38   #173
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U kan dat gerust invullen: zorg voor privé onderwijs naar uw keuze voor uw kinderen. Niemand die je tegenhoudt. Ge krijgt dan wel geen kindergeld, maar kom.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 22 september 2014, 11:43   #174
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Het ene kind is het andere niet is en de situatie op het platteland is verschillend van die in de stad.
Als ik het sommetje maak voor mijn dochter waarbij ik eigen sportactiviteiten optel bij de fietstochten heen en terug van de school en onze korte wandelingen dan praat ik over min 1.5h per dag lichaamsbeweging.
Kinderen die fysiek ok zijn en beschikken over een breed interesse veld hebben echt wel wat beters te doen dan de lessen LO op school, iemand die 90% haalt op examen wiskunde die stuur je toch ook niet naar de bijles.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2014, 11:44   #175
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U kan dat gerust invullen: zorg voor privé onderwijs naar uw keuze voor uw kinderen. Niemand die je tegenhoudt. Ge krijgt dan wel geen kindergeld, maar kom.
Kindergeld kwijt?
Het zou me verwonderen...
Dat zou heel erg fout zijn, gezien er enkel leerplicht bestaat.

Ik zou opteren voor een systeem van belastingteruggave aan ouders die zelf voor opvoeding en opleiding van hun kroost instaan.
Een jaarlijkse korting van 6000-7000 €/pp lijkt billijk.
Uiteraard kan er dan via een centrale examencommissie gecontroleerd worden of de opleiding en het daaraan verbonden belastingvoordeel verdiend werd...
De zitpenning van die commissie wil ik gerust betalen op de dag van het examen
Oud 22 september 2014, 11:47   #176
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Sommige scholen evolueren in die richting door het aanbieden van optiepakketen, een soort van verdieping, waaruit kan gekozen worden.
Wij hebben gekozen voor wetenschappen en engels terwijl andere de optie sport (drie uren) kiezen.
Oud 22 september 2014, 11:50   #177
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik lees dat we in België beschikken over een leerkracht per negen leerlingen, met dergelijke overvloed zou je bijna de efficiënte van privé onderwijs moeten kunnen benaderen.
Oud 22 september 2014, 11:53   #178
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Het ene kind is het andere niet is en de situatie op het platteland is verschillend van die in de stad.
Als ik het sommetje maak voor mijn dochter waarbij ik eigen sportactiviteiten optel bij de fietstochten heen en terug van de school en onze korte wandelingen dan praat ik over min 1.5h per dag lichaamsbeweging.
Kinderen die fysiek ok zijn en beschikken over een breed interesse veld hebben echt wel wat beters te doen dan de lessen LO op school, iemand die 90% haalt op examen wiskunde die stuur je toch ook niet naar de bijles.
dus geen LO op den boerenbuiten, waar ze trouwens ook normaal onderwijs krijgen in hun eigen Nederlands ipv in het turks, marokkaans, berbers of Urdu.

Maar ik heb het dus over kinderen in de grootsteden die met de auto worden afgezet en opgepikt om dan nadien in de volgepropte sociale blokken te worden gestoken.

Oud 22 september 2014, 12:25   #179
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou dat prive onderwijs moeten zijn ?
Oud 22 september 2014, 12:38   #180
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou dat prive onderwijs moeten zijn ?
Je kan ook zelf een school oprichten en subsidies aanvragen hoor. Het onderwijs is VRIJ in dit land (vandaar ook de term: "vrij onderwijs") en als je aan de eindtermen voldoet krijg je subsidies.

wat is je probleem?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be