![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Een denkbeeldig probleem is meestal snel op te lossen: niet voldoende om het land in de winter zonder elektriek te zetten en op die manier kunstmatige schaarste te creeren.
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
Banneling
|
Maar welke cultuur graait dan meer in je zak dan degene die je eigenhandig uitstalt en trots verkondigd als democratie? Dat ze met uw geld wapens kopen en leveren om jeugd af te knallen is minder erg natuurlijk.
|
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Amaai. 'k Weet wat ik liever doe dan dat. |
|
|
|
|
|
|
#165 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#166 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zegt men de waarheid niet, of wil men ze om de een of andere reden niet zeggen ? Wie zal het zeggen ? |
|
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
1/ van de nucleaire rente vanaf 2/ geen electriek moeten leveren als hij het duurst is en de prijs toch doen stijgen 3/ de kans verhogen om een nieuwe kerncentrale te verkopen dit is een 3-voudig motief. |
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En uiteraard wil gdfsuez van de nucleaire rente af. Ze hadden/hebben daar verschillende processen voor lopen. Maar dat ze daarvoor hun eigen installaties gaan saboteren, en er daarbij nog in gelukken om het parket om te kopen, lijkt mij ver gezocht. Maar "geen elektriek moeten leveren als hij het duurst is en de prijs toch doen stijgen" begrijp ik niet. Trouwens het zijn wel de distributiekosten die den elektriek doen stijgen, niet de productiekosten. |
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze zijn daar NIET heiliger dan de paus ! |
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Alleszins zou het nu zelfs voor de groenste groene duidelijk moeten geworden zijn dat Electrabel het feitelijke monopolie heeft op levering van electrische energie als er geen wind of zon is. Het zou ook duidelijk moeten geworden zijn voor de meest fervente groene denker dat men electrische energie niet kan opslaan. Maar.... als ik Calvo bezig hoor kom ik tot de vaststelling dat het nog niet doorgedrongen is.
|
|
|
|
|
|
#171 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Misschien kan hiermee een oplossing gevonden worden voor Doel & Tihange ? |
|
|
|
|
|
|
#173 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Welke oplossing? Licht luchtdoelgeschut bij die centrales, of sabotagepogingen op zijn Don QuiGreenpissers?
|
|
|
#175 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daar kan je dus 7 speelgoedjes voor kopen. |
|
|
|
|
|
|
#176 |
|
Banneling
|
Een parlementaire onderzoekscommissie nucleaire energie ? Mijn inziens nodig. Ik heb geen zak vertrouwen in Suez.
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ik heb ook geen vertrouwen in Suez, maar al even weinig in parlementaire onderzoekscommissies. Denkt U dat er een of andere parlementair in staat is een onderzoek te doen naar wat er gebeurd is met de olie. Moeten parlementairen zich gaan bezighouden met de security van een kerncentrale?
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#180 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Het is inderdaad een correcte vaststelling van geen van de 3 genoemde instellingen te betrouwen zijn. |
|
|
|
|