Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2014, 14:01   #161
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Samenhangend verhaal:
http://www.slideshare.net/TheHempSol...tract-movement
Hier vind je de ziektes die men genas, namen van de mensen in kwestie, zelfs met foto's.
Neem nu bv Joanne, hoe ging het haar af toen ze overschakelde naar alternatieve geneeskunde? Men vindt het terug in de link, eerste voorbeeld.

Men wil de waarheid over cannabis, men krijgt de waarheid over cannabis.
dat is weeral hetzelfde soort websites die beweren dat in Rosswell in 1954 aliens zijn geland. Of dat er ooit reuzen op aarde leefden. het internet is vol van dat soort websites. Dat is oplichting, hé.
Weet u op welk mechanisme dat werkt? Op het principe: de wens is de vader van de gedachte. In zulke website wordt alles vertelt wat u hoopt dat u zou lezen. Uw verwachtingen worden 100% voldaan en daarom gelooft u het. Maar het is allemaal NIET WAAR.

Hier kijk, nog zo'n website:
http://sensuouscurmudgeon.wordpress....lars-of-truth/
Lees het en laat u oplichten.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 14:05   #162
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
haha, I couldn't agree more! maar het is het verhaal van de blowers, hé. Ik citeerde maar wat ik lees op dit forum. het strafste was nog een blower die vond dat als cannabis verboden was, ook cafeïne verboden moest worden.
Er zijn zoveel meningen als er konten zijn..iedereen heeft er één.
Mijn mening is duidelijk...Ik vind het tamelijk absurd van cannabis illegaal te houden terwijl je op iedere hoek van de straat een fles Vodka kan kopen.Wie op zoek is naar de roes of wil flippen kan dat op éénder waar wanneer hij dat zelf wil.
Het is nu toch wel stilaan aanvaard en geweten dat het ene niet beter of slechter en of gevaarlijker is dan het andere.
Toen destijds de meeste wapens illegaal waren maar je nog overal vrij een Long Rifle kon kopen vonden de meeste mensen dat toch ook heel absurd...
Kortom wie tegen legalisering is zou consequent moeten zijn en ook opteren voor een verbod op Alcohol.Maar het ene goedje bestraffen en het ander promoten vind ik hypocriet.
Ik spreek wel over cannabis....over andere (hardere) substanties heb ik eerlijk gezegd geen mening...

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 oktober 2014 om 14:21.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 14:07   #163
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is weeral hetzelfde soort websites die beweren dat in Rosswell in 1954 aliens zijn geland. Of dat er ooit reuzen op aarde leefden. het internet is vol van dat soort websites. Dat is oplichting, hé.
Weet u op welk mechanisme dat werkt? Op het principe: de wens is de vader van de gedachte. In zulke website wordt alles vertelt wat u hoopt dat u zou lezen. Uw verwachtingen worden 100% voldaan en daarom gelooft u het. Maar het is allemaal NIET WAAR.

Hier kijk, nog zo'n website:
http://sensuouscurmudgeon.wordpress....lars-of-truth/
Lees het en laat u oplichten.
TRROOOOL

Hier nog eentje voor u: http://dailycurrant.com/2014/01/02/m...-legalization/
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 14:33   #164
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Het is inderdaad een trol. En niet zomaar een trol. Een gewaarschuwde trol.
Ik vroeg hem te debunken, niet met crea-sites af te komen.
Ieder die de laatste links van mij gegeven DE TIJD geeft zal weten dat we met een medicinale plant te maken hebben.
Daar staan dan namen, studies, getuigenissen, RESULTATEN, ... en dan wimpelt men het af als "niet waar".
Omdat de taboe maar niet doorbroken geraakt sterven dan mensen als zijn moeder, en in plaats van met open armen de alternatieven te grijpen blijft men vergif promoten. Hoe verdwaald kan één zijn?
Misschien word ik nu wat te persoonlijk, maar ik drop al es bommekes.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 14:50   #165
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het is inderdaad een trol. En niet zomaar een trol. Een gewaarschuwde trol.
Ik vroeg hem te debunken, niet met crea-sites af te komen.
Ieder die de laatste links van mij gegeven DE TIJD geeft zal weten dat we met een medicinale plant te maken hebben.
Daar staan dan namen, studies, getuigenissen, RESULTATEN, ... en dan wimpelt men het af als "niet waar".
Omdat de taboe maar niet doorbroken geraakt sterven dan mensen als zijn moeder, en in plaats van met open armen de alternatieven te grijpen blijft men vergif promoten. Hoe verdwaald kan één zijn?
Misschien word ik nu wat te persoonlijk, maar ik drop al es bommekes.
halloooow? Kunt gij echt niet tegen een beetje tegenwind? begint nu niet te wenen omdat niet iedereen u gelijk geeft, hé! Ik mag toch een ander mening hebben dan u, niet?

