![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Onzin. Pure onzin. Met onze school gaan we altijd met fiets naar het zwembad en zelfs ook naar een paar sportterreinen voor bepaalde activiteiten. Gewoon goed omkaderen.
|
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Enzovoort. Misschien moet u even nadenken over het kenmerk van een gemeenschap. Let op de woorden "gemeen"+"schap". |
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zo kan ik het ook,Jan.
De gemeen-schap betaalt ook voor de Belgische koningen. En die "ondersteunden" er bijna stuk voor stuk hoeren, minnaressen en hun kinderen van. De gemeen-schap betaalt ook voor de kerkelijke hoogwaardigheidsbekleders. Hoeveel miljoenen boete betaalt moeder de heilige kerk tegenwoordig omdat een aantal celibatairen kinderen seksueel misbruikten? Hoeveel gemeenschapsgeld delen de OCMW's uit, en aan welke gemeen-schappen? Enzovoort.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 september 2014 om 21:04. |
|
|
|
|
|
#164 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In tijden van crisis moet er inderdaad nagedacht worden over wat de gemeenschap zou moeten financieren en wat niet.
Als er teveel versmost wordt aan nutteloze zaken, en aan dada's en fetishen vooral van degenen die het gemeenschapsgeld innen, dan verliest de overheid van die gemeenschap haar geloofwaardigheid en haar legitimiteit.
|
|
|
|
#165 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus nee, ik pleit zelfs voor dagelijkse rondjes lopen, springen of balspellen. Kost allemaal niks. Ik vind gewoon dat er bij het omkleden en afdrogen (en de nadelen van met een natte kop op de bus en halve dag op school te zitten) teveel tijdverlies geeft; men kan natuurlijk ook terug badmutsen verplichten zoals vroeger het geval was. Dat scheelt dan weeral een stuk.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
Gouverneur
|
Ik wilde zeggen ze zonder iets van en naar school sturen. Maar inderdaad, als je aan elk kruispunt een schildwacht kan zetten moet zelfs dat lukken. In de grootsteden blijf ik me wel afvragen of dat haalbaar is.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. |
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#168 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat betwist ik helemaal niet. LO mag voor mijn part zelfs het (totaal onnodige en onnuttige) huiswerk vervangen. Maar dat moet gebeuren in de vrije tijd, en op eigen kosten. Citaat:
Waarom zouden we vastkleven aan dure of onpraktische sportfetishen? Citaat:
Heel goeie redenen alweer om het uit de scholen te houden. Wie het privee wenst te beoefenen: gogogo!!!
|
|
|
|
|
#169 |
|
Banneling
|
Waarom is LO iets dat in de prive moet gebeuren en bvb wiskunde niet ?
Wie beslist daar over ? Jij ? |
|
|
|
|
|
#170 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar daarnaast is het wel zo dat je om dezelfde voordelen van LO-lessen te bereiken helemaal geen leerkracht nodig hebt. Lopen, voetballen, basketballen etc. hoeven niet begeleid te worden door een duurbetaalde wannes in een fluo sportpakje. Citaat:
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 22 september 2014 om 11:24. |
||
|
|
|
|
|
#171 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat kan u daar nu op tegen hebben ? |
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#174 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Als ik het sommetje maak voor mijn dochter waarbij ik eigen sportactiviteiten optel bij de fietstochten heen en terug van de school en onze korte wandelingen dan praat ik over min 1.5h per dag lichaamsbeweging. Kinderen die fysiek ok zijn en beschikken over een breed interesse veld hebben echt wel wat beters te doen dan de lessen LO op school, iemand die 90% haalt op examen wiskunde die stuur je toch ook niet naar de bijles. |
|
|
|
|
|
|
#175 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het zou me verwonderen... Dat zou heel erg fout zijn, gezien er enkel leerplicht bestaat. Ik zou opteren voor een systeem van belastingteruggave aan ouders die zelf voor opvoeding en opleiding van hun kroost instaan. Een jaarlijkse korting van 6000-7000 €/pp lijkt billijk. Uiteraard kan er dan via een centrale examencommissie gecontroleerd worden of de opleiding en het daaraan verbonden belastingvoordeel verdiend werd... De zitpenning van die commissie wil ik gerust betalen op de dag van het examen
|
|
|
|
|
#176 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Wij hebben gekozen voor wetenschappen en engels terwijl andere de optie sport (drie uren) kiezen. |
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Ik lees dat we in België beschikken over een leerkracht per negen leerlingen, met dergelijke overvloed zou je bijna de efficiënte van privé onderwijs moeten kunnen benaderen.
|
|
|
|
|
|
#178 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar ik heb het dus over kinderen in de grootsteden die met de auto worden afgezet en opgepikt om dan nadien in de volgepropte sociale blokken te worden gestoken.
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je kan ook zelf een school oprichten en subsidies aanvragen hoor. Het onderwijs is VRIJ in dit land (vandaar ook de term: "vrij onderwijs") en als je aan de eindtermen voldoet krijg je subsidies.
wat is je probleem?
|
|
|