Ik geloof gewoon niets van uw feiten! Omdat er geen enkel bewijs is. Zo simpel is het. Uw websites zijn zo ongeloofwaardig. Ik wou dat ik het kon geloven, echt waar. Maar ik ben niet van gisteren.

Maak u niet ongerust. Vanaf dat er bewijs is dat cannabis kanker geneest, zal ik de grootste voorstander zijn om cannabis te gebruiken in geneeskundige toepassingen.

Ik zal natuurlijk tegen legalisatie blijven, omdat cannabis een gif is dat psychische problemen veroorzaakt. Zie daarvoor de eerste post van deze thread.
Oud 20 oktober 2014, 14:51   #166
Peche
Banneling

Standaard

Het gaat mij niet om mijn gelijk. Ik vraag u de sites te debunken en geen crea sites te geven.
Tot dan staat U op negeer. Ik draag niet toe aan trolls, of ge moet een hele speciale zijn.
Enkel Nietsche en Demper hebben het gehaald zich van mijn negeerlijst te verwijderen.
Oud 20 oktober 2014, 15:22   #167
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zal natuurlijk tegen legalisatie blijven, omdat cannabis een gif is dat psychische problemen veroorzaakt. Zie daarvoor de eerste post van deze thread.
Gif.

Weer zo'n geval van framing. Van vergif ga je dood, bij cannabis is dat quasi onmogelijk.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 15:27   #168
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dank u voor uw medeleven, maar het is al lang geleden. U mag snedig reageren.

Kent u nog andere middelen die werken tegen kanker? Ik dacht alleen aan chemo. Ik bedoel wel: wetenschappelijk bewezen.
Hoe gaat u aan uw bewijzen geraken als er geen objectief onderzoek mogelijk is?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 15:34   #169
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Gif.

Weer zo'n geval van framing. Van vergif ga je dood, bij cannabis is dat quasi onmogelijk.
Als een product u psychotisch maakt, is het dan geen gif?
Oud 20 oktober 2014, 15:36   #170
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Hoe gaat u aan uw bewijzen geraken als er geen objectief onderzoek mogelijk is?
Ik stel u een simpele vraag. Waarom kan u daar niet op antwoorden?
Waarom is er geen objectief onderzoek mogelijk?
Oud 20 oktober 2014, 15:37   #171
Peche
Banneling

Standaard

Is stoned of zat zijn dan geen psychose? Hoelang gaan we woorden nog misbruiken?

Symptomen[bewerken]

Bij een psychose spreekt men van positieve en negatieve symptomen. Positieve symptomen zijn symptomen die duidelijk bij iemand aanwezig zijn, zoals hallucinaties en wanen. Negatieve symptomen verwijst naar afwezigheid of vervlakking van iets, bijvoorbeeld emoties, spraak, daadkracht of gedachten.

Positieve symptomen kunnen zijn:
Wanen - Denkbeelden die niet overeenkomen met algemeen geaccepteerde opvattingen en of ideeën waarvan de patiënt niet af te brengen is met logisch redeneren. Vaak, maar niet altijd, is er ook sprake van paranoia; overmatige achterdocht die bijvoorbeeld leidt tot de inbeelding dat overal camera's of microfoons verstopt zijn, dat er complotten zijn, of dat de persoon in kwestie gezocht wordt door de politie of door internationale veiligheidsdiensten.
Hallucinaties - Het waarnemen van zaken die er niet zijn, zoals stemmen in het hoofd, beelden, geuren of aanrakingen.
Verward denken - Psychotici en hun omgeving hebben erg veel moeite elkaar te begrijpen doordat het denk- en uitdrukkingsproces veranderd is door de psychose. Het is chaotisch en of te langzaam of te snel. Het gedrag van de patiënt is door zijn omgeving vaak niet meer te plaatsen (en vice versa). De gedachtenstop, waarbij de patiënt het gevoel heeft dat zijn gedachten plotseling volledig stoppen wordt als een ernstige vorm van denkstoornis gezien.
Verward spreken en schrijven - Zelfs als de gedachten van de patiënt samenhangend zijn kan hij problemen hebben deze in taal te uiten. Soms uit zich dit in gehaast spreken, vreemde woordkeuzes of het gebruik van neologismen. Bij grotere verwarring kunnen ook verschijnselen als echolalie, palilalie of glossolalie optreden.
Verstoorde emoties - Een patiënt kan versterkte emoties ervaren of totaal niet bij een situatie passende, zoals lachen op een begrafenis. Ook kan iemand schijnbaar zonder reden plotseling emotioneel worden; hij of zij begint bijvoorbeeld ineens te huilen. Emoties kunnen ook afwezig lijken.

Negatieve symptomen kunnen zijn: Weinig spreken, gebrek aan initiatief tonen, een verstoord dag-nachtritme gedurende langere tijd, het hebben van weinig energie, geringe motorische expressie, een vlakke gezichtsuitdrukking en zich bovenmatig terugtrekken.

Heel erg... een psychose maakt je geen psychopaat he. Ge hebt mensen die dat al hebben zonder cannabis, en cannabis het triggered. Gekende feiten, so fucking what?
Even toepasbaar op anti depresiva's, alcohol, suiker, koffie, ...

Laatst gewijzigd door Peche : 20 oktober 2014 om 15:41.
Oud 20 oktober 2014, 16:12   #172
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel u een simpele vraag. Waarom kan u daar niet op antwoorden?
Waarom is er geen objectief onderzoek mogelijk?
Omdat zo'n onderzoek simpelweg verboden is...

Nochtans kan het anders, u zal de link niet willen aanklikken maar met een beetje geluk is er een medeforummer die door het lezen van het artikel een ander beeld krijgt over cannabis en de huidige Vlaamse besparingen...

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...an-de-VS.dhtml
Citaat:

Overheden hebben de nieuwe industrie in de armen gesloten, en het waarom is geen geheim. De verkoop van wiet levert taksen van zo'n 10 procent op. Colorado heeft sinds de legalisering al meer dan 29,7 miljoen aan taksen opgehaald. Washington verwacht tussen 2015 en 2017 een opbrengst van 51,2 miljoen dollar

Moet men blijven besparen en belasten op de kap van de Vlaming of mag men hier in Vlaanderen ook een beetje extra inkomsten hebben?
Bovenstaande cijfers zijn dan puur uit de verkoop van cannabis zelf. Alle nevenactiviteiten en jobs die er zijn bijgekomen in land- en tuinbouw, de boost in de toeristische sector, transport en noem maar op... Dat is toch hetgene iedereen wil, inkomsten, jobs, mogelijkheid tot onderzoeken en vooral, 't is voor de Vlamingen, Europa gaat er gene euro van afpakken...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 20 oktober 2014, 16:15   #173
DMT
Banneling

Standaard

Citaat:
In de beleggingswereld zeggen ze: Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is dit meestal ook zo.

Er is geen enkel kruid, of plant, of fruit, of iets dat groeit in de natuur, dat kanker geneest.
Maar cannabis, als ENIGE plant tussen alle andere honderdduizenden planten die op aarde groeien, heeft die magische eigenschap wel?

En het is niet zomaar een mogelijkheid. Neen, het is een FEIT!
Jij beweert dat Geert. Nogmaals :

20 Medical Studies That Show Cannabis Can Be A Potential Cure Cancer

http://www.collective-evolution.com/...n-cure-cancer/

Het wil niet zeggen omdat dokters of wetenschappers het nog niet bevestigd hebben dat het daarvoor niet werkt.
Er zijn al middelen gevonden maar die worden onderdrukt door FDA, EPA, USDA, kanker industrie, ... Hoe je het ook wilt noemen.

Doktor Burzynski, een dokter die enorme vooruitgang geboekt heeft in onderzoek naar een wondermiddel voor kanker. Honderden patiënten van hem zijn genezen verklaard. Maar zijn bevindingen worden onderdrukt. Alles word er aan gedaan om hem zwart te maken.

IK ga er niet veel woorden meer aan vuil maken. Je moet zelf op onderzoek gaan in plaats van zure reacties te posten!

De documentaire duurt bijna 2 uren maar het is echt de moeite om ze eens te zien en ook redelijk disturbing. Misschien dat je dan eens wakker word en ziet hoe de wereld echt in mekaar zit. Het draait allemaal om geld !

http://vimeo.com/24821365
DMT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 16:36   #174
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeRidder Bekijk bericht
ik zie er geen (met medisch dossier graag)
Volg jij wel?
De medische dossieren zijn zelfs ingescanned.
Debunken is niet aan mij he.

Nogmaals:

Er stond ook een andere link met 20 wetenschappelijke medische onderzoeken. Een andere website vol met getuigenissen van medische gebruikers die het zelfs aan HUN KINDEREN geven.
Oud 20 oktober 2014, 16:50   #175
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Substan...uced_psychosis

Je zou eens moeten kijken wat er allemaal legaal is in dat plaatje: alcohol, barbituraten, benzodiazepines, hoestsiroop,... zelfs benzine.

Ik heb nog niemand alcohol een vergif horen noemen van onze prohibitionisten. En dat terwijl de lethale dosis wél bereikt kan worden.

Framing heet zo iets. QED.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 16:59   #176
Peche
Banneling

Standaard

Kinderen die cannabis gebruiken:
http://www.willamettelive.com/2014/n...ing-marijuana/

Gaan we nu eindelijk de verhalen van het volk geloven of van zij die ons onder massa controle willen houden?
Oud 20 oktober 2014, 17:03   #177
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
http://en.wikipedia.org/wiki/Substan...uced_psychosis

Je zou eens moeten kijken wat er allemaal legaal is in dat plaatje: alcohol, barbituraten, benzodiazepines, hoestsiroop,... zelfs benzine.

Ik heb nog niemand alcohol een vergif horen noemen van onze prohibitionisten. En dat terwijl de lethale dosis wél bereikt kan worden.

Framing heet zo iets. QED.
Maar u antwoordt helemaal niet op mijn vraag. U noemt mij zelfs een prohibitionist. Vindt u het aangenaam om persoonlijk aangevallen te worden? En dat enkel omdat ik cannabis ongezond vind? Is dat dan niet framing?
Oud 20 oktober 2014, 17:33   #178
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles wat niet met mate en verstand wordt gebruikt kan een gif zijn.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2014, 17:39   #179
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen genezing, onderdrukken symptomen.
Niets onbekend dus, alleen GEEN GENEZING zoals jij claimt : (and arguably send it into remission,)
Net zoals chemo...
Oud 20 oktober 2014, 17:45   #180
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
"getuigenissen van medische gebruikers" = geen onafhankelijk medisch onderzoek.
Hebben hun kinderen kanker dan?
Echt kerel, neem die link nu eens grondig door.
Zie die link er staan meerdere INGESCANDE documenten in van ziekenhuizen die TERMINALE genezen verklaren.
James Albert Leblanc had longkanker. genezen met chemo en radiotherapiën, teruggekomen met uitzaaiingen, dokters konden niets meer doen. Hij werd terminaal verklaard. Ging over op cannabis olie en geneest van kanker MET UITZAAIINGEN. Uw verklaring?
Je neemt niet eens moeite de link te doorgronden en gaat dan in valse beschuldigingen over.
Dat kind van laatste link is nog niet genezen neen, maar er zijn nog kinderen onder behandelingen van cannabis met facebook pagina's.
Ze doen het beter dan kinderen onder chemo.
Neem nu gvd eens deftig de link door.
Lees het verhaal van James Albert Leblanc en zeg me dat cannabis geen medicinale plant is met HELENDE eigenschappen.
Hoe durft U zo tegen de mensenrechten te zijn, bent U een hoer van babylon?

Laatst gewijzigd door Peche : 20 oktober 2014 om 17:47.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be